Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 december 2007, 20:47   #1
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard satipers groene kerstboodschap

Zojuist hoorde en zag ik de Paus oproepen om wat meer zorg te besteden voor het milieu.
Dat is mooi
Aleen, hoe doe je dat dan?

Wat mogen we nog en wat mogen we niet meer?
Mogen we nog met de auto rijden, en hoeveel km’s dan wel.
Mogen we nog met het vliegtuig op vakantie, en hoe vaak dan wel?
Mogen we ons nog douchen, en hoe vaak dan wel en met hoeveel liter en hoe warm mag het water zijn?
Hoeveel mest en metaan mogen we nog produceren?

Misschien vragen die we ons liever niet stellen.

We gaan er maar van uit dat ons consumptiepatroon nog best meevalt, het zijn de anderen meneer, jaja.

Zal ik ook eens een uitspraak gewagen.
Ik vind dat we verdraagzaam moeten zijn en milieubewust en vredelievend en zorgzaam en vriendelijk en …
Zo …, heb ik me daar even de wereld gered …, voelt wel goed in feite …, wat zeg je …, er is niks veranderd …, dat valt tegen …, wat nu gedaan?

U had het graag concreter gezien …, had dat dan direct gezegd.

Je kan niet alles ineens nee, dus begin je met hetgeen het meest voor de hand ligt en het meest impact zou kunnen scoren lijkt me.

Wat zijn zoal de pijnpunten?
-Onrechtvaardige verdeling van de goederen op de planeet en gevaar voor het leefmilieu zeg je …, ok.

Oplossing: alles mooi evenredig verdelen, zodat de amerikaan geen 4 wagens in zijn garage meer heeft staan en dat in plaats hiervan ook elke afrikaan er ééntje bezit.

Nieuw probleem: als alle afrikanen ook een wagen hebben, is dat dan niet veel slechter voor het milieu, tenslotte de vier wagens in de amerikaan zijn garage vervuilen maar ieder om beurt, ja zelfs een amerikaan kan maar met slechts één wagen tegelijk rijden.

Verdorie, pleit je nu voor een nog groter kloof tussen rijk en arm.

Tja, in extreme vorm zou het wel een oplossing kunnen zijn.

We nemen alle geld en alle bezit van iedereen af en geven het aan één persoon die we alle bezit van de aarde toevertrouwen op voorwaarde dat hij er super egoïstisch mee omspringt. Hij mag namelijk niet beginnen uitdelen; ah nee, dan zijn we immers terug bij af.
Nee, we bouwen voor de man een grote garage waar hij zijn 2,5 miljard wagens kan in parkeren.
Stel je voor zeg, elke dag maar één van de 2,5 miljard wagens op de baan, je zou het milieu nogal zien opfleuren.
Maar dat zou niet alles zijn, er zou zich maar één persoon meer douchen, zijn kleren wassen, video kijken, rijstpap met hagelslag eten, kortom het milieu zou zich herpakken zoals het zich nog niet eerder herpakt heeft, zeker omdat alle anderen één voor één omvallen van honger en dorst en dus niet meer in staat zijn om verder te vervuilen.
Geniaal niet …, mag ik dan nu gaan slapen …, wat …, nog niet goed?
Oh, er moet nog wat rechtvaardigheid gelden ook, tss …, moeilijke klant.

Nou dan maar terug naar het eerste voorstel, maar met een lichte aanpassing.
We verdelen de goederen, iedereen krijgt evenveel en mag evenveel consumeren, maar niet meer dan goed is voor het milieu.
Dus als we met 10 miljard mensen zijn en er mogen maar 1 miljard auto 's rijden (omwille van milieuredenen), dan mag ieder 1 maal op de 10 dagen zijn wagen gebruiken, zoiets dus.

Wat …, oh je wil elke dag met de wagen kunnen rijden ..., ja, maar dat zegt bubalura uit kenia ook nu hij gewoon is geraakt aan zijn nieuwe hebbeding, en je wou toch en rechtvaardigheid en meer zorg voor een beter milieu ..., dat wordt moeilijk, tenzij, wacht eens…, ik denk dat ik het heb.

We zorgen ervoor dat er op termijn nog 1 miljard mensen zijn, dan kunnen ze allemaal een wagen hebben en er bovendien allemaal elke dag mee bollen, the best of both worlds.
Zijn we er dan eindelijk uit?

Nog niet? je hebt natuurlijk gelijk dat jij en bubalura daar niet onmiddellijk iets aan hebben

Tja, ‘ t is ook altijd wat, infeite mag je ook niet verwachten dat ik met iets beter kan komen dan iemand die over de gave van onfeilbaarheid beschikt

Ik zal het er dan maar op houden dat iedereen zijn best moet doen om beter zorg te dragen voor het milieu

Iedereen een zalig kerstmis
__________________
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen

Laatst gewijzigd door satiper : 25 december 2007 om 20:56.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2008, 20:53   #2
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

De massaconsumptie is echt een groot probleem voor deze planeet!
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2008, 13:26   #3
FDM
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Locatie: NEEE
Berichten: 4.466
Standaard

hergebruik uw onderwerpen
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2008, 14:39   #4
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Ik blijf consequent
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2008, 23:47   #5
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
hergebruik uw onderwerpen
Lol. Ik las: hergebruik uw onderbroeken, maar dat doe ik zowiezo al. Tot er gaten inzitten van de methaan!
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 15:49   #6
FDM
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Locatie: NEEE
Berichten: 4.466
Standaard

Oorspronkelijk geplaatst door FDM
hergebruik uw onderwerpen
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2022, 15:51   #7
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Kerstmis vandaag.
Ik wist dat ik al eens een bijdrage gemaakt had voor deze dag.
2007 was het.
Wat vliegt de tijd toch.
Volgens mij (zie beginpost) nog steeds actueel (zelfs nog meer dan in 2007 denk ik).
Toch opnieuw (ondanks het ontbreken van een doorbraak van het licht) een fijne kerst en eindejaarsperiode gewenst aan alle mensen van goede wil en inborst.
__________________
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen

Laatst gewijzigd door satiper : 25 december 2022 om 15:52.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be