Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 april 2017, 06:13   #1021
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Eindelijk een goed argument voor legalisatie! Ik ben overtuigd!
Het beste argument vind ik dat het een medicinale plant is.
Het symboliseert onze menselijke vrijheid. Zolang men dit dus verboden houdt, vervolgt en repressie op uitvoert; zolang voert men een oorlog tegen onze vrijheid en menselijkheid.

In een samenleving die alcohol promoot bij jongeren eerder dan deftig te sensibiliseren, maar toch cannabis vervolgt en stigmatiseert. Daar stel ik mij toch vragen bij.

Laatst gewijzigd door Peche : 27 april 2017 om 06:14.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 06:42   #1022
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik denk niet dat er verkooppunten zijn, maar ge moogt dat daar gewoon groeien en smoren zonder vervolgd te worden.
Ze verkopen dat daar gewoon in de winkel of aan stalletjes. Dat wordt daar zelfs niet als drug beschouwd.
http://www.thebohemianblog.com/2013/...rth-korea.html
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 06:48   #1023
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Het is dan ook eerder een kruid dan een drugs.
Het is een fucking plant
Al die ideologie er rondom, ik kan er van uit mijn vel springen .... frustraties alom.

It's time to legalize!
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 07:51   #1024
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ze verkopen dat daar gewoon in de winkel of aan stalletjes. Dat wordt daar zelfs niet als drug beschouwd.
http://www.thebohemianblog.com/2013/...rth-korea.html
Ja, maar er staat ook:

Under the current government, it becomes more difficult to know the full extent of the plant’s cultivation and use in contemporary North Korea. When I first published this article, I made the seemingly logical assumption that cannabis was legal in the country; usually if tour guides let you do a thing, it implies that it’s not a problem.
I’ve since retracted that statement however – there seems to be doubt in some quarters as to the actual law regarding the plant’s use, and I don’t claim to know anything beyond my own personal experience. Some outside experts claim that the substance is illegal in the country; but it seems likely that such rules, if they exist, are not strongly enforced in all places. My own experience is just one of numerous accounts coming from foreigners who’ve encountered cannabis in the DPRK.


Ze moeten daar opletten want het zou wel eens illegaal kunnen zijn maar niet toegepast tot het er één in zijn bol krijgt om de wet wel toe te passen.

Voor mijn part inderdaad geen argument maar iedereen is vrij om in Noord Korea te gaan leven voor mijn part.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 11:40   #1025
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Het beste argument vind ik dat het een medicinale plant is.
Het symboliseert onze menselijke vrijheid. Zolang men dit dus verboden houdt, vervolgt en repressie op uitvoert; zolang voert men een oorlog tegen onze vrijheid en menselijkheid.

In een samenleving die alcohol promoot bij jongeren eerder dan deftig te sensibiliseren, maar toch cannabis vervolgt en stigmatiseert. Daar stel ik mij toch vragen bij.
Nee nee, Noord Korea, uw beste argument!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 12:42   #1026
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ik vind het kenmerkend dat een regime als Noord Korea toleranter met cannabis omgaat dan het regime hier.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2017, 11:26   #1027
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik vind het kenmerkend dat een regime als Noord Korea toleranter met cannabis omgaat dan het regime hier.
Allen daarheen!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2017, 13:05   #1028
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Allen daarheen!
't Staat toch op de lijst met landen die ik wel eens wil bezoeken .
Ik vind Orwelliaanse dystopieën wel fascinerend. Veel echter dan in Noord-Korea gaat ge ze niet vinden.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2017, 16:43   #1029
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Allen daarheen!
Waarom ? De liefhebber kan te voet naar NL wandelen......om zich daar te vergewissen hoeveel psychotische mensen daar rondlopen....niet te doen....NL staat aan de voet van de afgrond
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2017, 16:46   #1030
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Wisten jullie dat wiet legaal is in Noord Korea?
Wat zegt dat over ons bestuur?
In Noord Vietnam groeien de wietplanten gewoon in de bermen. Weinig of geen gebruikers. Het interesseert de mensen niet......Heroïne is daar wel een groot probleem.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2017, 16:47   #1031
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Allen daarheen!
Voor een visum heb je een medisch attest nodig.....dus in uw geval denk ik dat je toch een probleem zal hebben.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 01:04   #1032
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
In Noord Vietnam groeien de wietplanten gewoon in de bermen. Weinig of geen gebruikers. Het interesseert de mensen niet......Heroïne is daar wel een groot probleem.
Als ge er in geboren wordt is dat inderdaad de meest normale zaak en wordt daar amper aandacht aan besteed.

We are surrounded by psychedelics.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 09:02   #1033
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Als ge er in geboren wordt is dat inderdaad de meest normale zaak en wordt daar amper aandacht aan besteed.

We are surrounded by psychedelics.
Dat klinkt niet paranoïde! Nee hoor, absoluut niet!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2017, 15:05   #1034
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-m...lijk-a3150726/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2017, 10:12   #1035
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

In Antwerpen steekt men nog een tandje bij en gaat nu ook achter de vzw Trekt Uw Plant aan, de organisatie die cannabis net uit de criminaliteit haalt.

http://www.gva.be/cnt/dmf20170507_02...nd-to-a-friend

Schandalig hoe mensen die hun nek uitsteken en itt de idiote 'war on drugs' wel degelijk iets doen aan drugscriminaliteit op deze manier worden aangepakt. Ik deel als steun aan deze mensen dan ook graag onderstaande post van Karel Michiels op Facebook.

Citaat:
Hoe een comedian, een moeder en een plantenverzorger plots zware criminelen werden

Vrijdagmorgen werd een grootscheepse razzia gehouden bij de vzw Trekt Uw Plant (TUP), de Antwerpse social club voor cannabisgebruikers. Honderden patiënten zitten plots zonder medicijn en een organisatie die eerder al twee keer is vrijgesproken door de rechtbank wordt nu verdacht van criminele activiteiten.

De comedian, de moeder en de plantenverzorger moesten meteen naar de gevangenis in de Begijnenstraat. Hun partners kregen geen enkele informatie, zelfs contact met de advocaat werd bemoeilijkt. De burgemeester heeft blijkbaar besloten om nog een tandje bij te steken in zijn war on drugs en viseert nu ook de enige organisatie die cannabis weghaalt uit de criminaliteit. TUP biedt haar leden, vooral medische gebruikers, de kans om op een legale manier aan biologisch gekweekte wiet te komen

De timing van de gerechtelijke actie kan geen toeval zijn. Op dinsdag 2 mei sprak Michel Degens, voorzitter van de wel veroordeelde Hasseltse Mambo Social Club , in Brussel in Europees parlement. Hij is een van de belangrijkste woordvoerders van de legaliseringsbeweging en probeert de druk op de politici recent stevig op te voeren. Verder is TUP organisator van de Cannabis Bevrijdingsdag (20 mei), een evenement dat de burgemeester van Antwerpen van uit zijn persoonlijke frustratie uiteraard liever kwijt dan rijk is. Dat de twee drijvende krachten achter dit altijd vreedzame evenement (waar voor alle duidelijkheid niet geblowd wordt) nu achter de tralies zitten, komt de stad bijzonder goed uit. Er staat op 17 mei trouwens nog een grote festiviteit gepland in Antwerpen, zonder de Bevrijdingsdag zouden er misschien extra agenten kunnen vrijgemaakt worden.

Terwijl cannabis zowat overal in de wereld (behalve op de Filippijnen) eindelijk uit het verdomhoekje wordt gehaald, duwt onze Grote Leider de plant er nog wat dieper in. Terwijl de leugenachtige informatie die de overheid de voorbije decennia verspreid heeft over deze plant eindelijk wetenschappelijk weerlegd wordt, volgt het Antwerpse gerecht blindelings de uitzichtloze koers van de burgemeester. Terwijl in bepaalde Amerikaanse staten miljarden aan belastinggeld worden opgehaald door de handel in wiet, laat onze baas het geld liever naar de mafia vloeien. Terwijl miljoenen mensen baat hebben bij het gebruik van cannabis, om wat voor medische of recreatieve reden dan ook, wordt de plant hier nog altijd beschouwd als een duivelse drug die mensen hopeloos verslaafd maakt en in de criminaliteit duwt. Maar is de ware crimineel niet hij die mensen met alle middelen hun medicijn wil ontnemen?

Ik heb het volgende fragment al eerder gebruikt in een artikel maar wil het toch nog eens hernemen. Ik begrijp niet dat verstandige mensen als Bart De Wever zich niet beter informeren over de geschiedenis van de war on drugs en weigeren om hun persoonlijke afkeer van een genotsmiddel ondergeschikt te maken aan de volksgezondheid en de bestrijding van de criminaliteit. Aan het woord is John Erlichmann, tussen 1968 en 1974 topadviseur van de Amerikaanse president Richard Nixon, die later moest opstappen door het Watergate-schandaal. 'Wij hadden in het Witte Huis twee grote vijanden: de linkse vredesbeweging en de zwarte bevolking. Protesteren tegen de oorlog of gewoon zwart zijn, konden we niet buiten de wet stellen. Maar door de hippies te associëren met marihuana en de zwarten met heroïne, en hen dan zwaar te criminaliseren, konden we hun gemeenschappen verstoren. We konden hun leiders arresteren, hun huizen binnenvallen, hun vergaderingen afbreken, en hen via de media dagelijks demoniseren.' En dan komt er nog een heel straffe slotzin: 'Wisten we dat we logen over drugs? Natuurlijk wisten wij dat.'

Die leugen wordt in Antwerpen dus nog altijd onbeschaamd in stand gehouden. De drie mensen die vrijdag werden gearresteerd hebben geen vlieg kwaad gedaan en zijn op geen enkele manier verbonden met het criminele milieu. Ze probeerden alleen maar om mensen te helpen, en hadden daarvoor zelfs de zegen gekregen van de rechter. En niet alleen van hem. Verschillende kleine thuiskwekers waar recent de politie over de vloer kwam om enkele planten in beslag te nemen, werden door dezelfde agenten verwezen naar TUP, 'omdat ze daar met rust worden gelaten.' Tenzij die agenten mee in een complot zouden zitten van de Grote Leider om zoveel mogelijk cannabisgebruikers naar TUP te lokken en hen dan collectief aan te pakken, blijkt dat nu niet echt het beste advies te zijn geweest. Officieel voert het gerecht een onderzoek naar criminele activiteiten van TUP: witwassen, teelt van drugs, criminele organisatie, verkopen of aanbieden van verdovende middelen zonder machtiging, aanzetten tot het gebruik van verdovende middelen en vereniging van misdadigers.

De burgemeester denkt wellicht dat zijn privéoorlog tegen drugs zijn kiezers alleen maar kan plezieren. Laat me hem even uit zijn droom helpen. Toen enkele weken geleden op de Facebookpagina van NV-A een felle uithaal verscheen tegen de legaliseringsplannen van de PS, kwam daar heel wat weerwerk op van de achterban. Dat ze de leider in alles steunen maar dat de partij op dat vlak toch wat conservatief was. De moderator probeerde het debat nog een andere kant uit te sturen maar vergeefs. Hij werd overrompeld door mensen die er duidelijk meer van afwisten dan hij en alle drugsexperts van NV-A samen.

Het wordt tijd dat ook in Vlaanderen bepaalde partijen opkomen tegen het dictaat van De Wever. Alleen autoritaire rechtse leiders geloven nog in de war on drugs, en dat is toch niet wat de burgemeester wil zijn?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2017, 11:57   #1036
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
In Antwerpen steekt men nog een tandje bij en gaat nu ook achter de vzw Trekt Uw Plant aan, de organisatie die cannabis net uit de criminaliteit haalt.

http://www.gva.be/cnt/dmf20170507_02...nd-to-a-friend

Schandalig hoe mensen die hun nek uitsteken en itt de idiote 'war on drugs' wel degelijk iets doen aan drugscriminaliteit op deze manier worden aangepakt. Ik deel als steun aan deze mensen dan ook graag onderstaande post van Karel Michiels op Facebook.
Ik denk wel dat een historicus als BDW heel goed op de hoogte is van de geschiedenis van allerhande drugs ...maar de man moet nu éénmaal rekening houden met zijn achterban.
Waar ik hem wel voor bewonder is dat hij zijn afkeer voor Alcohol evenzeer laat kennen.....als geheelonthouder is hij op dat gebied dus niet hypocriet.
Je mag niet vergeten dat misschien wel de helft van NVA kiezers ex-Blokkers zijn. Deze mensen zijn in veel gevallen grote gebruikers van Alcohol......En het is algemeen geweten dat het vooral de grootste zatlappen zijn die overal staan brullen hoezeer zij wel tegen drugs zijn. Voor die mensen is alles wat niet naar Alcohol smaakt of ruikt een gevaarlijke drug.

Verder nog even dit over Duterte in de Filippijnen.....het is een feit dat deze dictator het fenomeen drugs maar al te graag gebruikt om alles en iedereen die hem voor de voeten loopt neer te knallen....Een mooi verhaaltje om zijn politieke afrekeningen een naam te geven.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 mei 2017 om 12:02.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2017, 13:32   #1037
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
In Antwerpen steekt men nog een tandje bij en gaat nu ook achter de vzw Trekt Uw Plant aan, de organisatie die cannabis net uit de criminaliteit haalt.


Schandalig hoe mensen die hun nek uitsteken en itt de idiote 'war on drugs' wel degelijk iets doen aan drugscriminaliteit op deze manier worden aangepakt. Ik deel als steun aan deze mensen dan ook graag onderstaande post van Karel Michiels op Facebook.
Er staan gewoon flagrante leugens in heel uw copy past post.

Maar omdat niemand dat toch leest, is dat niet erg.

Ik wil wel reageren op het zogezegde 'dictaat van BDW'. Dat is wel het toppunt. Die man is democratisch verkozen, en heeft er nooit een geheim van gemaakt wat hij denkt van cannabis.
Ik heb in elk geval niet op hem gestemd, maar veel blowers wel, ook een paar op deze thread.
Dus bespaar me uw hypocriet gejammer en gejank!

Als ge het niet goed vindt hoe de situatie is, kom zelf op bij de volgende verkiezingen en probeer BDW van zijn troon te stoten. Véél succes!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2017, 13:53   #1038
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Edina : 8 mei 2017 om 14:08.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2017, 14:07   #1039
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Er staan gewoon flagrante leugens in heel uw copy past post.

Maar omdat niemand dat toch leest, is dat niet erg.

Ik wil wel reageren op het zogezegde 'dictaat van BDW'. Dat is wel het toppunt. Die man is democratisch verkozen, en heeft er nooit een geheim van gemaakt wat hij denkt van cannabis.
Ik heb in elk geval niet op hem gestemd, maar veel blowers wel, ook een paar op deze thread.
Dus bespaar me uw hypocriet gejammer en gejank!

Als ge het niet goed vindt hoe de situatie is, kom zelf op bij de volgende verkiezingen en probeer BDW van zijn troon te stoten. Véél succes!
Hoe oud zijt gij, Geert? Volwassen discussiëren is er in elk geval nog niet bij.

Ge moogt altijd reageren op de essentie van mijn post hoor, namelijk dat Antwerpen in zijn 'war on drugs' nu ook de enige organisatie aanpakt die cannabis op een gecontroleerde manier verspreid (biologisch gekweekt, zonder gevaarlijke toevoegingen, zonder winstbejag, op een open en transparante manier). De echte criminelen zullen blij zijn dat die markt nu weer vrijkomt.

Uw kijk op democratie is overigens nogal totalitair. Dat iemand democratisch verkozen werd, impliceert niet dat je geen kritiek meer mag hebben op het beleid die persoon voert, hé? Overigens is het weinig waarschijnlijk dat je het op alle vlakken eens bent met de persoon of partij waar je op stemt, dus zelfs mensen die op BDW of de N-VA hebben gestemd hebben het recht om dat beleid te bekritiseren. Dat heeft niets met hypocrisie te maken, maar alles met democratie en vrije meningsuiting.

En tot slot, het is nogal belachelijk om in een discussie over flagrante leugens te spreken zonder die leugens dan te benoemen. Dat is het niveau van Trump.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2017, 14:12   #1040
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik denk wel dat een historicus als BDW heel goed op de hoogte is van de geschiedenis van allerhande drugs ...maar de man moet nu éénmaal rekening houden met zijn achterban.
Waar ik hem wel voor bewonder is dat hij zijn afkeer voor Alcohol evenzeer laat kennen.....als geheelonthouder is hij op dat gebied dus niet hypocriet.
Je mag niet vergeten dat misschien wel de helft van NVA kiezers ex-Blokkers zijn. Deze mensen zijn in veel gevallen grote gebruikers van Alcohol......En het is algemeen geweten dat het vooral de grootste zatlappen zijn die overal staan brullen hoezeer zij wel tegen drugs zijn. Voor die mensen is alles wat niet naar Alcohol smaakt of ruikt een gevaarlijke drug.
Op persoonlijk gebied mag hij dan niet (meer) hypocriet zijn (hij is nog maar recent geheelonthouder hé), op politiek gebied is hij dat dan alvast wel. Ik heb de N-VA nog nooit horen pleiten voor een verbod op alcohol. Het zou ook ronduit belachelijk zijn, maar dat is hun beleid inzake cannabis evenzeer.

Laatst gewijzigd door Edina : 8 mei 2017 om 14:13.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be