Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 maart 2012, 20:56   #181
Dazi Martina
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2012
Berichten: 866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
simplistisch. Je kan perfect vóór Europa zijn en tegelijk vóór de natiestaat of tegen de EU. Het huidige Europa is verdeeld en zwak. Dat is ten dele door het soort van unie dat we gecreëerd hebben (of ons laten opdringen hebben door een elite en van buiten af). Een zekere vorm van unie houdt Europa echter ook af van de zelfdestructie. Twee wereldoorlogen hebben Europa geen goed gedaan.
Julius Caesar, Karel de Grote, Napoleon Bonaparte, Adolf Hitler. Alle 4 hadden ze 1 ding gemeen, "een verenigd Europa maken tegen de wil van de bevolking in", we weten allemaal hoe het is afgelopen. Vandaag de dag zien we het opnieuw: "Duitsers die Grieken uitschelden voor luierikken, Italianen die Duitsers uitschelden voor nazi,s, Duitsers die Italianen op hun beurt "lafaarden" noemen. Uw "Europa" is nog nooit zo verdeeld geweest anno 2012 en dat komt omdat de bevolking gedwongen wordt om "Europees" te denken terwijl ze dat helemaal niet willen. Op dit continent ben je eerst Duitser, Fransman of Griek en nadien Hamburger, Parijzenaar of Athenenaar. Uw EUSSR wordt compleet genegeerd en maar goed ook.
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 20:58   #182
Dazi Martina
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2012
Berichten: 866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Bij God en Koning ?

Waarom kan de macht niet bij uzelf liggen, en hebt ge anderen nodig die macht over U uitvoeren ?
Ik denk in vormen van een organische gemeenschap. U niet. Dat is het verschil.
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 21:01   #183
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Julius Caesar, Karel de Grote, Napoleon Bonaparte, Adolf Hitler. Alle 4 hadden ze 1 ding gemeen, "een verenigd Europa maken tegen de wil van de bevolking in", we weten allemaal hoe het is afgelopen. Vandaag de dag zien we het opnieuw: "Duitsers die Grieken uitschelden voor luierikken, Italianen die Duitsers uitschelden voor nazi,s, Duitsers die Italianen op hun beurt "lafaarden" noemen. Uw "Europa" is nog nooit zo verdeeld geweest anno 2012 en dat komt omdat de bevolking gedwongen wordt om "Europees" te denken terwijl ze dat helemaal niet willen. Op dit continent ben je eerst Duitser, Fransman of Griek en nadien Hamburger, Parijzenaar of Athenenaar. Uw EUSSR wordt compleet genegeerd en maar goed ook.
We zijn het eens hoor. Ik wil ook geen VERSTAATST Europa. Voor mij is Europa eerder een zwakke on-staatse vrijzone, waar burgers verlost zijn van hun staten voor een stukje. Ik vind de laatste tijd ook wel dat Europa teveel dwingelandij naar voren brengt en op staatse manieren begint te lijken, maar de onderlinge tegenstellingen stellen mij voorlopig gerust: dit beest gaat nergens heen ! Zolang Europa de natiestaten maar verzwakt. Maar ook zolang Europa zelf ook maar zwak blijft. Hoe minder staat, hoe beter. (nee nee, ik wil niet helemaal zonder, maar voorlopig is het zo een vette mamoet dat elke vermageringskeur in de goeie richting gaat).
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 21:04   #184
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Ik denk in vormen van een organische gemeenschap. U niet. Dat is het verschil.
Ik denk in de vorm van individuen, jij denkt in de vorm van mierenkolonie.

Ik denk niet dat er veel dwingelandij, en "leiderschap" nodig is om een maatschappij te organiseren, ik geloof eerder in de zelforganisatie via onderlinge relaties, eerder dan in een hiërarchische structuur.

De grootste smoes die men je ooit heeft wijsgemaakt is dat er een chef nodig is. Het is de chef die die smoes bedacht heeft.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 21:14   #185
Dazi Martina
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2012
Berichten: 866
Standaard

Goed, we zullen de politie en het leger ook afschaffen. Krijgen we pure anarchie in de vorm van "oog om oog, tand om tand". Dat is puur libertair anarchisme. Onrealistisch dus.
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 21:22   #186
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.277
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Goed, we zullen de politie en het leger ook afschaffen. Krijgen we pure anarchie in de vorm van "oog om oog, tand om tand". Dat is puur libertair anarchisme. Onrealistisch dus.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Ik denk in vormen van een organische gemeenschap. U niet. Dat is het verschil.
De onzichtbare hand die het allemaal even regelt?
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 4 maart 2012 om 21:22.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 21:25   #187
Dazi Martina
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2012
Berichten: 866
Standaard

Niets "onzichtbaar". Gewoon een echte democratie zoals hier in Zwitserland. Kent u wel de definitie van democratie?? "Demos Kratos", het volk regeert..

Laatst gewijzigd door Dazi Martina : 4 maart 2012 om 21:25.
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 21:35   #188
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.277
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Niets "onzichtbaar". Gewoon een echte democratie zoals hier in Zwitserland. Kent u wel de definitie van democratie?? "Demos Kratos", het volk regeert..
Zwitserland heeft z'n bergen. Om die reden kon het zich permitteren neutraal te blijven. Zwitserland aanvallen is heel moeilijk. Dit soort luxepositie hebben de meeste landen niet.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 21:50   #189
Dazi Martina
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2012
Berichten: 866
Standaard

Heeft het weinig mee te maken. Zwitsers hebben een groot collectief bewustzijn iets dat in landen als België, Nederland, Duitsland en Frankrijk ontbreekt. Zwitsers zijn zeer nationalistisch conservatief en ook al kost het geld om apart te blijven dat nemen ze er graag bij. Wij worden niet graag de les gespeld door buitenlanders of ze nu van het midden-oosten of van de buurlanden komen...
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 22:38   #190
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

We zijn verder weg van een verenigd Europa dan ooit.
Er is in EU verband helemaal niets geregeld. Ieder land heeft weer aparte methoden om zaken te interpreteren en zolang dat het geval is, is er in het geheel niets geregeld behalve de absentie van personen aan de demarcatielijn - echter zijn die vervangen door vliegende brigades. Die alleen in bepaalde landen bestaan en overige niet.

De EU? Bestaat alleen in de fantasie van ambtenaren en politici.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 22:43   #191
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Een Zwitser sterft nog liever dan lid te worden van de EU. Er zal sowieso een referendum moeten worden uitgeschreven (verplicht) en ik weet de uitkomst al dus maak u geen illusies. Wij zijn ongrijpbaar voor het globalisme.
Het samengaan is al ingezet. De Zwitserse Frank wordt aan de euro gekoppeld. De rijke Zwitsers mee onder onze vleugels.

Citaat:
Johann Schneider-Ammann, de Zwitserse minister van Economie gelooft erin: de euro en de Zwitserse frank zullen op termijn evenveel goederen kunnen kopen. Ze worden met andere woorden evenveel waard. Dat zei hij in de krant SonntagsZeitung.
http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Eco...el-waard.dhtml
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 22:44   #192
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Goed, we zullen de politie en het leger ook afschaffen. Krijgen we pure anarchie in de vorm van "oog om oog, tand om tand". Dat is puur libertair anarchisme. Onrealistisch dus.
Er zijn verscheidene landen in de wereld zonder leger. Ik zie niet wat het probleem is.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 22:44   #193
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Heeft het weinig mee te maken. Zwitsers hebben een groot collectief bewustzijn iets dat in landen als België, Nederland, Duitsland en Frankrijk ontbreekt. Zwitsers zijn zeer nationalistisch conservatief en ook al kost het geld om apart te blijven dat nemen ze er graag bij. Wij worden niet graag de les gespeld door buitenlanders of ze nu van het midden-oosten of van de buurlanden komen...
Maar jij komt wel graag anderen de les spellen.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 23:41   #194
Dazi Martina
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2012
Berichten: 866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Het samengaan is al ingezet. De Zwitserse Frank wordt aan de euro gekoppeld. De rijke Zwitsers mee onder onze vleugels.
Munten aan elkaar koppelen heeft weinig met EU lidmaatschap te maken. Zo is de Surinaamse Gulden bv. ook gekoppeld aan de Dollar. Zolang douaniers mijn paspoort en vignet nog controleren als ik van Oostenrijk terug Zwitserland binnenrijd, zolang er uit de bankautomaat nog steeds Zwitserse Franken uit komen, zolang mijn kentekenplaat nog steeds niet voorzien is van 12 verwerpelijke sterren op een blauwe achtergrond maak ik me weinig zorgen..

Laatst gewijzigd door Dazi Martina : 4 maart 2012 om 23:42.
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 00:04   #195
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Zolang douaniers mijn paspoort en vignet nog controleren als ik van Oostenrijk terug Zwitserland binnenrijd, zolang er uit de bankautomaat nog steeds Zwitserse Franken uit komen, zolang mijn kentekenplaat nog steeds niet voorzien is van 12 verwerpelijke sterren op een blauwe achtergrond maak ik me weinig zorgen..
Allemaal frivoliteiten die veel geld kosten. Al deze kosten komen te vervallen wanneer Zwitserland geresomeerd zal zijn in de grote Europese confederatie.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 00:16   #196
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.277
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Het samengaan is al ingezet. De Zwitserse Frank wordt aan de euro gekoppeld. De rijke Zwitsers mee onder onze vleugels.

http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Eco...el-waard.dhtml
De Zwitsers zijn ook begonnen met printen, inderdaad.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 5 maart 2012 om 00:17.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 00:20   #197
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Ten eerste ben ik geen Europeaan.

Ten tweede kan ik geen verrader zijn want "Europa" is geen land, noch een souvereine staat.

Ten derde dient de macht te liggen waar ze al meer dan 2 eeuwen ligt. Bij de nationale staten en ja dat frustreert linkse extremisten zoals u want ik laat mij geen fake identiteit opkleven. Steek u maakbaarheidsfascisme waar de zon niet schijnt.
Je loopt wat verloren. De etiketjes die je zo graag kleeft plak je er steeds naast.

Als je geen Europeaan bent, wat dan wel? M.i. zijn Zwitsers ook Europeanen, Engelsen ook, alhoewel niet 'continentaal' ook...Turken, Marokkanen en Israëliërs niet. Wat zal het zijn? Wat is je begrip van Europa (niet de EU)?

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 5 maart 2012 om 00:29.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 00:25   #198
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk in de vorm van individuen, jij denkt in de vorm van mierenkolonie.

Ik denk niet dat er veel dwingelandij, en "leiderschap" nodig is om een maatschappij te organiseren, ik geloof eerder in de zelforganisatie via onderlinge relaties, eerder dan in een hiërarchische structuur.

De grootste smoes die men je ooit heeft wijsgemaakt is dat er een chef nodig is. Het is de chef die die smoes bedacht heeft.
De keuze is niet of individualisme of een 'chef' Patrick. Individualisme/liberalisme is zelfs niet noodzakelijk een weg tot bevrijding. Soms integendeel zelfs.

Dat individualisme en liberalisme is zelfs een soort van luxe zou men kunnen argumenteren. Als de nood het hoogst is hokken mensen samen, vragen ze dikwijls om gezag om samen te kunnen ageren op een snelle en efficiënte wijze. Dat is een heel krachtig mechanisme.

Met individualisme is een verdeel en heers politiek gemakkelijker.

Het is normaal dat mensen die op eenzelfde territorium samen wonen een zeker eenheid en samenwerking ontwikkelen om zich te verdedigen tegen buitenstaanders...een natuurwet zelfs. Kijk naar de dieren, mieren of andere...dat hebben ze gemeen.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 5 maart 2012 om 00:30.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 00:45   #199
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Dat kan allemaal wel waar zijn maar van 10 jaar leuteren heb ik nu wel genoeg onzin gehoord. Ze willen allemaal een Europa, maar zo niet de Belastingdienst. Daar hebben ze nog nooit van Europa gehoord behalve als het gaat om het verkrijgen van informatie via belastingverdragen.
Maar het vecjhten tegen dubbele belastingheffing wordt wel steeds lastiger. Veelal verschuilen de diensten zich achter websites maar vergeten om op e-mails te reageren.
Kijk, zo kan ik het ook.

Auto total loss in het buitenland?

Al sinds 2002 krijg ik aanmaningen om mijn ttloss geraakte Alfa te laten keuren. Middels rapporten, getekende verklaringen etc. etc, vermag het RDW niet te reageren.
Verenigd Europa? In de dagelijkese praktijk volledige onzin.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 01:26   #200
straddle
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 6.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Als je geen Europeaan bent, wat dan wel? M.i. zijn Zwitsers ook Europeanen, Engelsen ook, alhoewel niet 'continentaal' ook...Turken, Marokkanen en Israëliërs niet. Wat zal het zijn? Wat is je begrip van Europa (niet de EU)?

De Israeliers indirect wel....via een achterpoortje. Intussen is ons Europees Parlement ook al ingepalmd door zionisten en politieke joden: The European Jewish Parliament, heeft er net, in alle stilte, haar eerste, inaugurale vergadering gehouden.


Let wel, het gaat om de ''European Jewish Parliament'', IN de gebouwen van onze EU, maar met vertegenwoordigers van 47 landen, dus vertegenwoordigers uit 20 landen die NIET tot de EU behoren, zoals Kazachstan, Belarus, Rusland etc..


Bekijk de clipjes tot op het einde, waar SOLANA plechtig verklaart dat israel een '' EU land is, zonder technisch bij de EU te behoren''. En dat allemaal achter onze rug, in alle stilte, zonder veel getrommel van de pers... Tot zover weer een staaltje van ''europese democratie''. Wel, NOT IN MY NAME, wat mij betreft.


European Jewish Parliament inauguration


Dailymotion: Inauguratie Joods Europees Parlement




.

Laatst gewijzigd door straddle : 5 maart 2012 om 01:30.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be