Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 14 april 2014, 13:26   #9981
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.131
Standaard

Maaloula opgekuist

Hoewel, hoeveel van de oorspronkelijke bevolking is er gaan lopen voor de terroristen?
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 14 april 2014 om 13:26.
Nr.10 is offline  
Oud 14 april 2014, 13:45   #9982
Doge
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 maart 2014
Berichten: 1.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door julian Bekijk bericht
De VS heeft de capaciteit om in een paar dagen zeer veel schade toe te brengen. Dat de rebellen daardoor de oorlog zouden kunnen winnen, zou de VS zeker haar slaap niet doen verliezen.
Gij hebt ook duidelijk geen idee van dergelijke luchtoperaties. Werd al verscheidene malen gedaan in het verleden en voor piloten terug te halen zijn altijd voorzieningen getroffen. Voor dat laatste gebruikt men hoofdzakelijk helicopters en hoogstens een klein aantal leden van de special forces.
http://www.fas.org/man/dod-101/sys/ac/docs/jp3_50_2.pdf
De VS ging zeker nooit grondtroepen op grote schaal inzetten voor welke reden dan ook.
En die aanval werd afgeblazen omdat de dreiging het benodigde effect bereikte.
Zo kun je het ook bekijken, als ze de chemische stock zelf zouden veilig stellen tegen Assad en Rebellen ging er 75.000 grondtroepen nodig zijn. De Russen hebben dan toch een uitstekende oplossing aangeboden vind ik.

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...acilities.html
Doge is offline  
Oud 14 april 2014, 13:46   #9983
Doge
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 maart 2014
Berichten: 1.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Maaloula opgekuist

Hoewel, hoeveel van de oorspronkelijke bevolking is er gaan lopen voor de terroristen?
Ik hoop allemaal, die eikels hebben daar lelijk huisgehouden.
Doge is offline  
Oud 14 april 2014, 14:14   #9984
julian
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 november 2011
Berichten: 4.737
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
Zo kun je het ook bekijken, als ze de chemische stock zelf zouden veilig stellen tegen Assad en Rebellen ging er 75.000 grondtroepen nodig zijn. De Russen hebben dan toch een uitstekende oplossing aangeboden vind ik.

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...acilities.html
De Vs was nooit van plan grondtroepen in te zetten. De russen wilden Assad gewoon behoeden voor een flink pak rammel.
julian is offline  
Oud 14 april 2014, 15:48   #9985
Doge
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 maart 2014
Berichten: 1.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door julian Bekijk bericht
De Vs was nooit van plan grondtroepen in te zetten. De russen wilden Assad gewoon behoeden voor een flink pak rammel.
Dat alles gewoon een tactische zet was? Dat kan, toch had ik de indruk dat alles in kannen en kruiken was voor een aanval. We gaan het nooit echt weten denk ik, misschien maar goed ook.
Doge is offline  
Oud 14 april 2014, 16:33   #9986
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door julian Bekijk bericht
De VS kan die luchtverdedIging wel degelijk platleggen zoals al gebeurde met Irak en Servië. Vooral Early warning radars worden platgelegd met kruisraketten, ook elektronische tegenmatregelen en antiradar missielen zullen hun rol spelen. Gij onderschat de VS schromelijk. Syrië is daar een maatje te klein voor.
De VS gaat daar juist niks meer gaan doen.
Ik denk dat ze intussen niet al te graag meer worden herinnerd aan hun oorlogszuchtige retoriek van enkele maanden geleden tegen Assad.
Er moet zich toch al een flinke schep woestijnzand tussen de oren bevinden om nog de kant te kiezen van dat zootje smeerlappen dat het "verzet" in Syrië voorstelt.
Ik hoop dat er niet één buitenlander die het regime ging bevechten terugkeert uit Syrië.
Opgeruimd staat netjes.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 14 april 2014, 17:54   #9987
westdiep
Gouverneur
 
Geregistreerd: 9 december 2012
Berichten: 1.397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
Dat alles gewoon een tactische zet was? Dat kan, toch had ik de indruk dat alles in kannen en kruiken was voor een aanval. We gaan het nooit echt weten denk ik, misschien maar goed ook.
Het was voor iedereen duidelijk wat er ging gebeuren en wat de Amerikanen van plan waren, zo duidelijk dat de Russische diplomatie in 6e versnelling is geschoten en Assad zijn pampers al aangedaan heeft.

De Amerikanen gingen Assad een tik geven, groot genoeg om hem te doen beseffen dat enig tactisch voordeel met gifgas altijd kleiner gaat zijn dan de Amerikaanse reactie op dat gebruik.

Maar dat jij niet weet hoe de Amerikanen zoiets uitvoeren is maar al te duidelijk (en vooral pijnlijk voor jou) geworden.
westdiep is offline  
Oud 14 april 2014, 18:29   #9988
Doge
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 maart 2014
Berichten: 1.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
Het was voor iedereen duidelijk wat er ging gebeuren en wat de Amerikanen van plan waren, zo duidelijk dat de Russische diplomatie in 6e versnelling is geschoten en Assad zijn pampers al aangedaan heeft.

De Amerikanen gingen Assad een tik geven, groot genoeg om hem te doen beseffen dat enig tactisch voordeel met gifgas altijd kleiner gaat zijn dan de Amerikaanse reactie op dat gebruik.

Maar dat jij niet weet hoe de Amerikanen zoiets uitvoeren is maar al te duidelijk (en vooral pijnlijk voor jou) geworden.
Assad heeft goeie pampers dan want het ging wel degelijk gebeuren, Amerikanen denken niet te lang na voordat ze een land aanvallen. Gelukkig Obama wel al is hij een moslim, die heeft het in z'n eentje tegengehouden want met een simpele Go! was het zover.
Doge is offline  
Oud 14 april 2014, 19:56   #9989
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.131
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
Het was voor iedereen duidelijk wat er ging gebeuren en wat de Amerikanen van plan waren, zo duidelijk dat de Russische diplomatie in 6e versnelling is geschoten en Assad zijn pampers al aangedaan heeft.

De Amerikanen gingen Assad een tik geven, groot genoeg om hem te doen beseffen dat enig tactisch voordeel met gifgas altijd kleiner gaat zijn dan de Amerikaanse reactie op dat gebruik.

Maar dat jij niet weet hoe de Amerikanen zoiets uitvoeren is maar al te duidelijk (en vooral pijnlijk voor jou) geworden.
Zo diep als de beerput is je commentaar.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline  
Oud 14 april 2014, 20:04   #9990
Doge
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 maart 2014
Berichten: 1.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Zo diep als de beerput is je commentaar.
Nog vuiler nu nog duidelijk wordt dat Assad ze niet eens gebruikt heeft, misschien zelfs grappig moest het niet zo tragisch zijn.
Doge is offline  
Oud 14 april 2014, 20:18   #9991
Doge
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 maart 2014
Berichten: 1.576
Standaard

Een nieuwe gasaanval trouwens, waarschijnlijk een echte. 2 doden en 100 gewonden, dat lijken me al meer redelijke cijfers dan de 1400 van vorig jaar, chemische wapens zijn helemaal niet zo bruikbaar dan je zou denken.

Het filmpje zelf neem ik nog steeds niet zo serieus, gelukkig hebben ze de kinderen niet gedood deze keer. Weeral stuiptrekkende mannen al is het een heel ander gas dan het Sarin, het zal nu eerder een mix zijn van echte en wat extra valse slachtoffers voor de film.

http://www.theblaze.com/stories/2014...whos-to-blame/

https://news.yahoo.com/video/opposin...204356832.html
Doge is offline  
Oud 14 april 2014, 20:25   #9992
westdiep
Gouverneur
 
Geregistreerd: 9 december 2012
Berichten: 1.397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Zo diep als de beerput is je commentaar.
Inhoudelijk is te moeilijk blijkbaar, nu Doge telkens grandioos door de mand valt met zijn gebrek aan kennis over Amerikaanse, Syrische en Turkse wapensystemen en taktieken zou ik eerder verwachten dat er een paar man van de Assad-genocide fanclub zou opstaan om hem bij te staan ipv te staan kijken en hem te laten afgaan....
westdiep is offline  
Oud 14 april 2014, 20:28   #9993
westdiep
Gouverneur
 
Geregistreerd: 9 december 2012
Berichten: 1.397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
Nog vuiler nu nog duidelijk wordt dat Assad ze niet eens gebruikt heeft, misschien zelfs grappig moest het niet zo tragisch zijn.
Wat is er dan tragisch is aan? Jij hebt hoegenaamd geen enkel probleem dat Assad zijn reguliere troepen de dood injaagt, hele stadswijken met de grond gelijk maakt, ongeleide projectielen afvuurt op stadswijken vol met onschuldige vrouwen, bejaarden en kinderen die geen kant opkunnen, dat er bommen ter grootte van olievaten met de best mogelijke middelen op het zicht gegooid worden in de steden....

Vertel me eens, waar is de tragedie waar je zo om treurt?
westdiep is offline  
Oud 14 april 2014, 22:50   #9994
Doge
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 maart 2014
Berichten: 1.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
Inhoudelijk is te moeilijk blijkbaar, nu Doge telkens grandioos door de mand valt met zijn gebrek aan kennis over Amerikaanse, Syrische en Turkse wapensystemen en taktieken zou ik eerder verwachten dat er een paar man van de Assad-genocide fanclub zou opstaan om hem bij te staan ipv te staan kijken en hem te laten afgaan....
Dat is te zien hoe je het leest, iemand met wat verstand weet wel wie te geloven. Als jij denkt dat de VS een povere 100 raketjes ging afsturen en wat slimme bommen via een vloot B52's dan mag je dat best geloven en verkondigen, ik ben het alvast beu om hetzelfde te blijven herhalen alsof ik voor een BLO klas sta.
Doge is offline  
Oud 14 april 2014, 22:56   #9995
Doge
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 maart 2014
Berichten: 1.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
Wat is er dan tragisch is aan? Jij hebt hoegenaamd geen enkel probleem dat Assad zijn reguliere troepen de dood injaagt, hele stadswijken met de grond gelijk maakt, ongeleide projectielen afvuurt op stadswijken vol met onschuldige vrouwen, bejaarden en kinderen die geen kant opkunnen, dat er bommen ter grootte van olievaten met de best mogelijke middelen op het zicht gegooid worden in de steden....

Vertel me eens, waar is de tragedie waar je zo om treurt?
De bevolking kan je geen zak schelen, anders zou je de rebellen niet steunen en zeker niet het nieuwe bewind in Irak en Libië. Maar ik ga dat ook niet blijven herhalen en herhalen zonder daarvoor betaald te worden, het geraakt er toch niet in bij jullie.
Doge is offline  
Oud 14 april 2014, 23:19   #9996
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.131
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
De bevolking kan je geen zak schelen, anders zou je de rebellen niet steunen en zeker niet het nieuwe bewind in Irak en Libië. Maar ik ga dat ook niet blijven herhalen en herhalen zonder daarvoor betaald te worden, het geraakt er toch niet in bij jullie.
Voed de trollen niet, slecht voor de cholesterol
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 14 april 2014 om 23:21.
Nr.10 is offline  
Oud 14 april 2014, 23:31   #9997
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
Inhoudelijk is te moeilijk blijkbaar, nu Doge telkens grandioos door de mand valt met zijn gebrek aan kennis over Amerikaanse, Syrische en Turkse wapensystemen en taktieken zou ik eerder verwachten dat er een paar man van de Assad-genocide fanclub zou opstaan om hem bij te staan ipv te staan kijken en hem te laten afgaan....
deze kan tellen
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 15 april 2014, 07:23   #9998
Doge
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 maart 2014
Berichten: 1.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Voed de trollen niet, slecht voor de cholesterol
Jammer genoeg niet voor hun cholesterol.

Vanaf nu geef ik ze gelijk, andere tactiek.
Doge is offline  
Oud 15 april 2014, 07:24   #9999
Doge
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 maart 2014
Berichten: 1.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
deze kan tellen
Hopelijk wel ja.
Doge is offline  
Oud 15 april 2014, 09:14   #10000
westdiep
Gouverneur
 
Geregistreerd: 9 december 2012
Berichten: 1.397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
De bevolking kan je geen zak schelen, anders zou je de rebellen niet steunen en zeker niet het nieuwe bewind in Irak en Libië. Maar ik ga dat ook niet blijven herhalen en herhalen zonder daarvoor betaald te worden, het geraakt er toch niet in bij jullie.
Je hebt geen argumenten, je hoeft de rebellen helemaal niet te steunen om verontwaardigd te zijn over de genocide die Assad nu aanricht onder zijn eigen bevolking.
Je valt continu in herhaling omdat je inhoudelijk te zwak bent.
Die discussie over B-52 en manier van inzetten is daar een voorbeeld van, gebaseerd op Wikipedia en het feit dat ze tapijtbombardementen kunnen uitvoeren is voor jou voldoende om te beweren dat de Amerikanen dat daadwerkelijk gaan doen, daarmee toon je aan dat je geen kennis hebt over die vliegtuigen en maak je een redeneringsfout, dat je daardoor pijnlijk afgaat doordat je gebrek aan kennis blootgelegd wordt neem je er dan maar bij.
westdiep is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be