Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 oktober 2014, 11:59   #41
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fakteur Bekijk bericht
Ik nodig u dan eens graag uit. Achter mijn tuin is hectaren bos en landbouwgrond. Als het jachtseizoen begint hoor je constant geweren af gaan. Twee jaar geleden schoten ze nog naar een dier dat vlakbij mijn tuinhuis zat. En dit terwijl de kinderen in de tuin op de schommel zaten. De hagel zat in het tuinhuis. Ik in een furie naar die jagers en ik kreeg een jachtgeweer op mij gericht. Ze lachten mij uit en zeiden dat ze officieel jager zijn en ik niets te zeggen had. Ik belde de politie en deed mijn uitleg. Het antwoord was ja maar Mijnheer het is wel jachtseizoen. Ze wilden zelfs nog niet komen kijken. Dus heb ik noodgedwongen mijn tuin maar met een hoge draad afgespannen en daar rond nog een haag gezet. En ik ben geen alleenstaand geval. Mijn geburen hadden eens in plaats van een dakgoot een zeef. Stuk geschoten met hagel. Tijdens het jachtseizoen is het ook niet aangeraden om in de bossen eens een wandeling te gaan maken. Ze jagen u met harde hand weg. Mijn zoon en zijn vriendjes (11 jaar) hebben ze eens bedreigt met te verzuipen in de beek die door de bossen loopt. Met hun spelen in de bossen jaagden ze het wild op. Het is toen uitgedraaid op een juist niet wie schiet wie neer. De jager mij of ik hem? En de politie? Neen Mijnheer ik zit nu op mijn warm bureau koffie te drinken en ik moet nog met de combi naar de frituur rijden. Maar een uur later staan ze wel op 50 meter van mijn deur te flitsen. Warm in hun wagen en verstopt in de berm.

Maar wie zijn die jagers? Meestal vriendjes van de plaatselijke wijkagent, commissaris of burgemeester. Maak je het hun moeilijk dan komen ze u wel wegpesten. Zo werkt het systeem nu de dag van vandaag eenmaal.
klacht neerleggen met burgerlijke partijstelling, daar kan de politie niet omheen.

ipv nutteloze draad en haag zetten, inversteren in een goede rechtsbijstandverzekering en rechtszaak aanspannen.

als je dat allemaal te omslachtig en formeel vindt ... schiet eens ne keer terug met hagel.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 12:06   #42
IanVD
Parlementsvoorzitter
 
IanVD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2014
Berichten: 2.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Tot zover de theorie.

Nu over naar de praktijk…
Als theorie en praktijk te ver van elkaar verwijderd zijn, moet men duidelijke maatregelen nemen en controles uitvoeren. Het verbieden is slechts een gemakkelijkheidsoplossing, die zelf geen echte oplossing is.
__________________
Politics used to be mainly about irrelevancies, now it's mostly about irrelevant people.
IanVD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 14:20   #43
Fakteur
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 4 maart 2014
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
straffe verhalen en cafépraat is niet de praktijk.
Cafépraat? Dus gij zijt waarschijnlijk ook zo ne pippo die stoer met zijn jachtgeweer op alles wat beweegt schiet. Zonder na te denken dat het ook spelende kinderen kunnen zijn. En ook al lopen er 100 meter verder spelende kinderen in de tuin. Helaas hebben ze de wetgeving zo aangepast dat een gewone burger geen jachtgeweer meer thuis mag hebben. Neen moeten gaan afgeven en waarschijnlijk nog door de flikken aan jullie jagers in het zwart doorverkocht. Anders konden wij burgers eens terug schieten op die jagers die mijn tuinhuis vol hagel schoten. Of nog leuker met een "brenneke" (dat zult ge ongetwijfeld wel kennen).

Maar geen probleem. De volgende keer dat ik jagers zie rond lopen zoek ik wel hun geparkeerde jeep aan de rand van het bos op. Eens zien hoe hard deze dan gaan roepen. En dat zal dan ook wel een straf verhaal en cafépraat zijn
Fakteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 14:24   #44
Fakteur
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 4 maart 2014
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
klacht neerleggen met burgerlijke partijstelling, daar kan de politie niet omheen.

ipv nutteloze draad en haag zetten, inversteren in een goede rechtsbijstandverzekering en rechtszaak aanspannen.

als je dat allemaal te omslachtig en formeel vindt ... schiet eens ne keer terug met hagel.
Ja even rechtszaak gaan aanspannen. En dan? Jarenlange discussies voor een Rechter en dan steekt die zijn vinger uit naar die gasten en zegt "nooit meer doen". En zaak gesloten.

En terug schieten gaat niet meer. Destijds moest elke burger alle wapens inleveren. Zelfs erfstukken. En wat ik nu nog zou staan hebben zou illegaal zijn. Eén schot en ze bellen de politie. En als de vriendjes van de Burgemeester, commissaris of wijkagent belt : ze zullen snel aan uw deur staan. Met enkel combi's en machtsvertoon.
Fakteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 14:26   #45
Fakteur
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 4 maart 2014
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
Als theorie en praktijk te ver van elkaar verwijderd zijn, moet men duidelijke maatregelen nemen en controles uitvoeren. Het verbieden is slechts een gemakkelijkheidsoplossing, die zelf geen echte oplossing is.
Controles zijn toch een lachertje. De boswachter loopt zelf met een jachtgeweer rond en doet een gezellige babbel met de jagers. Doen zoals elke burger al heeft moeten doen : inleveren van alle wapens.
Fakteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 15:08   #46
Tashunka
Gouverneur
 
Tashunka's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Berichten: 1.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fakteur Bekijk bericht
Cafépraat? Dus gij zijt waarschijnlijk ook zo ne pippo die stoer met zijn jachtgeweer op alles wat beweegt schiet. Zonder na te denken dat het ook spelende kinderen kunnen zijn. En ook al lopen er 100 meter verder spelende kinderen in de tuin. Helaas hebben ze de wetgeving zo aangepast dat een gewone burger geen jachtgeweer meer thuis mag hebben. Neen moeten gaan afgeven en waarschijnlijk nog door de flikken aan jullie jagers in het zwart doorverkocht. Anders konden wij burgers eens terug schieten op die jagers die mijn tuinhuis vol hagel schoten. Of nog leuker met een "brenneke" (dat zult ge ongetwijfeld wel kennen).

Maar geen probleem. De volgende keer dat ik jagers zie rond lopen zoek ik wel hun geparkeerde jeep aan de rand van het bos op. Eens zien hoe hard deze dan gaan roepen. En dat zal dan ook wel een straf verhaal en cafépraat zijn
Allez hupsakee we weten niet meer wat zeggen en spelen de man zonder de man dan nog te kennen, inderdaad cafépraat dus.
U mag als burger perfect een wapen in huis hebben liggen, indien u een vergunning heeft een jachtwapen indien u een jachtverlof heeft, net zoals alle andere burgers. Of u met dergelijke uitlatingen deze vergunning ook gaat krijgen van de gouverneur is natuurlijk een andere vraag..
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 15:09   #47
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
Nee, die draad dient enkel voor de verhalen waar de chauffeur agressie vertoont.
Juist, da's die draad waar de gevolgen van het slechte verkeersbeleid geëtaleerd worden.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 15:10   #48
Tashunka
Gouverneur
 
Tashunka's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Berichten: 1.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fakteur Bekijk bericht
Controles zijn toch een lachertje. De boswachter loopt zelf met een jachtgeweer rond en doet een gezellige babbel met de jagers. Doen zoals elke burger al heeft moeten doen : inleveren van alle wapens.
Dat zou ik niet durven zeggen. De controles van ANB zijn absoluut geen lachertje en gebeuren zeer grondig en regelmating. Bovendien is een veroordeling van de politierechtbank wegens verkeersinbreuken tegenwoordig genoeg om een jager zijn recht op wapens te bezitten in te trekken.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 15:11   #49
Tashunka
Gouverneur
 
Tashunka's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Berichten: 1.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fakteur Bekijk bericht
. Destijds moest elke burger alle wapens inleveren. Zelfs erfstukken.
Die had U perfect kunnen legaliseren tot 2008.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 15:13   #50
Tashunka
Gouverneur
 
Tashunka's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Berichten: 1.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
klacht neerleggen met burgerlijke partijstelling, daar kan de politie niet omheen.

ipv nutteloze draad en haag zetten, inversteren in een goede rechtsbijstandverzekering en rechtszaak aanspannen.

als je dat allemaal te omslachtig en formeel vindt ... schiet eens ne keer terug met hagel.
Je kan veel beter contact opnemen met ANB. Die nemen dergelijke zaken zeer serieus, kennen de materie en controleren daadwerkelijk en grondig.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 15:18   #51
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
De politie kwam ter plaatse om de jager, een man uit Zaffelare, te controleren. Hij bleek in orde te zijn met al zijn papieren en vergunningen.
Zelfs geen GAS boete voor meneer de jager?

Een vergissing die wel een staartje mag krijgen voor de betrokken jager. Jagers dienen niet te schieten als ze niet zeker zijn dat er geen gevaar is voor omwonenden. Een jacht is ook gereglementeerd op dat gebied. Werden de regels voldoende gevolgd? Zijn de regels niet te losjes? Vragen die toch een antwoord verdienen. Men hoeft niet tegen de jacht te zijn om tegen lichtzinnigheid te zijn. Er zijn nu eenmaal goede en minder goede jachtgroepen. En er zijn jagers die de naam niet waardig zijn.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 oktober 2014 om 15:37.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 15:21   #52
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
U mag als burger perfect een wapen in huis hebben liggen, indien u een vergunning heeft een jachtwapen indien u een jachtverlof heeft, net zoals alle andere burgers. Of u met dergelijke uitlatingen deze vergunning ook gaat krijgen van de gouverneur is natuurlijk een andere vraag..
Wapens voor de rijken in de praktijk.

Onderzocht dient te worden in hoeverre een jachtvergunning geen achterpoortje in de wetgeving op wapenbezit is. Hoe velen zijn effectief jager en hoe velen legaliseren op die manier niet gewoon hun wapenbezit voor hun domein?

Zo mag je ook geen houtafval opstoken in je tuin. Om milieuredenen zogezegd. Behalve als je tuin groot genoeg is. Dan heeft dat milieu daar blijkbaar niet zoveel last van. In de praktijk is het een manier waarop de rijken gewoon kunnen doen wat ze altijd deden: stoken als ze daar goesting in hebben. De wet is voor de ander.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 oktober 2014 om 15:28.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 15:33   #53
Tashunka
Gouverneur
 
Tashunka's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Berichten: 1.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Een vergissing die wel een staartje mag krijgen voor de betrokken jager. Jagers dienen niet te schieten als ze niet zeker zijn dat er geen gevaar is voor omwonenden. Een jacht is ook gereglementeerd op dat gebied. Werden de regels voldoende gevolgd? Er zijn nu eenmaal goede en minder goede jachtgroepen. En er zijn jagers die de naam niet waardig zijn.
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 15:36   #54
Tashunka
Gouverneur
 
Tashunka's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Berichten: 1.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Wapens voor de rijken in de praktijk.

Onderzocht dient te worden in hoeverre een jachtvergunning geen achterpoortje in de wetgeving op wapenbezit is. Hoe velen zijn effectief jager en hoe velen legaliseren op die manier niet gewoon hun wapenbezit voor hun domein?
Voor de rijken? Dan is fietsen ook voor de rijken een degelijke koersfiets kost meer dan een degelijk jachtwapen. Het jachtverlof is geen achterpoortje. Je moet het behalen en elk jaar opnieuw aanvragen en betalen om het te kunnen behouden. Indien je 3 jaar geen jachtverlof hebt gehad moet je je eventuele wapens inleveren.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 15:40   #55
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Voor de rijken? Dan is fietsen ook voor de rijken een degelijke koersfiets kost meer dan een degelijk jachtwapen. Het jachtverlof is geen achterpoortje. Je moet het behalen en elk jaar opnieuw aanvragen en betalen om het te kunnen behouden. Indien je 3 jaar geen jachtverlof hebt gehad moet je je eventuele wapens inleveren.
Maar moet je ook bewijzen dat je effectief jaagt? En hoeveel?
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 15:43   #56
Tashunka
Gouverneur
 
Tashunka's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Berichten: 1.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Maar moet je ook bewijzen dat je effectief jaagt? En hoeveel?
Nee, dat moet niet, netzoals je bij een rijbewijs niet moet aantonen of je nog met de wagen hebt gereden.
Waar ik wel voorstander van ben en wat in een heel aantal jachtgroepen nu al gebeurd op vrijwillige basis is dat men net zoals de sportschutters een minimum aantal schietbeurten op de stand zou moeten halen per jaar.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 15:59   #57
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Nee, dat moet niet...
En hoeveel kost zo'n vergunning voor een jachtwapen in huis te hebben jaarlijks zonder dat men daar iets anders voor dient te blijven doen dan aanvragen en betalen?

Let. Ik heb geen probleem met privaat wapenbezit in het algemeen, noch ben ik tegenstander van de jacht. Maar als men dient te doen alsof men een jager is of nog steeds is om een wapen in huis te kunnen hebben, klopt er iets niet in de wetgeving.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 oktober 2014 om 16:03.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 16:31   #58
Tashunka
Gouverneur
 
Tashunka's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Berichten: 1.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
En hoeveel kost zo'n vergunning voor een jachtwapen in huis te hebben jaarlijks zonder dat men daar iets anders voor dient te blijven doen dan aanvragen en betalen?

Let. Ik heb geen probleem met privaat wapenbezit in het algemeen, noch ben ik tegenstander van de jacht. Maar als men dient te doen alsof men een jager is of nog steeds is om een wapen in huis te kunnen hebben, klopt er iets niet in de wetgeving.
Het is eigenlijk het jachtverlof dat je betaalt. 150 € per jaar voor een jachtverlof geldig op alle dagen.
Het is zo dat elk vuurwapen vandaag vergunningsplichtig is dit sinds de wet van 2006. Sportschutters en andere wapenbezitters kunnen hun vergunning aanvragen. Moeten de procedure doorlopen enz. Jagers mogen op basis van hun jachtverlof (dus na examen te hebben gedaan om het jachtverlof te verkrijgen) jachtwapens bezitten. Let wel alleen wapens die toegestaan zijn voor de jacht. De wetgever heeft duidelijke voorwaarden bepaalt waaraan een wapen dient te voldoen om een wapen te zijn toegestaan voor de jacht. Bv een pistool kan een jager (in tegenstelling tot bv Duistland) niet hebben op basis van zijn jachtverlof. Hij kan wel net zoals iedereen hiervoor een vergunning trachten te bekomen.

Het is eenvoudiger om een vergunning aan te vragen dan te doen alsof je jager bent denk ik.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 18:29   #59
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fakteur Bekijk bericht
Ik nodig u dan eens graag uit. Achter mijn tuin is hectaren bos en landbouwgrond. Als het jachtseizoen begint hoor je constant geweren af gaan. Twee jaar geleden schoten ze nog naar een dier dat vlakbij mijn tuinhuis zat. En dit terwijl de kinderen in de tuin op de schommel zaten. De hagel zat in het tuinhuis. Ik in een furie naar die jagers en ik kreeg een jachtgeweer op mij gericht. Ze lachten mij uit en zeiden dat ze officieel jager zijn en ik niets te zeggen had. Ik belde de politie en deed mijn uitleg. Het antwoord was ja maar Mijnheer het is wel jachtseizoen. Ze wilden zelfs nog niet komen kijken. Dus heb ik noodgedwongen mijn tuin maar met een hoge draad afgespannen en daar rond nog een haag gezet. En ik ben geen alleenstaand geval. Mijn geburen hadden eens in plaats van een dakgoot een zeef. Stuk geschoten met hagel. Tijdens het jachtseizoen is het ook niet aangeraden om in de bossen eens een wandeling te gaan maken. Ze jagen u met harde hand weg. Mijn zoon en zijn vriendjes (11 jaar) hebben ze eens bedreigt met te verzuipen in de beek die door de bossen loopt. Met hun spelen in de bossen jaagden ze het wild op. Het is toen uitgedraaid op een juist niet wie schiet wie neer. De jager mij of ik hem? En de politie? Neen Mijnheer ik zit nu op mijn warm bureau koffie te drinken en ik moet nog met de combi naar de frituur rijden. Maar een uur later staan ze wel op 50 meter van mijn deur te flitsen. Warm in hun wagen en verstopt in de berm.

Maar wie zijn die jagers? Meestal vriendjes van de plaatselijke wijkagent, commissaris of burgemeester. Maak je het hun moeilijk dan komen ze u wel wegpesten. Zo werkt het systeem nu de dag van vandaag eenmaal.
Beantwoord het volgende eens : hoe ver was dat bos van uw huis/tuinhuis ?
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 18:30   #60
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
En hoeveel kost zo'n vergunning voor een jachtwapen in huis te hebben jaarlijks zonder dat men daar iets anders voor dient te blijven doen dan aanvragen en betalen?

Let. Ik heb geen probleem met privaat wapenbezit in het algemeen, noch ben ik tegenstander van de jacht. Maar als men dient te doen alsof men een jager is of nog steeds is om een wapen in huis te kunnen hebben, klopt er iets niet in de wetgeving.
Je moet wel erg dom zijn om een vergunning te vragen als het doel enkel is een wapen in huis te hebben.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be