Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 juni 2013, 17:36   #141
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Uit beleefdheid, een korte reactie :

1. Ik ben enkel “Nederlandstalig” in die zin dat het Nederlands naast mijn moedertaal één der talen is waar ik een beetje mee overweg kan. Maar dat wist u.

2. U maakt mij aan het lachen, mijnheer. De politiek mag dan wel bikkelhard zijn, maar u die de veruit grootste en belangrijkste politieke strekking in uw land hier als slechts een “clubje” omschrijft kunt er onmogelijk van uitgaan dat het minuscuul groepje mislopen scouts van de BUB als “de politiek” moet worden gezien. Prijs u gelukkig dat er zeldzame mensen zijn als ik die enig medelijden kunnen opbrengen voor het geklungel van die jongens, want dat is het absoluut maximale dat zij daarmee kunnen bereiken.

3. Behoeft geen verdere commentaar.

4. Ik koester de goede gewoonte om een hekel te hebben aan mensen die mij trachten te overtuigen met zelfgebrouwen "argumenten" die slechts gebaseerd zijn op voor de gelegenheid losjes uit de mouw geschudde cijfers. Toch eventjes dit : als slechts 1 miljoen der Belgen kiesgerechtigd zouden zijn, dan is het met de voorgehouden democratie in België zo mogelijk nog erger gesteld dan ik al wist. Voor hetzelfde geld had u net zo gek kunnen stellen dat de BUB 100% van de stemmen der 20.000 kiesgerechtigde Belgen heeft gehaald. Of dat u Napoléon Bonaparte bent, bijvoorbeeld.
1. Je Nederlands is heel goed, maar ben je Belg? Indien niet, waar bemoei je je dan mee?
2. Toen ik nog lid van de VLD was (tot 2005) heb ik ook gezien hoe de "echte" politiek eraan toeging: enkele zwaaien met de scepter en de rest volgt gedwee. U moet zich geen illusies maken over het democratisch karakter van de westerse staten. Ons clubje kan jullie clubje binnen enkele jaren volledig overtreffen. De B.U.B. moet daarvoor alleen regelmatig op TV komen. Jullie wankele en bijwijlen kinderachtige en ridicule argumentatie zal jullie niet van de ondergang redden.
3. Dat slaan we dan over.
4. U maakt het hier gek, maar dat laat ik voor uw eigen rekening. In feite sluit uw discours perfect aan bij het absurde, maar gepolijste Vlaams-nationale betoog.
__________________
België unitair !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2013, 23:13   #142
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
1. Je Nederlands is heel goed, maar ben je Belg? Indien niet, waar bemoei je je dan mee?
2. Toen ik nog lid van de VLD was (tot 2005) heb ik ook gezien hoe de "echte" politiek eraan toeging: enkele zwaaien met de scepter en de rest volgt gedwee. U moet zich geen illusies maken over het democratisch karakter van de westerse staten. Ons clubje kan jullie clubje binnen enkele jaren volledig overtreffen. De B.U.B. moet daarvoor alleen regelmatig op TV komen. Jullie wankele en bijwijlen kinderachtige en ridicule argumentatie zal jullie niet van de ondergang redden.
3. Dat slaan we dan over.
4. U maakt het hier gek, maar dat laat ik voor uw eigen rekening. In feite sluit uw discours perfect aan bij het absurde, maar gepolijste Vlaams-nationale betoog.
Neen, ik ben nooit een Belgische geweest en ik zal het gegarandeerd nooit worden. Ik nam daarnet nogmaals het forumreglement in detail door : daarin staat nergens dat men de Belgische nationaliteit moet bezitten om aan de discussie deel te nemen. Indien u evenwel door xenofobie wordt overmand staat het u vrij om de aandacht van de forumeigenaars en/of de moderatoren op mijn gewraakte deelname te vestigen, en bij hen aan te dringen dat ik het zwijgen wordt opgelegd. Als u een beetje geluk hebt kunt u misschien een moderator vinden die u daarin wil volgen : ooit was er hier één die in zijn/haar wiek schoot omdat ik het had aangedurfd om in het forumonderdeel ”Gemeenteraadsverkiezingen 2012” de vraag te stellen wie er in godsnaam voor de CD&V stemt, dus als die wijze man of vrouw inmiddels nog geen andere hobby heeft gevonden is alles mogelijk.

Voor het overige laat ik uw onzinnigheden over “clubjes” voor uw rekening : ik voel mij daardoor niet in het minst aangesproken. Toch eventjes dit terzijde : doordat u hier domweg te kennen geeft dat u lid was van de VLD tot 2005 weten de slimmerikjes op dit forum meteen wie u bent. Nu ja, voor mij niet gelaten, hoor.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2013, 23:14   #143
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Aangezien de BUB in de regel nogal soepel omspringt met cijfers en de daaraan verbonden percentages, geef ik je hierna de correcte cijfers (federale verkiezingen 2010)

Aantal ingeschreven kiezers (belgen wonend of verblijvend in het buitenland inbegrepen) : iets minder dan 7.770.000
De BUB vermeldt 1.000.000 om toch maar de schijn te wekken dat ze 2 % behaalden. In werkelijkheid gaat het om 0,26 %. Ik moet wel toegeven dat ze op de 10 jaar tijd dat ze bestaan spectaculaire winsten geboekt hebben.

Maar in 2014 gaan we eindelijk de langverwachte doorbraak beleven. Ze mikken op minstens 100.000 stemmen. En wanneer we dit niet geloven zullen ze ons wat anders wijsmaken.
Dank voor de verstrekte cijfers en voor de verduidelijking, mijnheer Robert.

In ieder geval lijkt het mikken op 100.000 stemmen in 2014 mij een uiterst bescheiden doelstelling vanwege de BUB. Dat zou nog steeds slechts zowat 1,3% van de uitgebrachte stemmen betekenen, wijl de kiesdrempel 5% bedraagt. Dat is jammer, want geef toe, het zou echt wel de mate van gein, vermaak en leute in de Belgische federale Kamer van Volksvertegenwoordigers verhogen mocht de BUB er ooit in slagen om daar één zetel te bezetten, althans vooraleer dat parlementair orgaan wordt opgedoekt wegens een ander soort staatsbestel.

Maar ach, niet getreurd : dat wordt dan ongetwijfeld iets voor een latere gelegenheid, als bijvoorbeeld Brabant een soevereine wereldmacht is geworden of zo. Over zesentwintigduizend jaar, wie weet.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2013, 06:48   #144
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boyke Bekijk bericht
Expo 58! Waar is de tijd !
Denk aan het Expo brood he!
En aan de ijsjes
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2013, 00:22   #145
The Bold Revenger
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 23 november 2012
Berichten: 780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Misschien bent u wel een beetje jaloers op die prachtige uiting van humanisme, universalisme en nationale eensgezindheid.

Vind jij het een prachtige uiting van humanisme, universalisme en nationale eensgezindheid dat men zwarte medemensen als dieren tentoonstelt en de meerderheid van de natie nauwelijks betrekt in deze organisatie. Is dat de manier waarop de BUB deze natie zou willen besturen, met zwarte slaven en de meerderheid van de bevolking een minderheid aan inspraak gevend?
The Bold Revenger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2013, 14:48   #146
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

De natie nauwelijks betrekt? Wat is dat voor een onzin? 80% van de toenmalige Belgen heeft de Expo bezocht !
__________________
België unitair !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 00:16   #147
The Bold Revenger
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 23 november 2012
Berichten: 780
Standaard

Onzin? Behalve dat de expo Afrikanen als dieren tentoonstelde en zo het racistische karakter van het land België en de genocide op de Afrikanen door het land België en zijn vorstendom beklemtoonde, toonde deze expo eveneens aan dat de Vlamingen tweederangsburgers waren. De expo plaatste 19 Nederlandstaligen tegenover 46 Franstaligen en profileerde België naar het buitenland als een Franstalig land. Deze expo had dan ook een massa protest in Vlaanderen tot gevolg.

Ik noteer nogmaals dat het carnavalsclubje BUB de expo 58 verheerlijkt als het hoogtepunt van de Belgische na-oorlogse beschaving en aldus zijn racistisch en anti-vlaams karakter ontbloot.
The Bold Revenger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 15:33   #148
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

Wat zit jij als taalracist nu in met het lot van enkele zwarten? Doe niet zo hypocriet, man.
__________________
België unitair !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2013, 21:43   #149
The Bold Revenger
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 23 november 2012
Berichten: 780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Wat zit jij als taalracist nu in met het lot van enkele zwarten? Doe niet zo hypocriet, man.
Taalracist, hoe kom je erbij? Jij bent een taalracist gezien je de ondervertegenwoordiging van een taalgroep als een hoogtepunt ervaart. En meer zelfs, je profileert je hier -zeker met je laatste post- en jouw onbeduidend carnavalspartijtje duidelijk als een gepatenteerde, gore racist. Ik ben blij dat de maskers afvallen. Tijd dat dit gore racistische partijtje, dat het tentoonstellen van Afrikanen als dieren een hoogtepunt van de Belgische na-oorlogse beschaving vindt, verboden wordt, hoe carnavelesk, ridicuul en lachwekkend ze ook zijn.

Laatst gewijzigd door The Bold Revenger : 13 juni 2013 om 21:47.
The Bold Revenger is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be