Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Bekijk resultaten enquête: Mag men een valse flitspaal op privé terrein naast de openbare weg plaatsen.
1. Ja 10 76,92%
2. Neen 3 23,08%
Aantal stemmers: 13. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 februari 2017, 11:04   #1
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.016
Standaard Valse Flitspaal: magda?

Iemand heeft een valse flitspaal in zijn tuin langs de weg gezet.

Dat mag blijkbaar omdat het op privé terrein is. Op de openbare weg mag niet omdat het dan verwarring kan veroorzaken.

Volgens mij mag het dan op privé terrein ook niet omdat het dan eveneens verwarring kan veroorzaken.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-blijven.dhtml


Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 15 februari 2017 om 11:06.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2017, 11:06   #2
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

en valse boetes sturen!

graaicultuur, wat we zelf doen, doen we beter!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2017, 11:43   #3
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Iemand heeft een valse flitspaal in zijn tuin langs de weg gezet.

Dat mag blijkbaar omdat het op privé terrein is. Op de openbare weg mag niet omdat het dan verwarring kan veroorzaken.

Volgens mij mag het dan op privé terrein ook niet omdat het dan eveneens verwarring kan veroorzaken.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-blijven.dhtml

Waarom zou men geen vogelhuisje in zijn tuin mogen zetten?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2017, 11:50   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Waarom zou dat op de openbare weg niet mogen ?
Als de "eigenaar" van die weg ermee akkoord is ? Dat is de enige voorwaarde.

Blijft voor elke constructie of wat dan ook, dat je wel verantwoordelijk blijft voor je daden. Als het verwarring teweeg brengt, en schade tot gevolg heeft, dan kan je geroepen worden tot schadevergoeding.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2017, 18:05   #5
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Iemand heeft een valse flitspaal in zijn tuin langs de weg gezet.

Dat mag blijkbaar omdat het op privé terrein is. Op de openbare weg mag niet omdat het dan verwarring kan veroorzaken.

Volgens mij mag het dan op privé terrein ook niet omdat het dan eveneens verwarring kan veroorzaken.
Verwarring? Raakt een automobilist dan verward door een flitspaal?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2017, 18:29   #6
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Verwarring? Raakt een automobilist dan verward door een flitspaal?
Correcte vraag. Ben erg benieuwd welke verwarring er optreedt wanneer men een (al dan niet valse) flitspaal ziet.

Het ergste dat kan gebeuren is dat de automobilist 'per vergissing' zich aan de snelheid houdt.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 08:35   #7
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Correcte vraag. Ben erg benieuwd welke verwarring er optreedt wanneer men een (al dan niet valse) flitspaal ziet.

Het ergste dat kan gebeuren is dat de automobilist 'per vergissing' zich aan de snelheid houdt.
Kijk eens op de snelweg. Als er een flitspaal staat gaat de helft van de bestuurders van het derde rijvak, op de rem staan.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 08:38   #8
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Kijk eens op de snelweg. Als er een flitspaal staat gaat de helft van de bestuurders van het derde rijvak, op de rem staan.
Dus u bent ook voorstander van het verwijderen van echte flitspalen omdat de bestuurders op de rem gaan staan?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 08:42   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Kijk eens op de snelweg. Als er een flitspaal staat gaat de helft van de bestuurders van het derde rijvak, op de rem staan.
Dan moeten er meer flitspalen komen.
Liefst intelligente. Trajectcontrole heten die dan.

En voor de flitspalen, een andere controlepaal.
De "gevaarlijke trap-op-de-rempedaal-flitsplaal".

En een rijbewijs met punten.

En voor de opstapeling van sommige verkeersovertredingen, een bijzondere voorwaarde bovenop de boete: een psychologisch onderzoek of je pietje niet te klein is, waardoor je je agressief gaat gedragen in het verkeer. (ik formuleer dit nu te humoristisch, maar je begrijpt wel wat ik bedoel, en dat ik dat ernstig meen ...)

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 08:44   #10
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

t is toch simpel, als er geen aankondigingsbord staat dat er een flitspaal zit aan te komen, is het geen echte ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 09:31   #11
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

------

Laatst gewijzigd door PORSCHE : 16 februari 2017 om 09:58.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 09:32   #12
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Iemand heeft een valse flitspaal in zijn tuin langs de weg gezet.[/url]

De nummer 1 van de hypocrieten. De eigen straat zouden ze liefst vol met vluchtheuvels en wegversmallingen leggen, de max. snelheid tot 5 km/uur beperken, elke 5 meter een flitspaal plaatsen en constant politiecontroles. Maar zelf vlammen ze elders wel overal te snel rond. Die soort zouden ze direct al hun gemotoriseerd vervoer moeten afpakken en levenslang hun rijbewijs afnemen. Van mij mogen ze die zijn mooie flitspaal in brand komen steken. EN zijn huis erbij!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dan moeten er meer flitspalen komen.
Liefst intelligente. Trajectcontrole heten die dan.

En voor de flitspalen, een andere controlepaal.
De "gevaarlijke trap-op-de-rempedaal-flitsplaal".

En een rijbewijs met punten.

En voor de opstapeling van sommige verkeersovertredingen, een bijzondere voorwaarde bovenop de boete: een psychologisch onderzoek of je pietje niet te klein is, waardoor je je agressief gaat gedragen in het verkeer. (ik formuleer dit nu te humoristisch, maar je begrijpt wel wat ik bedoel, en dat ik dat ernstig meen ...)

.
Ik zou nog strenger zijn en zeggen iedereen een verbod op ademen opleggen Man,man hoe simpel, hypocriet en jaloers iemand op anderen toch kan zijn. Zo een zielig leven?
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 09:55   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Ik zou nog strenger zijn en zeggen iedereen een verbod op ademen opleggen Man,man hoe simpel, hypocriet en jaloers iemand op anderen toch kan zijn. Zo een zielig leven?
Ik geloof je: jij zou dat inderdaad zeggen en dat verbod opleggen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 09:59   #14
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Zwak verweer en dus niet in staat om zich te verdedigen noch een discussie te voeren. OK, gecatalogiseerd onder de noemer ... (laagste klasse)
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 10:04   #15
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dus u bent ook voorstander van het verwijderen van echte flitspalen omdat de bestuurders op de rem gaan staan?
Ik ben al jaren voorstander om massaal flikken in anonieme wagens mee te laten rijden in het verkeer en er de gevaarlijke, onaangepaste bestuurders uit te halen. 'k Vermoed dat dergelijke optie meer succes zou hebben mbt de verkeersveiligheid dan een flitspaal waarvan iedereen weet waar hij staat.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 10:11   #16
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik ben al jaren voorstander om massaal flikken in anonieme wagens mee te laten rijden in het verkeer en er de gevaarlijke, onaangepaste bestuurders uit te halen. 'k Vermoed dat dergelijke optie meer succes zou hebben mbt de verkeersveiligheid dan een flitspaal waarvan iedereen weet waar hij staat.
Wat is het goedkoopst? Eenmalig een flitspaal plaatsen of constant anonieme wagens inzetten? En wat brengt het meeste op? Flikken zitten liever achter hun bureau of staan ergens aan een fritkot geparkeerd. Maar ik geef je gelijk! Een flitspaal weet iedereen staan = even op de rem en daarna terug op de gas. Maar zelfs als er al eens een anonieme wagen rond rijdt dan kan die maar 1 wagen tegelijkertijd langs de kant zetten. Zondag nog gezien op de E19 Antwerpen-Brussel. Dan weet je dat je de flitswagen voorbij bent en dat de flikken in de anonieme wagen hun werk hebben. Op zo een moment kan de gas vlot naar beneden gedrukt worden
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 10:16   #17
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik ben al jaren voorstander om massaal flikken in anonieme wagens mee te laten rijden in het verkeer en er de gevaarlijke, onaangepaste bestuurders uit te halen. 'k Vermoed dat dergelijke optie meer succes zou hebben mbt de verkeersveiligheid dan een flitspaal waarvan iedereen weet waar hij staat.
Dat een flitspaal niet de meest efficiënte manier is, daar ben ik het volledig mee eens.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 10:28   #18
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dat een flitspaal niet de meest efficiënte manier is, daar ben ik het volledig mee eens.
Wat ik dagdagelijks op de snelweg zie.... kleven aan +120km/uur, veel te snel, rechts inhalen, vrachtwagens die in de gietende regen elkaar proberen voorbij te raken....kortom, alles behalve veilig en verantwoord rijgedrag.

Wacht even, het ging toch om de veiligheid in het verkeer en niet wat de boetes opbrengen om de Belgische Put tevergeefs te proberen dempen?
Wel, voor de verantwoordelijken die het nog niet (willen) weten, BEN W.!!! een flitspaal noch trajectcontrole gaat daar enig soelaas bieden.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 10:34   #19
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Wat ik dagdagelijks op de snelweg zie.... kleven aan +120km/uur, veel te snel, rechts inhalen, vrachtwagens die in de gietende regen elkaar proberen voorbij te raken....kortom, alles behalve veilig en verantwoord rijgedrag.

Wacht even, het ging toch om de veiligheid in het verkeer en niet wat de boetes opbrengen om de Belgische Put tevergeefs te proberen dempen?
Wel, voor de verantwoordelijken die het nog niet (willen) weten, BEN W.!!! een flitspaal noch trajectcontrole gaat daar enig soelaas bieden.
Trajectcontrole lijkt me nochtans een nuttige aanvulling. Enkel trajectcontrole op zich is natuurlijk onvoldoende.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 10:52   #20
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Trajectcontrole lijkt me nochtans een nuttige aanvulling. Enkel trajectcontrole op zich is natuurlijk onvoldoende.
'k Was vanmorgen, om 5 uur, nog maar pas de straat waar ik woon uit of er hing al eentje op een meter achter mij, terwijl ik toch de max. toegelaten snelheid van 70 reed. Heel irritant, ik ga dan 50 rijden...of nog minder, tot ze me uit pure frustratie voorbijsteken.
Op de 40 km die ik moet rijden om op mijn werk te raken valt iets vergelijkbaars me meerdere keer per traject voor, ook door vrachtwagens met aanhanger waar je maar 50 mag. Flitscamera's noch trajectcontrole gaat daar iets aan veranderen.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be