Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 16 juni 2017, 04:43   #61
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Ja, leve Poutin. Laat hem maar vlug komen. Zo kan het hier niet langer.
't Was Putin, 'Galma'
Werd vervangen door een merendeels zwarte dame. Om evidente redenen.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline  
Oud 16 juni 2017, 08:54   #62
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
dus vrouwen kunnen mannen ooit aanvallen of proberen te vermoorden, zoals in mijn geval? Ik had me dus maar moeten laten levend verbranden, zonder tegenspraak?
Afrika heeft nood aan een stevige dosis feminisme, hier is het feminisme doorgeslagen en maken vrouwen misbruik.
Ik zie dagelijks op het werk hoe vrouwen seksuele toespelingen maken, en daar wordt lacherig op gereageerd. Vrouwen met veel jongeren mannen is ok. Maar o wee als het omgekeerd is,
dan zijn het zwijnen van venten...
Noch de Afrikaanse maatschappij, noch de onze is ok, maar wel om heel andere redenen.
Ook enorm veel hypocrisie, jullie kijken bijna allemaal neer op Afrikanen, zouden er nooit mee samenleven, maar hebt wel hoge morele standaarden...
lol

mannen die feminisme als een bedreiging ervaren
Anna List is offline  
Oud 16 juni 2017, 11:37   #63
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
lol

mannen die feminisme als een bedreiging ervaren
Ik ben voor gelijkheid van mannen en vrouwen, op alle vlakken.
Dus bvb. ook als er een beslissing moet vallen over het hoederecht na een scheiding.
Wat er verkeerd is aan feminisme is dat het de vrouwen opzet tegen de mannen.
Met doorgeslagen bedoel ik dat vrouwen die man en kind in de steek laten als halve heldinnen worden beschouwd, terwijl mannen die dat doen smeerlappen zijn. Maar een voorbeeld van het feit dat ook onze maatschappij het ideale evenwicht nog niet gevonden heeft.
Ik wil er wel aan toevoegen dat er wel degelijk nood is aan meer rechten voor vrouwen in Afrika, de Arabische wereld, etc. Maar voor we hen kunnen helpen en een voorbeeld zijn, moeten we zelf ook eens met een kritische blik naar de eigen maatschappij kijken.

Laatst gewijzigd door tomm : 16 juni 2017 om 11:51.
tomm is offline  
Oud 16 juni 2017, 11:46   #64
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht

P.S. Verhaaltjes blijven aanpassen zoals blijkbaar hierboven maken ze niet minder pathetisch.
Dit is het echte verhaal, een deel van het echte verhaal. Maar in feite zal ik niet meer over mijn persoon spreken, want dat doet er niet toe, dit is een politiek forum. JE ziet dat mensen als Johan die heel open en eerlijk zijn worden beschimpt en beledigd door mensen als U. Teveel persoonlijke informatie geven wordt toch maar misbruikt door hypocriete pseudo-moraalridders. Wat U allemaal in Azië uitsteekt, dat wil ik zelfs niet weten.

Laatst gewijzigd door tomm : 16 juni 2017 om 11:48.
tomm is offline  
Oud 16 juni 2017, 11:51   #65
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik ben voor gelijkheid van mannen en vrouwen, op alle vlakken.
Dus bvb. ook als er een beslissing moet vallen over het hoederecht na een scheiding.
Wat er verkeerd is aan feminisme is dat het de vrouwen opzet tegen de mannen.
Met doorgeslagen bedoel ik dat vrouwen die man en kind in de steek laten als halve heldinnen worden beschouwd, terwijl mannen die dat doen smeerlappen zijn. Maar een voorbeeld van het feit dat ook onze maatschappij het ideale evenwicht nog niet gevonden heeft.
in de praktijk zie ik dat 'doorslaan' van jou enkel wanneer het 'terugslaan' is bij mannen die t ervoor al veel te lang te bont maakten, ik zag het nooit in relaties die waar er echt sprake was van gelijkwaardigheid en oprecht respect. meestal zijn dat dus gevallen van 'boontje krijgt zijn loontje' en daar kan ik echt bijzonder weinig meelij voor tonen.

Laatst gewijzigd door Anna List : 16 juni 2017 om 11:51.
Anna List is offline  
Oud 16 juni 2017, 11:54   #66
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Ja, leve Poutin. Laat hem maar vlug komen. Zo kan het hier niet langer.
De man vrouw verhoudingen in Rusland zijn anders dan hier, maar niet noodzakelijk slechter.
De Russen willen zich niet moeien in België, elk veegt voor eigen deur.
Ze vinden niet dat ze zo perfect zijn dat ze een voorbeeld voor de wereld zijn, zoals in het Westen.

Laatst gewijzigd door tomm : 16 juni 2017 om 11:55.
tomm is offline  
Oud 16 juni 2017, 11:58   #67
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
in de praktijk zie ik dat 'doorslaan' van jou enkel wanneer het 'terugslaan' is bij mannen die t ervoor al veel te lang te bont maakten, ik zag het nooit in relaties die waar er echt sprake was van gelijkwaardigheid en oprecht respect. meestal zijn dat dus gevallen van 'boontje krijgt zijn loontje' en daar kan ik echt bijzonder weinig meelij voor tonen.
Dus vrouwen slaan enkel als ze jarenlang mishandeld werden?
Dan ken je ten eerste niets van Afrikaanse vrouwen, maar ook hier heb je slechte vrouwen die hun man mishandelen. Dat komt net zo vaak voor als omgekeerd. Maar de maatschappij heeft enkel oog voor mannen die vrouwen mishandelen, dat moet rechtgezet worden. Gebeurd al gedeeltelijk, zo zijn er nu ook vluchthuizen voor mannen. (al wordt daar wel eens lacherig over gedaan, dat zouden dan geen "echte mannen" zijn, dus daar zie je weer dat man en vrouw toch niet echt als gelijk beschouwd worden...)
tomm is offline  
Oud 16 juni 2017, 12:09   #68
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dit is het echte verhaal, een deel van het echte verhaal. Maar in feite zal ik niet meer over mijn persoon spreken, want dat doet er niet toe, dit is een politiek forum. JE ziet dat mensen als Johan die heel open en eerlijk zijn worden beschimpt en beledigd door mensen als U. Teveel persoonlijke informatie geven wordt toch maar misbruikt door hypocriete pseudo-moraalridders. Wat U allemaal in Azië uitsteekt, dat wil ik zelfs niet weten.
Zoek de hypocrisie....
Another Jack is offline  
Oud 16 juni 2017, 12:53   #69
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dit is het echte verhaal, een deel van het echte verhaal. Maar in feite zal ik niet meer over mijn persoon spreken, want dat doet er niet toe, dit is een politiek forum. JE ziet dat mensen als Johan die heel open en eerlijk zijn worden beschimpt en beledigd door mensen als U. Teveel persoonlijke informatie geven wordt toch maar misbruikt door hypocriete pseudo-moraalridders. Wat U allemaal in Azië uitsteekt, dat wil ik zelfs niet weten.
Straf.
Ik had het over jouw zelfverklaarde kickboxing tegen de vrouwen en gij haalt er rap de 'arme vlaamse paddestoelen B&B artist' bij uit de zuid-amerikaanse bajes.

Ik denk dat ge straks de N.VA van 't hoenderhok er moet gaan bijsleuren.
(Dat is een tip).
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline  
Oud 16 juni 2017, 13:35   #70
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Straf.
Ik had het over jouw zelfverklaarde kickboxing tegen de vrouwen en gij haalt er rap de 'arme vlaamse paddestoelen B&B artist' bij uit de zuid-amerikaanse bajes.

Ik denk dat ge straks de N.VA van 't hoenderhok er moet gaan bijsleuren.
(Dat is een tip).
N-VA of Hitler, slechts een van die twee kan nog redding brengen!
Anna List is offline  
Oud 17 juni 2017, 03:15   #71
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
N-VA of Hitler, slechts een van die twee kan nog redding brengen!
Redding voor Tomm? Probeert ge nu diplomatisch een hopeloos geval mentaal te redden ofwa?
Gij zijt te braaf, gij.

__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline  
Oud 17 juni 2017, 03:55   #72
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Redding voor Tomm? Probeert ge nu diplomatisch een hopeloos geval mentaal te redden ofwa?
Gij zijt te braaf, gij.

Dus mensen die jullie westerse maatschappij in vraag stellen zijn hopeloos? Psychiatrische gevallen?
Gelukkig is het Westen niet meer heer en meester, meer zelfs, het Westen is marginaal geworden als je het op wereldvlak bekijkt. Dat hebben jullie natuurlijk nog niet door.
En het is niet al "black, black, black". Net zomin als de Arabische, Afrikaanse, Aziatische, Latijns-Amerikaanse, etc. culturen "black, black, black" zijn. Wat jullie vooral tegensteekt is dat ik er niet automatisch vanuit ga dat de westerse maatschappij het centrum van het universum, de perfecte volmaaktheid is. Ik vertoef dikwijls in heel andere culturen, en als ik hier dan terugkom stel ik onze maatschappij in vraag. Niet dat alles hier slechter is, maar ook niet beter, gewoon anders.
Dat doet pijn, want zo lang werd ons voor gelogen dat wij het centrum van het universum zijn. Nee, het enige dat Belgen speciaal maakt is dat ze in een land geboren zijn dat traditioneel sinds de middeleeuwen een technologische voorsprong heeft, en een land waar hun voorouders met hun eigen bloed gestreden hebben voor rechten voor arbeiders.
Maar veel nakomelingen zijn gewoon luie, zelfvoldane sujetten, vol van zichzelf, en zonder veel inhoud. Jammer, ik denk dat vooral de Amerikaanse invloed het gedaan heeft.

Laatst gewijzigd door tomm : 17 juni 2017 om 04:05.
tomm is offline  
Oud 19 juni 2017, 00:10   #73
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.129
Standaard

Iran vuurt vanuit Iran op een terroristekamp in Deir-Ezzor.
Iran Launches Missile Strikes Against "Terror Bases" In Eastern Syria
18 jun 2017
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline  
Oud 19 juni 2017, 00:13   #74
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.129
Standaard

Nabij de Straat van Hormuz houden Iran en China gezamenlijk militaire oefeningen.
Iran, China Conduct Joint Naval Drills
18 jun 2017
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline  
Oud 19 juni 2017, 03:07   #75
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

China heeft een zwaar gepolitiseerd leger; veel mankracht, materieel en geld maakt niet alles.
Frankenstein is offline  
Oud 19 juni 2017, 12:47   #76
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
China heeft een zwaar gepolitiseerd leger; veel mankracht, materieel en geld maakt niet alles.
Het is toch een signaal dat uitgestuurd wordt. In de Straat van Hormuz gaan oefenen met Iran, dat is een niet mis te verstane boodschap.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be