Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 april 2017, 19:15   #1
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard Tesla Camion komt er aan

Citaat:
Elon Musk‏Verified account @elonmusk

Tesla Semi truck unveil set for September. Team has done an amazing job. Seriously next level.
Interessant.

Een gemiddelde semi truck (42t) heeft 110 kW driving resistance. Dus om 8h aan een stuk te kunnen rijden is ten minste 880 kWh aan batterijen nodig. Ik kan mij inbeelden dat Tesla de aerodynamica en rolweerstand verbeteren, maar laten we daar niet van uitgaan.

https://www.energy.gov/sites/prod/fi...er_erkkila.pdf

Een andere Californische truck bouwer, heeft al aangetoond dat Trucks op waterstof (en met 320 kWh batterij) veel economischer zijn dan klassieke Diesel Trucks : https://nikolamotor.com/one

Ben benieuwd wat Elon uit zijn hoed tovert. Trucks kunnen veel meer batterijen aan boord hebben en mogen veel meer kosten, zolang de kost/ km maar lager is dan bij klassieke diesel trucks.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 19:39   #2
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

36 euro fuel cost diesel/100 km (1 euro/liter)
6,6 euro electriciteitskost/100 km (60 euro/MWh bedrijfskost).

175 000 km per jaar gemiddeld.

63000 euro dieselkost/jaar.
11550 euro electriciteit/jaar.

Meer als 50k euro per jaar winst, puur op de dieselkost. De batterij kost ongeveer 100k. Levensduur 10 jaar. Die truck mag een pak meer kosten, en ze verdienen er nog steeds bakken geld aan. En het wordt helemaal lollig als hij zelfrijdend is met sensoren overal en geen dode hoek....peletons tesla trucks met 1 chauffeur.

Geen dieselwalmen meer. Een verademing.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 19:41   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Interessant.

Een gemiddelde semi truck (42t) heeft 110 kW driving resistance. Dus om 8h aan een stuk te kunnen rijden is ten minste 880 kWh aan batterijen nodig. Ik kan mij inbeelden dat Tesla de aerodynamica en rolweerstand verbeteren, maar laten we daar niet van uitgaan.

https://www.energy.gov/sites/prod/fi...er_erkkila.pdf

Een andere Californische truck bouwer, heeft al aangetoond dat Trucks op waterstof (en met 320 kWh batterij) veel economischer zijn dan klassieke Diesel Trucks : https://nikolamotor.com/one

Ben benieuwd wat Elon uit zijn hoed tovert. Trucks kunnen veel meer batterijen aan boord hebben en mogen veel meer kosten, zolang de kost/ km maar lager is dan bij klassieke diesel trucks.
Ik neem aan trucks voor korte afstanden, in het havengebieden van Los Angeles worden al E-trucks gebruikt denk ik:
Citaat:
https://www.portoflosangeles.org/environment/zero.asp

Examples of Zero Emissions Technology Projects at the Port

The projects below describe the various zero emission technologies that are currently being utilized, tested, and evaluated by the Port, or are currently in the process of being developed.

Heavy-Duty Vehicles (On Road)

Transpower
Electric truck manufacturer TransPower is currently in the process of building and testing seven (7) zero emission Class 8 on-road trucks. Trucking companies have begun using the trucks to pick up containers at marine terminals and deliver them to warehouses in close proximity to the Port. These trucks will demonstrate their "ElecTruck" drive system, which integrates an on-board battery charger into the battery management system eliminating the need for an external stand-alone battery charger. The drive system is expected to provide 100 to 150 miles of range under normal operating conditions. Four of the seven trucks have been completed and deployed for demonstration, while three more are expected to begin testing in last quarter of 2015.


US Hybrid
Electric truck manufacturer U.S. Hybrid will develop and demonstrate two battery-electric trucks at the Port using the International Transtar 8600 Class 8 truck platform. The trucks will be equipped with a 300 kilowatt-hour lithium-ion battery pack to provide an estimated 100 mile all-electric operating range under fully loaded conditions. These trucks are being developed with funding provided by the US Department of Energy (see below).

Balqon
The world’s first plug-in battery-electric Class 8 truck was built in 2008 by Balqon Corporation as a demonstration project co-funded by the Port of Los Angeles and the SCAQMD. The original truck was powered by lead-acid batteries; however, with significant advances in battery technologies, the new version of the truck, Model XE-30, now operates on lithium-ion batteries which have better performance and higher energy density. The increased energy density and operational efficiencies are expected to result in an approximate 100-mile range when fully loaded. In 2012, Balqon completed a preliminary demonstration which included several round-trips from a near dock railyard to Port terminals.

U.S. Department of Energy Grants 2012 and 2014
The United States Department of Energy (DOE) awarded the SCAQMD a $4.1M grant in 2012. The grant was allocated to fund 13 zero emission truck projects from four vendors: Balqon (3), TransPower (4), US Hybrid (2), and Vision Industries (4). The funding requires a 50% contribution from vendors. Though details vary by subcontract, vendors generally have up to 1 year to produce the trucks and two years to test them. Vision Industries is no longer in business, and the remaining projects are on-going.

In 2014, the DOE awarded the SCAQMD another grant for $9.7M. The grant was allocated to fund 7 new zero emission truck projects from four vendors: TransPower (2), US Hybrid (2), BAE systems (2) and International Rectifier (1). Though project details vary by subcontract, the vendors generally have up to 1 year to produce the trucks and a 2 year testing period.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 13 april 2017 om 19:46.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 19:43   #4
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Waarom zou je ?

In een vrachtwagen krijg je die batterijen echt wel weg. Door verplichte rusttijden is opladen ook niet een issue.

De kostprijs voor batterijen is voor de concurrentie een probleem. Maar Tesla maakt ze aan 120 dollar/KWh he....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 19:48   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Waarom zou je ?

In een vrachtwagen krijg je die batterijen echt wel weg. Door verplichte rusttijden is opladen ook niet een issue.

De kostprijs voor batterijen is voor de concurrentie een probleem. Maar Tesla maakt ze aan 120 dollar/KWh he....
Indien Musk denkt dat het zich al loont E-trucks te bouwen, wie ben ik om hem niet te geloven?

Een relatief kleine range extender om (in noodgevallen) de batterijen onderweg wat op peil te houden, krijg je ook nog gemakkelijk kwijt, maar Musk zal daar in principe tegen zijn...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 13 april 2017 om 19:57.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 19:55   #6
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
36 euro fuel cost diesel/100 km (1 euro/liter)
6,6 euro electriciteitskost/100 km (60 euro/MWh bedrijfskost).

175 000 km per jaar gemiddeld.

63000 euro dieselkost/jaar.
11550 euro electriciteit/jaar.

Meer als 50k euro per jaar winst, puur op de dieselkost. De batterij kost ongeveer 100k. Levensduur 10 jaar. Die truck mag een pak meer kosten, en ze verdienen er nog steeds bakken geld aan. En het wordt helemaal lollig als hij zelfrijdend is met sensoren overal en geen dode hoek....peletons tesla trucks met 1 chauffeur.

Geen dieselwalmen meer. Een verademing.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 20:10   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

't Zal toch rapper evolueren dan dat ik eerst peinsde.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 20:46   #8
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik zie een toepassing voor early adopters: de silicon valley bedrijven die aan e-commerce doen en die werken met distribution hubs. Een peleton tesla trucks die tussen Amazon centers rijdt met superchargers op welbepaalde intervals. 1 Chauffeur per 10 trucks.

Als die labour cost wegvalt is het een no-brainer.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 20:53   #9
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Interessant.

Een gemiddelde semi truck (42t) heeft 110 kW driving resistance. Dus om 8h aan een stuk te kunnen rijden is ten minste 880 kWh aan batterijen nodig. Ik kan mij inbeelden dat Tesla de aerodynamica en rolweerstand verbeteren, maar laten we daar niet van uitgaan.

https://www.energy.gov/sites/prod/fi...er_erkkila.pdf

Een andere Californische truck bouwer, heeft al aangetoond dat Trucks op waterstof (en met 320 kWh batterij) veel economischer zijn dan klassieke Diesel Trucks : https://nikolamotor.com/one

Ben benieuwd wat Elon uit zijn hoed tovert. Trucks kunnen veel meer batterijen aan boord hebben en mogen veel meer kosten, zolang de kost/ km maar lager is dan bij klassieke diesel trucks.
de moslimterroristen gaan dat graag zien komen: niemand gaat ze horen afkomen wanneer ze met de truck door de winkelstraat snorren en mensen omverrijden
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 20:55   #10
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
de moslimterroristen gaan dat graag zien komen: niemand gaat ze horen afkomen wanneer ze met de truck door de winkelstraat snorren en mensen omverrijden
Voordeel van een Tesla truck:

Je kan ze stilleggen vanop afstand of zelfs ze verbieden buiten een bepaalde route te laten rijden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 23:35   #11
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Voordeel van een Tesla truck:

Je kan ze stilleggen vanop afstand of zelfs ze verbieden buiten een bepaalde route te laten rijden.
Daar zullen ze in Gent wel belangstelling voor hebben.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2017, 07:25   #12
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.814
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Hmmm, we zitten hier in Blegië al met een probleem dat onze wegen een normale vrachtwagen al niet kunnen verhapstukken zonder schade.
Aanhangerbouwers gebruiken al aluminium en hogesterkte staalsoorten om het gewicht van hun producten zover mogelijk terug te dringen.
Vrachwagenbouwers zijn ook bezig met het gewicht van hun machines terug te dringen. En dan gaan we nu liggen leuteren over bakbeesten waar een ton of 2 aan accu onder moet hangen om elke 200 km een uur of 2 aan een superlader te hangen... In plaats van een 600 kg (vol)dieseltank die goed is voor 1000km+.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2017, 07:57   #13
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hmmm, we zitten hier in Blegië al met een probleem dat onze wegen een normale vrachtwagen al niet kunnen verhapstukken zonder schade.
Aanhangerbouwers gebruiken al aluminium en hogesterkte staalsoorten om het gewicht van hun producten zover mogelijk terug te dringen.
Vrachwagenbouwers zijn ook bezig met het gewicht van hun machines terug te dringen. En dan gaan we nu liggen leuteren over bakbeesten waar een ton of 2 aan accu onder moet hangen om elke 200 km een uur of 2 aan een superlader te hangen... In plaats van een 600 kg (vol)dieseltank die goed is voor 1000km+.
Trucks zal men natuurlijk veel sneller moeten bijladen, toch eens naar China kijken Maddox, daar laden ze lange afstandsbussen met twee pluggen, wslk 2 �* 500 kw, maakt 1000 kW... foto's kan je ggl.

Ook uw 200 km klopt van geen kanten.

sinds 2015 laadt men al aan 360 kW in China:
Citaat:
http://www.web2carz.com/autos/news/5...electric-buses
The "ultra-fast" charging station is the largest of its kind in the world, covering 285,000 square feet in the Chaoyang district of Beijing. The new Xiaoying Public Transit Bus Terminal represents the latest collaboration between Microvast ( a China-based EV battery supplier) and utility company China State Grid. The charging station is home to 30 electric vehicle chargers — 25 delivering a 360 kW charge and five delivering a 90 kW charge — and they're all able to operate at once.
ook aan 400 kW:
Citaat:
http://azuemobility.in/microvast-ult...arge-stations/

The charging station has six 400-kW chargers, each of which can fully charge a bus battery in 5 to 10 minutes. It’s the first of several planned for Chongqing as part of the city’s plan to deploy more than 1,000 EV buses. Microvast JV HT eBus Power Systems has delivered 125 buses so far this year.

Ik heb Tesla ooit horen spreken van 750 kW laders per plug, natuurlijk vloeistofgekoelde kabels. Koppel 2 pluggen in zoals bij die bus en je hebt tot 1500 kW...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 april 2017 om 08:22.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2017, 08:41   #14
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Voordeel van een Tesla truck:

Je kan ze stilleggen vanop afstand of zelfs ze verbieden buiten een bepaalde route te laten rijden.
Iedere nieuwe wagen vanaf 2018 zal verplicht een internet modem aan boord hebben, dat gezever van "alleen Tesla kan constant hun wagens monitoren" is dan ook voorbij.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2017, 09:30   #15
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
de moslimterroristen gaan dat graag zien komen: niemand gaat ze horen afkomen wanneer ze met de truck door de winkelstraat snorren en mensen omverrijden
Hier heb je een punt.

Eerder passeer hier ook al een lectrice vliegtuig. Dacht Micele.
Dat gaat een serieus probleem worden.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 14 april 2017 om 09:30.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2017, 09:44   #16
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Iedere nieuwe wagen vanaf 2018 zal verplicht een internet modem aan boord hebben, dat gezever van "alleen Tesla kan constant hun wagens monitoren" is dan ook voorbij.
Bron? En gaat men de hardware van die fossiele wagens dan ook online verbeteren door updates? Graag toch een bron.

Gaan die wagens ook een data-sharing functie hebben zoals Tesla zodat hun zelfrijdendheid en up to date wegenkaarten enz... permanent verbeterd worden zodat de ganse Tesla vloot daarvan profiteert? Graag toch een bron?

Ik citeer je alvast een bron uit eerste hand:
Citaat:
Vorige nacht heb ik de laatste OTA update (Versie 8.1) laten installeren door de Model X. Hierin zat een verbeterde autopilot voor hardware 2.0. Die Autopilot 2.0 deed het tot nu toe een pak slechter dan Autopilot 1.0.

Vandaag had ik de kans om dit eens te testen en het verschil is gigantisch. De vorige versie kon maximum 90 km/u op de snelweg en was in de praktijk daardoor alleen maar bruikbaar in de file. De huidige versie heeft deze maximum snelheid omhoog gebracht naar 130 km/u. Bovendien kan de nieuwe versie ook van rijstrook wisselen, hiervoor moet je enkel je knipperlicht gebruiken en het stuur even vastnemen.

Vandaag heb ik deze nieuwe autopilot getest en ik ben onder de indruk. Ik had hem ingeschakeld net voor de afrit van Kontich op de E19. Ik heb hem pas terug uitgezet aan de afrit Zoersel op de E34, dat is zo'n 30 �* 35 km rijden. Je moet de Antwerpse ring passeren en daar is het nu ook op zondag al aardig druk. Ik heb niet één keer moeten ingrijpen op dit hele traject! Wel vraagt de autopilot om de 3 minuten om het stuur even vast nemen. In bepaalde moeilijke situaties blijkt hij hier nog een keer extra om te vragen. Het valt op dat hij veel stabieler rijdt, de vorige versie bracht te veel kleine stuurcorrecties aan en ook de snelheid werd soms niet vloeiend geregeld. Dit is allemaal een stuk beter.
De autopilot kan nog een stuk beter maar hij is nu al bruikbaar geworden. Omdat ik ook "data-sharing" heb aangezet kunnen de gegevens die vergaard worden tijdens het rijden op autopilot door Tesla gebruikt worden om de autopilot nog te verbeteren.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 april 2017 om 09:56.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2017, 09:46   #17
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

fuck all this shit, ik blijf met mijn dodge ram rijden
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2017, 09:50   #18
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Bron? En gaat men de hardware van die fossiele wagens dan ook online verbeteren door updates? Graag toch een bron.
Mijn job in de automotive is mijn bron.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2017, 09:50   #19
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hmmm, we zitten hier in Blegië al met een probleem dat onze wegen een normale vrachtwagen al niet kunnen verhapstukken zonder schade.
Aanhangerbouwers gebruiken al aluminium en hogesterkte staalsoorten om het gewicht van hun producten zover mogelijk terug te dringen.
Vrachwagenbouwers zijn ook bezig met het gewicht van hun machines terug te dringen. En dan gaan we nu liggen leuteren over bakbeesten waar een ton of 2 aan accu onder moet hangen om elke 200 km een uur of 2 aan een superlader te hangen... In plaats van een 600 kg (vol)dieseltank die goed is voor 1000km+.
Ik vermoed dat de Tesla truck modulair gaat zijn. Eentje voor 300 km/charge voor de relatieve short haul trajecten zoals bvb van de havens naar distributiecentra. Kleinere batterij (pakweg 300-400 kWh) die sneller opgeladen is en eventueel zelfs uitwisselbaar voor snelle turn arounds. Er rijden veel, heel veel trucks rond in de VS die dit soort trajecten doen.

En een ander met 800-900 kWh batterijen voor de long haul en grote massas. Electromotoren leveren meer als genoeg torque en vermogen om zulke massas voort te trekken, en 2-3 ton aan batterijen is geen probleem als je 42t voortsleept. De impact op de totale payload blijft al bij al beperkt. Voor kleinere vrachtwagens die pakweg 10 ton meeslepen is 3 ton aan batterijen uiteraard een no go. Daarom dat ze ook duidelijk spreken over semi trucks: trekkers met opleggers.

Op de typische routes kan je dan een supercharger netwerk uitbouwen (dat er al is, maar dan aanpassen voor vrachtwagens).

Bloomberg rapporteert ook dat het waarschijnlijk trucks zijn die bijna volledig autonoom kunnen rijden. Om zo ofwel chauffeurs uit te sparen, of chauffeurs toe te laten om in hun truck nog andere zaken te doen, zoals administratie, planning, enz...

Het probleem bij vorige testen was de massa van de batterijen en de prijs. Tesla propt 30 % meer energie in een cel en de prijs is 1/3 ivg met de testen van enkele jaren geleden. Dat is een game changer.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2017, 09:55   #20
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Mijn job in de automotive is mijn bron.
Met alle respect maar Tesla is geen automotive bedrijf. Het is een tech bedrijf, en zal dus omwille van die reden niet de reeds bestaande logica uit jouw industrie volgen.

Jij bent hier komen claimen dat het idioot is dat autofabrikanten zelf hun batterijen fabriceren. Wel, dat is nu net het grote probleem van de Duitse autoconstructeurs willen ze overstappen naar electrische wagens: ze geraken niet aan genoeg goedkope batterijen.

Tesla heeft dat zelf helemaal onder controle. En daarom lopen ze mijlen ver voor op de concurrentie.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be