Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 december 2002, 04:30   #61
Het Rood Wit Groen LICHT
Vreemdeling
 
Het Rood Wit Groen LICHT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Mechelen-City
Berichten: 94
Standaard

Tja Ge moet de lijn doortrekken. Als we tegen al deze zaken zijn moeten we de subsidies stop zetten naar alles godsdienstig is; dit betekend Chiro, scouts, klj, kerk, moskee,onderwijs ETC of godsdienstverbod.
Ik denk eigenlijk dat het eerste het best is. Want mensen die kiezen voor godsdienst kunnen dit blijven doen maar ze betalen het zelf. Laten we stoppen met godsdienst is eigenlijk een vooruitgang. Maar bon ge kunt het niet verbieden dat ze het doen.
__________________
En spert men mij geboeid. In duistere toren; Hun zorgen en moeite. Gaan alle verloren, Gedachten als vuren. Doen storten de muren. En de zold'ring erbij! De gedachten zijn VRIJ!!!
Het Rood Wit Groen LICHT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2002, 14:08   #62
rope
Burger
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Heverlee
Berichten: 174
Standaard

Weer een sterk staaltje van de linksen. Eerst klagen dat de Belgische werkgevers de allochtonen niet in dienst willen nemen en dan smijten ze er ineens nog een paar extra betaalde vakantiedagen bij waar de allochtonen recht op zouden hebben. Wat gaat het volgende zijn? Een aparte kamer in elk bedrijf waarin elke godsdienstige als het hem belieft kan gaan bidden tijdens de werkuren? Waarschijnlijk dan nog liefst met geestelijken betaald door de werkgeversorganisaties. In mijn ogen weer een stukje verkiezingskoorts die de bovenhand haalt in de hoop dat spirit en SPa enkele allochtone stemmen zouden kunnen afpikken van agalev.
__________________
Als zij hem machteloos denken en tergen met een schop,
Dan richt hij zich bedreigend en vrees'lijk voor hen op.
rope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2002, 18:02   #63
DNB
Schepen
 
Geregistreerd: 20 november 2002
Berichten: 474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Om even terug te keren naar de eigenlijke inhoud van deze topic :


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Goed voorstel, toch?
Weet jij wat de moslims vieren met dat Offerfeest, democratsteve?


Met het Offerfeest vieren de moslims het gruwelijkste der gruwelijke verhalen uit de Bijbel.

Het gaat over Abraham die van God als opdracht krijgt zijn zoon Isaak te slachten en te offeren. Met deze opgave wil God het geloof van Abraham testen.

Abraham zegt daarop tegen zijn zoon dat ze samen even een wandelingetje moeten gaan maken. Zwijgend gaan beiden op weg.

Als het moment daar gekomen is haalt Abraham zijn mes boven om zijn zoon te slachtofferen. Maar dan komt God tevoorschijn en houdt Abraham's arm tegen. God zegt dan : "Gij hebt bewezen dat gij een ware gelovige zijt, omdat gij mij trouw zijt gebleven hoeft ge uw zoon niet te slachten. Zie daar zit een ram met zijn horens vast in een struik. Neem die en slacht hem in zijn plaats."


En voor de moslims is dit ziekelijkste aller ziekelijke religieuze verhalen de reden om er hun grootste feest rond te bouwen.

Dit verhaal illustreert als geen ander het ideaal van de islam : alle rede aan de kant en volledige overgave aan de waanzin.

(...)
Elke godsdienst heeft zo zijn waanzinnige elementen:
1. Het verhaal dat u hierboven vermeldt, staat ook in de Bijbel van de Christenen (O.T.) --> Christendom en Islam stammen beide af van het Jodendom, remember. (Ik weet het : bij de Christenen staat dit verhaal niet meer centraal en zij vieren het Offerfeest ook niet...)
2. Maar: wat moeten we dan zeggen
over de verrijzenis van iemand die gestorven is (Pasen) wat wèl gevierd wordt,
en over het geloof dat Maria onbevlekt ontvangen zou zijn!

... Waanzin komt in alle godsdiensten voor zoals ik al zei. De vieringen die vandaag plaatsvinden, mogen soms evenwel gerelativeerd worden, de symboliek is van veel groter belang. (Hoewel ik het toch wel op mijn heupen krijg als ik met oerconservatieve gelovigen moet praten over de geschriften in hun godsdienst, die zij letterlijk opvatten )



Maar om terug te komen tot het onderwerp van het forum:

Het voorstel van Spirit is niet een aantal dagen als wettelijke feestdagen toe te voegen, maar het aantal potentiële feestdagen uit te breiden en er naast de Christelijke religieuze een aantal Islamitische, Joodse, ... toe te voegen + niet-religieuze data op te nemen, waarbij dan enkele gemeenschappelijke blijven behouden voor iedereen, en waarbij voor de rest iedereen vrij is om zelf een aantal feestdagen te kiezen!!! Het aantal feestdagen zou niet vermeerderen, maar gelijk blijven.

Bij mijn weten is dat ook wat de meesten hier op het forum net willen: dat ze zelf mogen kiezen WAT ze vieren, en dus WANNEER ze daar vrij voor hebben. Hoed, pet, fez af voor het voorstel, van wie het ook komt.


Mvg,

DNB
__________________
Vrij ben ik geboren
Solidair wil ik leven
Gelijk zal ik sterven
DNB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2002, 18:41   #64
rope
Burger
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Heverlee
Berichten: 174
Standaard

Ik zou er geen probleem mee hebben om mijn feestdagen zelf te kiezen maar ik denk niet dat dit mogelijk zou zijn om de volgende praktische problemen:

1. Als de feestdagen niet meer hetzelfde zijn voor iedereen moeten bedrijven en transportfirma's toch een permanentie voorzien. Bedrijven zouden ook niet meer de kans hebben om groot onderhoud aan bepaalde machines te doen op feestdagen.
2. Hoe ga je het regelen voor sectoren zoals bv. bouw waar het verlof collectief voor heel de sector wordt vastgelegd maar waar ook een groot aantal allochtonen in werkzaam zijn?
3. Hoe ga je het organiseren voor de scholen als sommige leerlingen hun verlofdagen zelf kunnen regelen? Dat zou betekenen dat de allochtonen op korte tijd een achterstand zou krijgen op de rest van de klas terwijl er geschreeuwd wordt van de daken dat ze reeds achterstand hebben door het taal- en cultuurverschil.

Mij maakt het persoonlijk niet uit of ik een dag thuis ben voor allerheiligen of voor het offerfeest. Geen van beide (of feesten van een andere religies) zijn aan mij besteed, maar ik denk dat de dagen gemeenschappelijk moeten worden vastgelegd. Vrij kiezen is niet haalbaar.
__________________
Als zij hem machteloos denken en tergen met een schop,
Dan richt hij zich bedreigend en vrees'lijk voor hen op.
rope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2002, 22:04   #65
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DNB
Elke godsdienst heeft zo zijn waanzinnige elementen
Het idee van godsdienst op zich is al absurd. Bevolkingsgroepen die hun maatschappijvisie door zoiets laten bepalen moeten dat achter zich laten of dat in alle stilte en schaamte belijden.
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2002, 22:09   #66
Tjolder
Parlementslid
 
Tjolder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 1.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rope
Ik zou er geen probleem mee hebben om mijn feestdagen zelf te kiezen maar ik denk niet dat dit mogelijk zou zijn om de volgende praktische problemen:

Mij maakt het persoonlijk niet uit of ik een dag thuis ben voor allerheiligen of voor het offerfeest. Geen van beide (of feesten van een andere religies) zijn aan mij besteed, maar ik denk dat de dagen gemeenschappelijk moeten worden vastgelegd. Vrij kiezen is niet haalbaar.
Precies !

Nu weet de meerderheid van de bevolking precies waneer ze een feestdag hebben. Als je dat vrijlaat zal het niet de mensen zelf zijn die zullen kiezen. Maar het zal afhankelijk zijn van bvb de CAO's per sector.

En het zou al moeten lukken dat vader , moeder ,kinderen en andere familieleden altijd op dezelfde dagen thuis zijn .

Wat heb je aan een door de fabriek opgedrongen feestdag, midden de week als de helft van je gezin moet werken ?
__________________
Vlaanderen onze thuis. ...

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2002, 16:29   #67
DNB
Schepen
 
Geregistreerd: 20 november 2002
Berichten: 474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rope
Ik zou er geen probleem mee hebben om mijn feestdagen zelf te kiezen maar ik denk niet dat dit mogelijk zou zijn om de volgende praktische problemen:

1. Als de feestdagen niet meer hetzelfde zijn voor iedereen moeten bedrijven en transportfirma's toch een permanentie voorzien. Bedrijven zouden ook niet meer de kans hebben om groot onderhoud aan bepaalde machines te doen op feestdagen.
In veel bedrijven gebeurt dit nu al, om niet te zeggen in de meeste: het is dezelfde situatie als er overuren worden geklopt door bv. een tiende van het personeel, of wanneer op zaterdag door een deel van het personeel wordt gewerkt Bovendien zou het ook maar om drie of vier vrij te kiezen dagen gaan van de x in het totaal (vraag me niet om er een exact getal op te plakken, want kweet het niet). De dagen die overblijven zouden dus moeten volstaan om te voorzien in het groot onderhoud.

Daar komt nog bij dat dat van het groot onderhoud een zwak excuus is. De feestdagen zijn er toch niet opdat de bedrijven hun machines kunnen vervangen of controleren? De bedrijven moeten daar maar een oplossing voor vinden. Bovendien zijn er landen waar dezelfde bedrijven hetzelfde onderhoud moeten doen met minder feestdagen en dus een andere oplossing hebben.
Citaat:
2. Hoe ga je het regelen voor sectoren zoals bv. bouw waar het verlof collectief voor heel de sector wordt vastgelegd maar waar ook een groot aantal allochtonen in werkzaam zijn?
Dit is een totaal andere zaak: er is een verschil tussen een beslissing van een bepaalde sector (die gerust aangevochten mag worden) en een regeling van de overheid, het beleid, het volk omtrent wettelijke feestdagen: wat men nu wil, is een herziening van die regeling, waarbij een "correctere" regeling het resultaat moet zijn.
Citaat:
3. Hoe ga je het organiseren voor de scholen als sommige leerlingen hun verlofdagen zelf kunnen regelen? Dat zou betekenen dat de allochtonen op korte tijd een achterstand zou krijgen op de rest van de klas terwijl er geschreeuwd wordt van de daken dat ze reeds achterstand hebben door het taal- en cultuurverschil.
Ten eerste is het zo dat nu al veel moslims vrij nemen op bepaalde van hun feestdagen, en DAT zorgt pas voor een achterstand! Ten tweede zijn het niet sommige leerlingen die hun verlofdagen mogen regelen, maar ALLE leerlingen. Opnieuw gaat het hier om hooguit vier of vijf dagen op een jaar. De mensen mogen niet vrij om het even welke dag kiezen als verlofdag, maar het huidige aantal verlofdagen wordt uitgebreid naar een iets groter "aanbod" aan verlofdagen, waarvan de meeste "gemeenschappelijk" blijven, en enkele vrij gekozen moeten worden. De scholen kunnen hier perfect op inspelen door op die dagen iets in te richten wat haalbaar is, en tegelijk toch nuttig. (En nuttig moet niet altijd "serieus" of "leerrijk" in de enge zin van het woord betekenen. Een dag verkenning, ontspanning, bezinning, sport kan zeker geen kwaad!)
Citaat:
Mij maakt het persoonlijk niet uit of ik een dag thuis ben voor allerheiligen of voor het offerfeest. Geen van beide (of feesten van een andere religies) zijn aan mij besteed, maar ik denk dat de dagen gemeenschappelijk moeten worden vastgelegd. Vrij kiezen is niet haalbaar.
Quod contradictum est...

Mvg,

DNB
__________________
Vrij ben ik geboren
Solidair wil ik leven
Gelijk zal ik sterven
DNB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2002, 17:45   #68
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DNB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
En voor de moslims is dit ziekelijkste aller ziekelijke religieuze verhalen de reden om er hun grootste feest rond te bouwen.

Dit verhaal illustreert als geen ander het ideaal van de islam : alle rede aan de kant en volledige overgave aan de waanzin.
Elke godsdienst heeft zo zijn waanzinnige elementen:
1. Het verhaal dat u hierboven vermeldt, staat ook in de Bijbel van de Christenen (O.T.) --> Christendom en Islam stammen beide af van het Jodendom, remember. (Ik weet het : bij de Christenen staat dit verhaal niet meer centraal en zij vieren het Offerfeest ook niet...)
2. Maar: wat moeten we dan zeggen
over de verrijzenis van iemand die gestorven is (Pasen) wat wèl gevierd wordt,
en over het geloof dat Maria onbevlekt ontvangen zou zijn!
De reden waarom ik zo fulmineer tegen het Offerfeest is dat hiermee de totale overgave 'gevierd' wordt. Men doet afstand van de redelijkheid en is bereid tot het uitvoeren van elk voorstel in naam van de godsdienst, zelfs het meest onredelijke.

Met de viering van het Offerfeest tonen de moslims dat ze onredelijke wezens zijn.

Ze hebben afstand genomen van hun eigen wil en zijn bereid tot eender wat, als de gezaghebbende islamleider(s) onder hen het moment daartoe rijp vinden.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2002, 17:48   #69
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Christenen zijn ook makkelijk afstand nemen van de rede. Moet U enkele voorbeelden hebben?
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be