Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 februari 2017, 16:58   #41
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Amai, kan die andere auto dan geen verplichte zwarte doos hebben?
Of is dat een dade-specialleke?
Ik dacht dat ik al gezegd heb dat opdat het systeem fair zou zijn ALLE auto's zo'n zwarte doos moeten hebben. Dat is dus nu helemaal niet het geval. Bovendien zal het zoals Porsche zegt zeer duur of zelfs onmogelijk zijn om voor bestaande oudere auto's zoiets in te bouwen.

Een dashcam kost weinig en is simpel te gebruiken.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 1 februari 2017 om 17:00.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2017, 17:05   #42
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik dacht dat ik al gezegd heb dat opdat het systeem fair zou zijn ALLE auto's zo'n zwarte doos moeten hebben. Dat is dus nu helemaal niet het geval. Bovendien zal het zoals Porsche zegt zeer duur of zelfs onmogelijk zijn om voor bestaande oudere auto's zoiets in te bouwen.

Een dashcam kost weinig en is simpel te gebruiken.
Dat spreekt toch niemand tegen? Als het voor nieuwe wagens verplicht gaat worden dan is het maar zo, daarbij hebben het al talrijke wagens vanaf 2006.

Die auto´s moeten al redelijk oud zijn...

Fair? Als ik met een zwarte doos mijn onschuld bij een ongeval kan aantonen is dat onfair?

Citaat:
Een dashcam kost weinig en is simpel te gebruiken.
Toch onfair dat jij een dashcam hebt en ik niet.

Neem dan direct de autopilot 2.0 die heeft rondom 8 camera´s tot 250 meter.
https://electrek.co/2016/10/20/tesla...-tesla-vision/
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 1 februari 2017 om 17:14.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2017, 17:21   #43
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik dacht dat ik al gezegd heb dat opdat het systeem fair zou zijn ALLE auto's zo'n zwarte doos moeten hebben. Dat is dus nu helemaal niet het geval. Bovendien zal het zoals Porsche zegt zeer duur of zelfs onmogelijk zijn om voor bestaande oudere auto's zoiets in te bouwen.

Een dashcam kost weinig en is simpel te gebruiken.
Een dashcam (toegegeven ik rijd er zelf mee rond) is vrijwillig, dat is wel een zwakke plek: als die beelden opneemt die in uw nadeel pleiten, dan gaat men die toch direct wissen ?
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2017, 17:36   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Privacy is wel degelijk een issue. Ik heb mij korte tijd met tuchtzaken tegen politieagenten beziggehouden: je moest eens weten wat die uitspoken met de databanken van de DIV en het Rijksregister. Stel u voor dat ze voor de lol uw dagelijkse verplaatsingen eens gaan nakijken.
Als het tot tuchtzaken komt, dan blijkt het toch uit te komen, als ze foefelen.

Ik veronderstel dat er een deftige logging zit op privacy-gevoelige databanken.

Aan de andere kant: als ik een verkeersongeval moet meemaken, en ik ben in mijn recht, dan heb ik graag dat zulks uit komt.
Als in mijn auto allerhande gegevens opgeslagen worden gedurende x tijd, dan vind ik dat geen probleem.
Als mijn garagist die gegevens zou downloaden, behoudens geanonimiseerd, dan moet een logging hem ook maar verklikken. En moet hij voor de rechter komen.
Als ik een ongeval tegen kom, en dan alleen, kan de verkeersexpert het hele zootje wel downloaden.
Dat schaadt evenveel mijn privacy, dan als ze te weten komen dat ik niet, een beetje, of veel gedronken heb of drugs genomen, net voor het ongeval.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2017, 17:44   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Een dashcam (toegegeven ik rijd er zelf mee rond) is vrijwillig, dat is wel een zwakke plek: als die beelden opneemt die in uw nadeel pleiten, dan gaat men die toch direct wissen ?
Dat is redelijk menselijk, maar wel zeer oneerlijk.
Er is zo'n principe dat niemand gedwongen kan worden om tegen zichzelf te getuigen.
Anderzijds is het verbergen of vernietigen van bewijsmateriaal. Dat is toch een soort van vluchtmisdrijf.

Ik dacht dat het aangenomen was dat je je schuldig maakt aan vluchtmisdrijf, zelfs al geen je aan de tegenpartij je naam en andere bla bla, en zelfs al help je hem mocht hij gewond zijn, maar als je voor de aankomst van de flikken dan toch je schup afkuist, zodat ze je geen ademtest kunnen afnemen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2017, 17:52   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Dus Big brother toestanden en als moederke met haar kindjes even 1 km/uur te hard rijdt zal automatisch een boete in de bus volgen.
.. .
Een moederke met haar kindjes zou zeker en vast dubbel voorzichtig moeten rijden.

Big brother angsthazen hadden veel schrik van roodlichtcamera's.
Dat zijn ze nu al wel gewoon.
De technologie gaat verder.
Ze zullen nog veel gewoon moeten worden.

Ik pleit niet om onze privacy op te geven. Ik pleit om rationeel met de dingen om te gaan.
Herhaling: mijn privacy wordt niet geschonden als een bewakingscamera mij filmpt, het beeld opslaat, of in real time bekeken wordt door de eigenaar van de camera.
Het is pas op het moment dat de eigenaar misbruik maakt van het beeld, dat mijn privacy geschonden wordt.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2017, 19:32   #47
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Een dashcam (toegegeven ik rijd er zelf mee rond) is vrijwillig, dat is wel een zwakke plek: als die beelden opneemt die in uw nadeel pleiten, dan gaat men die toch direct wissen ?
Ik zei het vooral als antwoord op fox met zijn achteruitrijdende voorligger. Daar is zo'n dashcam heel geschikt voor.

Die verplichte zwarte dozen moeten uiteraard zo gemaakt worden dat er niet geknoeid mee kan worden (zal niet simpel zijn).
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2017, 19:35   #48
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is redelijk menselijk, maar wel zeer oneerlijk.
Er is zo'n principe dat niemand gedwongen kan worden om tegen zichzelf te getuigen.
Anderzijds is het verbergen of vernietigen van bewijsmateriaal. Dat is toch een soort van vluchtmisdrijf.

Ik dacht dat het aangenomen was dat je je schuldig maakt aan vluchtmisdrijf, zelfs al geen je aan de tegenpartij je naam en andere bla bla, en zelfs al help je hem mocht hij gewond zijn, maar als je voor de aankomst van de flikken dan toch je schup afkuist, zodat ze je geen ademtest kunnen afnemen.

.
Bij een ongeval moet je aan de politie direkt melden dat je dashcam beelden hebt (als je ze wil gebruiken). Ik vermoed dat de geheugenkaard dan in beslag genomen wordt?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2017, 20:12   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Bij een ongeval moet je aan de politie direkt melden dat je dashcam beelden hebt (als je ze wil gebruiken). Ik vermoed dat de geheugenkaard dan in beslag genomen wordt?
Onmiddellijk melden, lijkt me het veiligst en het properst.
Als meneer of madam de flik niet zou weten wat een geheugenkaartje is, dan lijkt het me nog best dat ze gans het toestel meenemen, en het overdragen aan een "expert".

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2017, 12:22   #50
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.941
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als het tot tuchtzaken komt, dan blijkt het toch uit te komen, als ze foefelen.

Ik veronderstel dat er een deftige logging zit op privacy-gevoelige databanken.

Aan de andere kant: als ik een verkeersongeval moet meemaken, en ik ben in mijn recht, dan heb ik graag dat zulks uit komt.
Als in mijn auto allerhande gegevens opgeslagen worden gedurende x tijd, dan vind ik dat geen probleem.
Als mijn garagist die gegevens zou downloaden, behoudens geanonimiseerd, dan moet een logging hem ook maar verklikken. En moet hij voor de rechter komen.
Als ik een ongeval tegen kom, en dan alleen, kan de verkeersexpert het hele zootje wel downloaden.
Dat schaadt evenveel mijn privacy, dan als ze te weten komen dat ik niet, een beetje, of veel gedronken heb of drugs genomen, net voor het ongeval.

.
Ondanks die logging en ondanks zware tuchtsancties en mogelijke strafrechtelijke vervolging gebeuren er regelmatig misbruiken. Zo heb ik het geval meegemaakt van een commissaris die dossiers aanlegde over zijn buren. Of een inspecteur die zijn ex stalkte. Stel u voor dat zo'n mensen uw verplaatsingen kunnen nagaan. Voor dit ontdekt wordt, is er zeer waarschijnlijk al veel kwaad geschied.

Er is trouwens één bekend geval: Tom Boonen. Toen hij zijn Lamborghini in poeier had gereden, zijn er zo maar eventjes 250 illegale consultaties van zijn gegevens in de DIV geweest.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2017, 14:57   #51
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Het blijkt toch allemaal niet evident. De meeste fabrikanten weigeren de gegevens van de zwarte doos vrij te geven. Volvo is één van de weinigen die dit doet. Posche wou het niet doen, maar toen het gerecht bleef aandringen zegden ze dat de doos 'defect' was

http://www.hln.be/hln/nl/1316/Autobe...rbij-zit.dhtml

Ze is ook enkel maar bruikbaar bij 'ernstige' situaties zoals een hadre impact, dus nutteloos bij achteruitrijdende voorligger.

Citaat:
De EDR registreert altijd, maar neemt slechts definitief gegevens op wanneer er zich een incident voordoet. Zoals een auto die zeer hard moet remmen of een airbag die *afgaat. Gebeurt zoiets, dan blijven alle parameters vanaf vijf seconden voor zo'n voorval tot enige ogenblikken na het incident voorgoed bewaard.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2017, 15:01   #52
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

ik vind t wat overdreven, heb daar ook helemaal geen plaats voor.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  driving.jpg‎
Bekeken: 27
Grootte:  293,4 KB
ID: 105413  

Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2017, 16:11   #53
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik dacht dat ik al gezegd heb dat opdat het systeem fair zou zijn ALLE auto's zo'n zwarte doos moeten hebben. Dat is dus nu helemaal niet het geval. Bovendien zal het zoals Porsche zegt zeer duur of zelfs onmogelijk zijn om voor bestaande oudere auto's zoiets in te bouwen.

Een dashcam kost weinig en is simpel te gebruiken.
Dikke onzin. Met een GPS-toestel van een paar 100 € kan je perfect je rit optekenen. Teken dat later uit op (gpx) een kaart en je weet bijna op de seconde het verloop van je rit, je snelheid, zelfs op welk rijvak je reed; pas de soft van je auto aan zodat die ook bediening van rem- gaspedaal en versnellingsbakstand noteert, en je weet ongeveer alles. Als ze dat combineren met de verkeerssituatie op dat ogenblik op die plaats...
Ik kan me inderdaad voorstellen dat een paar 100 € voor een wagen van een 80.000 € (of meer) een niet te verwaarlozen meerkost is...
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2017, 17:38   #54
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Dikke onzin. Met een GPS-toestel van een paar 100 € kan je perfect je rit optekenen. Teken dat later uit op (gpx) een kaart en je weet bijna op de seconde het verloop van je rit, je snelheid, zelfs op welk rijvak je reed; pas de soft van je auto aan zodat die ook bediening van rem- gaspedaal en versnellingsbakstand noteert, en je weet ongeveer alles. Als ze dat combineren met de verkeerssituatie op dat ogenblik op die plaats...
Ik kan me inderdaad voorstellen dat een paar 100 € voor een wagen van een 80.000 € (of meer) een niet te verwaarlozen meerkost is...
Natuurlijk is het zever. Voor minder dan 100 euro kan je zelf een datalogger kopen die klikt op de OBD-2 poort, met ingebouwde GPS, 32 Gb geheugen voor plaatselijke opslag (uit te lezen via USB).

Er zijn trouwens al verzekeringsmaatschappijen die korting geven als men met een dergelijke logger rondrijdt (is wel een versie die on-line verbonden is via Bluetooth en de smartphone).
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2017, 17:49   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ondanks die logging en ondanks zware tuchtsancties en mogelijke strafrechtelijke vervolging gebeuren er regelmatig misbruiken. Zo heb ik het geval meegemaakt van een commissaris die dossiers aanlegde over zijn buren. Of een inspecteur die zijn ex stalkte. Stel u voor dat zo'n mensen uw verplaatsingen kunnen nagaan. Voor dit ontdekt wordt, is er zeer waarschijnlijk al veel kwaad geschied.

Er is trouwens één bekend geval: Tom Boonen. Toen hij zijn Lamborghini in poeier had gereden, zijn er zo maar eventjes 250 illegale consultaties van zijn gegevens in de DIV geweest.
Als de politiek het meent, dan smijten ze er een buiten.
Dan zullen ze het wel weten.

Maar ik zou niet verschieten dat politici van de oude machtspartijen vragen aan de bevriende flikken om af en toe eens iets op te zoeken. Daarna moeten ze dan natuurlijk deze flikken de hand boven het hoofd houden.

Anderzijds: wat is de privacy-schade van Boonen als ze de inschrijvingsgegevens van zijn perte totale te weten komen en er mee zitten te lachten tijdens hun koffiepauze ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2017, 18:35   #56
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Dikke onzin. Met een GPS-toestel van een paar 100 € kan je perfect je rit optekenen. Teken dat later uit op (gpx) een kaart en je weet bijna op de seconde het verloop van je rit, je snelheid, zelfs op welk rijvak je reed; pas de soft van je auto aan zodat die ook bediening van rem- gaspedaal en versnellingsbakstand noteert, en je weet ongeveer alles. Als ze dat combineren met de verkeerssituatie op dat ogenblik op die plaats...
Ik kan me inderdaad voorstellen dat een paar 100 € voor een wagen van een 80.000 € (of meer) een niet te verwaarlozen meerkost is...
De gps kan er tot 100 m naast zitten. Ga daarmee maar naar de rechter. Dank overigens voor uw onzin
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2017, 19:00   #57
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Privacy is wel degelijk een issue. Ik heb mij korte tijd met tuchtzaken tegen politieagenten beziggehouden: je moest eens weten wat die uitspoken met de databanken van de DIV en het Rijksregister. Stel u voor dat ze voor de lol uw dagelijkse verplaatsingen eens gaan nakijken.
Aan mijn dagelijkse verplaatsingen is volstrekt niets buitengewoon of mysterieus. Als ze zich daarmee zouden bezig houden, dan gaan ze gauw zitten geeuwen van verveling. Als je niets onwettigs te verbergen hebt mag de politie gerust naar uw dagelijkse verplaatsingen zitten turen. Het is alleen jammer van de verloren tijd...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2017, 19:59   #58
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De gps kan er tot 100 m naast zitten. Ga daarmee maar naar de rechter. Dank overigens voor uw onzin
Geen onzin en ik kan het bewijzen. Op langere reizen log ik altijd met een GPS. Ik kan zelfs zien waar aan een oprit ik naar links uitwijk om een andere wagen de ruimte te geven en waar ik weer naar rechts ga, waar ik in het midden rij bij 3 rijstroken en weer naar rechts. Snelheden kloppen als een bus. Ik heb geen GPS die er 100m naast zit, hij geeft een tolerantie op van 3 �* 4 meter, maar meestal is die minder. Misschien was dat met de allereersten het geval, dat maakt dus dat je eens kosten zult moeten doen om die te vervangen.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2017, 21:17   #59
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.941
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Aan mijn dagelijkse verplaatsingen is volstrekt niets buitengewoon of mysterieus. Als ze zich daarmee zouden bezig houden, dan gaan ze gauw zitten geeuwen van verveling. Als je niets onwettigs te verbergen hebt mag de politie gerust naar uw dagelijkse verplaatsingen zitten turen. Het is alleen jammer van de verloren tijd...
Ik doe ook niks illegaals maar niemand heeft zaken met waar en wanneer ik mij verplaats, zo eenvoudig is dat. En de slachtoffers van de zaken die ik hierboven aanhaal, deden ook niks illegaals maar werden het slachtoffer van wat de daders meestal 'ongepaste nieuwsgierigheid' noemen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2017, 21:42   #60
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik doe ook niks illegaals maar niemand heeft zaken met waar en wanneer ik mij verplaats, zo eenvoudig is dat. En de slachtoffers van de zaken die ik hierboven aanhaal, deden ook niks illegaals maar werden het slachtoffer van wat de daders meestal 'ongepaste nieuwsgierigheid' noemen.
Ik doe ook niks illegaals, maar niemand heeft er zaken mee waar ik ben.

Een voorbeeldje: je moet op dinsdagavond altijd ergens naartoe. Potentiele inbrekers kunnen perfect hun planning opstellen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be