Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 februari 2012, 22:30   #21
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Ik neem heel vaak de metro voor het gemak. Als je enkel in de binnenstad moet zijn doe je beter beroep op het OV.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 22:31   #22
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ik neem heel vaak de metro voor het gemak. Als je enkel in de binnenstad moet zijn doe je beter beroep op het OV.
De afgelopen weken is de metro wel heel vaak buiten dienst.
Zijn de Chinezen daar de rails aan't stelen of wat ?
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 23:16   #23
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Ik heb sterk de indruk dat een aantal commentaren hier een beetje te positief zijn om waar te zijn.
Ik maak de laatste jaren enkel nog gebruik van de Metro voor de middag (minste krapuul onderweg) maar onderhoud wel regelmatig contact met twee personen uit de metrobrigade.
Ikzelf heb daar meerdere malen last gehad met de daar rondhangende bendes. Omdat ik de gewoonte heb van mensen bij te springen die bestolen of in elkaar geschopt worden wellicht.

Van de mensen van de metrobrigade weet ik dat het krapuul regelmatig hen probeert te volgen tot hun thuisadres. En dat ze zich wanneer dat lukt regelmatig zichtbaar voor hun huis opstellen. Ik weet uit eigen ervaring ook dat men dit wel degelijk doet en geloof me. Dat is behoorlijk indrukwekkend. De politie staat hier machteloos tegenover.

Ook is het al meermaals voorgekomen dat een bende van die rotzakjes doordringt tot in de lokalen van de metropolitie en een in hun ogen overijverige agent in elkaar ramt.
Kwestie van te onderlijnen wie de echte baas is in de Metro neem ik aan.

Ik kan gewoon niet geloven dat iemand die jarenlang gebruik maakt van de Metro nooit iets gemerkt heeft. Dan moet je echt wel oogkleppen ophebben.

De cijfers die gepubliceerd worden en de beelden die regelmatig opduiken liegen er toch niet om?
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2012, 01:30   #24
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 27.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Van de mensen van de metrobrigade weet ik dat het krapuul regelmatig hen probeert te volgen tot hun thuisadres. En dat ze zich wanneer dat lukt regelmatig zichtbaar voor hun huis opstellen. Ik weet uit eigen ervaring ook dat men dit wel degelijk doet en geloof me. Dat is behoorlijk indrukwekkend. De politie staat hier machteloos tegenover.
De politie staat helemaal niet machteloos.
Maar de straatagent is echter zelf ook niet gek. Terwijl zijn bazen aan het uitvreten zijn, aan het ongestraft frauderen of aan het rotzooien met hun secretaresses, gaat de simpele agent uiteraard ook graaien bij de politie. Dat kan doordat de 62 bestaande vergoedingen cumuleerbaar zijn.

Te druk om risico's te nemen voor de burger dus. Voor Vlaamse agenten is dan nog een extra element aanwezig om zich afzijdig te houden. Hij wordt immers door bijna alle nieuwe Brusselaars gepercipieerd als racistisch en/of xenofoob. Populair of gerespecteerd zijn Vlaamse agenten bepaald niet. Niet bij criminelen, en niet bij de meeste 'gewone' burgers.

Lastige situaties vermijden is dus het devies.

Verder heb ik als fanatieke metroreiziger nog nooit een ernstig probleem waargenomen.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2012, 11:03   #25
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
La STIB demanderait �* ses agents de sécurité d’éviter les stations �* risque.

Als zelfs de controlleurs van de stations wegblijven, moeten wij ons nog veilig voelen?
Stop met die leugens!

Ik doe al mijn verplaatsingen met de metro, élke dag. En ik heb nog NOOIT een probleem gezien in de metro.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2012, 11:50   #26
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.700
Standaard

vreemd dan dat ik, als sporadisch gebruikster, dat wel heb gezien, en meegemaakt
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2012, 12:18   #27
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Als je het niet zelf ondervind is dat misschien omdt je niet blank, jong, vrouwelijk of anderzijds een favoriet target bent van het gespuis in de metro.

Als je zegt daar nog nooit ofte nimmer iets van gezien te hebben lieg je of heb je een normbesef dat nogal afwijkt van het modale.

Met het voordeel van de twijfel: steaming, verbale aggressie, intimidatie, handtastelijkheden, grofheden, vandalisme, zwartrijden en diefstal liggen dan volledig binnen je aanvaardbare gedragspatroon, Kallikles?
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2012, 12:24   #28
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Thumbs down

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Als je het niet zelf ondervind is dat misschien omdt je niet blank, jong, vrouwelijk of anderzijds een favoriet target bent van het gespuis in de metro.

Als je zegt daar nog nooit ofte nimmer iets van gezien te hebben lieg je of heb je een normbesef dat nogal afwijkt van het modale.

Met het voordeel van de twijfel: steaming, verbale aggressie, intimidatie, handtastelijkheden, grofheden, vandalisme, zwartrijden en diefstal liggen dan volledig binnen je aanvaardbare gedragspatroon, Kallikles?
Jij woont hier niet, wat weet jij daar nu van?

Kom gerust eens af in Sint-Jans-Molenbeek, dan zal ik je de realiteit wel eens uitleggen. Maar zo lullen op een forum op basis van wat snertartikeltjes uit de riool- en sensatiepers, daar doe ik niet meer aan mee.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2012, 12:31   #29
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Stop met die leugens!

Ik doe al mijn verplaatsingen met de metro, élke dag. En ik heb nog NOOIT een probleem gezien in de metro.
Ik evenmin. Wij gebruiken enkel de metro, al 10 jaar nu, dagelijks.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2012, 12:35   #30
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Als je het niet zelf ondervind is dat misschien omdt je niet blank, jong, vrouwelijk of anderzijds een favoriet target bent van het gespuis in de metro.

Als je zegt daar nog nooit ofte nimmer iets van gezien te hebben lieg je of heb je een normbesef dat nogal afwijkt van het modale.

Met het voordeel van de twijfel: steaming, verbale aggressie, intimidatie, handtastelijkheden, grofheden, vandalisme, zwartrijden en diefstal liggen dan volledig binnen je aanvaardbare gedragspatroon, Kallikles?
persoonlijke aanval.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2012, 12:54   #31
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Jij woont hier niet, wat weet jij daar nu van?

Kom gerust eens af in Sint-Jans-Molenbeek, dan zal ik je de realiteit wel eens uitleggen. Maar zo lullen op een forum op basis van wat snertartikeltjes uit de riool- en sensatiepers, daar doe ik niet meer aan mee.
Ik heb twee jaar in Brussel gestudeerd, en dan zes jaar in Brussel gewoond. Ik weet waarover ik het heb.
Sint Jans-Molenbeek weet ik zijn. Dat is waar de handtas van mijn vriendin uit haar handen gerukt werd, en ik even later bedreigd werd door een paar schoften die me vertelden dat we pech hadden, er niks verloren hadden en moesten oprotten.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2012, 13:24   #32
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Ik heb twee jaar in Brussel gestudeerd, en dan zes jaar in Brussel gewoond. Ik weet waarover ik het heb.
Sint Jans-Molenbeek weet ik zijn. Dat is waar de handtas van mijn vriendin uit haar handen gerukt werd, en ik even later bedreigd werd door een paar schoften die me vertelden dat we pech hadden, er niks verloren hadden en moesten oprotten.
Waar was dat dan in Sint-Jans-Molenbeek?
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2012, 13:55   #33
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Station Zwarte vijvers, en een speelpleintje in de buurt.

En nu jij, nog nooit in de verste verten iets gezien in de metro dat lijkt op steaming, verbale aggressie, intimidatie, handtastelijkheden, grofheden, vandalisme, zwartrijden of diefstal ?
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2012, 14:03   #34
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

Hier in Ternat nemen we gewoon de bus. 't Is wel van die stomme De Lijn.
__________________
België unitair !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2012, 14:06   #35
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Station Zwarte vijvers, en een speelpleintje in de buurt.

En nu jij, nog nooit in de verste verten iets gezien in de metro dat lijkt op steaming, verbale aggressie, intimidatie, handtastelijkheden, grofheden, vandalisme, zwartrijden of diefstal ?
In de metro niet, neen.

Op de weg naar de metro heb ik al zaken gezien, ja. Een "sjakos" die werd gepikt, maar onmiddellijk vertrokken een aantal "allochtone" jongens om de dieven te achtervolgen.

De dieven lieten de sjakos vallen, de "allochtone" jongens erachteraan en ik kon de witte ridder spelen door de "sjakos" terug te geven aan de eveneens "allochtone" slachtoffers.

Waar ik meer problemen mee hebt is met de zich "autochtoon" wanende Franstalige middenklasse. Die lieden hebben mijn tuin gevandaliseerd en dan onmiddellijk een proces tegen mij begonnen wegens tuinverwaarlozing, enkel en alleen omdat ik had geëist als medeëigenaar dat alle documenten van de vergadering van eigenaars in het Nederlands vertaald werden.

Zij weigeren pertinent mij in het Nederlands te antwoorden op mijn aangetekende brieven.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2012, 16:59   #36
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Station Zwarte vijvers, en een speelpleintje in de buurt.

En nu jij, nog nooit in de verste verten iets gezien in de metro dat lijkt op steaming, verbale aggressie, intimidatie, handtastelijkheden, grofheden, vandalisme, zwartrijden of diefstal ?
In tien jaar enkel (vermoedelijk) zwartrijden gezien in de metro, maar ik weet ook niet wie een abonnement heeft en wie niet, hé.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2012, 20:49   #37
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Stop met die leugens!
Als éne Youssef, veiligheidsagent van de MIVB, dat zegt voor de RTL-TV, wie ben jij dan om van leugens te spreken?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik doe al mijn verplaatsingen met de metro, élke dag. En ik heb nog NOOIT een probleem gezien in de metro.
Er zijn blinden, en er zijn mensen die niet willen zien.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2012, 21:59   #38
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 27.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Waar ik meer problemen mee hebt is met de zich "autochtoon" wanende Franstalige middenklasse.
Ah ja. De 'vrienden' van den Bart. Althans, die denkt dat nog steeds, dat dat zijn vrienden zijn. De ouders zijn vaak nog Vlamingen geweest . Dan zal het wel goed zijn zeker.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
...Die lieden hebben mijn tuin gevandaliseerd en dan onmiddellijk een proces tegen mij begonnen wegens tuinverwaarlozing, enkel en alleen omdat ik had geëist als medeëigenaar dat alle documenten van de vergadering van eigenaars in het Nederlands vertaald werden.
Zij weigeren pertinent mij in het Nederlands te antwoorden op mijn aangetekende brieven
.
...Veel te moeilijk verhaal voor 't klootjesvolk in deze draad.
5 negers in een metrostel, en een angstige blanke provinciaal. Dát snappen ze.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 29 februari 2012 om 22:00.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2012, 23:07   #39
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
5 negers in een metrostel, en een angstige blanke provinciaal. Dát snappen ze.
Misschien eens een weekje blank zijn, dan zou jij dat misschien ook snappen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 11:28   #40
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Ik snap dat dus echt niet he. Mensen die beweren elke dag de metro te nemen en nooit zoiets zien. Dan neem je waarschijnlijk alleen de metro tijdens de tweedagelijkse piek van en naar het station, en dan nog met een ipod in je oren terwijl je vooral nergens anders heen kijkt dan de grond.

Voor alle duidelijkheid, we hebben het ook over de metrostations zelf he. Niet alleen de periode waarin je effectief in het metrostel zit of staat.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be