Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 juni 2017, 09:41   #41
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Zouden ze er NIET zijn, zouden de azijnpissers wel weer iets anders op te merken hebben.
Ik vind het niet meer dan logisch , daar worden ze voor opgeleid en betaald.
Het zou eerder raar zijn moesten ze er niet zijn.....
2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2017, 11:04   #42
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Zouden ze er NIET zijn, zouden de azijnpissers wel weer iets anders op te merken hebben.
Ik vind het niet meer dan logisch , daar worden ze voor opgeleid en betaald.
Het zou eerder raar zijn moesten ze er niet zijn.....
'k Vind het toch ook niet normaal dat de militairen in onze steden MOETEN aanwezig zijn. Je ziet hoever we zijn gekomen met onze verdraagzaamheid. Nog even en we zijn de Gazastrook aan de Noordzee.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2017, 11:09   #43
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
'k Vind het toch ook niet normaal dat de militairen in onze steden MOETEN aanwezig zijn. Je ziet hoever we zijn gekomen met onze verdraagzaamheid. Nog even en we zijn de Gazastrook aan de Noordzee.
Ik vrees dat 'we' hier dan wél zelf de schuld van dragen. Als je hardleers bent en je blijft de deuren open zetten voor mensen waarvan we de bedoelingen niet kennen, krijg je dit als beloning.
Ik zet mijn deur ook niet zomaar voor iedereen open. Boontje komt om zijn loontje, vrees ik.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2017, 11:21   #44
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
'k Vind het toch ook niet normaal dat de militairen in onze steden MOETEN aanwezig zijn. Je ziet hoever we zijn gekomen met onze verdraagzaamheid. Nog even en we zijn de Gazastrook aan de Noordzee.
Inderdaad, die jongens zelf zijn ook niet laaiend enthousiast over dat saai patrouilleren. Maar we hebben hier een hele troep Allahuakhbar's binnengelaten. En het gebeurt nog steeds, zonder dat wij hen gevraagd hebben. Als die dan plots het als een door Allah gecommandeerde missie beschouwen om ons, smerige "ongelovigen" spijkers, bouten en moeren in het lijf te jagen... Er op knallen, is de enige oplossing. Die jongens in het Centraal Station hebben hun job goed gedaan.

Laatst gewijzigd door quercus : 21 juni 2017 om 11:22.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2017, 12:26   #45
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Inderdaad, die jongens zelf zijn ook niet laaiend enthousiast over dat saai patrouilleren. Maar we hebben hier een hele troep Allahuakhbar's binnengelaten. En het gebeurt nog steeds, zonder dat wij hen gevraagd hebben. Als die dan plots het als een door Allah gecommandeerde missie beschouwen om ons, smerige "ongelovigen" spijkers, bouten en moeren in het lijf te jagen... Er op knallen, is de enige oplossing. Die jongens in het Centraal Station hebben hun job goed gedaan.
Wow. Grandad joins the resistance. Good old chap!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 21 juni 2017 om 12:27.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2017, 12:39   #46
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.628
Standaard

Mocht die terrorist zijn bom beter hebben ineengeknutseld hadden de militairen hooguit gewonden kunnen helpen.

Wat kort door de bocht om te zeggen dat wat gisterenavond is gebeurd het succes bewijst van de beslissing ze in te zetten.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2017, 12:44   #47
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Persoonlijk voel ik mij niet veiliger door het zicht van een paar net-geen-pubers-meer met een machinegeweer in de hand en 2 hersencellen in de kop.

Niet omdat het wijst op dreigingsgevaar. Wel omdat ik de incompetentie van onze mannen in het groen (en het blauw) zo hoog inschat, dat ik de kans groter acht dat er slachtoffers vallen door ordedienstelijk machismo, dan door islamitisch extremisme.
Ik heb geen zicht op de hersencellen van onze militairen, maar de kans dat er slachtoffers vallen door Islamitisch extremisme lijkt met de dag groter te worden.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2017, 13:39   #48
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Persoonlijk voel ik mij niet veiliger door het zicht van een paar net-geen-pubers-meer met een machinegeweer in de hand en 2 hersencellen in de kop.

Niet omdat het wijst op dreigingsgevaar. Wel omdat ik de incompetentie van onze mannen in het groen (en het blauw) zo hoog inschat, dat ik de kans groter acht dat er slachtoffers vallen door ordedienstelijk machismo, dan door islamitisch extremisme.
Ik ben blij dat deze mensen hun werk doen, uw onnozelaars zoals u beschermen tegen toch wel een reeeele dreiging.

Hoeveel doden vallen er zo door wapens van patrioullerende militairen die ongewenst afgaan ?

PS: Waarom hebt u meer verstand dan bvb een militair of politieagent ? Omdat u ergens op een kot een stoffige humane wetenschap bent aan het studeren en wat wilt ageren tegen de maatschappelijke orde ? De jaren 60 zijn lang over he beste Zeus.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 16:10   #49
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Al een chance dat ze er waren ...
Een chance voor wie of wat?
Die terrorist is gewoon kunnen en mogen binnenwandelen, zijn eigen optreden verprutst, dan naar beneden gelopen, dan weer naar boven gelopen en dan omdat hij naar een militair toeging werd hij neergekogeld.

Eigenlijk is dat hele voorval een pure schande. Ze willen ons doen geloven dat de militairen goed hun werk hebben gedaan, maar ze hebben eigenlijk niks de botten gedaan. Ik vraag mij zelfs af of het wettelijke zelfverdediging was, want was die terrorist gewapend toen hij de militairen aanviel? Laten onze poco wetten wel toe om zo'n ongewapende 'aanvaller' neer te kogelen?

Gans het security apparaat heeft grandioos gefaald. Uiteraard, als je zomaar met je bagage zonder controle mag binnenwandelen, dan VRAAG je erom hé.
Het enige dat ons gered heeft is de onhandigheid van de terrorist.

Laatst gewijzigd door kwantum : 22 juni 2017 om 16:11.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 16:26   #50
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Wow. Grandad joins the resistance. Good old chap!
This has nothing to do, neither with granddad- old veteran, nor with baby-soldiers.

Wanneer je als militair het meemaakt dat zo een gaga-haatbaard op je komt afstormen terwijl hij uitzinnig Allahu akhbar!!! schreeuwt, dan vind ik het doodnormaal dat je je wapen gebruikt en die gek neer knalt. Het was overigens seconden nadat hij zijn koffertje had laten ploffen.

Mag ik even er aan herinneren dat nog niet zo heel lang geleden in een Londense straat ook zulk een exemplaar op een nietsvermoedende (en ongewapende) militair plots kwam afgestormd en met een bijl op de jongen begon in te hakken.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 16:38   #51
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Mocht die terrorist zijn bom beter hebben ineengeknutseld hadden de militairen hooguit gewonden kunnen helpen.

Wat kort door de bocht om te zeggen dat wat gisterenavond is gebeurd het succes bewijst van de beslissing ze in te zetten.
Op de "kwaliteit" van de spijkerbommen hebben die militairen inderdaad geen vat. Iedereen die daar in de onmiddellijke omgeving was mag zich dus gelukkig prijzen dat er in het ding een "constructiefout" zat.
Maar jij vindt het dus geen verdienste dat ze die gek hebben kunnen afblokken en uitschakelen? Wat had er dan moeten gebeuren volgens jou? Hem vriendelijk laten voorbij rennen en, waarom niet, hem zelfs gedienstig naar de uitgang van het station begeleiden? Een taxi voor hem laten reserveren?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 17:03   #52
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Maar jij vindt het dus geen verdienste dat ze die gek hebben kunnen afblokken en uitschakelen?
Hij was ongewapend, dus een heldendaad is het nou ook weer niet; maar goed, beter dan laten lopen uiteraard.

Maar wat hebben die militairen gedaan dat een normale politie-inspecteur niet kon? Het lijkt mij beter gewoon iets meer politie in te zetten, die tussen het bewaken door alle politionele taken kan uitvoeren.

Uitgezonderd gevallen van terrorisme, zijn die militairen noodgedwongen zoutzuilen, of beter gezegd reclamezuilen voor een zelfbenoemde "law and order" regering.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 17:16   #53
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Hij was ongewapend, dus een heldendaad is het nou ook weer niet; maar goed, beter dan laten lopen uiteraard.

Maar wat hebben die militairen gedaan dat een normale politie-inspecteur niet kon? Het lijkt mij beter gewoon iets meer politie in te zetten, die tussen het bewaken door alle politionele taken kan uitvoeren.

Uitgezonderd gevallen van terrorisme, zijn die militairen noodgedwongen zoutzuilen, of beter gezegd reclamezuilen voor een zelfbenoemde "law and order" regering.
Duidelijk he, maar meer politiemensen kost wel veel meer geld en daar gaat het onze linkiewinkies toch om, niet??? Het geld uit de zakken van de gemeenschap kloppen; voor hen kan het geld niet op en ze doen alsof la Belgique een paar geldschijtende ezels hebben rondlopen...
Als ze twee woorden zeggen van hoe ze alles draaiende gaan houden en de problemen gaan oplossen... Hewel dan komt het steeds en opnieuw neer op meer geld en meer geld...
Hewel, de actieve bevolking bedankt u feestelijk om verder uitgezuigd te worden en de actieve bevolking is heel blij dat het leger die taken op een veel economischer wijze kan uitvoeren...
Geef gewoon toe dat het daar is dat het schoentje wringt... de grijpgrage vingers van onze grote politiekers zijn alleen maar uit op verder graaien en niets anders...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 17:30   #54
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Hij was ongewapend, dus een heldendaad is het nou ook weer niet; maar goed, beter dan laten lopen uiteraard.

Maar wat hebben die militairen gedaan dat een normale politie-inspecteur niet kon? Het lijkt mij beter gewoon iets meer politie in te zetten, die tussen het bewaken door alle politionele taken kan uitvoeren.

Uitgezonderd gevallen van terrorisme, zijn die militairen noodgedwongen zoutzuilen, of beter gezegd reclamezuilen voor een zelfbenoemde "law and order" regering.
Zeus, de politie kan het onmogelijk alleen beredderen.
Ik hoor bovendien ook geruchten over hoog absenteïsme bij de politiediensten, de militaire aanwezigheid is echt wel nodig.
Nu, als we de lonen van beide beroepscategorieën vergelijken, zal er na deze crisis wel een hartig woordje gesproken worden...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 17:33   #55
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Hij was ongewapend, dus een heldendaad is het nou ook weer niet; maar goed, beter dan laten lopen uiteraard.

Maar wat hebben die militairen gedaan dat een normale politie-inspecteur niet kon? Het lijkt mij beter gewoon iets meer politie in te zetten, die tussen het bewaken door alle politionele taken kan uitvoeren.

Uitgezonderd gevallen van terrorisme, zijn die militairen noodgedwongen zoutzuilen, of beter gezegd reclamezuilen voor een zelfbenoemde "law and order" regering.
Ik geloof niet dat de gemiddelde politie-inspecteur opgeleid en capabel is om om te gaan met zulke situaties. Die hebben daar de speciale eenheden voor. En hiermee wil ik absoluut niet de politie denigreren: ze hebben een zeer gevarieerd en belangrijke taak: de veiligheid bewaren, het verkeer regelen, etc...kortom de openbare orde. In normale omstandigheden is hier geen kogelvrij vest en zware wapens voor nodig. Ik wil een militair ook absoluut geen burenruzie laten oplossen bvb of een drugsnetwerk laten oprollen.

Maar met hun 9 mm proppeschieter, wat ga je daarmee doen tegen terroristen met AK-47's zoals in de bataclan ? Dat zijn oorlogswapens, en ze gebruiken guerilla tacktieken. Vaak nog met explosieven erbij. Ik denk dat militairen, die meestal ervaring hebben in Kosovo, Afghanistan, Libie....veel beter met zulke situaties om kunnen. Ze zijn er voor getraind en uitgerust.

De beste kameraad van mijn broer is militair en patrioulleert in Brussel. Ik heb enkel respect voor die mannen. Die staan daar in de bloedhete zon, en ze zorgen ervoor dat anderen niet omver geknald worden. Bij de aanslag in Zaventem hebben de militairen bij de hulpverlening zich ook onmisbaar getoond: ze zijn opgeleid om oorlogswonden te behandelen en op zulke situaties te reageren.

Ik ben veel veiliger in Brussel door de aanwezigheid van militairen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 17:58   #56
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Ik vraag mij zelfs af of het wettelijke zelfverdediging was, want was die terrorist gewapend toen hij de militairen aanviel?
De man had al zijn valies (proberen) doen ontploffen. Wanneer hij dan al "allahu akbar" roepend naar een militair toerent is het - gezien de populariteit van bomgordels bij moslim terroristen - logisch dat je hem eerst vanop afstand uitschakelt om daarna DOVO naar een antwoord op die vraag te laten zoeken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Laten onze poco wetten wel toe om zo'n ongewapende 'aanvaller' neer te kogelen?
Hun protocol laat dat toe volgens Vandeput:

Citaat:
Minister van Defensie Steven Vandeput (N-VA) vindt dat de militairen juist hebben gehandeld. "Ze hebben gereageerd volgens protocol en volgens de methodes die we ze hebben aangeleerd: professioneel en snel", zegt Vandeput aan de VRT.
Of dat protocol wel voldoet aan onze poco wetten is iets dat een rechtbank moet uitmaken. Het gevaar van zo'n protocol is dat je eindigt met toestanden zoals deze: https://en.wikipedia.org/wiki/Shooting_of_Tamir_Rice

Het toelaten van militairen op straat met een schiet-om-te-doden mandaat is er pas gekomen om de gevolgen in te perken van onze eigen suïcidale waanzin: we tolereren en subsidiëren de promotie van een obscene oorlogsideologie die oproept om "ongelovigen" af te slachten.

Pas wanneer er een consensus is rond de dringende noodzaak tot de-islamisering kunnen we terug uitzien naar een meer normale ordehandhaving.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Uiteraard, als je zomaar met je bagage zonder controle mag binnenwandelen, dan VRAAG je erom hé.
Het is nochtans decennialang goed gegaan op die manier. Wanneer je uit poco lafheid je eigen land zo laat islamiseren, dán vraag je erom.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Het enige dat ons gered heeft is de onhandigheid van de terrorist.
Akkoord.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 18:09   #57
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
... Laten onze poco wetten wel toe om zo'n ongewapende 'aanvaller' neer te kogelen?

...
Denk even aan de juwelier die op de wegvluchtende overvallers schoot, schuldig, vijf jaar.

De soldaat die de vluchtende terrorist in de rug schiet, heldendaad... Protocol... aangeleerd... professioneel...


...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 20:41   #58
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Hij was ongewapend, dus een heldendaad is het nou ook weer niet; maar goed, beter dan laten lopen uiteraard.

Maar wat hebben die militairen gedaan dat een normale politie-inspecteur niet kon? Het lijkt mij beter gewoon iets meer politie in te zetten, die tussen het bewaken door alle politionele taken kan uitvoeren.

Uitgezonderd gevallen van terrorisme, zijn die militairen noodgedwongen zoutzuilen, of beter gezegd reclamezuilen voor een zelfbenoemde "law and order" regering.
Zinloos links cliché-gekwek.
Er is terrorisme in dit land. De politie kan dit alleen niet aan. Bijgevolg is de aanwezigheid van de militairen zéér nuttig. In jouw opinie blijkbaar niet, maar bij de grote meerderheid van de bevolking wel. Leer ermee leven.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 20:47   #59
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zinloos links cliché-gekwek.
Er is terrorisme in dit land. De politie kan dit alleen niet aan. Bijgevolg is de aanwezigheid van de militairen zéér nuttig. In jouw opinie blijkbaar niet, maar bij de grote meerderheid van de bevolking wel. Leer ermee leven.
Het leger inzetten voor politiewerk slaat een gat in de eigenlijke militaire capaciteit.

Twee jaar lang al worden er 1000 kaki's op straat ingezet. En nu er ene een al de facto uitgespeelde terrorist neerlegt is het hosanna.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 20:49   #60
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het leger inzetten voor politiewerk slaat een gat in de eigenlijke militaire capaciteit.

Twee jaar lang al worden er 1000 kaki's op straat ingezet. En nu er ene een al de facto uitgespeelde terrorist neerlegt is het hosanna.
Welk politiewerk, dalibor??? Voor zover ik weet is wat zij doen dat ook soldatenwerk...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be