Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 augustus 2016, 20:16   #41
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Net voor het van de markt ging, heb ik nog een "flinke voorraad" weedol gekocht. Ik kan een paar jaar voort. Fantastisch spul.
Ik val nog liever dood dan dat ik ooit op het voetpad ga zitten gras tussen de de betontegels uit peuteren... Heb een tijdje zo een gasbrander gebruikt, maar dat is niet efficiënt. Je kunt gewoon geen voetpad onderhouden zonder gif.

En bofix voor het gazon te onderhouden. werkt zeer goed. Tegen mieren : bij Aveve Amp 2 mg. Werkt perfect.

Dit jaar nul komma nul moeten strooien tegen slakken : er zit een egel in onze tuin. Die heeft in een paar weken tijd de invasie van naaktslakken opgelost. Niet alleen bij mij maar ook bij de buren trouwens. Great animal.


Voor de straten : de groendienst van Ronse is gestopt met klassieke grasmachines met opvangbak. Alleen nog mulching. Nu komen ze elke week langs, gaat heel snel, geen vervuiling en het werkt heel goed. Voor de stadsperkjes : minder en minder bloemen en meer en meer grondbedekkende planten en grote grasbollen en zo.
Werkt die Amp goed tegen mieren. Moet ik eens proberen. Heb enorm last van mieren hier. Al vanalles gebruikt, tot zelfs 605 toe, maar denk dat ie wat te oud was en niet meer goed of zo.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2016, 20:51   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Om die rotzooi uit te roeien gaat dat nog een probleem worden : ik hoor bij Aveve dat de beste producten ondertussen allemaal onder EU druk verboden zijn...

Distels, brandnetels, heermoes, dat zijn dingen die je niet met keuken middeltjes te lijf kunt gaan. Veel te sterk daarvoor. Tenzij men op termijn van europa een onkruid land wil maken gaat men hier serieus moeten gas terug nemen. Dit gaat ontsporen. Rij eens rond in plattelandsdorpjes, zie hoe de bermen er bij liggen...
Wel, ze liggen erbij zoals het ook hoort. Op die manier is er weer ruimte voor een veel grotere diversiteit aan planten. Dit zorgt dan weer voor een beschutte omgeving voor bepaalde insecten die bijvoorbeeld verzot zijn op distels.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 09:15   #43
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Werkt die Amp goed tegen mieren. Moet ik eens proberen. Heb enorm last van mieren hier. Al vanalles gebruikt, tot zelfs 605 toe, maar denk dat ie wat te oud was en niet meer goed of zo.
Ja, ik ben er erg tevreden van. Bij mierenhopen in de tuin best opgieten, verschillende liters gebruiken. Het is een contact gif, dan werk je dus in de diepte. Gewoon poeder strooien werkt, maar duidelijk minder goed. En volgend jaar zie je op dezelfde plaats een nieuwe verschijnen...
Soms zie ik in de tuin een "pad" dat de mieren gebruiken, daar strooi ik wel poeder.

Mijn idee over E605 : niet doen. Veel te gevaarlijk. Ik zou dat niet meer in mijn huis willen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 11:12   #44
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ja, ik ben er erg tevreden van. Bij mierenhopen in de tuin best opgieten, verschillende liters gebruiken. Het is een contact gif, dan werk je dus in de diepte. Gewoon poeder strooien werkt, maar duidelijk minder goed. En volgend jaar zie je op dezelfde plaats een nieuwe verschijnen...
Soms zie ik in de tuin een "pad" dat de mieren gebruiken, daar strooi ik wel poeder.

Mijn idee over E605 : niet doen. Veel te gevaarlijk. Ik zou dat niet meer in mijn huis willen.
Zijn het rode bosmieren?
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 14:38   #45
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ja, ik ben er erg tevreden van. Bij mierenhopen in de tuin best opgieten, verschillende liters gebruiken. Het is een contact gif, dan werk je dus in de diepte. Gewoon poeder strooien werkt, maar duidelijk minder goed. En volgend jaar zie je op dezelfde plaats een nieuwe verschijnen...
Soms zie ik in de tuin een "pad" dat de mieren gebruiken, daar strooi ik wel poeder.

Mijn idee over E605 : niet doen. Veel te gevaarlijk. Ik zou dat niet meer in mijn huis willen.
Ik weet het, maar ik was zo vergeven van de mieren dat ik er wel iets moest aan doen en dat stom vergif en poeder dat ik kon vinden werkte voor geen meter.

Heb me goed ingepakt en een spuitmasker met koolstoffilter opgezet.

Heeft wat geholpen, maar ze zijn zeker niet weg.

En wat betreft het verbieden van herbiciden : de alternatieven die soms door mensen gebruikt worden zijn nog veel schadelijker dan het feitelijke gif dat verboden werd. Heb zelfs al idioten weten benzine spuiten op onkruid.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."

Laatst gewijzigd door non-conformist : 21 augustus 2016 om 14:43.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 14:54   #46
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Ik weet het, maar ik was zo vergeven van de mieren dat ik er wel iets moest aan doen en dat stom vergif en poeder dat ik kon vinden werkte voor geen meter.

Heb me goed ingepakt en een spuitmasker met koolstoffilter opgezet.

Heeft wat geholpen, maar ze zijn zeker niet weg.

En wat betreft het verbieden van herbiciden : de alternatieven die soms door mensen gebruikt worden zijn nog veel schadelijker dan het feitelijke gif dat verboden werd. Heb zelfs al idioten weten benzine spuiten op onkruid.
Benzine of mazout werkt.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 15:31   #47
Anitta
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 juli 2015
Berichten: 834
Standaard

er zijn er hier die beter wat scheten zouden laten, er zou heel wat forum stoef verdwijnen.
Anitta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 18:09   #48
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Tegen mieren: mieren of wespenpoeder (is hetzelfde) op strategische lokaties strooien. Zo heb ik een paar nesten dicht bij mijn huis uitgeroeid.

Doe niet dom met benzine en mazout.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 20:28   #49
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anitta Bekijk bericht
er zijn er hier die beter wat scheten zouden laten, er zou heel wat forum stoef verdwijnen.
Je hebt gelijk, die groene zever is er teveel aan
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 20:29   #50
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tegen mieren: mieren of wespenpoeder (is hetzelfde) op strategische lokaties strooien. Zo heb ik een paar nesten dicht bij mijn huis uitgeroeid.

Doe niet dom met benzine en mazout.
Ik gebruik het niet, maar er zijn er wel die het doen.

Maar een iets mindere alternatief maar dat op termijn ook niet echt gunstig is : pure javel. Wordt tegenwoordig aan de lopende band verkocht bij de mulder om bepaalde zaken op te ruimen. Zoals ik al zei, ze verbieden het één en er wordt een hoop minder onschuldige dingen gebruikt.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2016, 17:23   #51
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ja, ik ben er erg tevreden van. Bij mierenhopen in de tuin best opgieten, verschillende liters gebruiken. Het is een contact gif, dan werk je dus in de diepte. Gewoon poeder strooien werkt, maar duidelijk minder goed. En volgend jaar zie je op dezelfde plaats een nieuwe verschijnen...
Soms zie ik in de tuin een "pad" dat de mieren gebruiken, daar strooi ik wel poeder.

Mijn idee over E605 : niet doen. Veel te gevaarlijk. Ik zou dat niet meer in mijn huis willen.
Mogen er geen mieren zitten in uw tuin? Zijn nochtans bijzonder nuttige beestjes.

Laat al die gebruikers van dat vergif maar doen, vroeg of laat plukken ze wel de "vruchten" van hun vergif gebruik in de vorm van een of andere slepende en wel verdiende zenuwaandoening.
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 22 augustus 2016 om 17:27.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2016, 23:24   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Mogen er geen mieren zitten in uw tuin? Zijn nochtans bijzonder nuttige beestjes.

Laat al die gebruikers van dat vergif maar doen, vroeg of laat plukken ze wel de "vruchten" van hun vergif gebruik in de vorm van een of andere slepende en wel verdiende zenuwaandoening.
Het hoogste goed van sommigen die ze voor hun tuin koesteren, is blijkbaar een grasvlakte die niet minder dan een ecologische woestijn is. Een maïsveld dus in sprietjesvorm.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2016, 09:37   #53
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het hoogste goed van sommigen die ze voor hun tuin koesteren, is blijkbaar een grasvlakte die niet minder dan een ecologische woestijn is. Een maïsveld dus in sprietjesvorm.
Ja er lopen hier nogal wat van die wereldvreemde validioten rond.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 20:24   #54
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het hoogste goed van sommigen die ze voor hun tuin koesteren, is blijkbaar een grasvlakte die niet minder dan een ecologische woestijn is. Een maïsveld dus in sprietjesvorm.
Hoe minder men aan zijn grond en gras doet hoe mooier het groen van zijn toekomstige semi-Japanse tuin:
Citaat:
http://www.japanse-tuinen.com/mos-in-de-japanse-tuin

Mos in de Japanse tuin

Mos is een onmisbaar plantje in de Japanse tuin en tevens ook het moeilijkste plantje om toe te passen. Mos wordt in Japanse tuinen als bodembedekker gebruikt.

Door de jaren heen hebben we veel ervaring opgedaan met het uitzetten van mos in de door ons gerealiseerde Japanse tuinen (zelfs op kleigrond).
In de Japanse tuinen in Japan doen de mossen - dankzij het gunstige klimaat - het zeer goed en zijn er in grote getalen en diversiteiten aanwezig.
Er zijn tuinen met meer dan 100 verschillende mos soorten.

In Europa zijn ook veel mossen aanwezig maar moeilijk toe te passen. Daar komt nog bij dat mos een beschermde plantsoort is en dus niet zomaar overal te koop is. Mensen met veel geduld worden uiteindelijk beloond met een mostapijt. Het mos zorgt er voor dat de onmisbare 'wabisfeer' optimaal tot uitdrukking komt in de tuin.
Eigenlijk is dan pas de tuin af, helaas kan dat wel jaren duren. Een heel populaire mossoort is Haarmos ook wel in de volksmond Sterretjes mos genoemd.

Het voordeel van dit mos is dat het een sterk soort is waar de vogels minder in pikken. Ook is het beter bestand tegen weersinvloeden. Ondanks deze goede eigenschappen vraagt het een deskundige aanpak om dit mos toe te kunnen passen in een Japanse tuin. In droge omstandigheden en een zonnige plek zal ook dit mos zonder ingrepen het niet gaan doen.
Door de ervaring die Will Bruins met mossen heeft opgedaan is het overigens wel degelijk mogelijk om uw Japanse tuin te voorzien van een mooie moslaag. Hiervoor wordt uw geduld wel op de proef gesteld. Overigens adviseert hij meestal de moslaag te combineren met een alternatieve mosvervanger.
Ook klavertjes en bloemetjes in het mos vind ik prachtig.
Bovendien is het gras wat overblijft veel sneller gemaaid.
Aja, mos heeft niet veel nodig (dauw) om groen te blijven, integendeel tot een steriele monotone sprietjesgazon...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 29 augustus 2016 om 20:37.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be