Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Bekijk resultaten enquête: In welke mate bent u bezorgt omtrent klimaatsverandering.
Ik ben zeer bezorgt. 12 38,71%
Ik ben bezorgt. 6 19,35%
Zal stabiel blijven. 5 16,13%
onbelangrijk 12 38,71%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 augustus 2008, 20:01   #21
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Weet je wel hoe groot Siberië is in vergelijking met Afrika minus de Sahara, waar vrijwel niemand woont? Een volgende keer zal ik de oplossing geven, dan kan je nu nog even nadenken.

Welke delen van Siberië zouden verwoestijnen? Kazachstan?
Even vergeten dat de gobi ook aan het uitbreiden is.
Ik zie nog geen 7miljard mensen in Siberië overleven.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2008, 21:41   #22
Dope
Gouverneur
 
Dope's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 1.335
Standaard

bezorgdheid om het klimaat

http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz...se-preach.html
Dope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2008, 23:57   #23
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Je opmerking dat de klimaatverandering een natuurlijk en permanent gegeven is, is terecht. Moet je daarover bezorgd zijn? Bezorgd, misschien, maar ik zou wel reageren. Als er een zware stormwaarschuwing wordt gegeven en geadviseerd wordt om zo veel mogelijk binnen te blijven, ga ik niet een boswandeling plannen. Maar wat nu gebeurt is mijns inziens een beetje van de gekke. Om bij de metafoor van de storm te blijven: er wordt gewaarschuwd voor een storm en men probeert terug te blazen met allerlei middelen om die storm minder zwaar te laten uitwerken. In concreto: men probeert maatregelen te bedenken die de klimaatverandering kunnen stoppen of afremmen.

Of er komt binnenkort een klimaatverandering en men neemt serieuze maatregelen, of er komt geen of nauwelijks klimaatverandering. Ik denk wel dat er een klimaatverandering aankomt. Dan moeten er dus maatregelen worden genomen. Windmolens plaatsen wil ik niet echt een serieuze maatregel noemen. Voor België hoeven er eigenlijk nauwelijks grote dingen te gebeuren. Aan de Nederlanders heb ik al geadviseerd te stoppen met bouwen in het nederland, in die laaggelegen polders die meters onder de zeespiegel liggen, en te gaan bouwen in bvb. N-Brabant. Vooralsnog luisteren ze niet naar me. Dat is ook niet zo gek. Pas als het kalf verdronken is, dempt men de put. Met andere woorden, eerst zullen er eens flinke overstromingen in Nederland moeten plaatsvinden, voordat men daar het bouwbeleid wijzigt.
Naarmate het klimaat wijzigt zal de mens zich uiteraard moeten aanpassen. Net zoals in het verleden. Dat zullen we moeten doen bij een opwarming en evenzeer bij een afkoeling.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2008, 00:02   #24
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

Onbelangerijk, een faits-Divers of zoiets.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2008, 11:32   #25
Buyck Ruben
Parlementslid
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 1.793
Standaard België steeds vaker onder water.

11 augustus 2008

Het aantal natuurrampen in België is de afgelopen jaren flink gestegen. Sinds 2000 is het land 54 keer door een ramp getroffen, al vijf keer meer dan in de jaren negentig. Het gaat vooral om overstromingen door hevige regenval, berichtte dagblad De Standaard zaterdag.

Tussen 1976 en 2000 kwam in België gemiddeld slechts 1,8 ramp per jaar voor. Sinds 2000 is er sprake van gemiddeld zes rampen per jaar, zo blijkt uit cijfers van het Rampenfonds. In minder dan 10 procent van de gevallen gaat het om windhozen of hagelschade.

Het Rampenfonds betaalde in 2006 een recordbedrag uit van bijna 20 miljoen euro. In dat jaar erkende de overheid tien rampen. Door de klimaatverandering zal het aantal rampen alleen nog maar verder stijgen.

Bron: ANP
link: http://www.engineeringnow.nl/redacti...asp?iNID=15511
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2008, 13:51   #26
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben Bekijk bericht
11 augustus 2008

Het aantal natuurrampen in België is de afgelopen jaren flink gestegen. Sinds 2000 is het land 54 keer door een ramp getroffen, al vijf keer meer dan in de jaren negentig. Het gaat vooral om overstromingen door hevige regenval, berichtte dagblad De Standaard zaterdag.

Tussen 1976 en 2000 kwam in België gemiddeld slechts 1,8 ramp per jaar voor. Sinds 2000 is er sprake van gemiddeld zes rampen per jaar, zo blijkt uit cijfers van het Rampenfonds. In minder dan 10 procent van de gevallen gaat het om windhozen of hagelschade.

Het Rampenfonds betaalde in 2006 een recordbedrag uit van bijna 20 miljoen euro. In dat jaar erkende de overheid tien rampen. Door de klimaatverandering zal het aantal rampen alleen nog maar verder stijgen.

Bron: ANP
link: http://www.engineeringnow.nl/redacti...asp?iNID=15511
Is de definitie van een ramp veranderd intussen? Ik ken de truuken van de foor
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2008, 14:00   #27
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Mogelijk. Ik heb her en der iets �* la "België betaalt veel meer uit aan slachtoffers van natuurrampen, omdat het aantal herkenningen van rampen is gestegen".
Ik weet niet waar de waarheid ligt ...
Anderzijds weet ik wel dat er de laatste jaren toevallig veel stortregens zijn in de zomer van het type die ik in mijn heel leven nog niet gezien had. Maar dat is niet bepaalt wetenschappelijk. Onder voorbehoud, dus.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2008, 14:08   #28
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Wat een navelstaarderij.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2008, 14:11   #29
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben Bekijk bericht
11 augustus 2008

Het aantal natuurrampen in België is de afgelopen jaren flink gestegen. Sinds 2000 is het land 54 keer door een ramp getroffen, al vijf keer meer dan in de jaren negentig. Het gaat vooral om overstromingen door hevige regenval, berichtte dagblad De Standaard zaterdag.

Tussen 1976 en 2000 kwam in België gemiddeld slechts 1,8 ramp per jaar voor. Sinds 2000 is er sprake van gemiddeld zes rampen per jaar, zo blijkt uit cijfers van het Rampenfonds. In minder dan 10 procent van de gevallen gaat het om windhozen of hagelschade.

Het Rampenfonds betaalde in 2006 een recordbedrag uit van bijna 20 miljoen euro. In dat jaar erkende de overheid tien rampen. Door de klimaatverandering zal het aantal rampen alleen nog maar verder stijgen.

Bron: ANP
link: http://www.engineeringnow.nl/redacti...asp?iNID=15511
Hier moet ik je terug fluiten, want een groot deel van de rampen zijn niet het gevolg van klimaatsveranderingen, maar van de betonneringen van de oppervlakte en ondergrond.
Een ander deel zijn het gevolg van de onverantwoorde plaatsen waar men is gaan bouwen.
Nog een ander deel is het gevolg van de slechte onderhoud van waterwegen en afwateringskanalen.
Nog een ander deel is gewoon het gevolg van werkzaamheden aan rioleringen en zelfs wegenwerken.

Sommige rampen hadden zelfs gewoon voorkomen kunnen worden door een kleine inspanning in het onderhoud van het afwateringssysteem niet uit te stellen wegens het in evenwicht houden van de begroting.
Of het niet uitreiken van bouwvergunningen, die men wel heeft gegeven omdat gemeentes en staat zo geld konden binnen rijven met de verkoop van moerassen en vennen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2008, 14:26   #30
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Onbelangrijk voor mij.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2008, 15:33   #31
Buyck Ruben
Parlementslid
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 1.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Hier moet ik je terug fluiten, want een groot deel van de rampen zijn niet het gevolg van klimaatsveranderingen, maar van de betonneringen van de oppervlakte en ondergrond.
Een ander deel zijn het gevolg van de onverantwoorde plaatsen waar men is gaan bouwen.
Nog een ander deel is het gevolg van de slechte onderhoud van waterwegen en afwateringskanalen.
Nog een ander deel is gewoon het gevolg van werkzaamheden aan rioleringen en zelfs wegenwerken.

Sommige rampen hadden zelfs gewoon voorkomen kunnen worden door een kleine inspanning in het onderhoud van het afwateringssysteem niet uit te stellen wegens het in evenwicht houden van de begroting.
Of het niet uitreiken van bouwvergunningen, die men wel heeft gegeven omdat gemeentes en staat zo geld konden binnen rijven met de verkoop van moerassen en vennen.
Dat is zeer zeker een feit en ik trek u argementen niet in twijfel. Maar toch is de neerslag de laatste jaren sterk toegenomen. Daarvoor verwijs ik naar het KMNI (Nederland).

Dit is een officieel artikel van het Nerderlands meteriologisch instituut.

Klimaatverandering zet in Nederland stevig door.
13 augustus 2008 -
De opwarming in Nederland gaat veel sneller dan gemiddeld over de hele wereld. In De Bilt is de temperatuur tegenwoordig zo'n anderhalve graad hoger dan rond 1950. Dat is twee keer zoveel als de stijging van de wereldgemiddelde temperatuur.
Nederland had in 2006 en 2007 een gemiddelde temperatuur die normaal is voor steden in Frankrijk.
Uit onderzoek door het KNMI blijkt dat de snellere opwarming waarschijnlijk niet veroorzaakt wordt door natuurlijke schommelingen. Het gebied dat sneller opwarmt strekt zich uit over een groot deel van Europa.
Dat is één van de conclusies in de “Toestand van het klimaat in Nederland 2008”, het nieuwste KNMI klimaatrapport in een serie die om de vijf jaar verschijnt.

Nederland had in 2006 en 2007 een gemiddelde temperatuur die normaal is voor steden in Frankrijk.


Vrijwel alle seizoenen waren de afgelopen vijf jaar warmer dan normaal, sommige zelfs de warmste in zeker drie eeuwen. In de lente en de zomer is de temperatuur vooral door meer zon en een warmere zuidenwind gestegen. In de winter zat de wind veel vaker in de zachte zuidwesthoek. Een koude oostenwind kwam er nauwelijks nog aan te pas.
Het warmere klimaat leidt ook tot meer neerslag. De jaarlijkse hoeveelheid neerslag is in Nederland de afgelopen eeuw met 18% toegenomen. Opmerkelijk is de laatste jaren ook het grote aantal dagen met zware regen. Vooral aan de kust is in de zomer meer neerslag gevallen. Oorzaak is het warmere Noordzeewater waardoor de buienactiviteit aan zee groter wordt. Anderzijds was de laatste jaren in het voorjaar en de zomer soms ook sprake van langdurige droogte, dat leidde tot problemen in de agrarische sector, het waterbeheer en bij energieproducenten.

De opwarming heeft in ons land de afgelopen jaren geleid tot niet alledaagse verschijnselen. De terrasjes waren soms al in februari geopend, april kende stranddagen en de verwarming in huis kon vaker uitblijven. Aanhoudende hitte vormt echter een gezondheidsrisico voor bepaalde groepen zoals ouderen, chronisch zieken en mensen met overgewicht. Een warmer klimaat brengt ook vaker weersomstandigheden met zich mee die zomersmog kunnen veroorzaken. Klimaatverandering vormt daarmee een belangrijke factor in de toekomstige luchtkwaliteit.

Klimaatrapport op internet:
Onder Verder lezen vindt u het volledige klimaatrapport en de toespraak van KNMI directeur klimaat Hein Haak. Onder Externe links vindt u de toespraak van staatssecretaris Tineke Huizinga-Heringa bij de ontvangst van het klimaatrapport van het KNMI.

link: http://www.knmi.nl/VinkCMS/news_detail.jsp?id=42889

Het aantal warme dagen neemt de laatste jaren sterk toe (bron: KNMI)


Het aantal koude dagen neemt de laatste jaren af.

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 16 augustus 2008 om 15:35.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2008, 15:49   #32
Buyck Ruben
Parlementslid
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 1.793
Standaard Bronnen of indicaties in onze regio.

MIRA

Milieurapport Vlaanderen



Wijzigend neerslagpatroon onder invloed van menselijke activiteiten

Analyse van de neerslaggegevens in de 20ste eeuw leert dat in ons land de gemiddelde jaarlijkse neerslaghoeveelheid stijgt (eerste figuur). Opgedeeld in intervallen van 25 jaar, bedraagt de toename 6,6 %. Beschouwd in intervallen van 10 jaar, vertoont de stijging eerder een golvend – maar ook stijgend – patroon.

In 2007 werd voor het eerst aangetoond dat menselijke activiteiten de hoofdoorzaak vormen van de neerslagvariaties op aarde waargenomen tussen 1925 en 1999. Tussen 40° en 70° noorderbreedte – waarbinnen ook het gros van Europa valt, met uitzondering van Cyprus, Malta, Griekenland, de zuidelijke helft van Spanje/Portugal en het zuiden van Italië – nam de neerslag gemiddeld met 62 mm per eeuw toe. De bijdrage van menselijke activiteiten hierin wordt begroot op 50 tot 85 %.

Sinds het begin van de waarnemingen in Ukkel zijn 2001 en 2002 absolute recordjaren met neerslaghoeveelheden van respectievelijk 1088,5 en 1077,8 mm ten aanzien van de normale 780,1 mm. 2006 was slechts iets natter dan normaal: 835,0 mm. Analyse van de neerslagdata toont aan dat er steeds nadrukkelijker meer natte dan droge jaren voorkomen in ons land (tweede figuur).

Nattere winters

De veranderingen in neerslag kunnen zich niet enkel tonen door veranderende jaargemiddelden. Belangrijker nog met het oog op de mogelijke impact, zijn de verschuivingen per seizoen en het voorkomen van extreme neerslagperiodes. De frequentie van periodes met hevige regenval is op de meeste plaatsen op aarde toegenomen, overeenkomstig met de opwarming en de toename – minstens al sinds de jaren 80 – van de waterdampconcentratie in de atmosfeer zowel boven land als boven de oceanen. De veranderingen in neerslag doen zich in Europa het sterkst voor tijdens de wintermaanden. In Nederland blijkt de toename van de jaargemiddelde neerslag (+18 % in de periode 1906-2005) vooral het resultaat te zijn van een neerslagtoename in de winter (+26 %), het voorjaar (+21 %) en de herfst (+26 %). In de zomer is de neerslaghoeveelheid er nauwelijks veranderd (+3 %). Ook voor ons land lijkt de trend inzake neerslagtoename zich vooral in de wintermaanden af te tekenen (derde figuur).

België (Ukkel) telt jaarlijks gemiddeld 201 dagen met meetbare neerslag (≥ 0,1 mm/dag) en 4 dagen waarop we kunnen spreken van zware neerslag (≥ 20 mm/dag). Uitersten waren 1921 en 1974 met respectievelijk 153 en 266 neerslagdagen. Analyse van de neerslaggegevens sinds 1833 toont dat de lichte (niet-significante) toename van het aantal dagen met meetbare neerslag (≥ 0,1 mm/dag) enkel waarneembaar is in de lente en de winter, terwijl in de zomer het aantal neerslagdagen – net als de neerslaghoeveelheid – constant blijft. Ook het aantal dagen met zware neerslag lijkt toe te nemen. Het recordjaar was 2004 met 12 dagen van zware neerslag.

link: http://www.milieurapport.be/default....49&NodeID=4224



Een combinatie van factoren zoals overbebouwing, het dempen van natuurlijke waterlopen of natuurlijke overstromingsgebieden maken het een gevaarlijke cocktail.

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 16 augustus 2008 om 15:52.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2008, 16:15   #33
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben
Dat is zeer zeker een feit en ik trek u argementen niet in twijfel. Maar toch is de neerslag de laatste jaren sterk toegenomen. Daarvoor verwijs ik naar het KMNI (Nederland).
Er heeft zeker een klimaatsverandering plaats, en daar maak ik mij ook grote zorgen over.

Alleen vind ik dat men alles in de juiste contects moet plaatsen.
De meeste rampen in Europa zijn niet het gevolg van de klimaatsveranderingen, maar van de overbevolking hier in Europa op geconcenteerde plaatsen.

Ook de woestijnvormingen overal ter wereld zijn minder het gevolg van de klimaatsveranderingen dan van de menselijke activiteiten.

Men heeft de mond vol over lucht en licht vervuiling, maar vergeet hierbij wel even de ergste vervuiling die door de mens word gedaan, namelijk het betonneren van het aardoppervlak en de ondergrond.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2008, 16:34   #34
Buyck Ruben
Parlementslid
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 1.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Er heeft zeker een klimaatsverandering plaats, en daar maak ik mij ook grote zorgen over.

Alleen vind ik dat men alles in de juiste contects moet plaatsen.
De meeste rampen in Europa zijn niet het gevolg van de klimaatsveranderingen, maar van de overbevolking hier in Europa op geconcenteerde plaatsen.

Ook de woestijnvormingen overal ter wereld zijn minder het gevolg van de klimaatsveranderingen dan van de menselijke activiteiten.

Men heeft de mond vol over lucht en licht vervuiling, maar vergeet hierbij wel even de ergste vervuiling die door de mens word gedaan, namelijk het betonneren van het aardoppervlak en de ondergrond.
Jip correct kan u volledig in bij treden. En misschien kom ik veel met negatief nieuws maar ons land is idd goed versteend.
Voor Nederland:



Voor België verstedelijkt het ook verder.

(FOD Economie) - De verstedelijking in ons land neemt nog altijd toe. In 2006 kwam er 44 km² verstedelijkt gebied bij, in 2005 38 km², in 2004 40 km² en in 2003 51 km². Dat blijkt uit nieuwe cijfers van de Directie Statistiek van de FOD Economie.

In 2006 bestond 5.912 km² van de oppervlakte van ons land uit verstedelijkt gebied (d.w.z. bebouwde gronden en aanverwante terreinen). In 2002 was dat nog 5.739 km². De verstedelijking nam bijgevolg 3,0% toe op vier jaar tijd. Binnen het verstedelijkt gebied zijn er diverse subcategorieën. Eén ervan is het woongebied. De oppervlakte van het woongebied steeg in diezelfde periode met 5,2%.

Ook de oppervlakte gebruikt voor nijverheidsgebouwen en nijverheidsterreinen steeg met 2,7% en die voor handelsgebouwen en handelsterreinen met 2,1%. Proportioneel is het uiteraard het Brussels Hoofdstedelijk Gewest waar de bebouwde oppervlakte het grootste stuk inneemt. 78,3% van het Brusselse grondgebied is bebouwd, tegen 25,6% in Vlaanderen en 13,8% in Wallonië.
In Vlaanderen kwam er op een jaar tijd 18 km² woongebied bij, in Wallonië 12 km². Nijverheidsgebouwen- en terreinen leggen beslag op 5,6% van het Brusselse, 2,7% van het Vlaamse en 0,9% van het Waalse grondgebied. Wat handelsgebouwen en handelsterreinen betreft bedragen die cijfers respectievelijk 5,0%, 0,7% en 0,3%.

link: http://www.6minutes.be/NL/Artikel.as...3&RubriekID=10

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 16 augustus 2008 om 16:35.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2008, 16:44   #35
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Onbelangrijk voor mij.
Vraag dan ook geen financiële hulp bij een overstroming. Want dan zou je pas hypocriet zijn.
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2008, 02:46   #36
jules
Staatssecretaris
 
jules's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2003
Locatie: Antwerpen en zo
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Weet je wel hoe groot Siberië is in vergelijking met Afrika minus de Sahara, waar vrijwel niemand woont? Een volgende keer zal ik de oplossing geven, dan kan je nu nog even nadenken.
tel ineens ook mee hoeveel Afrikanen de Rus in zijn land wilt opnemen ...

Citaat:
Welke delen van Siberië zouden verwoestijnen? Kazachstan?
er zijn hele streken waar de neerslag < 250 mm/jaar is, wat zo'n beetje als de limiet voor een woestijn wordt beschouwd.

Laatst gewijzigd door jules : 17 augustus 2008 om 02:50.
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2008, 19:34   #37
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules Bekijk bericht
er zijn hele streken waar de neerslag < 250 mm/jaar is, wat zo'n beetje als de limiet voor een woestijn wordt beschouwd.
Zijn <> worden. Als er tegenwoordig een bepaalde hoeveelheid neerslag in een gebied valt, hoeft dat in de toekomst niet hetzelfde te blijven. Welke gebieden meer neerslag en welke minder zullen bekomen, is niet te voorspellen.
Wat ik wel weet is dat de toendra een soort halfwoestijn is, waar alleen 's zomers wat groeit. Als de toendra verdwijnt, dan kan er nog een woestijn ontstaan, maar ik geloof gewoon niet dat het hele toendragebeid in een woestijn verandert. Daar heb ik weliswaar geen evidentie voor, maar ik baseer het op kansrekening.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2008, 20:22   #38
jules
Staatssecretaris
 
jules's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2003
Locatie: Antwerpen en zo
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Zijn <> worden. Als er tegenwoordig een bepaalde hoeveelheid neerslag in een gebied valt, hoeft dat in de toekomst niet hetzelfde te blijven. Welke gebieden meer neerslag en welke minder zullen bekomen, is niet te voorspellen.
Wat ik wel weet is dat de toendra een soort halfwoestijn is, waar alleen 's zomers wat groeit. Als de toendra verdwijnt, dan kan er nog een woestijn ontstaan, maar ik geloof gewoon niet dat het hele toendragebeid in een woestijn verandert. Daar heb ik weliswaar geen evidentie voor, maar ik baseer het op kansrekening.
sja

Daarenboven is er al eerder aangehaald dat je gescherm met kansrekening niet noodzakelijk correct is.
jules is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be