Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 februari 2017, 10:49   #81
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Heb ik niet nodig, als er iets op de weg gebeurd is zit ik toch in de shit.
ben zo toch al vaak files voorbijgereden dank zij die meldingen ... je ziet die file dan stilstaan vanaf de alternatieve wegen soms, terwijl je er gewoon de oprit na t ongeval terug opgaat ... zou dat niet meer willen missen
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 10:50   #82
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Heb ik niet nodig, als er iets op de weg gebeurd is zit ik toch in de shit.
Mijn ervaring is dat tegenwoordig als je de info krijgt het meestal al te laat is omdat bijna iedereen tegenwoordig een GPS heeft en de aangeboden uitwijk alternatieven gaat gebruiken.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 10:52   #83
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ben zo toch al vaak files voorbijgereden dank zij die meldingen ... je ziet die file dan stilstaan vanaf de alternatieve wegen soms, terwijl je er gewoon de oprit na t ongeval terug opgaat ... zou dat niet meer willen missen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Mijn ervaring is dat tegenwoordig als je de info krijgt het meestal al te laat is omdat bijna iedereen tegenwoordig een GPS heeft en de aangeboden uitwijk alternatieven gaat gebruiken.
Ja inderdaad, bovendien zit ik kort bij Brussel. Als het daar b.v. op de autostrade koekenbak is, zit alles vast. De sluipwegen ken ik wel, maar mijn gps niet
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 11:19   #84
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja inderdaad, bovendien zit ik kort bij Brussel. Als het daar b.v. op de autostrade koekenbak is, zit alles vast. De sluipwegen ken ik wel, maar mijn gps niet
ik vraag me eerder af waarom ik die file voorbij rijdt en de anderen daarin staan ... ik vraag me dan af of en waarom zij die Google maps instellingen en meldingen niet gebruiken ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 11:23   #85
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik vraag me eerder af waarom ik die file voorbij rijdt en de anderen daarin staan ... ik vraag me dan af of en waarom zij die Google maps instellingen en meldingen niet gebruiken ...
In mijn gps zit trouwens ook TMC en als ik wil kan ik ook online verkeersinformatie doorkrijgen.
Maar zoals al gezegd, in de omgeving waar ik meestal rondrij helpt het niet veel.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 3 februari 2017 om 11:24.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 11:25   #86
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
In mijn gps zit trouwens ook TMC en als ik wil kan ik ook online verkeersinformatie doorkrijgen.
ik heb al meermaals vastgesteld dat Tomtom trager is op recente verkeerssituatie dan de gratis Google maps op mijn Android ... ik laat m sindsdien vrijwel altijd meelopen ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 12:27   #87
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik heb al meermaals vastgesteld dat Tomtom trager is op recente verkeerssituatie dan de gratis Google maps op mijn Android ... ik laat m sindsdien vrijwel altijd meelopen ...
Ik ben ook fan van google maps. Niet dat ik mijn smartphone heel de tijd van de verplaatsingen aan heb staan.
Maar bijvoorbeeld updates van de kaarten: zelfs grotere wegenwerken worden redelijk stipt opgevolgd.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 13:04   #88
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben ook fan van google maps. Niet dat ik mijn smartphone heel de tijd van de verplaatsingen aan heb staan.
Maar bijvoorbeeld updates van de kaarten: zelfs grotere wegenwerken worden redelijk stipt opgevolgd.

.
laat m toch maar opstaan heel de tijd, zelfs ongevallen worden op ultra korte tijd en correct gemeld!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 17:41   #89
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
laat m toch maar opstaan heel de tijd, zelfs ongevallen worden op ultra korte tijd en correct gemeld!
Ik ben maar een arme gepensioneerde met een beperkt abonnement voor mijn smartphone, en dus niet veel mb's te verbruiken.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 19:43   #90
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben maar een arme gepensioneerde met een beperkt abonnement voor mijn smartphone, en dus niet veel mb's te verbruiken.

.
Arme gepensioneerden hebben geen smartphone.Die hebben in het beste geval een ordinair GSM toestelletje.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 02:01   #91
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Dat zijn geen arme gepensioneerden maar de slimmeren in de maatschappij Een smartphone is voor het werkvolk, het plebs dat altijd bereikbaar moet zijn en constant op sociale media hun zielig leven aan het verbloemen zijn
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 02:07   #92
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.285
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Dat zijn geen arme gepensioneerden maar de slimmeren in de maatschappij Een smartphone is voor het werkvolk, het plebs dat altijd bereikbaar moet zijn en constant op sociale media hun zielig leven aan het verbloemen zijn
Dus arm en slim zijn uitwisselbaar?

Maar u hebt wel een punt.
Ik wil alleen beschikbaar zijn als ik het wil. Maar ik ben noch arm, noch gepensioneerd.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 09:04   #93
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Dat zijn geen arme gepensioneerden maar de slimmeren in de maatschappij Een smartphone is voor het werkvolk, het plebs dat altijd bereikbaar moet zijn en constant op sociale media hun zielig leven aan het verbloemen zijn
Ieder diertje zijn pleziertje.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 16:19   #94
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik vraag me eerder af waarom ik die file voorbij rijdt en de anderen daarin staan ... ik vraag me dan af of en waarom zij die Google maps instellingen en meldingen niet gebruiken ...
Psst Anna niet verraden, anders zijn er teveel die dat doen...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2017, 08:50   #95
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Psst Anna niet verraden, anders zijn er teveel die dat doen...
ik heb getwijfeld!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2017, 22:25   #96
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
(...)
Denk eens even aan al die voordelen van zo´n zwarte doos ipv van altijd de doemdenker uit te hangen.
(...)
Ik heb een dubbel gevoel bij zo een zwarte doos.

Aan de ene kant ben ik een groot voorstander van een zwarte doos. Wat een schat aan informatie!

Het zou dan mogelijk zijn om de historiek van een enorm groot aantal ongevallen samen te stellen.
Het zou dan mogelijk zijn om ongevallen in soorten op te delen, om verbanden te zoeken met de omgeving van het ongeval, enz. om op die manier tot een echte analyse te komen van de oorzaken van ongevallen: waarom ze hebben plaatsgevonden, en om zo een doorbraak te realiseren qua verkeersveiligheid.

Maar aan de andere kant stel ik vast dat ik een overheid heb die daar geen belang in stelt. Veel meer dan “beter de schuldvraag te beantwoorden” zal er wel niet inzitten. De zwarte doos is dan niet meer dan paarlen voor de zwijnen werpen.

Ofwel doen we met die zwarte doos iets constructiefs, zoals in het vliegwezen, en dan is het voor mij OK, en dan vandaag nog liever dan morgen, ofwel gebruiken we die doos enkel om “de schuldvraag beter te beantwoorden” en dan hoeft het voor mij niet: we zullen er niet beter van worden.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2022, 18:45   #97
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard Zwarte doos vanaf 6/7/2022

Vanaf morgen 6/7/2022 moeten alle nieuwe auto's een zwarte doos hebben.
Ik vind dit best ok. Het zal heel wat discussies op verzekeringsniveau oplossen.

Vanaf nu een zwarte doos in nieuwe auto’s: goed voor de verkeersveiligheid of controlemiddel van verzekeraars?

Vanaf 6 juli 2022 zit in alle nieuwe automodellen een zwarte doos, net zoals in vliegtuigen. Die slaat gegevens op waarmee het gerecht na een ongeval kan controleren wat je net voor een aanrijding met je auto aan het doen was. Een grote stap vooruit, zeggen voorstanders, want zo vermijd je discussies. Sommige waarnemers stellen zich echter vragen: ook je verzekeraar zou wel eens op een slimme manier van die gegevens kunnen gebruikmaken, meestal niet in jouw voordeel.


Bron: VRT NWS
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2022, 21:03   #98
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Ik ben er ook voorstander van.

Mits één voorwaarde: duidelijke en transparante wetgeving omtrent het gebruik van de gegevens.

Bijvoorbeeld geen probleem om de fiscus te laten controleren of je een reis naar Spanje met je gezin niet wenst aan te geven als gereden kilometers voor je werk in één Vlaamse provincie.
Bijvoorbeeld geen probleem om de auto van een pedofiel te checken waar hij mogelijke slachtoffers gemaakt heeft (of, zonder nu express emotioneel te willen doen, waar hij lijken begraven heeft ...)

Ik heb wel iets erg stoms gelezen onlangs.
Er zijn plannen in Nederland om de verkeersbelasting (die er heel erg hoog is) te vervangen door een compleet blinde kilometerheffing.
Die zou wel maken dat alle kilometers die in het buitenland gereden worden, aangerekend worden voor die nieuwe verkeersbelasting. Dus niks geen verschillende heffing tijdens spits en zo. Want dat zou te ingewikkeld zijn. Hoe stom kan je zijn?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2022, 22:06   #99
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Vanaf morgen 6/7/2022 moeten alle nieuwe auto's een zwarte doos hebben.
Ik vind dit best ok. Het zal heel wat discussies op verzekeringsniveau oplossen.

Vanaf nu een zwarte doos in nieuwe auto’s: goed voor de verkeersveiligheid of controlemiddel van verzekeraars?

Vanaf 6 juli 2022 zit in alle nieuwe automodellen een zwarte doos, net zoals in vliegtuigen. Die slaat gegevens op waarmee het gerecht na een ongeval kan controleren wat je net voor een aanrijding met je auto aan het doen was. Een grote stap vooruit, zeggen voorstanders, want zo vermijd je discussies. Sommige waarnemers stellen zich echter vragen: ook je verzekeraar zou wel eens op een slimme manier van die gegevens kunnen gebruikmaken, meestal niet in jouw voordeel.


Bron: VRT NWS
De vragen die ik er al bij had blijven.

1. Wat als de andere bestuurder geen zwarte doos heeft. Hij reed misschien ook te hard.
2. Die zwarte doos zegt niks over de verkeerssituatie. Reed er iemand door het rood licht? Kwam de andere van links. Liep de voetganger zonder te kijken vanachter een auto op straat.

Het is beter om dashcams verplicht te maken. Ik heb die geinstalleerd.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2022, 12:41   #100
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De vragen die ik er al bij had blijven.

1. Wat als de andere bestuurder geen zwarte doos heeft. Hij reed misschien ook te hard.
2. Die zwarte doos zegt niks over de verkeerssituatie. Reed er iemand door het rood licht? Kwam de andere van links. Liep de voetganger zonder te kijken vanachter een auto op straat.

Het is beter om dashcams verplicht te maken. Ik heb die geinstalleerd.
Bij een aanrijding met een andere auto zonder zwarte doos is er toch al uitsluitsel of je zelf te snel hebt gereden of niet. Bij louter blikschade zie ook niet zo direct een groot probleem.

Een voetganger of fietser van de straat rijden. Daar kan die zwarte doos handig zijn.

En een alcoholslot zou het plaatje compleet kunnen maken.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be