Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 september 2007, 08:13   #261
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De vijand van mijn vijand is mijn vriend, zo cynisch is het. Ze hadden wel iets gemeenschappelijks, ook tegen de moslims en tegen de Vietnamezen.
En intellectuelen. Amerikaanse volk heeft op dat vlak Pol Pot ten volle geëerd.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 11:06   #262
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
En het is niet door een onafhankelijke staat dat die houding plots zal verdwijnen.

Weet ik veel. Ik ben maar een simpele separatist die zich niet aan psychologische voorbespiegelingen waagt.
Citaat:
Vind jij dat ze bij het VB niet meer als gekoloniseerden denken?
Die luxe hebben ze inderdaad nog. Bij iedere regeringsonderhandeling, bij elke staatshervorming, lieten de Vlaamse partijen zich naaien op een manier die gekoloniseerden past, onderwijl kreten slakend als "voor de allerlaatste keer" en "gedaan met geven en toegeven". Bij mijn weten is het VB tot nu toe bij dit soort vaudevilles niet betrokken geweest.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 13:03   #263
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Larie. Ik ben Vlaams Nationalist, maar zoals elke Vlaming gebruik ik dikwijls uitdrukkingen die uit andere talen komen. Het kruidt de taal op een prettige manier vind ik. Leenwoorden zijn dus zeker géén onheil, maar een stap naar meertaligheid.
De meesten weten niet eens dat vele woorden in het Frans en Engels een andere oorsprong hebben.
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 13:07   #264
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
De meesten weten niet eens dat vele woorden in het Frans en Engels een andere oorsprong hebben.
En in Frankrijk is men ook niet vies van het woord "gratis" ipv gratuit
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 15:07   #265
Tommm
Minister-President
 
Tommm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 4.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door David1977 Bekijk bericht
De NVA-jongeren hebben blijkbaar foto's gepost op hun site waarop ze op 21 juli laatstleden de Belgische vlag verbrandden wanneer ze op kamp waren. Dat staat vanavond te lezen op de site van 'Le soir', inclusief foto's.

Geef toe, een slimme zet van een partij die mee aan tafel zit om een federale regering te vormen
Maar als ik een virtueel vlaggeske verbrand van de Vlaamse leeuw, how maar, dan zitten ze op hun paard...
Tommm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 15:10   #266
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
En in Frankrijk is men ook niet vies van het woord "gratis" ipv gratuit
Ja, Latijn mag in de meeste talen. Vandaar ook dat meervouden zoals "regio's" en "museums" wel zijn toegestaan maar ook "regia" en "musea" legaal blijven.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 18:06   #267
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Hier zijn al enkele pleidooien gehouden om dat anders aan te pakken, maar diegenen die het voor het zeggen hebben, zitten nu eenmaal in een ivoren toren... ver weg van het "plebs" dat maar te volgen heeft...
Ikzelf pleit dan ook voor de invoering van een eigen variant van het Nederlands, naar onze zuidelijke vorm. Misschien kunnen we DAN wat gedaan krijgen...
Voor een keer ga ik akkoord met U
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 18:42   #268
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ja, maar ze zouden beter eens meer aan het algemeen belang denken, en dat geldt voor beide zijden van de taalgrens.
Ga het hen eens beleefd vragen of zo?


Citaat:
Waarom zonder compensatie, als die compensatie redelijk is en de splitsing aanvaardbaar maakt voor de franstaligen? Pure slechte wil lijkt mij dat.
Niks slechte wil. Als ik jou mijn boterham niet geef, dat is dat niet omdat ik jou niet mag, maar omdat ik hem zelf wil hebben.
Elke compensatie die je de Franstaligen geeft zal uiteindelijk iets kosten aan de Vlamingen.

Neem nu bijvoorbeeld de uitbreiding van Brussel of gewoon nog maar de tweetaligheid in de Rand. We weten wie in zo'n "tweetalige" ruimte zich zal mogen schikken, en we weten in welke mate de Franstaligen betrouwbaar zijn als het op tweetaligheid van politiediensten, medische zorgen... aankomt.

Stel je liever eens deze vraag :moest de splitsing van BHV in het voordeel van de Franstaligen zijn, en moesten zij de instrumenten hebben om het eenzijdig te doen, wat denk je dat er zou gebeuren?

Citaat:
Doe dat, het is wel roddel maar ik weet het van iemand die op het stadhuis van Aalter werkt. Overigens zijn er overal wel louche zaakjes, denk maar eens aan het Antwerpse politiecorps.
Nope, nog niet de kans gehad er meer over te weten.
Wat ik wel weet, is dat de heer de Crem een controversieel figuur is waar je ofwel erg voor,ofwel erg tegen bent, en dat hij een kolossaal nieuw stadshuis (het Cremlin) heeft laten bouwen dat nu te groot is.


Citaat:
De grote meerderheid der Vlamingen stemt op partijen die niet willen samenwerken met het VB, en heel wat Vlamingen hebben nog nooit van FDF gehoord...
Kan je in het vervolg mij quoten met de pijltjes? Want ondertussen volg ik jouw redenering eigenlijk niet meer.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Klopt uiteraard, maar ik heb het niet over de gemiddelde Vlaming maar over de Vlaams-nationalisten.
Ik zie niet in waarom dat ergernis zou opwekken, Franse leenwoorden komen al vele eeuwen voor in onze dialecten en spreektaal. De geschreven taal van de 18de eeuw stond bol van de Franse uitdrukkingen en leenwoorden.
Hollanders zouden daar net heel blij om zijn, Vlaams-nationalisten veel minder.
Ik zeg ergernis omdat er mensen zijn die enkel de Franse termen kennen (toen ik nog geen Frans kende als kind vaak vervelend)

Je probeert een karikatuur te maken van vlaamsnationalisten, lijkt me.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 19:00   #269
nick de laat
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 8 september 2007
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Moslims die mensen onthoofden,in torens vliegen,zichzelf opblazen,hier de wetten komen stellen.
Spa- en groenen die corrupt zijn langs alle kanten,beetje op de antwerpenaar z'n kosten gaan eten en drinken en handtas en parfum gaan kopen,geef ze geen visa kaart of je hebt prijs.
Vdb die z'n handjes heeft verbrand zovele jaren geleden?
2 tand die met valse criminaliteitscijfers afkomt en zegt;tis veiliger geworden,ge voelt dat toch.

Ik kan gerust nog lang doorgaan zenne.

Stop toch eens met dat belachelijk doen.
2 Frontmannen van het VB kloppen er op los, is dit een nieuwe vorm van verkiezingscampagne voeren ? Marie-rose Morel & het zwembad, en Rob Verreycken, hoe zat het daarmee ?
nick de laat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 00:00   #270
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Nog iemand die iets hoort en dan begint te ijlen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 09:07   #271
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde
 
ccalbergg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2007
Locatie: gent
Berichten: 803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
DAT zou JIJ ook kunnen doen... je kiest echter de negatieve toon te zijn op dit forum, maar toch anderen datzelfde te verwijten...
jou reactie's zijn altijd ingegeven door haat en frustratie, zeer simpel : als vlaanderen hier zoooo slecht is , waarom verhuis je dan niet naar bv : (ik zeg maar zoiets ) de dominicaanse republiek ? daar is het in ieder geval warmer.
ccalbergg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 09:10   #272
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde
 
ccalbergg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2007
Locatie: gent
Berichten: 803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Moslims die mensen onthoofden,in torens vliegen,zichzelf opblazen,hier de wetten komen stellen.
Spa- en groenen die corrupt zijn langs alle kanten,beetje op de antwerpenaar z'n kosten gaan eten en drinken en handtas en parfum gaan kopen,geef ze geen visa kaart of je hebt prijs.
Vdb die z'n handjes heeft verbrand zovele jaren geleden?
2 tand die met valse criminaliteitscijfers afkomt en zegt;tis veiliger geworden,ge voelt dat toch.

Ik kan gerust nog lang doorgaan zenne.

Stop toch eens met dat belachelijk doen.
vb-ers die cafegangers beschieten, of rot vlees verwerken in hun koopwaar , hun vrouw (ongestraft) afKLOPPEN , hun eigen lokaal in brand steken , kleuters vermoorden , voorbijgangers tot moes kloppen , inderdaad de lijst is zeeeer lang !
ccalbergg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 09:11   #273
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde
 
ccalbergg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2007
Locatie: gent
Berichten: 803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
die boeddhabeelden waren uniek, en dus is het verlies ervan enorm.
Verbrande boeken zijn gemakkelijk te herdrukken.
reclame-affiches zijn doorgaans lelijk, en dus zeker geen verlies.
wie bepaalt de grens , U ? met welk recht ?
ik pleit voor zeotollerance, u toch ook ??
ccalbergg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 09:11   #274
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde
 
ccalbergg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2007
Locatie: gent
Berichten: 803
Standaard

zerotollerance
ccalbergg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 09:26   #275
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ccalbergg Bekijk bericht
wie bepaalt de grens , U ? met welk recht ?
ik pleit voor zeotollerance, u toch ook ??
zero tollerance voor lelijke reclame affiches en engels taalimperialisme!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 09:28   #276
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde
 
ccalbergg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2007
Locatie: gent
Berichten: 803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
zero tollerance voor lelijke reclame affiches en engels taalimperialisme!
je verwart vrijheid met misdaad.
ccalbergg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 09:29   #277
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door David1977 Bekijk bericht
De NVA-jongeren hebben blijkbaar foto's gepost op hun site waarop ze op 21 juli laatstleden de Belgische vlag verbrandden wanneer ze op kamp waren. Dat staat vanavond te lezen op de site van 'Le soir', inclusief foto's.
http://www.lesoir.be/actualite/belgi...3-549441.shtml
Geef toe, een slimme zet van een partij die mee aan tafel zit om een federale regering te vormen
Er schijnen dus minder intelligente exemplaren tussen te lopen... Wie had d�*t nu durven vermoeden?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 14:33   #278
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Pro forma maar onnodig en onwaardig, imho.

Het FDF zit ook aan de onderhandelingstafel, en die partij heeft zich nog nooit verontschuldigd voor de agressieve racistische taal van haar voorzitter, noch voor haar criminele claims op andermans eigendom. Heel wat erger dan een onnozel stuk textiel verbranden, nietwaar.

De Wevers excuses houden de erkenning in dat het criminele gedachtengoed van het FDF eerbaar is, en dat van de NVA-jongeren niet. Het is een buiging voor de echte meesters, een accepteren van de terechtwijzing. De opstandige Vlaming zit weer op zijn plaats. Misplaatst.

De Wever had de Franstalige hysterie misprijzend moeten negeren.
Niettemin hebben ze imho gelijk om onderstaande nu ook niet langer meer blauwblauw te laten.

Citaat:
Jong N-VA dient klacht in tegen Brusselse politie (18/09/07)

Gisteren dienden vier militanten van Jong N-VA bij de dienst Intern Toezicht van de Brusselse politie een klacht in tegen onbekenden wegens intimidatie. Aanleiding hiervoor is het hardhandig optreden van enkele agenten die op 20 juli vijf leden van Jong N-VA oppakten in het centrum van Brussel. De betrokken jongeren zullen hun klacht ook overmaken aan het Comité P. Ze rekenen op een ernstige behandeling van de klacht en op een gepast optreden tegen agenten die hun boekje ver te buiten gingen.
Wat er gebeurde
Een vijftal Vlaams-nationalistische jongeren plande op 20 juli een korte republikeinse protestactie aan het Paleis voor Schone Kunsten in Brussel, waar op dat ogenblik de koning en de koningin een concert zouden bijwonen. Nog voordat de jonge N-VA’ers BOZAR bereikten, werden zij staande gehouden door een team agenten. Op dat ogenblik hadden de jongeren hun spandoek nog niet ontvouwd en droegen zij geen zichtbare slogans mee. Pas nadat zij op bevel van de politie hun T-shirts met republikeinse slogan zichtbaar maakten, en nadat de politie zélf het spandoek met de slogan “democratie JA, monarchie NON” ontvouwde, werden de jongeren hardhandig meegevoerd naar de politiecombi. Daar kreeg één van de vrouwelijke actievoerders te horen dat zij de nacht mocht doorbrengen “tussen zigeunervrouwen en prostituees”.
De intimidatie ging voort in het politiecommissariaat, waar de jongeren zich moesten onderwerpen aan een naaktfouille. Terug in de verhoorkamer kregen de jongeren te horen dat hun T-shirts en het spandoek werden in beslag genomen wegens verstoring van de openbare orde. Een Franstalige agent liet duidelijk verstaan dat hij één van de T-shirts graag als “trofee” mee naar huis zou nemen. De jongeren, die steeds de bevelen van de politie gehoorzaamden, werden opgesloten in een cel en na enkele uren vrijgelaten zonder spandoek en zonder T-shirts.
Grenzen overschreden
Het bestuur van Jong N-VA vindt dat de Brusselse politie de grenzen van het fatsoen en de deontologie vér overschreden heeft. Blijkbaar mag men in België wel republikein zijn, maar niet op de vooravond van 21 juli en niet in de buurt van de koning.

Auteur:
Bas Luyten, voorzitter Jong N-VA
Lieven De Rouck, secretaris Jong N-VA
http://www.n-va.be/programma/standpu...il.asp?ID=2707
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 16:18   #279
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ccalbergg Bekijk bericht
jou reactie's zijn altijd ingegeven door haat en frustratie, zeer simpel : als vlaanderen hier zoooo slecht is , waarom verhuis je dan niet naar bv : (ik zeg maar zoiets ) de dominicaanse republiek ? daar is het in ieder geval warmer.
Waar zit er haat en frustratie? In jouw kopje denk ik, want in mijn boodschap zal je ze ver moeten zoeken...
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be