Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 december 2002, 20:43   #41
merel
Gouverneur
 
merel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 september 2002
Berichten: 1.037
Standaard

Citaat:
merel schreef:
Dan kan ik alleen maar bedankt zeggen zeker?



BEDANKT!


Voor de waarheid is geen dank verschuldigd.

Komaan Merel! Kruip uit je schulp. Het wordt hoog tijd!
Das niet voor direct, de blok begint voor mij
merel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 20:44   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

[quote="thePiano"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door merel
Ik wil dus nog altijd graag een Vlaamse feestdag. Ook al zal ikzelf hem niet betaald krijgen.

Geen wonder dat haast niemand van de Europese feestdag weet.
Hij wordt niet betaald!
Jeps, en zo zou het ook vergaan met de 11de juli: de dag dat dat een betaalde feestdag wordt zal iedereen weten dat het vakantie is, maar waar 11 juli dan voor zou staan dat weet geen mens omdat het 'm ook dan niet zal interesseren
Tssssssssssss. En ik ben ook geen mens zeker?
Aan jezelf denk je de hele wereld te kennen, zei mijn vader zaliger. 8)
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 20:48   #43
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

[quote="Knuppel"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door merel
Ik wil dus nog altijd graag een Vlaamse feestdag. Ook al zal ikzelf hem niet betaald krijgen.

Geen wonder dat haast niemand van de Europese feestdag weet.
Hij wordt niet betaald!
Jeps, en zo zou het ook vergaan met de 11de juli: de dag dat dat een betaalde feestdag wordt zal iedereen weten dat het vakantie is, maar waar 11 juli dan voor zou staan dat weet geen mens omdat het 'm ook dan niet zal interesseren
Tssssssssssss. En ik ben ook geen mens zeker?
Aan jezelf denk je de hele wereld te kennen, zei mijn vader zaliger. 8)
Boh, tokkel rustig verder Miss Knuppel, wie ben ik om een kip zonder kop haar goede humeur te verstoren.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 21:03   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

[quote="merel"]
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
merel schreef:

Ik wil dus nog altijd graag een Vlaamse feestdag. Ook al zal ikzelf hem niet betaald krijgen.

Geen wonder dat haast niemand van de Europese feestdag weet.
Hij wordt niet betaald!


Jeps, en zo zou het ook vergaan met de 11de juli: de dag dat dat een betaalde feestdag wordt zal iedereen weten dat het vakantie is, maar waar 11 juli dan voor zou staan dat weet geen mens omdat het 'm ook dan niet zal interesseren


Dit heb ik niet geschreven, dit heeft knuppel geschreven!
???

De twee eerst paragrafen zijn van de "kip zonder kop".
De derde van de Piano.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 21:08   #45
merel
Gouverneur
 
merel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 september 2002
Berichten: 1.037
Standaard

Mij om het even, maar aangezien er niks van mij is:

IK HEB NIKS VAN BOVENSTAANDE GESCHREVEN!!!!!!!!!!!

@piano: ik heb al een aantal keer uw posts met veel aandacht gelezen, en voel me redelijk thuis in een deel van jouw visies. Maar verwijten (knuppel is kip zonder kop?) apprecieer ikzelf niet echt. Dus misschien laat je die beter achterwege, of je hebt op het forum straks niet alleen politieke "tegenstanders", maar ook anderen die je niet steunen gewoon door jouw taalgebruik.
merel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 21:15   #46
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door merel
Mij om het even, maar aangezien er niks van mij is:

IK HEB NIKS VAN BOVENSTAANDE GESCHREVEN!!!!!!!!!!!

@piano: ik heb al een aantal keer uw posts met veel aandacht gelezen, en voel me redelijk thuis in een deel van jouw visies. Maar verwijten (knuppel is kip zonder kop?) apprecieer ikzelf niet echt. Dus misschien laat je die beter achterwege, of je hebt op het forum straks niet alleen politieke "tegenstanders", maar ook anderen die je niet steunen gewoon door jouw taalgebruik.
Bedankt voor de steun Merel.

Heeft iemand gezegd dat jij dat geschreven hebt?
Waarom hecht je er dan zoveel belang aan dit in de verf te zetten?
Ik weet wel dat jij en Piano tot dezelfde partij behoren.
En ik heb er geen problemen mee.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 21:18   #47
merel
Gouverneur
 
merel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 september 2002
Berichten: 1.037
Standaard

Ik weet dus niet of piano tot dezelfde partij behoort hoor.
Het zou kunnen, maar het kan evengoed van niet zijn.
merel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 21:30   #48
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door merel
Ik weet dus niet of piano tot dezelfde partij behoort hoor.
Het zou kunnen, maar het kan evengoed van niet zijn.
Ik heb er ook geen problemen mee Merel.
Ik ben ook niet beschaamd om te herhalen wat jij niet in jouw mond wil gelegd zien.
Ik snap alleen niet goed waar jij zo bang voor bent.
Niemand beweerde toch dat mijn woorden, jouw woorden waren?

Je hoeft niet te antwoorden, maak je geen zorgen.
Ik denk het wel te begrijpen.
Dag Mereltje....
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 21:35   #49
merel
Gouverneur
 
merel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 september 2002
Berichten: 1.037
Standaard

Toch wel, er stond boven de quote "merel schreef".
En bang ben ik niet, alleen wil ik niet plots iets verweten worden wat ik niet hebt gezegd of geschreven. Dit is al gebeurd -niet op het forum hoor- en ik kan je verzekeren dat dit een serieus eind voor heel wat problemen heeft gezorgd. Dus als ik kan vermijdt ik alle misverstanden met betrekking tot mijn persoon.
merel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 21:49   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Ik ben nog eens gaan checken en het klopt wat je zegt.
Gelukkig maakte ik die fout niet.
Ik begrijp het.
Alles in orde nu?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 22:34   #51
merel
Gouverneur
 
merel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 september 2002
Berichten: 1.037
Standaard

Natuurlijk is alles in orde .
Ik til er op zich niet zwaar aan ook hoor, enkel duidelijk stellen dat er iets niet klopt. Door kort op de bal te spelen bij foutjes, worden soms grote misverstanden voorkomen.
merel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2002, 12:17   #52
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Om even terug te keren naar de eigenlijke inhoud van deze topic :


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Goed voorstel, toch?
Weet jij wat de moslims vieren met dat Offerfeest, democratsteve?


Met het Offerfeest vieren de moslims het gruwelijkste der gruwelijke verhalen uit de Bijbel.

Het gaat over Abraham die van God als opdracht krijgt zijn zoon Isaak te slachten en te offeren. Met deze opgave wil God het geloof van Abraham testen.

Abraham zegt daarop tegen zijn zoon dat ze samen even een wandelingetje moeten gaan maken. Zwijgend gaan beiden op weg.

Als het moment daar gekomen is haalt Abraham zijn mes boven om zijn zoon te slachtofferen. Maar dan komt God tevoorschijn en houdt Abraham's arm tegen. God zegt dan : "Gij hebt bewezen dat gij een ware gelovige zijt, omdat gij mij trouw zijt gebleven hoeft ge uw zoon niet te slachten. Zie daar zit een ram met zijn horens vast in een struik. Neem die en slacht hem in zijn plaats."


En voor de moslims is dit ziekelijkste aller ziekelijke religieuze verhalen de reden om er hun grootste feest rond te bouwen.

Dit verhaal illustreert als geen ander het ideaal van de islam : alle rede aan de kant en volledige overgave aan de waanzin.


... Verlichte Geesten daar bij Spirit die van deze waanzin een officiële feestdag willen maken.


Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2002, 13:11   #53
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Gevonden bij de "Weetjes" op de site www.embnet.be van de Executieve van de Moslims in België :



Het Offerfeest: een geslaagde samenwerking!

Voor het derde jaar op rij hebben de Executieve en het Agentschap Net Brussel de handen in elkaar geslagen om van het Aïd Al Adha een waar succes te maken op het gebied van openbare hygiëne. En die taak was echt niet te onderschatten!

Om het geloof van Ibrahim op de proef te stellen vroeg God de Allerhoogste hem zijn lievelingszoon Ismaël (vrede zij met hem) te offeren. Op het laatste ogenblik, toen de profeet besloten had te gehoorzamen, beval Allah hem zijn zoon te sparen en in diens plaats een ram te slachten. Sindsdien wordt deze buitengewone daad van gehoorzaamheid door de Moslimgemeenschap herdacht tijdens grote feestelijkheden, die een gelegenheid vormen tot wederzijdse vergiffenis en maaltijden in familiekring.

Uitdaging
Wie wil feesten, moet er vaak ook het opruimen bijnemen. Dit jaar werden er in het Brusselse Hoofdstedelijke Gewest om en bij de 25.000 schapen geofferd. Het slachthuis van Anderlecht kan zo’n toevloed op twee dagen tijd natuurlijk niet aan en heel wat gezinnen waren dan ook verplicht om thuis te slachten. Opdat dit Moslimfeest geen synoniem zou worden van openbare wanorde hebben de Executieve en Net Brussel samengewerkt om alle slachtafval op te halen en het ongecontroleerde storten zoveel mogelijk te vermijden.

Partnership
Van haar kant moest de Executieve instaan voor het bezorgen van de vuilniszakken (gele zakken voor de vacht; rode zakken voor de ingewanden) aan een twintigtal meewerkende moskeeën, die de zakken op hun beurt dan aan de gelovigen uitdeelden (tegen 20 BEF/stuk). De Executieve deelde ook een formulier uit, dat door Net Brussel in vier talen was opgesteld, en waarin de gelovigen werden aangemaand om het milieu en de openbare reinheid te respecteren en alle afval in de 17 containers te storten die door Net Brussel ter beschikking waren gesteld. De Executieve en Net Brussel denken er nu reeds over na, hoe ze dit partnership naar het volgende Aïd toe nog kunnen verbeteren.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2002, 13:18   #54
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Ach Darwin, voor de spiritisten kan niks gek genoeg zijn om toch maar het nieuws te halen. Beter volslagen idioot nieuws dan geen nieuws denken ze daar.
Misschien doet Spirit haar politieke broodheren wel een pleziertje door met voorstellen te komen waar de SP-A zelf (nog) niet mee durft voor de dag te komen. Misschien slaan ze zelfs twee vliegen in één klap, hun partner een lol doen en tegelijk stemmen van nieuwe Belgen ronselen. Op hun vroegere stemmers weten ze immers dat ze niet meer teveel moeten rekenen.
Om kort te gaan komt het op niets anders aan dan op electoraal scoren....bij een ander volk dan het hunne...
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2002, 13:23   #55
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Heb nog eens de Bijbel er op na geslagen en gezocht naar de reden waarom de EMB Ismaël noemt ipv Isaak.

In de Thora staat dat Abraham Isaak moest slachten van God.

Ismaël is daar de zoon van Abraham en een Egyptische slavin.


Dus :

- ofwel kent de Executieve van de Moslims in België de oorsprong van het Offerfeest en de Koran en Bijbel niet al te goed

- ofwel kende Mohammed de Thora niet goed




Ga het eens proberen uit te vinden wie van de twee de grootste knoeier is.

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2002, 13:58   #56
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Op http://web.wanadoo.be/islam/islam/offerfeest.htm vond ik volgende tekst :

-------------------------------------------------------


Het Offerfeest

Geschiedenis van het offerfeest

De dromen van de profeten worden gezien als openbaringen.
De profeet Ibrahim (vzmh) kreeg in een droom de openbaring van God dat hij zijn liefde en trouw aan hem moest bewijzen door datgene op te offeren wat hem het liefste op aarde was: zijn zoon Ismaël.

Hij vertelde dit tegen zijn zoon, zoals we kunnen lezen in de Koran:

Koran 37:102 As-saaffaat

Toen die zover was dat hij met hem mee kon gaan zei hij: ¨Mijn zoon, ik heb in de slaap gezien dat ik je zal offeren. Zie eens wat jij ervan vindt¨. Hij zei: ¨Mijn vader, doe wat je bevolen is. Je zult merken dat ik, als God het wil, iemand ben die gelukkig volhard¨.

Dit was een grote beproeving voor Ibrahim (vzmh).
Hij had de opdracht gekregen om zijn enige zoon te offeren.
Een kind dat door God aan hem geschonken was en dat nu de leeftijd had bereikt waarin hij zijn oude vader kon helpen in zijn taken en missies.
Tegelijkertijd was het een grote beproeving voor zijn zoon.
Om deze opdracht te gehoorzamen en zijn leven te offeren was geen eenvoudig iets.
Beiden volharden in hun geloof en gingen op weg naar Mina om de opdracht van God uit te voeren.

Toen ze in Mina aankwamen zette Ibrahim (vzmh) een mes op de keel van zijn zoon en gebruikte al zijn kracht om de opdracht van God uit te voeren.
Maar de Kracht van God kwam tussenbeide en haalde de functie van het mes weg en een boodschap kwam vanuit de hemel:

Koran 37:103-107 As-saaffaat

Toen zij zich beiden (aan God´s wil) overgegeven hadden en hij hem op zijn voorhoofd had neergelegd, riepen Wij hem: ¨Ibrahiem! Jij hebt de droom doen uitkomen. Zo belonen Wij hen die goed doen. Dit was duidelijk een beproeving. En Wij gaven voor hem een geweldig offer in de plaats¨.

Met deze boodschap kwam er een ram (mannelijk schaap) mee vanuit de hemel, die de plaats van Ismaël moest innemen en geslacht zou worden.
God accepteerde de oprechte daad van zijn boodschapper Ibrahim (vzmh) en maakte het een plicht voor alle pelgrims en moslims in het algemeen om een dier te offeren.

Het is aangegeven in een hadith van de profeet Mohammed (vzmh) waarin Annum, één van de metgezellen van de profeet aan de profeet Mohammed (vzmh) vraagt: ¨O, profeet van God, waar komt dit gebruik vandaan?¨ Hij antwoordde: ¨Het is de soennah van jouw voorvader Ibrahim (vzmh) en een herdenking aan zijn eer¨.



Wanneer is het offerfeest?

In de twaalfde moslimmaand is de Hadj, de bedevaart naar Mekka.
De pelgrims voeren een tocht langs heilige plekken die worden geassocieerd met de profeten Ibrahim (vzmh) en Mohammed (vzmh).
Op de tiende dag van de bedevaart offert de pelgrim een dier.
Moslims die niet op bedevaart zijn slachten ook een dier ter herdenking aan de profeet Ibrahim (vzmh)
Overal in de wereld slachten moslims op deze dag een offerdier.

Een derde van het vlees is voor de armen, een derde voor familieleden en vrienden, en een derde voor jezelf.
Samen met het suikerfeest na de ramadan is het offerfeest het belangrijkste feest van de Islam.
Het duurt drie dagen.
De naam voor het offerfeest in het arabisch is: Ied Al-Adha



Offerdieren

Welke dieren mogen er gebruikt worden op het offerfeest?

De volgende dieren mogen geofferd worden:



Geiten ................................... minstens 1 jaar oud ............... mannelijk of vrouwelijk
Schapen ................................ minstens 6 maanden oud ...... mannelijk of vrouwelijk
Koeien, ossen of buffels ........ minstens 2 jaar oud
Kamelen ................................ minstens 5 jaar oud ............... mannelijk of vrouwelijk



Het offeren van een geit of schaap is voldoende voor één persoon.
Voor alle andere dieren, koe, os, buffel, of kameel staat het offer gelijk aan 7 offers, waardoor 7 personen gezamenlijk zo een dier kunnen offeren.

Wanneer een verkoper van een dier verklaard dat het dier de leeftijd heeft bereikt waarop het geofferd mag worden, en er zijn geen duidelijke aanwijzingen dat dit niet zo zou zijn, mag men uitgaan van de betrouwbaarheid van zijn verklaring en het dier offeren.



Alternatief voor het offerdier

Sommige mensen denken dat ze in plaats van een dier te offeren, geld kunnen geven aan arme mensen uit liefdadigheid.
Dit is niet juist.
Er zijn verschillende verplichte vormen van aanbidding voor moslims.
Elk van hen heeft een eigen belangrijkheid en geen van hen kan de ander vervangen.
Het is niet toegestaan voor een moslim om de salaat (het gebed) te verrichten ter vervanging van het vasten in de Ramadan.
Zo is het ook niet toegestaan om liefdadigheid te geven ter vervanging van het verrichten van het gebed.
Hetzelfde geld voor het offeren van een dier: Het brengen van het offer is een onafhankelijke vorm van aanbidding en kan niet vervangen worden door een andere vorm van aanbidding zoals het geven van liefdadigheid.

Echter wanneer iemand door dringende redenen niet kon offeren in de drie voorgeschreven dagen (10e, 11e of 12e van de maand Zulhijjah), kan hij in dat geval de prijs van een offerdier als sadaqah geven aan een persoon die recht heeft om zakaat (armenbelasting) te ontvangen.
Tijdens de duur van de dagen dat er geofferd wordt kan er geen vrijstelling van deze verplichting gekregen worden.


------------------------------------------------------------


Conclusie :


En de grootste knoeier was .......


MOHAMMED !!!






Wat een afgang ... Mohammed, die de Thora niet eens kent ... en dan zou de rest van de Heilige Quraan ook even onfeilbaar moeten zijn ???


Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2002, 14:08   #57
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Op de site http://proto.thinkquest.nl/~klb083/isaak.htm vinden we een schilderij van Rembrandt en daaronder de bijhorende tekst





In de Bijbel staat het volgende (Genesis 22):

Hierna gebeurde het, dat God Abraham op de proef stelde. Hij zeide tot hem: Abraham, en deze zeide: Hier ben ik. En Hij zeide: Neem toch uw zoon, uw enige, die gij liefhebt, Isaak, en ga naar het land Moria, en offer hem daar tot een brandoffer op een der bergen die Ik u noemen zal.

Toen stond Abraham des morgens vroeg op, zadelde zijn ezel, en nam twee van zijn knechten met zich, benevens zijn zoon Isaak; hij kloofde hout voor het brandoffer, begaf zich op weg en ging naar de plaats, die God hem genoemd had.

Toen Abraham op de derde dag zijn ogen opsloeg, zag hij die plaats in de verte. En Abraham zeide tot zijn knechten: Blijft gij hier met de ezel, terwijl ik en de jongen daarginds heengaan; wanneer we hebben aangebeden, zullen wij tot u terugkeren.

Toen nam Abraham het hout voor het brandoffer, legde het op zijn zoon Isaak, en nam vuur en een mes met zich mede. Zo gingen die beiden tezamen.

Toen sprak Isaak tot zijn vader Abraham en zeide: Mijn vader, en deze zeide: Hier ben ik, mijn zoon. En hij zeide: Hier is het vuur en het hout, maar waar is het lam ten brandoffer? En Abraham zeide God zal zichzelf voorzien van een lam ten brandoffer, mijn zoon. Zo gingen die beiden tezamen.

Toen zij aan de plaats die God hem genoemd had gekomen waren, bouwde Abraham daar een altaar, schikte het hout, bond zijn zoon Isaak en legde hem op het altaar boven op het hout. Daarop strekte Abraham zijn hand uit en nam het mes om zijn zoon te slachten. Maar de Engel des Heren riep tot hem van de hemel en zeide: Abraham, Abraham! En hij zeide: Hier ben ik. En Hij zeide: Strek uw hand niet uit naar de jongen en doe hem niets, want nu weet Ik dat gij godvrezend zijt, en uw zoon, uw enige, Mij niet hebt onthouden.

Toen sloeg Abraham zijn ogen op en daar zag hij een ram achter zich, met zijn horens verward in het struikgewas. En Abraham ging en nam de ram en offerde hem ten brandoffer in plaats van zijn zoon...
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2002, 14:14   #58
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ach Darwin, voor de spiritisten kan niks gek genoeg zijn om toch maar het nieuws te halen. Beter volslagen idioot nieuws dan geen nieuws denken ze daar.
Misschien doet Spirit haar politieke broodheren wel een pleziertje door met voorstellen te komen waar de SP-A zelf (nog) niet mee durft voor de dag te komen. Misschien slaan ze zelfs twee vliegen in één klap, hun partner een lol doen en tegelijk stemmen van nieuwe Belgen ronselen. Op hun vroegere stemmers weten ze immers dat ze niet meer teveel moeten rekenen.
Om kort te gaan komt het op niets anders aan dan op electoraal scoren....bij een ander volk dan het hunne...
En dan hebben die mensen vroeger van zichzelf beweerd dat ze streden voor de Vlaamse zaak ...
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2002, 14:32   #59
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
[
Boh, tokkel rustig verder Miss Knuppel, wie ben ik om een kip zonder kop haar goede humeur te verstoren.
En begint gij dan maar eens met u wat beknopter uit te drukken. Uw berichten zijn altijd veel te lang. Waaraan hebben we die lelijke Boeddha-kop te danken en die postkaart van de Grote Markt?
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2002, 14:43   #60
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Met het Offerfeest vieren de moslims het gruwelijkste der gruwelijke verhalen uit de Bijbel.
En voor de moslims is dit ziekelijkste aller ziekelijke religieuze verhalen de reden om er hun grootste feest rond te bouwen.
... Verlichte Geesten daar bij Spirit die van deze waanzin een officiële feestdag willen maken.
Christendom en Islam zijn idd aan elkaar gewaagd wat perversie betreft.
-Neemt en eet, want dit is mijn lichaam. Kannibalisme dus.
-Maria Magdalena wast de voeten van Jezus. Voet fetischisme.
-Een heks zult gij verbranden.
-Een man die met mannen slaapt moet gedood worden.
-Reliekenverering. Puur totemisme.
etc.etc.
En dan hebben ze nog heel Europa volgezet met die lelijke kathedralen vol met gedrochtelijke monsters!
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be