Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 augustus 2012, 19:48   #18501
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Niet.
Ik dacht nu wel dat er daar ook een beperking op was.

Indien niet is dit een flagrante overtreding van de AD wetten.

Wij moeten bijbetalen na 10 jaar of zelfs na 5 jaar, maar als moslim zou je gratis mogen blijven liggen?
Dit lijkt me niet de juiste informatie.

Wil je wat bronnen zoeken? Ik ben daar namelijk zeer in geinteresseerd want ik laat me ofwel cremeren ofwel eeuwigdurend laten begraven.
Als ik als moslim dan gratis mag blijven liggen, is dat een optie die ik in overweging wens te nemen.

Dan bekeer ik me wel in die laatste dagen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2012, 19:50   #18502
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lampedeir Bekijk bericht
Als ik zie wat het tegenwoordig kost om een plaatsje op het kerkhof te krijgen moet dat toch flink wat geld kosten.
Wie betaald dan wanneer er geen rechtstreekse familieleden meer zijn?
ik vermoed de salafisten uit Saudi. Petrodollars met hopen. Katholieke en andere begraafplaatsen zullen dan verdwijnen (crematie is goedkoper en uitstrooien simpeler) en enkel moslims zullen onze vroegere kerkhoven dan nog bevolken (mits aanvoer van maagdelijke niet-bezoedelde grond natuurlijk).
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2012, 20:07   #18503
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Dan bekeer ik me wel in die laatste dagen.


Zo werkt dat niet, op een paar dagen ontwikkel je geen intieme relatie met Allah
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2012, 20:31   #18504
Lampedeir
Provinciaal Statenlid
 
Lampedeir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2006
Berichten: 722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht


Zo werkt dat niet, op een paar dagen ontwikkel je geen intieme relatie met Allah
En wat als je doodgaat en sint-pieter staat naast je...dan ga toch zoiets hebben van "shit"..
__________________
I do not share the general view that market forces are the basis of personal liberty.
Lampedeir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2012, 20:43   #18505
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Niet.
Gaan ze dan heel Vlaanderen vol graven zetten of bouwen ze wolkenkrabbers op de begraafplaatsen?
Een kerkhof heeft maar een beperkte ruimte dus ik zie niet in hoe ze dat in de praktijk gaan doen...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2012, 20:44   #18506
KAHRAMAN Yücel
Schepen
 
Geregistreerd: 23 oktober 2003
Locatie: Beringen
Berichten: 436
Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

H. ISLAMITISCHE BEGRAVINGEN
Voor de zone(s), die voorzien zijn voor de begravingen van personen met islamitische
geloofsovertuigingen, zijn dezelfde regels en bepalingen van toepassing als voor de andere percelen en graven.
http://www.beringen.be/_uploads/Dien...27.06.2005.pdf
__________________
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2012, 22:42   #18507
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde
 
Kawadude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2010
Berichten: 993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
H. ISLAMITISCHE BEGRAVINGEN
Voor de zone(s), die voorzien zijn voor de begravingen van personen met islamitische
geloofsovertuigingen, zijn dezelfde regels en bepalingen van toepassing als voor de andere percelen en graven.
http://www.beringen.be/_uploads/Dien...27.06.2005.pdf
Dus dan worden ze ook om de x tijd opgegraven om plaats te maken voor nieuwe overledenen? Of niet?

En indien dit zo zou blijken te zijn; kan je dit aanvaarden? En bij uitbreiding, de families van die enkele tientallen die er gebruik van gemaakt hebben (van die speciale zones)?

Is dat misschien de reden waarom veel moslims ervoor kiezen om in het land van herkomst begraven te worden (terwijl sommigen er zelfs niet geboren zijn)?
Kawadude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2012, 22:58   #18508
KAHRAMAN Yücel
Schepen
 
Geregistreerd: 23 oktober 2003
Locatie: Beringen
Berichten: 436
Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude Bekijk bericht
Dus dan worden ze ook om de x tijd opgegraven om plaats te maken voor nieuwe overledenen? Of niet?

En indien dit zo zou blijken te zijn; kan je dit aanvaarden? En bij uitbreiding, de families van die enkele tientallen die er gebruik van gemaakt hebben (van die speciale zones)?
In plaats van allerlei veronderstellingen kan je misschien even de bronteksten bestuderen. Zoals ik een artikel gecopieerd heb wordt er geen onderscheid gemaakt in Beringen, dus zullen ook niet-moslims die mogelijkheid hebben, maak ik daaruit.

Citaat:
Is dat misschien de reden waarom veel moslims ervoor kiezen om in het land van herkomst begraven te worden (terwijl sommigen er zelfs niet geboren zijn)?
De reden die je aangeeft zal wellicht niet kunnen kloppen omdat je van een veronderstelling uitgaat. Maar als je lauter informatief bent: ieder heeft zo zijn eigen reden om in het land van herkomst begraven te worden, de één wil bij zijn familiegraf, de ander wil in een moslimland, nog een ander is erg gebonden aan de streek van afkomst,...
__________________
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2012, 23:15   #18509
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde
 
Kawadude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2010
Berichten: 993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
De reden die je aangeeft zal wellicht niet kunnen kloppen omdat je van een veronderstelling uitgaat.
Waarom zou een redenering per definitie niet kunnen kloppen als ze uitgaat van een veronderstelling?

Bovendien stelde ik vragen en poneerde geen stellingen...
Kawadude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2012, 23:16   #18510
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde
 
Kawadude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2010
Berichten: 993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
In plaats van allerlei veronderstellingen kan je misschien even de bronteksten bestuderen. Zoals ik een artikel gecopieerd heb wordt er geen onderscheid gemaakt in Beringen, dus zullen ook niet-moslims die mogelijkheid hebben, maak ik daaruit.


De reden die je aangeeft zal wellicht niet kunnen kloppen omdat je van een veronderstelling uitgaat. Maar als je lauter informatief bent: ieder heeft zo zijn eigen reden om in het land van herkomst begraven te worden, de één wil bij zijn familiegraf, de ander wil in een moslimland, nog een ander is erg gebonden aan de streek van afkomst,...
Zijn niet alle religies gebaseerd op veronderstellingen, dus waar zeur je over?

Laatst gewijzigd door Kawadude : 20 augustus 2012 om 23:17.
Kawadude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2012, 23:22   #18511
KAHRAMAN Yücel
Schepen
 
Geregistreerd: 23 oktober 2003
Locatie: Beringen
Berichten: 436
Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude Bekijk bericht
Zijn niet alle religies gebaseerd op veronderstellingen, dus waar zeur je over?
Ik zeur niet over creationistische veronderstellingen wel over destructieve veronderstellingen.
__________________
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 00:18   #18512
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde
 
Kawadude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2010
Berichten: 993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Ik zeur niet over creationistische veronderstellingen wel over destructieve veronderstellingen.
Kan je dat even toelichten, want ik kan niet volgen; de ene veronderstelling is de andere niet?
Kawadude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 06:59   #18513
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Sprookje, is dat je uitleg voor een onderbouwde betoon? Waarom is dan denigrerende opmerkingen naar vreemdelingen en moslims geen sprookje maar realiteit?
Uw betoog is helemaal niet onderbouwd. U wil gewoon het verband tussen criminaliteit en vreemdelingen ontkennen, door te wijzen op het verband tussen armoede en criminaliteit.

Maar dat is bullshit.

1 Omdat de vreemdelingen meer kansen en middelen krijgen dan de autochtonen om uit die armoede te geraken.

2 Denkt u nu echt dat Vlaanderen geen armoede kent of gekend heeft? Vroeger was in ons land en bij uitbreiding in gans Europa, het verschil tussen rijk en arm veel groter dan nu. Maar door hard werken, zich te verenigen, aan politiek te doen enz.., zijn we daar nu min of meer uitgeraakt.

Niet door stelen, overvallen en dealen, mag ik even...

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 08:33   #18514
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Uw betoog is helemaal niet onderbouwd. U wil gewoon het verband tussen criminaliteit en vreemdelingen ontkennen, door te wijzen op het verband tussen armoede en criminaliteit.

Maar dat is bullshit.

1 Omdat de vreemdelingen meer kansen en middelen krijgen dan de autochtonen om uit die armoede te geraken.

2 Denkt u nu echt dat Vlaanderen geen armoede kent of gekend heeft? Vroeger was in ons land en bij uitbreiding in gans Europa, het verschil tussen rijk en arm veel groter dan nu. Maar door hard werken, zich te verenigen, aan politiek te doen enz.., zijn we daar nu min of meer uitgeraakt.

Niet door stelen, overvallen en dealen, mag ik even...

Paulus.
De vlamingen die toen in wallonie werken stonden bekend als dom, luiaards en vechtersbazen, ze hadden een slechte reputatie, ongeveer hetzelfde als wat wij nu zeggen over de allochtonen.

Het grote verschil is echter dat die vlamingen in 1 generatie volledig geïntegreerd zijn als waal en nu zelfs de grootste vlamingenhaters zijn geworden. Allochtonen blijven zich afzonderlijk houden, trouwen binnen hun groep, blijven familie aantrekken uit het vaderland enz. De integratie is compleet mislukt en de godsdienst is daar het grootste probleem bij gebleken, de familiedruk is te groot om met vlaamse ongelovigen te trouwen en kindjes te maken.

Trouwen met moslims is ook nog wat, bij een sheiding gaan die kinderen veelal op 'opvoeding' naar het thuisland, marokko en turkije vallen dan nog mee maar aub, trouw nooit geen irakees of uit iran, dat is vragen voor problemen.
Dit zijn natuurlijk maar vooroordelen van mij maar wel correct denk ik, als daar studies over zijn dan lees ik die graag.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 08:40   #18515
Tafelpoot
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 18 juli 2012
Berichten: 345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht


Zo werkt dat niet, op een paar dagen ontwikkel je geen intieme relatie met Allah
En als we Allah langs achter nemen? Intiem genoeg?
Tafelpoot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 09:14   #18516
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Niet.
Wij kunnen al lang geen eeuwigdurende eigendom meer krijgen op een kerkhof en uw bevolkinsgroep wel? Wat een schandalige, gemene oneerlijkheid!
Vindt u dat nu zelf fair?
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 09:20   #18517
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
ieder heeft zo zijn eigen reden om in het land van herkomst begraven te worden, de één wil bij zijn familiegraf, de ander wil in een moslimland, nog een ander is erg gebonden aan de streek van afkomst,...
Wel erg ironisch.

Begraven willen ze wel worden in een moslimland of in hun streek van afkomst, maar er leven en wonen, ho maar
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 12:51   #18518
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Maar als je lauter informatief bent: ieder heeft zo zijn eigen reden om in het land van herkomst begraven te worden, de één wil bij zijn familiegraf, de ander wil in een moslimland, nog een ander is erg gebonden aan de streek van afkomst,...
Een vraagje,...

Meent u, dat als ik mij zou vestigen in pakweg Timboektoe,...
maar ik weiger daar begraven te worden, ik wil niet dat mijn kinderen huwen met de plaatselijke bevolking, ik pas mij niet aan aan de plaatselijke eetgewoonten enz...

... dat de plaatselijke bevolking mij ooit zal zien en erkennen als één van hen?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 21 augustus 2012 om 12:51.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 12:58   #18519
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Wel erg ironisch.

Begraven willen ze wel worden in een moslimland of in hun streek van afkomst, maar er leven en wonen, ho maar
Dat is niet ironisch, maar gewoonweg hypocriet.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 16:18   #18520
KAHRAMAN Yücel
Schepen
 
Geregistreerd: 23 oktober 2003
Locatie: Beringen
Berichten: 436
Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Wij kunnen al lang geen eeuwigdurende eigendom meer krijgen op een kerkhof en uw bevolkinsgroep wel? Wat een schandalige, gemene oneerlijkheid!
Vindt u dat nu zelf fair?
Scroll effkes terug in de postings aub, ik denk dat je je bericht zult wissen. Ik heb je de politiereglement van Beringen ivm begraafplaatsen gepost met een copy-paste van een artikel die de gelijkebehandeling beschrijft. Vindt je zelf het fair dat je schande en oneerlijkheid schreeuwt als ik gedocumenteerd bewijzen aanleg? Ik krijg daar iets van hé.
__________________
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be