Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 april 2017, 17:04   #21
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Het zal wel weer een actie zijn van de grote bondgenoot van SA nl Trump.
De beste bondgenoten van de Saoudi's zijn nochtans de Britten, die al enkele jaren een eurosong-achtige deal hebben van stem jij op mij dan ik op jou in die VN-raden.


Citaat:
Snow wilde ook van Cameron weten waarom hij ervoor heeft gezorgd dat de Saoedi’s een omstreden plek konden bemachtigen in de VN Mensenrechtenraad. Volgens Snow was dat een ‘nogal smerige’ deal met ‘een van de meest mensenrechten schendende regimes op Aarde.’ Onlangs werd bekend dat al in 2013 de Britten en de Saoedi’s overeen zijn gekomen elkaar te steunen om een plek in de Mensenrechtenraad te bemachtigen.

De zichtbaar geagiteerde premier wil eerst geen direct antwoord op de vraag van Snow geven en blijft diplomatieke antwoorden geven als: ‘ik ben het absoluut niet eens met de manier waarop zij straffen, over de doodstraf, over al dat soort zaken.’

Met dat antwoord neemt Snow echter geen genoegen en blijft vragen waarom die deal met de Saoedi’s is gesloten. Cameron, geïrriteerd, antwoordt: ‘We hebben een band met Saoedi-Arabië en als je het per se wil weten, vertel ik waarom. Het is omdat we belangrijke informatie van ze krijgen. We onderhouden een band met ze omwille van onze nationale veiligheid.’
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 07:50   #22
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
De beste bondgenoten van de Saoudi's zijn nochtans de Britten, die al enkele jaren een eurosong-achtige deal hebben van stem jij op mij dan ik op jou in die VN-raden.
Naast de Amerikanen zijn de Britten inderdaad de belangrijkste bondgenoten van Saoedie Arabië.
Bush en Blair zijn ook de oorlogen in het MO begonnen en zijn indirect verantwoordelijk voor de IS.
Trump en May zullen deze koers niet veranderen.
Wie jihadisten zaait zal ook vluchtelingen moeten opvangen.
Europa heeft te lang puin geruimd van deze vergane imperialistische machten
en zal nu duidelijk in de NAVO aan vrede moeten gaan werken.

Laatst gewijzigd door cato : 26 april 2017 om 07:50.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 18:12   #23
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.804
Standaard

Nu is gebleken dat België voor het lidmaatschap van Saoedi-Arabië in de VN-vrouwenrechtencommissie vraag ik me af of Reynders hiervoor de steun heeft van de voltallige regering. En indien niet, welke gevolgen binnen de meerderheid aan deze onbegrijpelijke beslissing worden gegeven.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 18:36   #24
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

De islamisering van Europa is de laatste 40 jaar steeds een prioriteit geweest.
Het punt van de onomkeerbaarheid ervan, nadert met rasse schreden.

"Omdat de stemming achter gesloten deuren plaatsvond, is niet te zeggen welke landen voor Saudi Arabië hebben gestemd. Op basis van de zetelverdeling in de Economische en Sociale Raad berekende Neuer echter dat minimaal vijf EU-landen ‘het meest misogyne (vrouwenhatende) regime ter wereld’ in de Vrouwenrechten Commissie hebben geholpen.

Gekeken naar andere stemmingen in de VN zullen dit vermoedelijk Frankrijk, Italië, Groot Brittannië, Ierland en Zweden zijn geweest, al hebben ook Duitsland, België, Noorwegen, Spanje en Estland zitting in de Raad. Sowieso Frankrijk en Zweden stemmen in de VN altijd pro-islam."


http://xandernieuws.punt.nl/content/...hten-Commissie

Er zit zwaar politiek crapuul in de hoogste beleidsregionen van Europa.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 20:23   #25
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.705
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170424_02849513

Na een Saoedische oliesjeik als voorzitter van de VN-mensenrechtenraad krijgen we een Arabier in de VN-commissie voor vrouwenrechten.

Zijn ze bij de VN helem�*�*l tureluut geworden? Of w�*ren ze daar al rijp voor het zothuis?
Wanneer stopt niet alleen Trump met bij te dragen aan het VN-gekkenhuis maar héél Europa?
Onbegrijpelijk!!!
Waar zitten nu al die vrouwen die betoogden tegen Trump?



Citaat:
Minister van Ontwikkelingssamenwerking Alexander De Croo (Open VLD) vindt het niet per se een slechte zaak dat Saudi-Arabië, dat bekend staat voor zware schendingen van de vrouwenrechten, in de VN-vrouwenrechtencommissie zit.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/st...ime=1493226241
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 21:57   #26
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Onbegrijpelijk!!!
Waar zitten nu al die vrouwen die betoogden tegen Trump?
Die vrouwen stemden niet. Onze geweldige regering wel.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 03:55   #27
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

SA aan het hoofd van de VN-vrouwencommissie kan wel een serieuze sprong vooruit betekenen voor de vrouwen in SA. En weinig effect hebben voor de vrouwen bij ons. SA wordt zo mee in het debat getrokken. Kan zeg ik wel. Het is een risico. Het kan evengoed omgekeerd uitdraaien. Dat zal vermoedelijk eer gebeuren gezien de toestand van de wereld en de evolutie die we al decennia zien. De Islamitische wereld bekijkt alles op net wat langere termijn en is realistischer in haar doen en denken over de middelen om haar doelstellingen te bereiken dan de westerse zwevers.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 05:51   #28
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...d-van-VN.dhtml

Bovenop een Arabier in de mensenrechtenraad krijgen we er nu dus een Arabische mensenschender als VN-commissaris voor vrouwenrechten bovenop.

Ik ben r�*zend!
Het is eenvoudigweg terug te leiden tot het volgende :
Citaat:
De Verenigde Naties sturen aldus het signaal uit ‘dat alles te koop is voor petro-dollars en politiek gewin’.
Ik ben niet razend, gewoonweg cynisch. De verbloemende excuses van ondermeer Reynders en De Croo Jr. waren geheel voorspelbaar. Absoluut geen verrassing. Had nooit iets anders verwacht.
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 05:59   #29
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Nu is gebleken dat België voor het lidmaatschap van Saoedi-Arabië in de VN-vrouwenrechtencommissie vraag ik me af of Reynders hiervoor de steun heeft van de voltallige regering. En indien niet, welke gevolgen binnen de meerderheid aan deze onbegrijpelijke beslissing worden gegeven.
België verkoopt veel wapens aan SA en is een belangrijke steunpilaar voor de jihadisten.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170426_02853011
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 06:58   #30
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
België verkoopt veel wapens aan SA en is een belangrijke steunpilaar voor de jihadisten.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170426_02853011
Conclusie: de huidige Belgische regering is een steunpilaar voor de jihadisten. Lijkt me een motie van wantrouwen te wettigen.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 08:06   #31
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Belgiqie is één van de vijf landen die voor de Arabieren in de VN-vrouwenraad stemden.

t'Rutten staat ferm met de billen bloot met haar boekpresentatie, waarbij ze het had over de ‘superioriteit van de liberale democratie over landen waar de sharia heerst, zoals Saudi-Arabië’.

Citaat:
België heeft Saudi-Arabië mee verkozen tot lid van de VN-Commissie voor Vrouwenrechten. ‘Ironisch, zelfs sarcastisch’, klinkt het tot binnen de regering.
België stemde vóór de toetreding van Saudi-Arabië tot de commissie Vrouwenrechten binnen de Verenigde Naties. Minister van Buitenlandse Zaken Didier Reynders (MR) wilde dat dinsdag niet bevestigen, maar zijn antwoord in de Kamer was volgens de toehoorders meer dan veelzeggend. ‘Reynders heeft een ja-stem verdedigd, dat is zowat hetzelfde als toegeven’, onthoudt Els Van Hoof (CD&V).

De oppositie kreeg meteen een uitgelezen kans om de hypocrisie van ons land te hekelen. ‘België staat wereldwijd met de broek op de enkels.

Uiteindelijk stemden 47 van de 54 leden voor. Volgens de ngo UN-Watch zouden daar vijf Europese lidstaten bij geweest zijn. Het was de Belgische vertegenwoordiger bij de VN, ex-kabinetschef Marc Pecsteen, die de zaak ter plekke afhandelde.

Gwendolyn Rutten (Open VLD) zat dinsdagavond duidelijk verveeld met de situatie bij haar boekpresentatie – waarbij ze het nota bene had over de ‘superioriteit van de liberale democratie over landen waar de sharia heerst, zoals Saudi-Arabië’. ‘

‘Ik wil weten over welke vijf landen het gaat, zodat ik hun kan zeggen hoezeer ik me schaam dat ze Europees zijn, zoals ik’, aldus Assita Kanko in een opiniestuk in deze krant.

Peter De Roover (N-VA) hoopt dat België minstens heeft geprobeerd ‘om de Europese landen collectief tot een nee-stem te bewegen’. Dat de Saudi’s toch in de commissie zitten, heeft voor hem grote gevolgen. ‘Zolang dat land in de commissie Vrouwenrechten zit, beschouwt de N-VA die commissie als totaal irrelevant. Wij gaan geen enkel rapport van dat orgaan aanvaarden.’

Voor de geloofwaardigheid van de regering is de diplomatieke deal geen goede zaak. In het veiligheidsdebat struikelen de meerderheidspartijen over elkaar heen om de geldstromen vanuit Saudi-Arabië droog te leggen en zo het wahabisme aan te pakken. Maar als puntje bij paaltje komt, blijft ons land erg vriendelijk voor de oliestaat. ‘
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170426_02854059

Marc Pecsteen de Buytswerve stamt uit een Belgische familie van "notabelen".
De man is Belgisch ambassadeur. Hij was op post in Buenos Aires, Islamabad, Wenen, de VN in New York en als consul-generaal van België in Sjanghai. Van 2011 tot 2014 was hij ambassadeur in Kigali. In oktober 2014 werd hij kabinetschef (directeur van de beleidscel) bij minister Didier Reynders.
Maar Reynders doet alsof zijn neus bloedt.
We weten nu al dat ook dit schandaal, als puntje bij paaltje komt, met de mantel der vrije, liberale, democratische, en vooral "open" belgicistische liefde zal worden bedekt.

Er is één goede kant aan deze zoveelste Belgische schande: ik ben niet de enige die razend is. Het heeft wel een aantal dagen geduurd vooraleer onze Belgische "volksvertegenwoordigers" wakker werden, maar de media hebben tenminste gedaan wat ze moesten doen.

Intussen wacht ik op reacties van de regering in verband met die andere schande waarin het Belgisch koningshuis, de kerk, het kapitaal én de politiek in betrokken zijn: de Congolese nakomelingen van Belgische kolonialen die al heel hun leven de prijs betalen voor de zonden van hun blanke vaders.

Racisme van het ergste soort, maar waar nooit iemand voor gestraft zal worden.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 april 2017 om 08:09.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 08:14   #32
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Belgiqie is één van de vijf landen die voor de Arabieren in de VN-vrouwenraad stemden.

t'Rutten staat ferm met de billen bloot met haar boekpresentatie, waarbij ze het had over de ‘superioriteit van de liberale democratie over landen waar de sharia heerst, zoals Saudi-Arabië’.



http://www.standaard.be/cnt/dmf20170426_02854059

Marc Pecsteen de Buytswerve stamt uit een Belgische familie van "notabelen".
De man is Belgisch ambassadeur. Hij was op post in Buenos Aires, Islamabad, Wenen, de VN in New York en als consul-generaal van België in Sjanghai. Van 2011 tot 2014 was hij ambassadeur in Kigali. In oktober 2014 werd hij kabinetschef (directeur van de beleidscel) bij minister Didier Reynders.
Maar Reynders doet alsof zijn neus bloedt.
We weten nu al dat ook dit schandaal, als puntje bij paaltje komt, met de mantel der vrije, liberale, democratische, en vooral "open" belgicistische liefde zal worden bedekt.

Er is één goede kant aan deze zoveelste Belgische schande: ik ben niet de enige die razend is. Het heeft wel een aantal dagen geduurd vooraleer onze Belgische "volksvertegenwoordigers" wakker werden, maar de media hebben tenminste gedaan wat ze moesten doen.

Intussen wacht ik op reacties van de regering in verband met die andere schande waarin het Belgisch koningshuis, de kerk, het kapitaal én de politiek in betrokken zijn: de Congolese nakomelingen van Belgische kolonialen die al heel hun leven de prijs betalen voor de zonden van hun blanke vaders.

Racisme van het ergste soort, maar waar nooit iemand voor gestraft zal worden.
La Belziek ten voete uit...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 08:20   #33
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Indien het klopt dat België 'ja' heeft gestemd, dan zal ik zo geschokt zijn, dat ik zelfs geen reactie in huis heb...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 08:34   #34
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Er waren evenveel zitjes als kandidaten.
Al had SA maar 1 stem, ze zouden er nog in gezeten hebben.
Dit gaat nergens om.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 27 april 2017 om 08:35.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 08:40   #35
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Er waren evenveel zitjes als kandidaten.
Al had SA maar 1 stem, ze zouden er nog in gezeten hebben.
Dit gaat nergens om.
Om die reden keur jij het dus goed dat Belgique instemde met het lidmaatschap van een sharialand in de VN-commissie voor vrouwenrechten?

Jij staat dus achter Marc Pecsteen de Buytswerve, de Belgische diplomaat en kabinetchef van Reynders die in naam van Belgique akkoord ging met het lidmaatschap van een land van mensenschenders in de VN-commissie voor vrouwenrechten?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 08:43   #36
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Indien het klopt dat België 'ja' heeft gestemd, dan zal ik zo geschokt zijn, dat ik zelfs geen reactie in huis heb...
Citaat:
België heeft Saudi-Arabië mee verkozen tot lid van de VN-Commissie voor Vrouwenrechten. ‘Ironisch, zelfs sarcastisch’, klinkt het tot binnen de regering.

België stemde vóór de toetreding van Saudi-Arabië tot de commissie Vrouwenrechten binnen de Verenigde Naties. Minister van Buitenlandse Zaken Didier Reynders (MR) wilde dat dinsdag niet bevestigen, maar zijn antwoord in de Kamer was volgens de toehoorders meer dan veelzeggend. ‘Reynders heeft een ja-stem verdedigd, dat is zowat hetzelfde als toegeven’, onthoudt Els Van Hoof (CD&V).
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170426_02854059

Geen reactie van jou dus, want daar ben je te geschokt voor.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 09:07   #37
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Om die reden keur jij het dus goed dat Belgique instemde met het lidmaatschap van een sharialand in de VN-commissie voor vrouwenrechten?

Jij staat dus achter Marc Pecsteen de Buytswerve, de Belgische diplomaat en kabinetchef van Reynders die in naam van Belgique akkoord ging met het lidmaatschap van een land van mensenschenders in de VN-commissie voor vrouwenrechten?
Om die reden blijf ik er onverschillig bij.
Of er nu voor- tegen werd gestemd of onthouden, ze hadden hun zitje.
Ze zijn VN-lid en maken gebruik van hun rechten.

Ik lees ook nergens wat België juist heeft gestemd.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 09:12   #38
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Nu is gebleken dat België voor het lidmaatschap van Saoedi-Arabië in de VN-vrouwenrechtencommissie vraag ik me af of Reynders hiervoor de steun heeft van de voltallige regering. En indien niet, welke gevolgen binnen de meerderheid aan deze onbegrijpelijke beslissing worden gegeven.
Hoe zeker is het eigenlijk dat Belgie niet tegengestemd heeft? Reynders en De Croo zwijgen erover.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 09:14   #39
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Wie een beetje kaas van diplomatie heeft gegeten weet waarom daar niet over gecommuniceerd.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 09:17   #40
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Onbegrijpelijk!!!
Waar zitten nu al die vrouwen die betoogden tegen Trump?
Jij verwacht nogal veel van vrouwen die op de Woman's March als een kudde lemmingen achter sharia heks Linda Sarsour aansjokten.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be