Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 mei 2015, 10:17   #241
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hagel Bekijk bericht
Een zeer diverse groep van leerlingen die omwille van psychische problemen, trauma's, thuissituatie, achterstand ... gewoon op dit ogenblik andere zorgen heeft of ze de dt-regels kennen, hun boeken bij hebben of god weet wat nog, maar die er wel nog proberen het beste van te maken. Ikzelf ben verwonderd dat er zo weinig daarvan spijbelen of gewoon volledig niet meer naar school gaan.
Die groep bestaat en wordt steeds groter..maar is het de taak van " gewone scholen" om die achterliggende problematiek mee te nemen en daar oplossingen voor te zoeken?
Dan kun je veel beter internaten verplichten, en financieren met het kindergeld dat de ouders krijgen, wanneer ouders niet willen of kunnen actief bijdragen tot het beter functioneren van hun kinderen, om welke reden dan ook.Familierechtenbanken zijn bevoegd voor problematische opvoedingssituaties, die kunnen een sociaal onderzoek doen en beslissen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2015, 11:00   #242
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Als ik dit hier allemaal lees, dan vraag ik me af hoe de onderzoekers van dat rapport over Marokkanen en Turkse "belgen", bij de ondervraagden konden registreren dat 40% een hoger diploma had behaald (master, hoger of bachelor). Mij lijkt dit tamelijk hoog.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2015, 11:40   #243
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Als ik dit hier allemaal lees, dan vraag ik me af hoe de onderzoekers van dat rapport over Marokkanen en Turkse "belgen", bij de ondervraagden konden registreren dat 40% een hoger diploma had behaald (master, hoger of bachelor). Mij lijkt dit tamelijk hoog.
Lijkt me ook nogal vreemd...gezien het hoge aantal wat zonder enig diploma van de schoolbanken komt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2015, 16:35   #244
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Als ik dit hier allemaal lees, dan vraag ik me af hoe de onderzoekers van dat rapport over Marokkanen en Turkse "belgen", bij de ondervraagden konden registreren dat 40% een hoger diploma had behaald (master, hoger of bachelor). Mij lijkt dit tamelijk hoog.
Als ge dit onderzoek moet combineren samen met de Pisaresultaten voor het Vlaams onderwijs, dan is de conclusie dat diploma's niet veel waard zijn
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2015, 17:57   #245
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Trouwens jong gasten dagen uit en kijken hoever je kunt gaan , dit is hun spel ... ze lachen de leerkrachten gewoon uit... ik zou straffen terug invoeren ,straffen naargelang de feiten , nultolerantie invoeren in alle scholen ,punt uit.
Jij zou wat meemaken! Ouders, advocaten, drukkingsgroepen, de rechten van het kind enz enz enz
Aan de schandpaal met je, uit het onderwijs gegooid!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2015, 18:34   #246
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Jij zou wat meemaken! Ouders, advocaten, drukkingsgroepen, de rechten van het kind enz enz enz
Aan de schandpaal met je, uit het onderwijs gegooid!
Er zijn straffen: een hele resem aan orde- en tuchtmaatregelen.
Veel meer gestructureerd dan 20 jaar geleden.
Alleen kiezen sommige leraars ervoor daar geen gebruik van te maken.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2015, 19:05   #247
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Er zijn straffen: een hele resem aan orde- en tuchtmaatregelen.
Veel meer gestructureerd dan 20 jaar geleden.
Alleen kiezen sommige leraars ervoor daar geen gebruik van te maken.
Misschien omdat veel leerkrachten weten dat, als ze er veel gebruik van maken, niet de betrokken leerlingen met de leerkracht met de vinger zal worden gewezen! Net zoals een klas nietsnutten voor 60% buizen! Neen, men zal je eventueel de vragen laten herschrijven, de puntenverdeling aanpassen enz tot de grote helft weer geslaagd is!
Maar we zijn er bijna: sommigen hebben het weer over geen examens enz meer, probleem opgelost! Voldoende punten geven aan iedereen, je bent "een goede leerkracht", probleem opgelost!
Wat nu al gebeurt, wees maar zeker...
Dat achteraf blijkt dat de meesten niet meer weten hoeveel 8x7 is, de schuld van de school en de leerkrachten, zeker niet van de leerling!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2015, 19:29   #248
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Misschien omdat veel leerkrachten weten dat, als ze er veel gebruik van maken, niet de betrokken leerlingen met de leerkracht met de vinger zal worden gewezen! Net zoals een klas nietsnutten voor 60% buizen! Neen, men zal je eventueel de vragen laten herschrijven, de puntenverdeling aanpassen enz tot de grote helft weer geslaagd is!
Maar we zijn er bijna: sommigen hebben het weer over geen examens enz meer, probleem opgelost! Voldoende punten geven aan iedereen, je bent "een goede leerkracht", probleem opgelost!
Wat nu al gebeurt, wees maar zeker...
Dat achteraf blijkt dat de meesten niet meer weten hoeveel 8x7 is, de schuld van de school en de leerkrachten, zeker niet van de leerling!
Helften zijn altijd gelijk.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be