Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 maart 2012, 12:25   #41
SDG
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 27 september 2010
Berichten: 8.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Hier in Ternat nemen we gewoon de bus. 't Is wel van die stomme De Lijn.
Ik heb een leuk ideetje voor jouw unitaire busmaatschappij: wat dacht je van 'Belbus'?
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 12:30   #42
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Ik snap dat dus echt niet he. Mensen die beweren elke dag de metro te nemen en nooit zoiets zien. Dan neem je waarschijnlijk alleen de metro tijdens de tweedagelijkse piek van en naar het station, en dan nog met een ipod in je oren terwijl je vooral nergens anders heen kijkt dan de grond.

Voor alle duidelijkheid, we hebben het ook over de metrostations zelf he. Niet alleen de periode waarin je effectief in het metrostel zit of staat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Ik snap dat dus echt niet he.
Dus opper je maar veronderstellingen om 't absoluut in jouw plaatje te doen passen. Want het moet in jouw plaatje passen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 maart 2012 om 12:32.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 12:30   #43
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

.

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 maart 2012 om 12:31.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 12:33   #44
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Misschien eens een weekje blank zijn, dan zou jij dat misschien ook snappen.
Ik ben al een heel leven blank, maar geen dorpeling.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 12:44   #45
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
vreemd dan dat ik, als sporadisch gebruikster, dat wel heb gezien, en meegemaakt
Sterker nog: ik gebruikte regelmatig het openbaar vervoer in
Parijs,
Londen
Berlijn
New York
Rome
Madrid
Barcelona
Antwerpen
en dus Brussel, zoals ik al schreef
En ook in al die steden maakte ik niet mee wat die Vlamingen hier beweren.

Uitzonderingen: pickpockets in OV Napels en in Mexico DF, straatcriminaliteit in Barcelona en Rome.
Daar zag en beleefde ik dat dus wel.

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 maart 2012 om 12:46.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 13:32   #46
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dus opper je maar veronderstellingen om 't absoluut in jouw plaatje te doen passen. Want het moet in jouw plaatje passen.
Als ik een objectieve mening wil over criminaliteit in Brussel zal ik het zeker niet aan een islamofiele amadees gaan vragen...

Personen die in een oorlogszone wonen hebben trouwens een afgestompt onveiligheidsgevoel..die malen niet over een inbraak méér of minder...

Hoogbejaarden ( personen die de sociale leefgemeenschappen in de jaren 50 al kenden ) hebben trouwens beduidend minder last van tuigmannen
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 15:50   #47
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dus opper je maar veronderstellingen om 't absoluut in jouw plaatje te doen passen. Want het moet in jouw plaatje passen.
Denk jij nu echt dat ik vrolijk naar Brussel verhuisd ben met dat plaatje reeds in m'n hoofd?
Ik ben naar daar verhuisd met de naïviteit die sommigen , waaronder jij hier blijven tentoonstellen; geen vultje aan de lucht, veilige en efficiënte metro’s, leuk multiculturalisme, bruisende clash van ideeën, altijd en overal iets interessant te beleven en zeker geen probleem met pre-crimineeltjes en volbloed misdadig uitschot en parasieten.

Mijn plaatje is gevormd doordat het mij doorheen de jaren heel duidelijk gemaakt werd dat ik na valavond alleen nog getolereerd, of gewoon niet lastiggevallen, werd in goed afgelijnde regio’s van bepaalde gemeentes. Dat ik mijn auto best in Woluwe parkeer als ik niet elke maand een tripje naar de politie en carglass wil maken. Dat commentaar geven op asociaal gedrag een normale aanleiding is tot doodsbedreigingen. Dat geen hond ingrijpt als een scholiertje in volle zicht gesteamd wordt door een groepje gespuis. Dat met twee maten gewerkt wordt bij de politie; noord-afrikaans (te veel last mee, laten lopen) en belgisch (laat zich doen, laat maar betalen).

De voordelen en perks op sociaal gebied van in Brussel te wonen wegen daar niet tegen op.

Pas mij dus niet in jouw plaatje van bevooroordeelde en onwetende plaatjeshebber.
Loop misschien eens een doordeweeks avondje rond aan Simonis, Graaf van Vlaanderen of Zwarte Vijvers, en kijk eens goed rond.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 16:24   #48
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Als ik een objectieve mening wil over criminaliteit in Brussel zal ik het zeker niet aan een islamofiele amadees gaan vragen...

Personen die in een oorlogszone wonen hebben trouwens een afgestompt onveiligheidsgevoel..die malen niet over een inbraak méér of minder...

Hoogbejaarden ( personen die de sociale leefgemeenschappen in de jaren 50 al kenden ) hebben trouwens beduidend minder last van tuigmannen
Ik behoor tot géén van de door jou vermelde categoriëen. Mijn vrienden & familie ook niet.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 16:47   #49
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Denk jij nu echt dat ik vrolijk naar Brussel verhuisd ben met dat plaatje reeds in m'n hoofd?
Ik ben naar daar verhuisd met de naïviteit die sommigen , waaronder jij hier blijven tentoonstellen; geen vultje aan de lucht, veilige en efficiënte metro’s, leuk multiculturalisme, bruisende clash van ideeën, altijd en overal iets interessant te beleven en zeker geen probleem met pre-crimineeltjes en volbloed misdadig uitschot en parasieten.

Mijn plaatje is gevormd doordat het mij doorheen de jaren heel duidelijk gemaakt werd dat ik na valavond alleen nog getolereerd, of gewoon niet lastiggevallen, werd in goed afgelijnde regio’s van bepaalde gemeentes. Dat ik mijn auto best in Woluwe parkeer als ik niet elke maand een tripje naar de politie en carglass wil maken. Dat commentaar geven op asociaal gedrag een normale aanleiding is tot doodsbedreigingen. Dat geen hond ingrijpt als een scholiertje in volle zicht gesteamd wordt door een groepje gespuis. Dat met twee maten gewerkt wordt bij de politie; noord-afrikaans (te veel last mee, laten lopen) en belgisch (laat zich doen, laat maar betalen).

De voordelen en perks op sociaal gebied van in Brussel te wonen wegen daar niet tegen op.

Pas mij dus niet in jouw plaatje van bevooroordeelde en onwetende plaatjeshebber.
Loop misschien eens een doordeweeks avondje rond aan Simonis, Graaf van Vlaanderen of Zwarte Vijvers, en kijk eens goed rond.
doe geen moeite de dhimmies zullen die zaken nooit toegeven
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 17:00   #50
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ik kan gewoon niet geloven dat iemand die jarenlang gebruik maakt van de Metro nooit iets gemerkt heeft. Dan moet je echt wel oogkleppen ophebben.
Altijd best wel grappig komende van mensen die het openbaar de laatste jaren zo goed als mogelijk vermijden en wiens beeldvorming dan utsluitend bestaat uit :
Citaat:
De cijfers die gepubliceerd worden en de beelden die regelmatig opduiken liegen er toch niet om?
Ik vermoed dat we best kunnen stellen dat het geweld op openbaar vervoer is toegenomen ( in dezelfde tred als het toenemend geweld tegen andere publieke dienstverleners )
Een (helaas) nieuwe doorbroken barrière wat meteen ook resulteert dat het laatste stukje (illusionair) veiligheidsgevoel van passagiers uitgaande van die 'gezagsdragers' wegvalt.

Om dan meteen te gaan stellen dat mensen die dagelijks de tram, trein of bus nemen serieuze oogkleppen op zouden hebben of niet meer zouden malen over een inbraak méér of minder...lijkt me evenzeer fermoverdreven.

De waarheid zal wel ergens tussen beide liggen.
Diegenen die nu nog steeds het openbaar vervoer dagelijks nemen zijn misschien net ook diegenen die minder behoefte hadden van die 'beschermrol' van de dienstverlener.
Misschien stralen ze ook minder hun angst uit... 't schijnt dat dat ook iets doet

Laatst gewijzigd door praha : 1 maart 2012 om 17:00.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 18:00   #51
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Diegenen die nu nog steeds het openbaar vervoer dagelijks nemen zijn misschien net ook diegenen die minder behoefte hadden van die 'beschermrol' van de dienstverlener.
Misschien stralen ze ook minder hun angst uit... 't schijnt dat dat ook iets doet
Vooruit, nu is het nog onze eigen schuld dat we ons niet veilig voelen? En wie zijn dat dan, diegene die nog durven het OV nemen? Marginalen? Bodybuilders? Allochtonen?
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 18:13   #52
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Vooruit, nu is het nog onze eigen schuld dat we ons niet veilig voelen? En wie zijn dat dan, diegene die nog durven het OV nemen? Marginalen? Bodybuilders? Allochtonen?
Ik beeld me stoere Vlaamse Liederik in, in de metro, bibberend , met 5 zwarte en 2 Marokkaanse madammen rond hem, "Wat gaan die me aandoen, als ik hier maar levend uitgeraak"


En daarna in zijn stamcafee heldenverhalen vertellen...

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 maart 2012 om 18:13.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 18:17   #53
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.270
Standaard

Ik neem ook elke dag de metro (al jaren lang) maar bijna alleen tijdens de gewone "pendel"uren, wanneer de treinen en stations volgepropt zitten. Het aantal agressies dat ik gedurende die ritten gezien heb is eerder beperkt. Voornamelijk verbale agressie. Wel eens een paar Noord-Afrikanen die een blanke zonder reden op zijn gezicht sloegen, dan gingen lopen en weer terugkwamen om nog een natrap te geven (en dan weer gingen lopen) Ook iemand gezien wiens laptop gestolen was in de metro.

Daarnaast heb ik ook een paar jaar vlakbij een metrostation gewoond. (Bockstael van 1991 tot 1994 ) en daar heb ik wél heel wat problematische toestanden gezien. Toen was er in dat metrostation nog een krantenwinkeltje. Die werd tientallen keren per jaar overvallen. Beschadigingen en vandalisme, diefstallen in de buurt waren schering en inslag. (Ook minj eigen auto) Toen was er nog een GB daar in de buurt (nu al lang weg) en de kassiersters waren op van de angst tegen sluitingstijd. De klein gasten kwamen daar met een pistool (echt of vals weet ik niet natuurlijk) om wat stoer te doen tegen die kassiersters. Een vent in ons appartementsblok hing zijn vrouw uit het raam op het derde verdiep ! Wij zagen plots een paar voeten voor ons venster bengelen ! Of een typ die we aan de overkant van de straat op zijn dak zagen klimmen om een emmer met één of andere vloeistof in de dakgoot van zijn buurman te gaan gieten. Regelmatig een achtervolging van politie achter jongeren. Af en toe ook bezoek van de politie die zocht naar getuigen van o.a. een verkrachting van een jong meisje. Uiteraard kwamen wij na zonsondergang niet meer tevoet buiten en waren we onuitsprekelijk blij dat we daar weg konden.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 18:48   #54
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Uiteraard kwamen wij na zonsondergang niet meer tevoet buiten ....
Waarmee je alle stereotiepen van de witte Vlaamse man als ultieme angsthaas weer bevestigt.

Dank daarvoor.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 19:00   #55
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Waarmee je alle stereotiepen van de witte Vlaamse man als ultieme angsthaas weer bevestigt.

Dank daarvoor.
Ga jij eerst maar eens 3 jaar aan het Bockstaelplein wonen hé, alvorens jouw stereotiepen nog maar eens te komen herhalen.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 19:16   #56
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Bruine angsthazen in Rusland.
Vast uit de provincie, kunnen een grootstad niet aan.
Veel te bekrompen.

http://www.youtube.com/watch?v=CEe0v...eature=related
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 19:48   #57
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik behoor tot géén van de door jou vermelde categoriëen. Mijn vrienden & familie ook niet.
Iemand die zich levendig de Gentse arbeidersbuurten uit de jaren 50 herinnerd is een bejaarde man...of een beroepstrol..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 22:07   #58
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Sterker nog: ik gebruikte regelmatig het openbaar vervoer in
Parijs,
Londen
Berlijn
New York
Rome
Madrid
Barcelona
Antwerpen
en dus Brussel, zoals ik al schreef
En ook in al die steden maakte ik niet mee wat die Vlamingen hier beweren.
De jaren vijftig en zestig waren andere tijden, Filosoof.
Dat kan je niet vergelijken.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 23:23   #59
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Iemand die zich levendig de Gentse arbeidersbuurten uit de jaren 50 herinnerd is een bejaarde man...of een beroepstrol..
Veel tijd rest hem idd niet meer om zijn antichristelijke/antiblanke haat nog rond te bazuinen.
Vandaar wellicht dat hij de intensiteit wat opdrijft.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 09:12   #60
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik beeld me stoere Vlaamse Liederik in, in de metro, bibberend , met 5 zwarte en 2 Marokkaanse madammen rond hem, "Wat gaan die me aandoen, als ik hier maar levend uitgeraak"


En daarna in zijn stamcafee heldenverhalen vertellen...
Typisch.
Ik spreek over allochtonen en criminaliteit, waarna me verteld wordt dat ik zwans en dat dat vooroordelen uit de media zijn. Ik leg uit dat het uit 8 jaar in Brussel leven komt, geef voorbeelden en.. geen reactie behalve er lacherig over doen.
Wat een held ben je.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be