Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 april 2015, 09:12   #21
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Zo lang het in België in veel gevallen minstens één dag duurt eer een bank het geld van een overschrijving van een andere bank op een rekening laat verschijnen is het niet interessant om elektronische overschrijvingen te doen.
Heeft men dat terug verandert ondertussen?
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2015, 09:46   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Zo lang het in België in veel gevallen minstens één dag duurt eer een bank het geld van een overschrijving van een andere bank op een rekening laat verschijnen is het niet interessant om elektronische overschrijvingen te doen. Betalen met een kaart geeft grote beperkingen, er zijn namelijk limieten.
En hoe lang 'mankeer' je je geld op je rekening, als je cash betaalt ?

Wat niet belet dat de banken zich mogen beginnen toeleggen op wat vlottere dienstverlening.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2015, 09:59   #23
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat niet belet dat de banken zich mogen beginnen toeleggen op wat vlottere dienstverlening.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2015, 10:29   #24
Nexer
Parlementslid
 
Nexer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 1.901
Standaard

Geen enkel fysiek medium dat nog tegenover die waarde staat. Schitterend, zo kunnen ze zoveel geld erbij fantaseren als we maar willen.
__________________
Citaat:
"The liberals of today are the tyrants of tomorrow."

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2015, 23:20   #25
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Of hoe je de bevolking kan laten bewegen?

(1) jaag mensen schrik aan
(2) iedereen haalt z'n geld van de bank
(3) ze dan dat betaling enkel met bankkaart mogelijk is

Puppets on a string
vwala !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2015, 06:26   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Geen enkel fysiek medium dat nog tegenover die waarde staat. Schitterend, zo kunnen ze zoveel geld erbij fantaseren als we maar willen.
Vroeger was er een echt fysiek medium nodig om het vertrouwen waard te zijn.

Ik heb nu meer vertrouwen in de kracht van vb. Amerika om economische welvaart te produceren en om ten allen tijde zijn dollar een dollar waard te laten zijn. Al kan dat een beetje fluctueren tegenover de euro.

En idem dito voor de euro zelf. Of de yen.

Leef jij economisch nog in de na-oorlogse jaren van de vorige eeuw ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2015, 06:32   #27
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En hoe lang 'mankeer' je je geld op je rekening, als je cash betaalt ?
Bij de meeste banken zijn cash stortingen onmiddellijk te gebruiken. Doe je een overschrijving op een vrijdag dan staat het geld pas op maandag op de andere rekening tenzij het een overschrijving is tussen rekeningen van dezelfde banken, dan is het meestal direct zichtbaar.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2015, 21:16   #28
Nexer
Parlementslid
 
Nexer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 1.901
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vroeger was er een echt fysiek medium nodig om het vertrouwen waard te zijn.

Ik heb nu meer vertrouwen in de kracht van vb. Amerika om economische welvaart te produceren en om ten allen tijde zijn dollar een dollar waard te laten zijn. Al kan dat een beetje fluctueren tegenover de euro.

En idem dito voor de euro zelf. Of de yen.

Leef jij economisch nog in de na-oorlogse jaren van de vorige eeuw ?

.
Er moet iets tastbaar tegenover staan. Als je dat niet hebt, is het concept van waarde arbitrair. En dan stort alles in.
__________________
Citaat:
"The liberals of today are the tyrants of tomorrow."

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2015, 05:37   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Bij de meeste banken zijn cash stortingen onmiddellijk te gebruiken. Doe je een overschrijving op een vrijdag dan staat het geld pas op maandag op de andere rekening tenzij het een overschrijving is tussen rekeningen van dezelfde banken, dan is het meestal direct zichtbaar.
Laat ons ter zake blijven.
Ik koop een motorfiets bij de garagist die mij al decennia als klant heeft.

Wil ik cash betalen, dan moet ik tijdig naar de bank mijn centen afhalen, dus verplaatsing ..., dan de centen in mijn brieventas bewaren tot de afspraak met de garagist; die moet dan de centen bewaren tot hij de tijd vindt om naar zijn bank te gaan, en daar dan de centen te deponeren.
Iets minder risico is krak hetzelfde met een bankcheque.

Maar ik kan ook een overschrijving maken, desnoods met een datum van uitvoering.

Ik weet wel wat te kiezen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2015, 05:38   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Er moet iets tastbaar tegenover staan. Als je dat niet hebt, is het concept van waarde arbitrair. En dan stort alles in.
Economisch potentieel lijkt me betrouwbaarder dan wat gewicht aan goud, dat ik niet op opeten.

Leven we rond de eeuwwisseling van 1900, of leven we even na dat van 2000 ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2015, 05:57   #31
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Neem het zwarte circuit weg en de de hele zwik valt in elkaar.
Dat is nu net het systeem waar een groot deel van de bevolking op kan overleven.
Zonder zwart krijg je pas een échte kloof tussen rijk en arm.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2015, 06:20   #32
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Schaf vanaf 2020 baar geld af over heel Europa.
Alles word betaald met kaart en bij elke verrichting zit er % BTW in.
Oud zwart of grijs geld speelt geen rol meer bij verrichting, Europa zal er altijd een % op krijgen.
Elk land krijgt % werkingsmiddelen van Europa.
Lasten op arbeid kunnen en zullen daarmee verminderen.
Belastingdienst voor werknemers afschaffen.
Miljarden die nu in Europa wekelijks in zwart van eigenaar veranderden, daar zal altijd % naar Europa van vloeien.
Corruptie is te volgen via betalingen van kaart.
Na een tijd zal elke virtuele euro te volgen zijn.
... beetje doordenken , een stroompanne op vrijdagavond alle supermarkten over heel België plat voor uren geen contant geld op zak ? ... Afrikanen die honger hebben ? we zijn vertrokken ....de chaos kan beginnen ....
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2015, 06:25   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Neem het zwarte circuit weg en de de hele zwik valt in elkaar.
Dat is nu net het systeem waar een groot deel van de bevolking op kan overleven.
Zonder zwart krijg je pas een échte kloof tussen rijk en arm.
Veronderstel jij dan dat er meer zwart geld zit bij de "armen" dan bij de "rijken" ?

Afgezien daarvan: spreken over 'rijk en arm' is zoals lullen over het weer. Geen "vaste" definities, tegengestelde belangen, en veel bla bla ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2015, 06:38   #34
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Veronderstel jij dan dat er meer zwart geld zit bij de "armen" dan bij de "rijken" ?

Afgezien daarvan: spreken over 'rijk en arm' is zoals lullen over het weer. Geen "vaste" definities, tegengestelde belangen, en veel bla bla ...

.
Zwart geld zit in alle lagen van de bevolking. En waarschijnlijk nog meer bij de vette burgers dan bij de sukkelaars.
Ik wil de kuisvrouwen niet de kost geven die bijklussen om hun gezin te kunnen onderhouden.
Er bestaan uiteraard geen vaste defenities als het over 'arm' of 'rijk' gaat.
Maar er is wél zoiets als je huur niet kunnen betalen of honger lijden.
Is dat dan geen defenitie ? Want dat is 'arm' zijn. Een alternatief voor zwartwerk is misdaad. Maar of we dat dan weer willen ?

Laatst gewijzigd door hurricane : 20 april 2015 om 06:40.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2015, 06:44   #35
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Zwart geld zit in alle lagen van de bevolking. En waarschijnlijk nog meer bij de vette burgers dan bij de sukkelaars.
Ik wil de kuisvrouwen niet de kost geven die bijklussen om hun gezin te kunnen onderhouden.
Er bestaan uiteraard geen vaste defenities als het over 'arm' of 'rijk' gaat.
Maar er is wél zoiets als je huur niet kunnen betalen of honger lijden.
Is dat dan geen defenitie ? Want dat is 'arm' zijn. Een alternatief voor zwartwerk is misdaad. Maar of we dat dan weer willen ?
Den boel laten draaien ... in de jaren tachtig was alles zo prachtig ... iedereen ging vooruit...gelijk ne vlieger... nu ergeren ze hun over zaken die geen aandacht nodig hebben en laten ze de zaken die wel aandacht nodig hebben liggen ... trieste boel geworden..
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2015, 06:50   #36
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Den boel laten draaien ... in de jaren tachtig was alles zo prachtig ... iedereen ging vooruit...gelijk ne vlieger... nu ergeren ze hun over zaken die geen aandacht nodig hebben en laten ze de zaken die wel aandacht nodig hebben liggen ... trieste boel geworden..
Exact ! Het heeft altijd gewerkt. Maar nu is er een moment gekomen dat men stilaan begint te begrijpen dat het niet mogelijk is om de hele wereld te redden.
Te laat, weliswaar. Er is genoeg verwittigd. Maar ze spelen hier zo graag Sinterklaas.....
Want daar wringt het schoentje. Nergens anders !
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2015, 08:32   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Zwart geld zit in alle lagen van de bevolking. En waarschijnlijk nog meer bij de vette burgers dan bij de sukkelaars.
Ik wil de kuisvrouwen niet de kost geven die bijklussen om hun gezin te kunnen onderhouden.
Er bestaan uiteraard geen vaste defenities als het over 'arm' of 'rijk' gaat.
Maar er is wél zoiets als je huur niet kunnen betalen of honger lijden.
Is dat dan geen defenitie ? Want dat is 'arm' zijn. Een alternatief voor zwartwerk is misdaad. Maar of we dat dan weer willen ?
Dat bestaat niet bij ons.
Na 26 jaar ononderbroken sossen in de federale regeringen, en na zoveel meer jaren ononderbroken sossen-burgemeesters in de grootsteden ...


maar het gaat hier wel over het betaalmiddel, gekend als plastic money.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2015, 08:55   #38
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Leven we rond de eeuwwisseling van 1900, of leven we even na dat van 2000 ?
Die vraag stel ik me al een tijdje Schoofzak, zeer terecht. En het wordt niet beter maar slechter, vandaag hebben we zelfs virtuele goudmijnen die we gaan ontginnen. Het noemt cryptomijn, hetzelfde als goud maar nog gekker.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2015, 10:18   #39
Nexer
Parlementslid
 
Nexer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 1.901
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Economisch potentieel lijkt me betrouwbaarder dan wat gewicht aan goud, dat ik niet op opeten.
Lijkt mij helemaal niet betrouwbaar. De waarde van iets stijgt en daalt hiermee op basis van persoonlijke overtuigingen. Waarde is daarmee gebonden aan het individu en verschillend.

En dat is een fragiele opstelling. Zodra er niet meer genoeg verschillend aanbod is, stort alles in.
__________________
Citaat:
"The liberals of today are the tyrants of tomorrow."

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2015, 10:39   #40
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Lijkt mij helemaal niet betrouwbaar. De waarde van iets stijgt en daalt hiermee op basis van persoonlijke overtuigingen. Waarde is daarmee gebonden aan het individu en verschillend. En dat is een fragiele opstelling. Zodra er niet meer genoeg verschillend aanbod is, stort alles in.
Subjectieve waarderingen zijn niet afhankelijk van het soort geld Nexer, ook de goudprijs is immers aanpasbaar. Morgen is in principe de goudstandaard hersteld, pas gewoon de prijs aan. Ook een persoonlijke overtuiging.

Laatst gewijzigd door tandem : 20 april 2015 om 10:40.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be