Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 21 september 2007, 20:23   #1
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard Ward de Bever wordt bedreigd door Franstaligen

20/09 Bart De Wever wordt bedreigd door Franstaligen

Sinds de tv-beelden van Hertoginnedal kennen ze het gezicht van N-VA-voorzitter Bart De Wever ook over de taalgrens. En dat heeft hem niet gelukkiger gemaakt: "Bedreigingen, vandalenstreken, spuwen..."

"Maandag is de autoruit van een medewerker kapotgeslagen omdat er een N-VA-sticker op kleefde", begint Bart De Wever zijn verhaal. "De ruiten van ons Brusselse secretariaat zijn bekrast. Ik krijg beledigingen en halve bedreigingen naar mijn hoofd geslingerd, van opgestoken middenvingers kijk ik niet meer op, en ik heb al moeten wegduiken omdat er naar me werd gespuwd. Nee, ik heb nog niet echt genoten van mijn bekendheid in Wallonië."

"Ik was onlangs op een receptie bij een opvoering van De Toverfluit. Komt er een man op me af, die in het Frans zegt: 'U ziet er in het echt net zo gevaarlijk uit als op tv, ik hoop u nooit meer te zien!' Zoiets verwacht je toch niet bij zo'n gelegenheid met zo'n publiek?"

De Wever wil er vooral geen drama van maken. "Ik loop echt niet bibberend als een riet rond", lacht hij. "Ik was altijd al het mikpunt van een deel van de aanhang van Vlaams Belang, dat het amusant vindt om mij te kleineren of de levieten te lezen. Maar sommige Franstalige reacties zijn van een hatelijkheid die toch nieuw voor mij is. Na de IJzerbedevaart verscheen in de kranten een foto van mij en mijn zoon Simon. Daarna mailde iemand me dat Simon ooit uit schaamte zijn achternaam zal veranderen, omdat die dezelfde wanklank zal krijgen als de namen Hitler, Milosevic en Dutroux. Allez, is dat nu niet wat erover?"

"Wat ik wel grappig vind: de Franstaligen mailen allemaal dat ze fiere Belgen zijn, maar ze vinden het volstrekt normaal dat ze je in het Frans mailen. Ik antwoord altijd dat ik misschien niet zo fier ben, maar wel de drie landstalen ken."

"Iemand beweerde zelfs dat mijn naam later in het rijtje Hitler, Milosevic en Dutroux zal passen."

Vervelend vindt De Wever vooral dat ook zijn familie wordt geviseerd. "Mijn broer heeft zijn doctoraat gemaakt over het VNV (Vlaamsch Nationaal Verbond, red.), dat collaboreerde met de Duitsers. Dat is voor het tijdschrift Pan genoeg om hem te bestempelen als een neonazi en een separatist, wat hij niet is. De Franstalige media zijn ook op zoek naar mijn zus, die in Wallonië woont. Het wordt haast een heksenjacht."

Er komen gelukkig ook positieve reacties. "Laatst arriveerde ik bij mijn kantoor in Brussel, toen een man uit een geparkeerde auto schoot en op me af vloog. Ik dacht dat hij me op mijn gezicht wilde timmeren, maar het bleek een Franstalige fan, die wilde zeggen dat hij me gelijk gaf en dat Wallonië beter door Vlamingen zou worden bestuurd."

Lex MOOLENAAR
_______________________________________

In feite is dat allemaal niets vergeleken met de oorlog die men voert t.o.v. militanten en politici van het Vlaams Belang.

VB'ers worden niet enkel bedreigd door franstaligen maar door alle belgicisten, koningshuisaanbidders, CGKR, rechtbanken,vreemdelingen, politiekorpsen, burgemeesters enz.

Ward de Bever weet dus nu ook hoe dat aanvoelt, gewoon opkomen voor je rechten.
Straffer is dat Dewever zei dat er iemand beweerde dat zijn naam later in het rijtje Hitler, Milosevic en Dutroux zou passen ...

Heeft Ward dat zélf niet geïnsinueerd maar dan richting VB-mandatarissen ? Vergeleek men Karel Dillen ook niet met Hitler ?
PAJOT is offline  
Oud 21 september 2007, 20:26   #2
Rudy_The_Mod
Global Moderator
 
 
Rudy_The_Mod's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2007
Berichten: 1.061
Standaard

Zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=95206
Rudy_The_Mod is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be