Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 mei 2015, 12:33   #21
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Misschien moeten we elke leerkracht maar een werkloze als hulpje meegeven, die kunnen dan de overwerkte leraar wat helpen met het werk dat de leraar niet aankan.
je weet hoe dat gaat met extra wkn aannemen zonder bijkomende orders hé ... die nemen meteen de bedrijfscultuur over en er gebeurt geen klap meer dan dat er voordien gebeurde ...

bovendien, ik dacht dat dat niet politiek correct was, werklozen verplicht een job aansmeren!


edit : in mijnen tijd zouden (een paar vd velen) leerkrachte wel een tweede paar ogen, oren en handen in de klas hebben kunnen gebruiken ... :s

Laatst gewijzigd door Anna List : 20 mei 2015 om 12:34.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2015, 12:34   #22
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Tussen de middag gaan ze anderhalf uur vergaderen in het café met een broodje en wat Duvels/alcohol naar keuze.


Door de alcohol kunnen ze na de middag beter functioneren.
heb jij nu 'de leraar' van B Koubaa al gelezen ?

ps niet gaan opzoeken op voorhand ... dan is t boek echt wel gespoild !

Laatst gewijzigd door Anna List : 20 mei 2015 om 12:36.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2015, 12:50   #23
Leica
Schepen
 
Geregistreerd: 24 augustus 2014
Berichten: 482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nu heb je het over bijblijven met de kennisevolutie in je eigen vakgebied ... wie moet dat in zijn job vandaag de dag niet doen mss ??
Is dit niet werken misschien? Daar kruipen toch ook ettelijke uurtjes in? Dat wordt echter niet gezien door diegenen die het op fora uitschreeuwen dat het beroep van leerkracht maar 22 uurtjes omvat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik heb bovendien geen jaloerse reactie gegeven. ik heb je meteen bevestigd in t feit dat een LK die een beetje betrokken is ook 38 of 40 u werkt, zoals elke andere werknemer.
Dat is waar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
maar dat gemekker als daar eens een uurke bijkomt, echt, dat is weldegelijk onderwijs huisstijl zo stilletjes aan ...
Ik mekker niet maar erger mij vooral aan bepaalde uitlatingen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
maakt dat mijn reactie jaloers ?? bij lange niet! ik zou ze niet willen uw job, ik zou zot worden van de structuur, de regelmaat en het gebrek aan persoonlijke flexibiliteit en groeimogelijkheden.
Zoveel regelmaat is er niet in mijn job hoor. Ik heb geen vast lessenrooster. Groeimogelijkheden zijn inderdaad nogal beperkt. Ik vraag daar ook niet naar.
Ik vind al genoeg uitdaging in het participeren in werkgroepen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en echt, iemand die je absoluut niet kent na vijf zinnen in een 'type' mens trachten te duwen ??? ... wat is dat voor een karaktereigenschap ??
Ik tracht je niet in een bepaald 'type mens' te duwen. Ik probeerde gewoon te duiden dat ondanks dat de computer ook in het onderwijs al lang ingeburgerd is; niet alles geautomatiseerd kan zijn.
Leica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2015, 13:06   #24
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leica Bekijk bericht
Is dit niet werken misschien? Daar kruipen toch ook ettelijke uurtjes in? Dat wordt echter niet gezien door diegenen die het op fora uitschreeuwen dat het beroep van leerkracht maar 22 uurtjes omvat.
bijblijven in de kennisevolutie van je eigen vakgebied ... nee, dat is niet werken, dat is bijscholen. en nee, dat is niet bij iedereen tijdens de werkuren, ik denk zelfs dat 'bijscholen tijdens de werkuren' eerder uitzondering is dan regel ...

...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leica Bekijk bericht
Ik tracht je niet in een bepaald 'type mens' te duwen. Ik probeerde gewoon te duiden dat ondanks dat de computer ook in het onderwijs al lang ingeburgerd is; niet alles geautomatiseerd kan zijn.
ah nee? ... ? ... dan had je me even op t verkeerde been toch...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leica Bekijk bericht
Als ik hier jouw bovenstaande redenering volg, zou jij waarschijnlijk het type leerkracht zijn die ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2015, 14:05   #25
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

De leerkrachten die ik ken (familie) moeten hun nikkel niet afdraaien voor hun job en zouden NOOIT terug willen keren naar de private sector. De flexibiliteit, het verlof, de verloning (die is goed, hoe veel de heren hier ook zagen, vergelijkbare uitvoerende functies krijgen echt niet zoveel betaald, maar ik begrijp dat het gemakkelijk is jezelf te vergelijken met managementfuncties) en het pensioen spelen daar een grote rol in.

Ze moeten wel iets doen aan begin carriere, want dat is net het tegenovergestelde.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be