Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 september 2007, 20:15   #1
Moby
Provinciaal Statenlid
 
Moby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Berichten: 780
Standaard Hoe vullen de Vlaams Belang verkozenen hun dagen?

Het Vlaams Belang heeft nog geen verwezenlijking achter de rug (of ik heb iets gemist, natuurlijk), en dan rijst natuurlijk de vraag hoe ze hun dagen nu eigenlijk vullen en hun miljoenen besteden. Ik kan mij moeilijk inbeelden dat ze alleen maar bijeenkomsten plannen om dan veel bier te drinken en nieuwe acties bedenken om de wereld te shockeren. Dat zou meer neigen naar een doppersleven, dus dat verwacht ik ook niet.

Ben echt benieuwd.
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2007, 20:27   #2
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Zitten hier VB verkozenen dan?

Waarom vraag je dat niet bij HEN?
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2007, 20:33   #3
Moby
Provinciaal Statenlid
 
Moby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Berichten: 780
Standaard

Er zitten hier toch mensen van het VB?

Ik neem aan dat het toch een interessante vraag is, gezien het om een partij gaat die sinds het begin niet deelneemt aan het dagelijks bestuur. Het zal wel een gevulde agenda zijn, maar natuurlijk met wat.
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2007, 20:35   #4
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby Bekijk bericht
Er zitten hier toch mensen van het VB?

Ik neem aan dat het toch een interessante vraag is, gezien het om een partij gaat die sinds het begin niet deelneemt aan het dagelijks bestuur. Het zal wel een gevulde agenda zijn, maar natuurlijk met wat.
Ik denk dat er hier weinig zitten die daadwerkelijk wat te vertellen hebben binnen het VB. Soms zit hier wel al eens een verkozene, maar dat is maar sporadisch

Is er geen politieker van de week maar? W8 ff om daar de vraag te poneren anders
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2007, 20:36   #5
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Zitten hier VB verkozenen dan?

Waarom vraag je dat niet bij HEN?
Die mogen niets zeggen: alleen de kopstukken mogen spreken
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2007, 20:36   #6
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby Bekijk bericht
Het Vlaams Belang heeft nog geen verwezenlijking achter de rug
Hebben ze al de kans gehad?
__________________
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2007, 20:39   #7
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby Bekijk bericht
Er zitten hier toch mensen van het VB?

Ik neem aan dat het toch een interessante vraag is, gezien het om een partij gaat die sinds het begin niet deelneemt aan het dagelijks bestuur. Het zal wel een gevulde agenda zijn, maar natuurlijk met wat.
Ik vermoed dat ze gemiddeld evenveel werk verrichten als de VLD-, SP.a of CD&V-parlementsleden. Die moeten ook niet besturen, weet u wel? Parlementairen mogen dat niet.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 16 september 2007 om 20:39.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2007, 20:40   #8
Moby
Provinciaal Statenlid
 
Moby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Berichten: 780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
...
Is er geen politieker van de week maar? W8 ff om daar de vraag te poneren anders
Dat gedeelte is er niet meer. Dus 1 ding valt dan weg: komen chatten op Politics.be

Misschien dat iemand een idee heeft van wat ze doen. Zoals een aanhanger die het dagelijkse 'bestuur' van het VB opvolgt.
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2007, 20:42   #9
Moby
Provinciaal Statenlid
 
Moby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Berichten: 780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ik vermoed dat ze gemiddeld evenveel werk verrichten als de VLD-, SP.a of CD&V-parlementsleden. Die moeten ook niet besturen, weet u wel? Parlementairen mogen dat niet.
Dus parlementairen doen helemaal niets?
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2007, 20:42   #10
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

ik heb zo eens 'de dag van' op tv gezien met dewinter.
dat ging ongeveer zo:
naar de markt gaan om folderkes uit te delen en een klapke te doen met de mensen, naar de gemeenteraad in antwerpen gaan muilen trekken, naar het partijhoofdkwartier gaan koffiekletsen met de andere VBers, een persnota dicteren aan z'n sectretaresse over 't feit dat een VB-gemeenteraadslid haar sjakosj uit haar auto was gepikt (wereldnieuws uiteraard), een telefonneke opnemen, naar het vlaams parlement gaan voor een 'interpellatie' (lees: muilen trekken en show geven) en 's avonds aan een gezellig debat deelnemen aan de UA en daarna pinten pakken in een antwerps studentencafé tezamen met het NSV.
dewinter fier tijdens de rit naar zijn villa in het residentiële ekeren: dit was weer een werkdag van 14 uur.
bedankt en tot ziens, goed te zien hoe ons belastingsgeld nuttig besteed wordt.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 16 september 2007 om 20:43.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2007, 20:47   #11
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby Bekijk bericht
Dus parlementairen doen helemaal niets?
Ik denk dat u wel eens wat meer interesse zou mogen betonen in onze nationale instellingen, berber. Ge doet hier precies of ge kent niets van onze nationale politiek. Parlementairen kunnen moties voorbereiden, interpellaties houden, wetsvoorstellen indienen, commissievergaderingen bijwonen, enzovoorts. Hiernaast onderhouden de meesten goede contacten met de basis (straatacties, cafébezoeken, bezoeken aan allerhande verenigingen, debatavonden, ...). Kortom, ze doen datgene waarvoor ze gekozen zijn: het volk vertegenwoordigen.

Enfin, gij moogt van geluk spreken dat er nog geen integratiecursussen zijn ingediend zoals het VB dat wil. Op het onderdeel 'hoe werkt onze nationale politiek' zou u namelijk al gebuisd zijn, peins ik.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 16 september 2007 om 20:48.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2007, 20:49   #12
Moby
Provinciaal Statenlid
 
Moby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Berichten: 780
Standaard

Een villa bezitten door niets te doen??? Komaan zeg. Een beetje moeilijk om te geloven. Dan zou ik ook wel bij het VB willen, want ik heb ook niet altijd zin om te werken. Dan zou dat betekenen dat de rest nog minder doet. Want niet voor iedereen kan dan zoveel werk te vinden zijn.
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2007, 20:49   #13
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Datkan iedereen controleren op de diverse webstekken van de parlementen op de fiches van de verkozenen.

Ga daar eens kijken hé!
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2007, 20:51   #14
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby Bekijk bericht
Dus parlementairen doen helemaal niets?
Nee, die doen wel degelijk wat, maar besturen doen ze iig niet.

Wat u het beste kan doen: Mail gewoon een aantal parlementsleden (VB en anderen) en vraag ze naar een kopie van hun agenda van de afgelopen week. De meesten zullen wel de moeite nemen om u dit op te sturen (of dit uitbesteden aan een stagiair) en dan kunt u zelf zien wat een parlementariër allemaal doet in 1 weekje.
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2007, 20:55   #15
Moby
Provinciaal Statenlid
 
Moby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Berichten: 780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
...Enfin, gij moogt van geluk spreken dat er nog geen integratiecursussen zijn ingediend zoals het VB dat wil. Op het onderdeel 'hoe werkt onze nationale politiek' zou u namelijk al gebuisd zijn, peins ik.
Net als 98% van de bevolking.
Trouwens nog niet zo heel lang geleden werd er een VB voorstel verkeerd ingediend, omdat ze blijkbaar niet goed wisten hoe alles in elkaar zit.

Ken je die test met "ik ben op zoek naar ***straat. Kunt u mij helpen?" ? Dan vroegen ze een voorbijganger de weg naar een bepaalde straat. En die natuurlijk een route opgeven...alleen stonden ze vlak onder het straatbord.
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2007, 20:55   #16
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Enfin, gij moogt van geluk spreken dat er nog geen integratiecursussen zijn ingediend zoals het VB dat wil. Op het onderdeel 'hoe werkt onze nationale politiek' zou u namelijk al gebuisd zijn, peins ik.
Ik vrees dat de meeste Vlamingen daarvoor zouden buizen........
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2007, 21:00   #17
strijder
Burgemeester
 
strijder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 503
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby Bekijk bericht
Het Vlaams Belang heeft nog geen verwezenlijking achter de rug (of ik heb iets gemist, natuurlijk), en dan rijst natuurlijk de vraag hoe ze hun dagen nu eigenlijk vullen en hun miljoenen besteden. Ik kan mij moeilijk inbeelden dat ze alleen maar bijeenkomsten plannen om dan veel bier te drinken en nieuwe acties bedenken om de wereld te shockeren. Dat zou meer neigen naar een doppersleven, dus dat verwacht ik ook niet.

Ben echt benieuwd.
indien ge de politieke agende zou volgen zou kunnen zien dat de verkozenen van het V.B.zeer vele tusenkomsten hebben en zeer veel vragen stellen maar volgens mij is het u om tedoen van het VB in een slecht daglicht te stellen en u zelf belachelijk te maken
__________________
om dat vlaanderen belangrijk is VLAANDEREN ONAFHANKELIJK
strijder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2007, 21:03   #18
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby Bekijk bericht
Net als 98% van de bevolking.
Trouwens nog niet zo heel lang geleden werd er een VB voorstel verkeerd ingediend, omdat ze blijkbaar niet goed wisten hoe alles in elkaar zit.

Ken je die test met "ik ben op zoek naar ***straat. Kunt u mij helpen?" ? Dan vroegen ze een voorbijganger de weg naar een bepaalde straat. En die natuurlijk een route opgeven...alleen stonden ze vlak onder het straatbord.
Als ge lid wilt worden van een natie, mogen we toch verwachten dat ge er een beetje moeite voor doet, nee? Enfin, bedankt voor het leuke verhaaltje. En wat betreft mijn info over onze nationale politiek: graag gedaan.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2007, 21:04   #19
Moby
Provinciaal Statenlid
 
Moby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Berichten: 780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijder Bekijk bericht
indien ge de politieke agende zou volgen zou kunnen zien dat de verkozenen van het V.B.zeer vele tusenkomsten hebben en zeer veel vragen stellen maar volgens mij is het u om tedoen van het VB in een slecht daglicht te stellen en u zelf belachelijk te maken
Ik ben nog op zoek naar een duidelijke agenda op de websites van verkozenen (helaas nog geen tenzij campagne 2007)...Een link zou welkom, want jullie (als aanhangers) hebben dat al gevonden.

Het was een vraag die opeens in mijn hoofd speelde na het lezen van een topic over doppers. Ik verwacht niet dat ik het VB in een slecht daglicht zal kunnen plaatsen, maar een antwoord op mijn vraag lijkt mij interessant om te weten.
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2007, 21:08   #20
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby Bekijk bericht
Ik ben nog op zoek naar een duidelijke agenda op de websites van verkozenen (helaas nog geen tenzij campagne 2007)...Een link zou welkom, want jullie (als aanhangers) hebben dat al gevonden.

Het was een vraag die opeens in mijn hoofd speelde na het lezen van een topic over doppers. Ik verwacht niet dat ik het VB in een slecht daglicht zal kunnen plaatsen, maar een antwoord op mijn vraag lijkt mij interessant om te weten.
http://vlaamsbelangvlaamsparlement.org/

Kijken bij 'recente initiatieven'.

De andere partijen hebben ook zo'n sites, geloof ik. Misschien kan u die ook eens gaan bekijken? Ik vraag me trouwens nog altijd af waarom u per sé de activiteiten van het VB wil kennen, er zitten nog andere partijen in onze parlementen hoor.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 16 september 2007 om 21:08.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be