Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 september 2007, 09:05   #21
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik vind vlaggen verbrandingen maar iets puberaals, overigens. Maar goed.
inderdaad, getuigt van weinig respect voor andermans mening, en in deze periode van politieke impasse ook zeer onverstandig.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 09:15   #22
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Het kan nog altijd niet tippen aan mijn favoriet:

__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 09:18   #23
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder Bekijk bericht
Ik denk direct aan hysterische mannen met baarden die Amerikaanse en Israelische vlaggen verbranden.

Het is gewoon schandalig zo een vlagverbranding, kweeniehoeveel CO2 komt er vrij. Ge moet dat naar het containerpark brengen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 09:29   #24
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Lekker neutraal artikeltje
Citaat:
A la N-VA, on veut minimiser l'« affaire » qui a fait le premier titre, jeudi soir, des deux chaînes de télévision francophones.
« Le fait de brûler des drapeaux ne fait pas partie des pratiques ni de la culture de notre formation », explique le porte-parole du président Bart De Wever, en relativisant l'événement : « Tout le monde a été jeune et a fait des bêtises : les photos ont été prises �* l'issue d'un barbecue, autour d'un feu de camp. Il ne faut pas chercher d'explications beaucoup plus loin. »
Il n'empêche : l'acte traduit tout le mépris affiché pour le pays par des jeunes nationalistes qui rêvent de sa disparition. Des jeunes disciples de la N-VA.
Nationalistjes allerhande, ze blijven een bron van verbazing en vermaak.

Enerzijds de NV-A nationalistjes die zich nu heel stoer wanen omdat ze een pover stukje textiel verbrand hebben. Oehoe daar gaat Belgie nu eens echt kapot van zijn se. Nù staat er niks meert de Vlaamse onafhankelijkheid nog in de weg. De Wever gaat zeker en vast naar de onderhandelingen, gesterkt met de innerlijke overtuiging dat de Belze vlag toch maar verbrand is. Allemaal stoer en nutteloos.

Maar eigenlijk is nog lachwekkender dat de Belgische/Waalse nationalisten dat au sérieux nemen. Is er nu iemand in het ziekenhuis gemept geweest? Neen. Is er een ssociale woning minder door die vlagverbranding? Neen. Is er een werkloze bijgekomen? Neen. Gaat de staatsschuld nu weer stijgen? Neen. Waar the fuck maken die zich dan druk over? Elke rationele mens zou hoop en al eens verveeld de schouders ophalen en de echte problemen aanpakken, maar nationalistjes? Neen. Die moeten een melodrama waar Pavarotti voor uit zijn graf zou komen aanheffen over
Citaat:
mettre le feu �* nos couleurs nationales
Djiezes.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 10:03   #25
Jempi64
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Ik denk niet dat de politie u gaat aanhouden wanneer men een vlag van bobbeschoepeland en wat monopolygeld verbrand gaat aanhouden
Jullie verbrandden zelfs mensen , dus who gives a shit about a flag.
Jempi64 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 10:06   #26
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

--

Laatst gewijzigd door Kortaf : 14 september 2007 om 10:08.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 10:06   #27
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

heren even afstand nemen ...

waarom zou een vlag verbranden verboden moeten zijn ? welke argumenten zijn daarvoor ?

de ene hangt ze aan z'n gevel, de andere verbrandt ze (liefst niet meer aan die gevel natuulijk) ... dat is toch gewoon een legitieme uiting van een mening ?!

(voor de duidelijkheid, een vlag stelen blijft diefstal hé)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 10:06   #28
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
inderdaad, getuigt van weinig respect voor andermans mening,
Waarom zou men respect moeten hebben voor een mening? In een democratie volstaat het dat men anderen het recht geeft zijn mening te uiten. Als iedereen dat al eens aankon...

Citaat:
en in deze periode van politieke impasse ook zeer onverstandig.
Ik zie niet in waarom. Wat heeft een kamp van NVA-jongeren te maken met de regeringsvorming? En waarom zou iemand niet het recht hebben die regeringsvorming onmogelijk te willen maken?

Laatst gewijzigd door Kortaf : 14 september 2007 om 10:08.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 10:07   #29
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
inderdaad, getuigt van weinig respect voor andermans mening, en in deze periode van politieke impasse ook zeer onverstandig.
Het is wel bijna twee maand geleden gebeurd he. Ik praat het daarmee niet goed.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 10:07   #30
Jempi64
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Nationalistjes allerhande, ze blijven een bron van verbazing en vermaak.

Enerzijds de NV-A nationalistjes die zich nu heel stoer wanen omdat ze een pover stukje textiel verbrand hebben. Oehoe daar gaat Belgie nu eens echt kapot van zijn se. Nù staat er niks meert de Vlaamse onafhankelijkheid nog in de weg. De Wever gaat zeker en vast naar de onderhandelingen, gesterkt met de innerlijke overtuiging dat de Belze vlag toch maar verbrand is. Allemaal stoer en nutteloos.

Maar eigenlijk is nog lachwekkender dat de Belgische/Waalse nationalisten dat au sérieux nemen. Is er nu iemand in het ziekenhuis gemept geweest? Neen. Is er een ssociale woning minder door die vlagverbranding? Neen. Is er een werkloze bijgekomen? Neen. Gaat de staatsschuld nu weer stijgen? Neen. Waar the fuck maken die zich dan druk over? Elke rationele mens zou hoop en al eens verveeld de schouders ophalen en de echte problemen aanpakken, maar nationalistjes? Neen. Die moeten een melodrama waar Pavarotti voor uit zijn graf zou komen aanheffen over

Djiezes.
Bravo Driewerf , dat ze zich eens bezighouden mer serieuze zaken ipv te kakken over een vlag of over het feit dat ze die vlag in brand gestoken hebben.
Jempi64 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 10:07   #31
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
inderdaad, getuigt van weinig respect voor andermans mening, en in deze periode van politieke impasse ook zeer onverstandig.

ok respect voor een opponent als mens,
maar voor zijn mening, voor elke mening ?!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 10:10   #32
Jempi64
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ok respect voor een opponent als mens,
maar voor zijn mening, voor elke mening ?!
Respect voor een mening moet mijn inziens altijd , dat is de basis voor een leefbare maatschappij .
Jempi64 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 10:14   #33
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jempi64 Bekijk bericht
Respect voor een mening moet mijn inziens altijd , dat is de basis voor een leefbare maatschappij .
kijk, neem bij wijze van voorbeeld iemand die de mening verspreid dat het om godsdienstige reden noodzakelijk is van vrouwen te onderdrukken, of zelfs occasioneel te slaan ... ik zal die man/vrouw (hoewel ik er moeite mee zal hebben) nog steeds respecteren als mens (mij concentrerend op het feit dat mensen gebreken hebben) ... maar ik zal nooit enig respect kunnen opbrengen voor zulk een mening ... en ik hoop van u eigenlijk hetzelfde.

Laatst gewijzigd door Anna List : 14 september 2007 om 10:14.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 10:21   #34
Jempi64
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
kijk, neem bij wijze van voorbeeld iemand die de mening verspreid dat het om godsdienstige reden noodzakelijk is van vrouwen te onderdrukken, of zelfs occasioneel te slaan ... ik zal die man/vrouw (hoewel ik er moeite mee zal hebben) nog steeds respecteren als mens (mij concentrerend op het feit dat mensen gebreken hebben) ... maar ik zal nooit enig respect kunnen opbrengen voor zulk een mening ... en ik hoop van u eigenlijk hetzelfde.
absoluut . Respect wil niet zeggen dat je ermee moet akkoord gaan maar dat je de mens die zo'n mening heeft niet onmiddellijk stenigt maar toch ergens probeert te luisteren .
Jempi64 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 10:23   #35
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Waarom zou men respect moeten hebben voor een mening? In een democratie volstaat het dat men anderen het recht geeft zijn mening te uiten. Als iedereen dat al eens aankon...
respect voor andermans mening vind ik essentieel voor een goede samenleving. Ik moet niet weten van klein-links, maar ik ga me niet bezighouden met het verbranden van een PVDA-vlag.


Citaat:
Ik zie niet in waarom. Wat heeft een kamp van NVA-jongeren te maken met de regeringsvorming? En waarom zou iemand niet het recht hebben die regeringsvorming onmogelijk te willen maken?
Jij kiest voor de verziekingsstrategie, maar daar ben ik niet voor, omdat we dan nog veel ellende kunnen meemaken.

Nu ja: NVA-jongeren hebben idd niet direct iets met de regeringsvorming te maken, toch zou ik verwachten dat de kampverantwoordelijken ((jong-)volwassenen veronderstel ik) wat meer gezond verstand zouden hebben.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 14 september 2007 om 10:23.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 10:24   #36
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
respect voor andermans mening vind ik essentieel voor een goede samenleving. Ik moet niet weten van klein-links, maar ik ga me niet bezighouden met het verbranden van een PVDA-vlag.
Geef ze maar aan mij.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 10:30   #37
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Waar is de tijd dat we zongen:

Doe dat ding van die mast doe die vod weg
dat zwart geel en rood maakt ons ziek
wij hebben 't al lang reeds begrepen
Op weg naar de Vlaamse republiek....

En waar is de tijd dat wij op trouwfeesten binnen kwamen in de zaal en daar lag dan den drapeau belge die dienst deed als voetmat.... en we veegden er ons voeten aan....

Steek maar in brand nva-jongeren, steek maar in brand.....
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 10:33   #38
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jempi64 Bekijk bericht
Jullie verbrandden zelfs mensen , dus who gives a shit about a flag.

Geeft langer warmte af dan vlaggen.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 10:34   #39
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
respect voor andermans mening vind ik essentieel voor een goede samenleving.
Er is een essentieel verschil tussen een mens en zijn mening. Dat verschil maak ik altijd en voor iedereen, zelfs voor Olivier Maingain. En ik maak het in bed, in mijn familie, op café, en in mijn persoonlijke vriendschappen.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 10:37   #40
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door David1977 Bekijk bericht
De NVA-jongeren hebben blijkbaar foto's gepost op hun site waarop ze op 21 juli laatstleden de Belgische vlag verbrandden
Om het voor de verandering eens in het Engels te zeggen: "Been there, done that, got the T-shirt"
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be