Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 februari 2017, 13:29   #1
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard Eerste zon en de motards maken al de wegen onveilig

We hebben nog maar enkele iets mooiere dagen met zon en menselijke temperaturen of ik heb al enkele keren een motard een zelfmoordpoging zien ondernemen. Gisteren een groene straatracer die aan lichten er op zijn achterste wiel van door ging. Vlak een een school die juist uit was en waar je 30 km/uur mag. Beetje later in een file langs de andere zijde van de weg kwam opeens een motard uitgeschoten. Die wou de file voorbij gaan. Ik moest van hem maar op het fietspad uitwijken. Pech want hij mocht zich tussen mij en een vrachtwagen wringen. Ik wijk geen millimeter. En deze middag vlamden er enkele motards mij tegen ??? voorbij . Je mag er 70 km/uur, ik reed ongeveer die snelheid,het was vrij druk verkeer in beide richtingen en ze staken tegen veel hogere snelheid zigzaggend meerdere wagens voorbij. Duidelijk een race tussen kamikaze motards. En terwijl ik hier op een (verwarmd) terras zit zijn er al enkelen voorbij gevlogen. Je hoort ze van ver aankomen en een zucht en ze zijn al terug uit het zicht. En neen ik zit niet op de paddock van het circuit van Zolder maar een gewoon terras langs een weg waar je 50 km/uur mag doen.

En het zal niet lang duren of de eerste dode zal vallen. En dan is het weer een hoop gezever dat automobilisten moeten leren met motards in het verkeer om te gaan. De omgekeerde wereld (en hopen dat er snel een paar pippo's frontaal op ene boom of zo zullen vlammen).
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 13:30   #2
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
We hebben nog maar enkele iets mooiere dagen met zon en menselijke temperaturen of ik heb al enkele keren een motard een zelfmoordpoging zien ondernemen. Gisteren een groene straatracer die aan lichten er op zijn achterste wiel van door ging. Vlak een een school die juist uit was en waar je 30 km/uur mag. Beetje later in een file langs de andere zijde van de weg kwam opeens een motard uitgeschoten. Die wou de file voorbij gaan. Ik moest van hem maar op het fietspad uitwijken. Pech want hij mocht zich tussen mij en een vrachtwagen wringen. Ik wijk geen millimeter. En deze middag vlamden er enkele motards mij tegen ??? voorbij . Je mag er 70 km/uur, ik reed ongeveer die snelheid,het was vrij druk verkeer in beide richtingen en ze staken tegen veel hogere snelheid zigzaggend meerdere wagens voorbij. Duidelijk een race tussen kamikaze motards. En terwijl ik hier op een (verwarmd) terras zit zijn er al enkelen voorbij gevlogen. Je hoort ze van ver aankomen en een zucht en ze zijn al terug uit het zicht. En neen ik zit niet op de paddock van het circuit van Zolder maar een gewoon terras langs een weg waar je 50 km/uur mag doen.

En het zal niet lang duren of de eerste dode zal vallen. En dan is het weer een hoop gezever dat automobilisten moeten leren met motards in het verkeer om te gaan. De omgekeerde wereld (en hopen dat er snel een paar pippo's frontaal op ene boom of zo zullen vlammen).
zit gij in De Neus mss ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 17:44   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.373
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dat soort apen vind je ook terug in hun GTI's en dergelijke hoor.
Alleen valt het dan minder op omdat ze meestal in de file staan.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 17:48   #4
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Moeten die gasten geen rijbewijsvhalen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 18:13   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Ge hebt overal zotten.
En zageventen ook.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 18:30   #6
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat soort apen vind je ook terug in hun GTI's en dergelijke hoor.
Alleen valt het dan minder op omdat ze meestal in de file staan.
Zoals die 5 die zich deze week aan 120 per uur in Leuven(?) te pletter hebben gereden na een nachtje stappen?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 20:27   #7
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Ik rijd winter en zomer met de moto, enkel ijzel en sneeuw houden me thuis. Ik gebruik die dan ook dagelijks om mee naar het werk te rijden. Daardoor doe ik zo'n 20 000 km/jaar met de moto.
Ik heb het ook niet zo op die goedweer rijders. Je leert pas echt goed rijden als je in alle weersomstandigheden rijdt, dus ook bij regenweer. Met een goed pak en RainX op het vizier is het allemaal perfect te doen.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 22:10   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Ik denk dat "ze" vooral jaloers zijn omdat infiltreren in de file sedert een paar jaar voorzien is in de wegcode.

Voor de rest rij ik niet graag met de moto in de regen. Zelfs al is mijn kledij er op voorzien.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 22:32   #9
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk dat "ze" vooral jaloers zijn omdat infiltreren in de file sedert een paar jaar voorzien is in de wegcode.

Voor de rest rij ik niet graag met de moto in de regen. Zelfs al is mijn kledij er op voorzien.

.
Op uw pikje getrapt schoof?
Ik kan dat helemaal niet opmaken uit de OP.
Maar wie ket schoentje past mag het altijd aantrekken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 22:44   #10
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
We hebben nog maar enkele iets mooiere dagen met zon en menselijke temperaturen of ik heb al enkele keren een motard een zelfmoordpoging zien ondernemen. Gisteren een groene straatracer die aan lichten er op zijn achterste wiel van door ging. Vlak een een school die juist uit was en waar je 30 km/uur mag. Beetje later in een file langs de andere zijde van de weg kwam opeens een motard uitgeschoten. Die wou de file voorbij gaan. Ik moest van hem maar op het fietspad uitwijken. Pech want hij mocht zich tussen mij en een vrachtwagen wringen. Ik wijk geen millimeter. En deze middag vlamden er enkele motards mij tegen ??? voorbij . Je mag er 70 km/uur, ik reed ongeveer die snelheid,het was vrij druk verkeer in beide richtingen en ze staken tegen veel hogere snelheid zigzaggend meerdere wagens voorbij. Duidelijk een race tussen kamikaze motards. En terwijl ik hier op een (verwarmd) terras zit zijn er al enkelen voorbij gevlogen. Je hoort ze van ver aankomen en een zucht en ze zijn al terug uit het zicht. En neen ik zit niet op de paddock van het circuit van Zolder maar een gewoon terras langs een weg waar je 50 km/uur mag doen.

En het zal niet lang duren of de eerste dode zal vallen. En dan is het weer een hoop gezever dat automobilisten moeten leren met motards in het verkeer om te gaan. De omgekeerde wereld (en hopen dat er snel een paar pippo's frontaal op ene boom of zo zullen vlammen).
Weer gefrustreerd omdat u in de file vast stond en de motard zich er netjes wist uit te rangeren?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2017, 22:45   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge hebt overal zotten.
En zageventen ook.

.
Veel meer zageventen dan zotten.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 03:20   #12
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.373
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Ik rijd winter en zomer met de moto, enkel ijzel en sneeuw houden me thuis. Ik gebruik die dan ook dagelijks om mee naar het werk te rijden.
Idem ditto.
Citaat:
Daardoor doe ik zo'n 20 000 km/jaar met de moto.
Bij ons is het wat minder.
Citaat:
Ik heb het ook niet zo op die goedweer rijders.
Op zichzelf , geen probleem.
Het probleem ontstaat, zoals Porsche eigenlijk aanhaalt, wanneer er debielen een paar dozen PKs loslaten op zichzelf en de omgeving.


Citaat:
Je leert pas echt goed rijden als je in alle weersomstandigheden rijdt, dus ook bij regenweer. Met een goed pak en RainX op het vizier is het allemaal perfect te doen.
Klopt. Het rottigste moment is wel de eerste regen op een kurkdroge baan. met die spiegelgladde witte wegmarkeringen op een gruwelijke 2de plaats.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 06:51   #13
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Ik rijd winter en zomer met de moto, enkel ijzel en sneeuw houden me thuis. Ik gebruik die dan ook dagelijks om mee naar het werk te rijden. Daardoor doe ik zo'n 20 000 km/jaar met de moto.
Ik heb het ook niet zo op die goedweer rijders. Je leert pas echt goed rijden als je in alle weersomstandigheden rijdt, dus ook bij regenweer. Met een goed pak en RainX op het vizier is het allemaal perfect te doen.
²
zo deed ik het ook voor ik op de fiets ben overgestapt
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 08:22   #14
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Weer gefrustreerd omdat u in de file vast stond en de motard zich er netjes wist uit te rangeren?
Leren lezen Jakke Ik sta in geen files. De file was langs de andere kant (aanschuiven voor rotonde was het eigenlijk). En verder zat ik op een terras. Waarschijnlijk terwijl jij je kloten aan het afdraaien was
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 09:00   #15
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

heb, zelf motard zijnde, geen enkele affiniteit met die pk, scheur en geluidsmacho's.

het zijn zij die automobilisten agressief maken tov motards.

die zijn er nl ook, automobilisten die zich 'breed' maken omdat ze je zien komen ipv , zoals de meeste automobilisten, even moeiteloos een half metertje extra vrijmaken om je door te laten. even hatelijk als die motardterroristen.

opmerkelijk hoe vrijwel alle weggebruikers vergeten dat ze wel eens aan t verkeer deelnemen in een andere hoedanigheid.

af en toe eens bewust denken, ach ik neem ook wel eens de fiets, moto, auto (en dan doe ik soms dezelfde stommiteiten) helpt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 09:09   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Dien acteur daar, Wim Opzijnbroeck of zoiets, heeft het eens gezegd:
de kunst van het motorijden is van af te stappen.

Ik ben ook een terrasrijder. Van terras tot terras dus. Met een gezellige bende.

Toen ik nog werkte, ging ik soms met de moto.

En ja, ik vind ook dat er kiekens zijn die een moto besturen. In tegenstelling tot kiekens in een auto, spelen die op de moto tenminste toch vooral met hun eigen leven.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 09:11   #17
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
heb, zelf motard zijnde, geen enkele affiniteit met die pk, scheur en geluidsmacho's.

het zijn zij die automobilisten agressief maken tov motards.

die zijn er nl ook, automobilisten die zich 'breed' maken omdat ze je zien komen ipv , zoals de meeste automobilisten, even moeiteloos een half metertje extra vrijmaken om je door te laten. even hatelijk als die motardterroristen.

opmerkelijk hoe vrijwel alle weggebruikers vergeten dat ze wel eens aan t verkeer deelnemen in een andere hoedanigheid.

af en toe eens bewust denken, ach ik neem ook wel eens de fiets, moto, auto (en dan doe ik soms dezelfde stommiteiten) helpt.
Dus u zegt nu dat ik maar op het fietspad moest gaan zodat de motard in de file waar hij stond kon voorbij gaan? Of u zegt nu dat ik op een autosnelweg maar vlak tegen de vangrails moet gaan rijden zodat de motard er tussen door kan? Of zegt u nu misschien dat ik maar een meter voor de stopstreep aan rode lichten moet stoppen zodat motards nog voorbij kunnen komen en zo als eerste aan de lichten kunnen wachten? En zo kan ik nog even verder gaan ... U zal dan ook wel mijn antwoord weten. Liever een motard die zich te pletter rijdt dan een kras op mijn wagen. En dan is het met eender welke wagen ik onderweg ben, van de bijna versleten wintermobiel tot de nieuwste dure exotische sportwagen.

En wat ik op het laatste in uw post vet heb gedrukt zegt veel : elke motard vindt een autorijder een jaloerse klootzak die stommiteiten uit haalt. Terwijl ik zeker nooit op een motard jaloers zal zijn. Dat is het plebs dat geen dure sportwagen kan betalen en dan maar zelf de klootzak op zijn moto gaat spelen. Ik bekijk het als sport (voetbal) en goedkoop bier. En meestal zit dit onder dezelfde noemer als motards. Maar plebs moet er ook bestaan want wie gaat anders de klotejobs in fabrieken en afvalverwerking doen? Tenslotte denk ook dat een motard sneller met zijn bakkes op de beton zal liggen dan een bestuurder van een wagen!

Laatst gewijzigd door PORSCHE : 17 februari 2017 om 09:13.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 09:27   #18
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
heb, zelf motard zijnde, geen enkele affiniteit met die pk, scheur en geluidsmacho's.

het zijn zij die automobilisten agressief maken tov motards.

die zijn er nl ook, automobilisten die zich 'breed' maken omdat ze je zien komen ipv , zoals de meeste automobilisten, even moeiteloos een half metertje extra vrijmaken om je door te laten. even hatelijk als die motardterroristen.

opmerkelijk hoe vrijwel alle weggebruikers vergeten dat ze wel eens aan t verkeer deelnemen in een andere hoedanigheid.

af en toe eens bewust denken, ach ik neem ook wel eens de fiets, moto, auto (en dan doe ik soms dezelfde stommiteiten) helpt.
Dat is geklapt sè.
Hoewel ik dat geen stommiteit zou noemen.
Het is wel bekend dat de eerste zonnestralen voor doden onder de moterrijders zorgen.
Te overmoedig na maanden niet meer gereden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 09:31   #19
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dien acteur daar, Wim Opzijnbroeck of zoiets, heeft het eens gezegd:
de kunst van het motorijden is van af te stappen.

Ik ben ook een terrasrijder. Van terras tot terras dus. Met een gezellige bende.

Toen ik nog werkte, ging ik soms met de moto.

En ja, ik vind ook dat er kiekens zijn die een moto besturen. In tegenstelling tot kiekens in een auto, spelen die op de moto tenminste toch vooral met hun eigen leven.

.

ik zou dan weer nooit voor mijn plezier op mijn moto kruipen, als ik plezier wil, pak ik voor +150km de auto (voor zo'n lange rit is een moto niet geschikt) of de fiets, want da's pas echt plezier!



als ik de moto pak, is het voor woon/werkverplaatsingen in de spits, gewoon omdat je dan toch nog weet om hoe laat je aankomt, terwijl je dat vandaag de dag met de auto gewoon niet meer kan voorspellen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2017, 09:35   #20
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Dus u zegt nu dat ik maar op het fietspad moest gaan zodat de motard in de file waar hij stond kon voorbij gaan? Of u zegt nu dat ik op een autosnelweg maar vlak tegen de vangrails moet gaan rijden zodat de motard er tussen door kan? Of zegt u nu misschien dat ik maar een meter voor de stopstreep aan rode lichten moet stoppen zodat motards nog voorbij kunnen komen en zo als eerste aan de lichten kunnen wachten? En zo kan ik nog even verder gaan ... U zal dan ook wel mijn antwoord weten. Liever een motard die zich te pletter rijdt dan een kras op mijn wagen. En dan is het met eender welke wagen ik onderweg ben, van de bijna versleten wintermobiel tot de nieuwste dure exotische sportwagen.

En wat ik op het laatste in uw post vet heb gedrukt zegt veel : elke motard vindt een autorijder een jaloerse klootzak die stommiteiten uit haalt. Terwijl ik zeker nooit op een motard jaloers zal zijn. Dat is het plebs dat geen dure sportwagen kan betalen en dan maar zelf de klootzak op zijn moto gaat spelen. Ik bekijk het als sport (voetbal) en goedkoop bier. En meestal zit dit onder dezelfde noemer als motards. Maar plebs moet er ook bestaan want wie gaat anders de klotejobs in fabrieken en afvalverwerking doen? Tenslotte denk ook dat een motard sneller met zijn bakkes op de beton zal liggen dan een bestuurder van een wagen!
nee, dat zeg ik niet, ik ben immers ook vaak fietser, enorm beangstigend, zo'n auto die op t fietspad uitwijkt.
maar er is nog wel wat mogelijk hoor, hoffelijk idd 2m afstand laten aan t licht, niet tot op 20 cm van die stilstaande motard rijden, een half metertje uitwijken (maar toch in je rijvak blijven) om die motard door te laten ... etc etc
motard zijn heeft niks met financiën te maken, maar vandaag de dag in BE alles met time management, op voorhand weten hoe lang je over een rit gaat doen, ongevallen en file onderweg of niet. dat kan je in een auto niet meer zeggen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be