Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 september 2017, 18:36   #121
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
...ik za je alvast een klien fragment geven :

Ge beseft toch dat Eurabia een conspiracy theorie is hé

Zelfs als doomsday scenario houdt het totaal geen steek
Dat gaat als een schok aankomen... Heel zijn wereldbeeld ligt dan aan diggelen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 18:45   #122
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jij redeneert raar.

Het voorstel waarvan je spreekt, is net een wijziging aan de wettelijke bepalingen omtrent het beroepsgeheim.
ja dat weet ik... misschien was dat wat onduidelijk
Maar ge waart dan ook snel met die kwaak kwaak hé

Citaat:
Wat zeg jij dan feitelijk ? Dat een arts de wet zal overtreden, als hij iets doet wat in de gewijzigde wet niet langer als strafbaar aanzien wordt ?
neen dat zei ik niet.
Ik zei dat het in conflict komt met (de bedoeling van) het beroepsgeheim.
Vandaar dat ik ook sprak over dat badwater.
En ja dat doet het dus.
beroepsgeheim wordt in principe alleen maar opgegeven indien er kans bestaat voor publiek gevaar (-> bv besmetting ), op vraag van een rechter of voor een of een parlementaire onderzoekscommissie, en bij een conflict van plichten.
Bij dat laatste heeft hij/zij de keuze en dient afwegingen te maken.
Een belangrijke punt is of het probleem oplosbaar is zonder het aan derden kenbaar te maken afwegingen en/of het acuut gevaar dan zou weggenomen worden.
Ik zie echt niet goed in wat de bekendmaking bij de flikken zou oplossen of ernstige zaken zouden kunnen voorkomen

Citaat:
We schaffen het rode licht in het verkeer af, we schrappen het uit het verkeersregelement. Ah neen, dat mag niet, want als ge door het rood rijdt, dan krijg je een boete ... ???
Zonder het te beseffen geef het met dat voorbeeld wel aan precies dat wat ik zei : het kind met het badwater weggooien... daar die rode lichten daar wel staan voor een bepaalde serieuze reden...en vermits je zelf geen alternatief oppert
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 18:56   #123
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
We zijn er, het is de paus zijn schuld.

Eens iets anders dan de N-VA.
De paus heeft daar weinig mee te maken bij zigeuners.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 19:01   #124
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
De paus heeft daar weinig mee te maken bij zigeuners.
Dat kan zijn, ik ging er van uit West Europa vanuit dat de christelijke mens katholiek is/was, maar dat kan ook anders zijn ja.

Misschien zijn het orthodoxen of zo, ik weet het eerlijk gezegd niet. Ze zullen hoe dan ook wel een hoogste in graad hebben, die zijn schuld zal het dan zijn zeker.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 19:20   #125
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
14 jaar ...


blijven goedpraten, Zeus, goe bezig!


:vomit:
Inderdaad. Kotsmisselijk wordt ik van zo'n mensen.
Welk politiek gedachtegoed kan er zo door en door rot zijn om gedwongen huwelijken, en dan nog van minderjarigen, goed te praten?(waar ook ter wereld trouwens!!)
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 19:23   #126
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
idd er is immers geen enkel verschil tussen vrouwenbesnijdenis om seksueel genot onmogelijk te maken of vrouwen gewoon te verminken en mannenbesnijdenis om genotsbevorderende of medisch en of hygiënische redenen ...
foei Anna
Okay beide zijn lange niet van dezelfde orde daar er bij vrouwenbesnijdenis je een hele waaier van mogelijkheden hebt waar de meest extreme absoluut niet meer te vergelijken zijn.
Maar voor de rest zever je er nu op los ..
daar het schuingedrukte enkel slaat op een uiterst kleine medisch verantwoorde groep ( het is eerder in 99% een smoesje of dé algemene oplossing van vroeger voor phimosis ) daar waar de reden besnijdenis hoofdzakelijk is omwille van seksuele of religieuze redenen.
... en daarmee komen we bij dat onderlijnde van je tekst
Dat werd/wordt gedaan om het seksueel genot ( en dus vroegtijdige zaadlozing ) te voorkomen
.. of dat nu 'genotsbevorderend' te noemen valt is dus maar de kwestie.
Misschien bezie je dat dan enkel vanuit een vrouwelijk standpunt ?
Één ding is zeker... 99,99% van de besnijdenissen bij mannen gebeuren op een leeftijd dat het nog niet echt aan de orde te gaan spreken over 'genotsbevordering' en wordt uitgevoerd zonder instemming.
éen tweede ding is ook zeker:
De lichtste vorm van vrouwenbesnijdenis (verwijderen van de preputium clitoridis) kan zo goed als vergeleken worden met een voorhuid die verwijderd is, niettemin even verfoeilijk omwille van precies dezelfde redenen als bovenaan aangehaald


En de tweede lichtste vorm
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 19:30   #127
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
hier staat niet dat er sprake is van minder seksueel genot is hé Klein Licht ... geen besneden man die minder tot een orgasme komt ... het mannelijk orgasme komt wellicht wel trager ... maar of dat een voor- of een nadeel is, dat zal wel een kwestie van geven/nemen zijn vermoedelijk?
Ge moet niet zo selectief lezen ( want ze hebben het enkel over diegenen waar slechts een gedeelte van werd verwijderd) en met gelijke maten en gewichten werken , Anna
want nu zeg je zo goed als letterlijk : ah da's niet zo erg want dat komst ons ( vrouwen) ten goede
Is dat niet hetzelfde soort redenering dat je zonet kwam te bekritiseren ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 19:36   #128
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
maar zijn daar ook voordelen aan ivm genot/hygiëne/soa risico/medisch???
Precies dezelfde redenen worden opgegeven voor een FGM

Met het verschil dat hier niet van toepassing is (alternatieven zat ) en daar een zekere grond van waarheid heeft ( tenminste als de omstandigheden bij de ingreep op iets zouden trekken )

Draai of keer het hoe ge wilt... beide zijn in feite even erg daar het steeds ( toch in 99,9999% van de gevallen ) gaat over een ingreep waar je zelf niet over beslist
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 19:50   #129
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is wel heer raar wat men er allemaal bijsleurt om goed te praten dat men omwille van een 3000 jaar oude godsdienstige wet een stuk van kinderen hun flieter snijdt
jep... en een tekst van slechts zowat de helft van die ouderdom verantwoordelijk stellen omwille van wat er niet in staat
Ge moet het maar kunnen !

Noch in de Koran, noch in de Sunnah zijn éénduidige wetten te vinden voor het legitimeren, laat staan het verplichten, van zelfs een minimale vorm van vrouwenbesnijdenis.
en de zwaardere vormen worden zelf uitdrukkelijk verworpen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 19:57   #130
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ja dat weet ik... misschien was dat wat onduidelijk
Maar ge waart dan ook snel met die kwaak kwaak hé
...
Okee, dat is al heel wat duidelijker.
Maar zoals je zelf schreef: het ging inderdaad om afwegingen van rechten en plichten. Naar mijn oordeel werd dat voldoende gemotiveerd.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 20:00   #131
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat gaat als een schok aankomen... Heel zijn wereldbeeld ligt dan aan diggelen...
...niet teveel zorgen maken.
Alvorens de draagconstructie op z'n hoofd valt staat Diego hier met zijn colonade

Laatst gewijzigd door praha : 1 september 2017 om 20:00.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 20:02   #132
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Ik zou wel eens terug willen komen op het onderwerp van de draad.

Willen wij een Vlaanderen waar men dermate bezorgd is om alle inwoners, dat als iemand lucht krijgt van een uithuwelijking van een minderjarige, dit gesignaleerd zou worden aan de overheid.
En bij uitbreiding, dat hieraan een sanctie verbonden zou worden, waarbij onder andere de intrekking van het verblijfsrecht aan bod komt, en zelfs indien mogelijk de schrapping van de nationaliteit ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 20:15   #133
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat kan zijn, ik ging er van uit West Europa vanuit dat de christelijke mens katholiek is/was, maar dat kan ook anders zijn.
Misschien zijn het orthodoxen of zo, ik weet het eerlijk gezegd niet.
Het zal je verbazen maar dezer dagen is dat een vreemde presumptie...niettemin zijn we er wel nog van doordrongen
In ieder geval (West-Europese) zigeuners zijn dat in hoofdzaak wel daar het kenmerkend is dat ze de religie van de regio overnemen.
Leuke anekdote : Kindhuwelijken zijn vooral terug te vinden bij Ierse & Britse zigeuners

Citaat:
Ze zullen hoe dan ook wel een hoogste in graad hebben, die zijn schuld zal het dan zijn zeker.
geen idee.. ik denk het niet
Die leven in een soort clan/familie verband
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 20:22   #134
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Okee, dat is al heel wat duidelijker.
Maar zoals je zelf schreef: het ging inderdaad om afwegingen van rechten en plichten. Naar mijn oordeel werd dat voldoende gemotiveerd.
euhmzz neen...helemaal niet en overigens heb je me dan toch niet goed begrepen.
Ik sprak over een conflict van plichten waar een arts kan in terecht komen.

Principieel heeft hij dat recht niet om dat stilzwijgen te doorbreken tenzij op onmiddellijk verzoek van de patiënt ( eventueel voogd -> ze zullen rap zijn )...en dan valt hij terug op de normale status : dwz dat hij zo als iedereen daartoe het recht heeft maar niet de plicht
Nu, ja ... da's dus de huidige situatie
Om daar verandering in te brengen en het zelfs verplicht te maken ( dus niet enkel het mogen doorbreken van die zwijgplicht ) dient dat toch behoorlijk gemotiveerd te worden.
En dat ontbreekt dus.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 20:26   #135
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zou wel eens terug willen komen op het onderwerp van de draad.
zeker... ik laat me soms nogal gaan... alhoewel als ik onderstaand stukje lees

Citaat:
Willen wij een Vlaanderen waar men dermate bezorgd is om alle inwoners, dat als iemand lucht krijgt van een uithuwelijking van een minderjarige, dit gesignaleerd zou worden aan de overheid.
.... want nu gaat het niet alleen over artsen maar over de gehele bevolking waar het artikel 29 van strafboek zou voor gelden.
( in dat geval wil ik ook jouw pensioen hé)

Citaat:
En bij uitbreiding, dat hieraan een sanctie verbonden zou worden, waarbij onder andere de intrekking van het verblijfsrecht aan bod komt, en zelfs indien mogelijk de schrapping van de nationaliteit ?
...en nu nog beter
Nu pleit je weer voor een verschillende behandeling naargelang de afkomst ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 21:00   #136
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Willen wij een Vlaanderen waar men dermate bezorgd is om alle inwoners, dat als iemand lucht krijgt van een uithuwelijking van een minderjarige, dit gesignaleerd zou worden aan de overheid.
Maar ik dacht dat dit al het geval was?

Wanneer ik echter de "Handleiding voor hulpverleners" lees (waar Demir naar linkte) dan zie ik daar niets in staan over een meldingsplicht. Op p. 23 staat hoogstens dat de hulpverlener het potentieel slachtoffer kan informeren en proberen te overtuigen zelf aangifte te doen.

En een hulpverlener mag nooit (p.36):
  • De persoon verplichten om klacht in te dienen indien zij of hij dat niet wil.
  • Informatie doorgeven zonder de uitdrukkelijke toestemming van het slachtoffer.

Dus wellicht valt "Teach for Belgium" juridisch niets aan te wrijven?

Misschien biedt artikel 29 van het wetboek van strafvordering een uitkomst? Ambtenaren hebben een meldingsplicht bij het vaststellen van een misdrijf.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En bij uitbreiding, dat hieraan een sanctie verbonden zou worden, waarbij onder andere de intrekking van het verblijfsrecht aan bod komt, en zelfs indien mogelijk de schrapping van de nationaliteit ?
Ja graag. Minder! Minder! Minder!
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 21:03   #137
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Nu pleit je weer voor een verschillende behandeling naargelang de afkomst ?
Dat is nu ook al het geval. Zie de "Ann-Sofie" uit Demir haar FB post.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 21:08   #138
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Maar ik dacht dat dit al het geval was?
niet dus... perfect logisch ook
Ze hebben, anders dan een doorsnee burger, een vertrouwensrelatie

Citaat:
Misschien biedt artikel 29 van het wetboek van strafvordering een uitkomst? Ambtenaren hebben een meldingsplicht bij het vaststellen van een misdrijf.
ja, geef ze een ambtenarenstatuut goe bezig
klik
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 21:22   #139
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
niet dus... perfect logisch ook
Ze hebben, anders dan een doorsnee burger, een vertrouwensrelatie
Wat doen ze dan wanneer ze bv. pedofilie binnen een gezin vaststellen en het slachtoffer wil geen aangifte doen?
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 21:31   #140
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Maar ik dacht dat dit al het geval was?

Wanneer ik echter de "Handleiding voor hulpverleners" lees (waar Demir naar linkte) dan zie ik daar niets in staan over een meldingsplicht. Op p. 23 staat hoogstens dat de hulpverlener het potentieel slachtoffer kan informeren en proberen te overtuigen zelf aangifte te doen.
[..]
Volgens:
https://www.belgium.be/nl/familie/ko...jk/voorwaarden
is de minimum huwelijksleeftijd in België 18 jaar, behoudens een vonnis van de jeugdrechtbank bij ernstige redenen.

De handleiding waar Demir naar verwees, slaat uiteraard alleen op voorgenomen huwelijken afgesloten in België, en bestemd voor Belgische ambtenaren/hulpverleners.

Is het 14-jarig meisje in het buitenland uitgehuwelijkt via een retourticketje Absurdistan? Niks tegen te doen vrees ik.
Mag een imam/whoever in België een huwelijk sluiten volgens de ritus of geplogenheden van een vreemde natie/religie? Ik denk dat dat hier alleen kan/mag indien het een erkende godsdienst betreft, en er geen konflikt is met de wetgeving alhier.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be