Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 maart 2017, 12:14   #261
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ik heb je enkele posts geleden al uitgelegd wat cynisme is, mbt tot het negeren/verbloemen van de autochtone slachtoffers, die dagelijks vallen door toedoen van criminele en extremistische elementen bij de allochtone bevolkingsgroepen.

Kijk dus zelf maar eerst ’s in je eigen spiegel, voor je een ander cynisme verwijt.
Wat ik cynisch vind aan uw houding is dat je goedpraat dat je anderen niet moeten helpen.

Een soort van "eigen volk only solidariteit".

Je mag mijn houding tav migratie cynisch vinden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Mooi, maar maak jezelf niks wijs, dat is geen mededogen.
Wat je met die 20 of 50 euro per maand afkoopt, is ’n vorm van gemoedsrust tov je blanke schuldgevoel over alle shit in de wereld, dat je succesvol is aangepraat.
Zoiets als doneren aan Greenpeace, nadat je net een verse portie tonijn of ganzeleverpastei achter de kiezen hebt geslagen.
Vals sentiment en op het hypocriete af.

Leg anders nog ’n mals stukje halal geslacht lamsvlees op de bbq, kan je je gelijk wijsmaken dat je geen ‘racist’ bent.
Wat is dat toch met dat "blank schuldgevoel" argument. Ik heb dat nu al zo vaak gehoord. Dus je denkt dat ik solidair ben uit een soort van schuldgevoel? Ik voel dat zo helemaal niet aan. Maar ik ben er zeker van dat jij mijn diepere drijfveren beter kan inschatten dan ikzelf zeker.

Wat dacht je van, gewoon, mededogen, mensen in nood helpen, empathie? Allé, ge moet er niet meer achter zoeken he.

Omgekeerd, ik denk dat ge heel hard uw best doet om die gevoelens bij uzelf te onderdrukken. (of misschien ook niet)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Als iedereen dat zou doen, dan staat overmorgen half Afrika en driekwart van het M-O op de Europese stoepen.
Aangezien VV en jij alvast geen bovengrens zien in het aantal vreemdelingen die Vlaanderen/Europa ‘moet’ opvangen en dus ook geen bovengrens zien in de problemen die dat allemaal genereert, is dissociatieve ontkenning eigenlijk passender voor dat soort wegkijkgedrag, dan het gebruik van de aanduiding ‘mededogen’.
Die vlag dekt de lading alvast niet.
Waar pleit ik voor een opendeur-politiek? Ken je mijn standpunt eigenlijk wel over migratie?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Spijtig, want er zijn nog wel wat issues en vraagstellingen over, waar je dan ook niet op ingaat.

Da’s een iets te gemakkelijk stopwoord, om zelf niet te hoeven ingaan over de aangehaalde negatieve gevolgen van het immigratie- en vluchtelingenbeleid in Europa.
Bon, ge hebt gelijk, en ik laat me weer verleiden tot een reactie die waarschijnlijk nutteloos is. Allé, zeg nu zelf, vind je dat we hier een zinvolle discussie hebben? Steek je iets op van mijn posts? Kom je tot nieuwe inzichten? Ik heb alleszins niet die indruk en je hebt mij ook nog niet overtuigd met jouw reacties (hoewel ik wel wat heb bijgelezen over cultural marxism).

Dus, heeft het dan zin te discussieren?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 12:23   #262
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Wat betreft uw studie; meer dan het aantonen van een verband tussen socio-economische aspecten en criminaliteit doet deze niet. Maar daar heb je geen studie voor nodig.
Ah, da's fijn. Tenminste iemand die dat erkent.

Dus het probleem komt neer op:
1. mensen die het socio-economisch moeilijker hebben, die plegen meer misdaden ongeacht hun afkomst.
2. Allochtonen zijn oververtegenwoordigd in die groep van mensen die het socio-economisch moeilijker hebben

Goed, ik ben al immens gelukkig dat we elkaar hierin kunnen vinden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het is dan ook maar een (selectieve) steekproef waarmee je van alles zou kunnen aantonen.
...hoe, toch niet dan?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2017, 22:27   #263
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Wat ik cynisch vind aan uw houding is dat je goedpraat dat je anderen niet moeten helpen.
Een soort van "eigen volk only solidariteit".
Idd, dat is overal ter wereld zo, geen schande.
Kijk, hier wordt logisch en haarfijn uitgelegd, dat het ‘rijke westen’ niet alle armen ter wereld kan opvangen, waarbij iets complex als immigratie aanschouwelijk wordt gemaakt met gekleurde tutterfrutballen:

https://www.youtube.com/watch?v=DdHtrcXGYck

Nog ’n chewing gum, iemand ?
Citaat:
Je mag mijn houding tav migratie cynisch vinden.
Niet cynisch, nee, ik ben zelfs overtuigd van je goede bedoelingen ‘om het lijden in de wereld te verlichten’, maar om daarvoor nu (tientallen, honderden?) miljoenen immigranten en vluchtelingen op dit continent op te nemen is vragen om onoplosbare problemen.
Citaat:
Wat is dat toch met dat "blank schuldgevoel" argument. Ik heb dat nu al zo vaak gehoord. Dus je denkt dat ik solidair ben uit een soort van schuldgevoel? Ik voel dat zo helemaal niet aan. Maar ik ben er zeker van dat jij mijn diepere drijfveren beter kan inschatten dan ikzelf zeker.
Het gegeven is subtieler dan je denkt.
Ik hoop dan ook dat je me het niet �*l te kwalijk neemt, dat ik telkens teruggrijp naar de oorzaak van dat ‘blanke schuldgevoel’, gezien het een met het andere verbonden is.

Het volgende artikel, geschreven door Sid Lukkassen (filosoof en historicus), is een uitstekende analyse van dat - volgens jou niet-bestaande - ‘blank schuldgevoel’:

“Het feit dat de Europese cultuur zo gevoelig is voor cultuurmarxisme- de obsessie met minderheden, slachtoffers en schuldgevoelens- is verklaarbaar vanuit het Christendom.
De basis daarvoor vormde de verdere veredeling van het Westers Christelijke schuld- en zondebesef. Via social engeneering werkte de generatie ’68 toe naar een cultuur waarin de intrinsieke validiteit middels het oordeelsvermogen plaats maakte voor een politiek correcte wereld waarin (goede) intenties de maatstaf zijn en waar alles wat zwak oogt (in een slachtofferrol) vooral correct benaderd moet worden. Volgens dit cultuurmarxisme is het eigen oordeels- en analytische vermogen van het individu slecht en zou dat tot uitsluiting leiden.”

http://denachtwakers.nl/2016/05/27/r...en-identiteit/

Connect the dots & look around, we’ve been fooled.
Citaat:
Wat dacht je van, gewoon, mededogen, mensen in nood helpen, empathie? Allé, ge moet er niet meer achter zoeken he.
Tuurlijk, ge zijt nen droom van ne mens, daar niet van, maar sta me even toe om dan terug te verwijzen naar bovenstaande YT-video, om de cijfermatige onwerkbaarheid van je ongetwijfeld goede intenties aan te tonen.

Btw, elk jaar worden er in de wereld 80 miljoen mensen geboren, in landen die niet boven het gemiddelde Mexicaanse inkomen geraken.
Hoeveel gaat ‘het westen’ of gijzelf er hier van kunnen helpen, denkt ge ?
Citaat:
Omgekeerd, ik denk dat ge heel hard uw best doet om die gevoelens bij uzelf te onderdrukken. (of misschien ook niet)
Om je eigen quote even aan te halen als antwoord daarop:
Citaat:
Maar ik ben er zeker van dat jij mijn diepere drijfveren beter kan inschatten dan ikzelf zeker.

Op louter gevoelsmatige basis een quasi onbeperkte opvang/hulp bieden, aan iedereen die al dan niet op legale wijze Europa binnen geraakt, zal er op den duur toe leiden, dat Europa binnen de 2 decennia zichzelf in de economische armoede en culturele vernietiging heeft gewerkt.

Waar sta je d�*n met je hoogbezongen waarden zoals ‘mededogen, mensen in nood helpen, empathie’ ?
Mee staan aanschuiven in de - tegen dan onoverzichtelijke rij - hulpbehoeftigen ?

Kijk, ik zou ook liever willen dat de hele wereldbevolking het zo goed had als wij hier (!), maar dan is ontwikkelingshulp en/of fysieke opvang niet de juiste manier om mensen uit de armoede te helpen, want die structurele armoede wordt veroorzaakt (en in stand gehouden) door corrupte politici en bedrijven, zowel ginder als hier en last but not least, een nog veel corrupter geldsysteem, dat alle landen/inwoners ter wereld garantie veroordeelt tot levenslange schuldslavernij, alle ‘ontwikkelingshulp’ en maandelijkse 1%-stortingen ten spijt.

First things first dus en eens dat interest- en inflatievrij geldsysteem (opnieuw) geïmplementeerd is zoals het behoort, zal de wereld er binnen de kortste tijd veel beter aan toe zijn, dan nu ooit voor mogelijk is en armoe zal dan tot het verleden behoren.

Hier draait die mondiale oplichterij om, inbegrepen de kernoplossing daarvoor:

http://www.courtfool.info/nl_Geheime...n_inflatie.htm

Men hoeft geen topeconoom te zijn, om dit systeem inzichtelijk te begrijpen en te beseffen dat de verandering juist hiér moet beginnen.
Al de rest is water naar de zee brengen.
Citaat:
Waar pleit ik voor een opendeur-politiek? Ken je mijn standpunt eigenlijk wel over migratie?
In een vorige post vroeg ik je waar jij de bovengrens ziet, tot waar ‘het westen’ vluchtelingen/immigranten moet opvangen, echter zonder reply daarover.
Hier kan je je antwoord alsnog kwijt.
Citaat:
Bon, ge hebt gelijk, en ik laat me weer verleiden tot een reactie die waarschijnlijk nutteloos is. Allé, zeg nu zelf, vind je dat we hier een zinvolle discussie hebben? Steek je iets op van mijn posts? Kom je tot nieuwe inzichten? Ik heb alleszins niet die indruk en je hebt mij ook nog niet overtuigd met jouw reacties (hoewel ik wel wat heb bijgelezen over cultural marxism).
Ik herken veel van je altruïsme, maar de praktische kant van de zaak is op korte, middel- en lange termijn niet haalbaar, toch niet vooraleer er ‘orde op zaken’ is gesteld, mbt economie, immigratie en vluchtelingenproblematiek.
Dus, heeft het dan zin te discussieren?[/quote]
Ik denk het wel, gezien elke vorm van informatie-uitwisseling tot nieuwe inzichten kan leiden bij de betrokkenen en/of de meelezers.
Inzicht is dan het beter begrijpen van een situatie en daar is een forum als dit een uitstekend medium voor, enfin, voor wat het uiteindelijk maar waard is, ntl.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2017, 10:48   #264
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.621
Standaard

Dit gaat al lang niet meer over Zweden, maar screw that, waardevolle post, dus ik reageer graag.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Idd, dat is overal ter wereld zo, geen schande.
Kijk, hier wordt logisch en haarfijn uitgelegd, dat het ‘rijke westen’ niet alle armen ter wereld kan opvangen, waarbij iets complex als immigratie aanschouwelijk wordt gemaakt met gekleurde tutterfrutballen:

https://www.youtube.com/watch?v=DdHtrcXGYck

Nog ’n chewing gum, iemand ?
Niet iedereen van die landen wil migreren. Als de levenscondities goed zijn (en verbeteren) zullen mensen willen blijven. Waar komt de vluchtelingencrisis vandaan misschien? Juist ja, Syrië. Heb je een idee van hoeveel mensen in de (arme) wereld wil migreren?

Je stelt het voor alsof men de hele 3e wereld wil adopteren. Dat is niet zo.
Het gaat om mensen in nood, die hun land ontvluchten voor oorlog en vervolging op te vangen; dat is heus geen "tsunami" van mensen. Vluchtelingen per capita vind ik altijd een interessante grafiek om perspectief te krijgen. Hoeveel Europese landen staan er in de top5 denk je?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Niet cynisch, nee, ik ben zelfs overtuigd van je goede bedoelingen ‘om het lijden in de wereld te verlichten’, maar om daarvoor nu (tientallen, honderden?) miljoenen immigranten en vluchtelingen op dit continent op te nemen is vragen om onoplosbare problemen.
Niemand vraagt honderden immigranten en vluchtelingen op te vangen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Het gegeven is subtieler dan je denkt.
Ik hoop dan ook dat je me het niet �*l te kwalijk neemt, dat ik telkens teruggrijp naar de oorzaak van dat ‘blanke schuldgevoel’, gezien het een met het andere verbonden is.

Het volgende artikel, geschreven door Sid Lukkassen (filosoof en historicus), is een uitstekende analyse van dat - volgens jou niet-bestaande - ‘blank schuldgevoel’:

“Het feit dat de Europese cultuur zo gevoelig is voor cultuurmarxisme- de obsessie met minderheden, slachtoffers en schuldgevoelens- is verklaarbaar vanuit het Christendom.
De basis daarvoor vormde de verdere veredeling van het Westers Christelijke schuld- en zondebesef. Via social engeneering werkte de generatie ’68 toe naar een cultuur waarin de intrinsieke validiteit middels het oordeelsvermogen plaats maakte voor een politiek correcte wereld waarin (goede) intenties de maatstaf zijn en waar alles wat zwak oogt (in een slachtofferrol) vooral correct benaderd moet worden. Volgens dit cultuurmarxisme is het eigen oordeels- en analytische vermogen van het individu slecht en zou dat tot uitsluiting leiden.”

http://denachtwakers.nl/2016/05/27/r...en-identiteit/

Connect the dots & look around, we’ve been fooled.
Interessant.

Wat is "politiek correct" dan voor u? Wat is het anders dan een "moral code", een kapstok voor handelen, die uiteraard cultureel bepaald is doorheen de geschiedenis? Daar is ongetwijfeld een Christelijke grondslag. Waarom zou die code minderwaardig zijn? Waarom is "politiek correct" voor u een scheldwoord?!

Ik heb dat altijd paradoxaal gevonden, het argument om migranten te weren uit schrik voor het verlies van de eigen identiteit. Die identiteit die dan expliciet gestoeld wordt op de eigen godsdienst... Die godsdienst die net als centraal credo heeft... "uw medemens te helpen" (de barmhartige samaritaan en zo?). Conservatief, christelijk rechts moet de eigen houding tav migranten/vluchtelingen toch als een gigantische spreidstand ervaren? Met Rusland als exponent overigens.

Bon, dat terzijde. Ik kan enkel zeggen dat ik handel volgens een morele code die ik, uiteraard, niet kan loskoppelen van mijn culturele geschiedenis. Is dat politiek correct? I guess so. En waarom is dat precies een probleem?

Jouw houding vind ik een klassiek voorbeeld van moral high-ground. De andere "politiek correcte" code is inferieur want die arme drommels laten zich misleiden ("you've been fooled") en moeten zich nog losrukken. Waarom denk je het zoveel beter te weten? Maybe you've been fooled?...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Tuurlijk, ge zijt nen droom van ne mens, daar niet van, maar sta me even toe om dan terug te verwijzen naar bovenstaande YT-video, om de cijfermatige onwerkbaarheid van je ongetwijfeld goede intenties aan te tonen.

Btw, elk jaar worden er in de wereld 80 miljoen mensen geboren, in landen die niet boven het gemiddelde Mexicaanse inkomen geraken.
Hoeveel gaat ‘het westen’ of gijzelf er hier van kunnen helpen, denkt ge ?

Om je eigen quote even aan te halen als antwoord daarop:


Op louter gevoelsmatige basis een quasi onbeperkte opvang/hulp bieden, aan iedereen die al dan niet op legale wijze Europa binnen geraakt, zal er op den duur toe leiden, dat Europa binnen de 2 decennia zichzelf in de economische armoede en culturele vernietiging heeft gewerkt.

Waar sta je d�*n met je hoogbezongen waarden zoals ‘mededogen, mensen in nood helpen, empathie’ ?
Mee staan aanschuiven in de - tegen dan onoverzichtelijke rij - hulpbehoeftigen ?
Klassiek vals dilemma:
optie 1: hou iedereen buiten, bescherm uw land
optie 2: neem iedereen binnen en laat uw land ten onder gaan.

Denkt ge nu echt niet dat er een 3e weg? nl. de mensen in hoge nood (ik zeg maar wat, oorlogsvluchtelingen) helpen? Dat zijn er geen honderdmiljoen he, en die komen heus niet allemaal naar hier. Het merendeel blijft in de buurt (bvb. in geval van Syrië: Jordanië of Turkijke) en wou ook blijven.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Kijk, ik zou ook liever willen dat de hele wereldbevolking het zo goed had als wij hier (!), maar dan is ontwikkelingshulp en/of fysieke opvang niet de juiste manier om mensen uit de armoede te helpen, want die structurele armoede wordt veroorzaakt (en in stand gehouden) door corrupte politici en bedrijven, zowel ginder als hier en last but not least, een nog veel corrupter geldsysteem, dat alle landen/inwoners ter wereld garantie veroordeelt tot levenslange schuldslavernij, alle ‘ontwikkelingshulp’ en maandelijkse 1%-stortingen ten spijt.

First things first dus en eens dat interest- en inflatievrij geldsysteem (opnieuw) geïmplementeerd is zoals het behoort, zal de wereld er binnen de kortste tijd veel beter aan toe zijn, dan nu ooit voor mogelijk is en armoe zal dan tot het verleden behoren.

Hier draait die mondiale oplichterij om, inbegrepen de kernoplossing daarvoor:

http://www.courtfool.info/nl_Geheime...n_inflatie.htm

Men hoeft geen topeconoom te zijn, om dit systeem inzichtelijk te begrijpen en te beseffen dat de verandering juist hiér moet beginnen.
Al de rest is water naar de zee brengen.

In een vorige post vroeg ik je waar jij de bovengrens ziet, tot waar ‘het westen’ vluchtelingen/immigranten moet opvangen, echter zonder reply daarover.
Hier kan je je antwoord alsnog kwijt.

Ik herken veel van je altruïsme, maar de praktische kant van de zaak is op korte, middel- en lange termijn niet haalbaar, toch niet vooraleer er ‘orde op zaken’ is gesteld, mbt economie, immigratie en vluchtelingenproblematiek.
Dus, heeft het dan zin te discussieren?
Ik denk het wel, gezien elke vorm van informatie-uitwisseling tot nieuwe inzichten kan leiden bij de betrokkenen en/of de meelezers.
Inzicht is dan het beter begrijpen van een situatie en daar is een forum als dit een uitstekend medium voor, enfin, voor wat het uiteindelijk maar waard is, ntl.
Awel, 't is waar, anders had ik niet meer gereageerd.

Helemaal akkoord; de fundamentele oplossing is de ontwikkeling van de 3e wereld.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2017, 10:48   #265
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.621
Standaard

wat is dat toch met die dubbelposts...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains

Laatst gewijzigd door Voltian : 7 maart 2017 om 10:53.
Voltian is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 08:48   #266
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.867
Standaard

2 jongens verkrachten Zweeds meisje op school.

Uit medelijden voor de daders mochten ze gewoon blijven les volgen op dezelfde school als het slachtoffer. Alleen recente ophef over de zaak was aanleiding om ze toch uit de school te bannen.

Citaat:
Uit Zweden wordt weer een schokkende zedenzaak gemeld, ditmaal de groepsverkrachting van een 14-jarig meisje in de lente van vorig jaar op een school in het zuidelijk gelegen Skane. Het slachtoffer was in de wc-ruimte van het schoolgebouw tot zowel vaginale als orale seks gedwongen door twee jongens.

In eerste instantie mochten de aanvallers, van 16 en 15 jaar oud, gewoon les blijven volgen op de school, die bovendien verzuimde om ouders van klasgenoten van de betrokken leerlingen over het misdrijf in te lichten. Na recent ontstane ophef is overigens vandaag besloten de knullen alsnog van school te trappen.
Citaat:
“Hoe kan een land dat een ‘morele supermacht’ wil zijn, met een regering die pocht dat ‘ie ‘feministisch’ is, zo volledig falen in het nastreven van de eigen ambities?”

“School moet een veilige plek zijn. Het dient vanzelfsprekend te zijn dat onze kinderen niet met veroordeelde criminelen in de klas hoeven zitten, en dat een verkracht meisje niet haar verkrachters tegenkomt op weg naar school of als ze haar hond uitlaat. Dit zijn de minimale eisen die van de rechtsstaat gevraagd kunnen worden.”
http://nieuws.tpo.nl/2017/03/07/jong...sje-14-school/

https://translate.google.com/transla...-text=&act=url

https://translate.google.com/transla...-text=&act=url

https://translate.google.com/transla...-text=&act=url
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 09:05   #267
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.621
Standaard

http://www.nydailynews.com/news/crim...icle-1.2976136

etc. etc.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 09:28   #268
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Er zal hier wel niemand zijn die ontkent hoe erg dit is. Maar ik snap niet hoe dit nieuws kan gebruikt worden om te relativeren wat er in Zweden gebeurt.

En niets houdt je tegen om een draad te starten "Chicago hopeloos verloren".
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 14:05   #269
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Er zal hier wel niemand zijn die ontkent hoe erg dit is. Maar ik snap niet hoe dit nieuws kan gebruikt worden om te relativeren wat er in Zweden gebeurt.

En niets houdt je tegen om een draad te starten "Chicago hopeloos verloren".
...dan is de hele wereld verloren...

Ik vind dat je zaken in perspectief moet zien. Als je zo vaak dit soort dingen over Zweden post, dan moet je dat proportioneel ook voor "andere landen" doen.

Ge zijt in feite met een vergrootglas naar een vlam aan het zoeken terwijl het huis rond u in brand staat.

Dat wil ik daarmee zeggen.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 15:42   #270
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

Citaat:
Niet iedereen van die landen wil migreren. Als de levenscondities goed zijn (en verbeteren) zullen mensen willen blijven. Waar komt de vluchtelingencrisis vandaan misschien? Juist ja, Syrië. Heb je een idee van hoeveel mensen in de (arme) wereld wil migreren?

Je stelt het voor alsof men de hele 3e wereld wil adopteren. Dat is niet zo.
Het gaat om mensen in nood, die hun land ontvluchten voor oorlog en vervolging op te vangen; dat is heus geen "tsunami" van mensen. Vluchtelingen per capita vind ik altijd een interessante grafiek om perspectief te krijgen. Hoeveel Europese landen staan er in de top5 denk je?
Kortzichtig en wishful thinking. Vele Afrikanen dromen ervan om naar Europa te komen. Zo proberen ze een Europese vrouw aan de haak te slaan, daarmee te trouwen en zo aan verblijfspapieren te geraken. En dat gaat alleen nog maar erger worden in de toekomst met een bevolking die naar 4.4 miljard groeit terwijl Europa 500 miljoen inwoners telt. We gaat hier dus bedolven worden indien men geen passende maatregelen neemt.

Citaat:
Wat is "politiek correct" dan voor u? Wat is het anders dan een "moral code", een kapstok voor handelen, die uiteraard cultureel bepaald is doorheen de geschiedenis? Daar is ongetwijfeld een Christelijke grondslag. Waarom zou die code minderwaardig zijn? Waarom is "politiek correct" voor u een scheldwoord?!
Er is een reden waarom er een scheiding is tussen kerk en staat. Of gaan we de Sharia hier terug invoeren?

Politiek correctheid is geen scheldwoord, maar het beschrijft een laffe houding waarbij men de waarheid niet onder ogen zien omwille van een persoonlijk, dogmatisch geloof waarbij alles in het werk gesteld wordt ( waaronder ook liegen en bedriegen ) opdat dit geloof niet zou worden ondermijnd.
Een mooi voorbeeld is de terechte uitlatingen van Crevits en de reacties daarop uit linkse, politiek correcte hoek waarbij meteen verontwaardigd termen als stigmatiserend en culpabiliserend erbij worden gesleurd. De waarheid mag niet gezegd of geweten zijn.

Citaat:
Klassiek vals dilemma:
optie 1: hou iedereen buiten, bescherm uw land
optie 2: neem iedereen binnen en laat uw land ten onder gaan.

Denkt ge nu echt niet dat er een 3e weg? nl. de mensen in hoge nood (ik zeg maar wat, oorlogsvluchtelingen) helpen? Dat zijn er geen honderdmiljoen he, en die komen heus niet allemaal naar hier. Het merendeel blijft in de buurt (bvb. in geval van Syrië: Jordanië of Turkijke) en wou ook blijven.
Vooral dat laatste. Hou mensen uit een bepaalde regio in de buurt van die regio zodat ze naar de oorlog kunnen terugkeren. Cultureel en gedragsmatig levert dit ook minder mogelijke conflicten op. Nu organiseert men hele volksverhuizingen waarbij mensen uiteindelijk nooit mee terugkeren en het thuisland zo ook gedestabiliseerd wordt.

Selectieve en beperkte migratie van onder meer hoog opgeleiden die kunnen bijdragen aan onze maatschappij moet wel mogelijk zijn. Dat kan een positief verhaal zijn. Het huidige is dat niet.

Ik denk dat u in uw naïviteit ook niet goed beseft of weet dat veel van die oorlogsvluchtelingen zwaar getraumatiseerd zijn en tikkende tijdbommen zijn wanneer in onze maatschappij worden losgelaten. Ze kunnen bijzonder agressief reageren met buitensporig geweld waarvan ze ook getuige zijn geweest in hun thuisland.


Citaat:
Helemaal akkoord; de fundamentele oplossing is de ontwikkeling van de 3e wereld.
Niet alleen dat, ook geboortebeperking is dringend nodig en fundamenteel. Cfr Tunesië.

Wat is dat toch met mensen met hun asielzoekers fetisj waarbij ze perse asielzoekers naar onze contreien willen halen?
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 15:44   #271
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
...dan is de hele wereld verloren...

Ik vind dat je zaken in perspectief moet zien. Als je zo vaak dit soort dingen over Zweden post, dan moet je dat proportioneel ook voor "andere landen" doen.

Ge zijt in feite met een vergrootglas naar een vlam aan het zoeken terwijl het huis rond u in brand staat.

Dat wil ik daarmee zeggen.
In vergelijking met Zweden is de toestand in Chicago - hoe erg ook - van hieruit gezien een ver-van-mijn-bed-show. Hoewel er volgens mij ook daar lessen uit te trekken zijn voor Europa.

Dat er zoveel aandacht is voor Zweden heeft verschillende oorzaken:
  • Dat land is in veel opzichten vergelijkbaar met ons land. De gulle sociale voorzieningen. De massa immigratie vanuit moslimlanden. De verstikkende politieke correctheid. Alles is herkenbaar voor ons, maar dan in de overtreffende trap.
  • Door hun roekeloos massa-immigratie beleid van ongedocumenteerde personen uit oorlogszones als de Hoorn van Afrika en Afghanistan leeft bij ons het gevoel dat de problemen die we nu in Zweden zien een visioen zijn van wat ons hier binnen 2 decennia te wachten staat.
  • Er is enerzijds de stuitend hypocriete borstklopperij van de Zweedse regering over feminisme en anderzijds de realiteit waar keer op keer op keer de daders van seksueel geweld niet of nauwelijks gestraft worden (indien ze moslim allochtoon zijn tenminste) en de slachtoffers aan hun lot worden overgelaten.

Daarom wordt er vanuit West-Europese alternatieve media en Britse tabloids met argusogen naar dat land gekeken. Één en ander waait ook de grote plas over en belandt in de speeches van Trump.

Dan kan jij wel zeggen "hij zou het beter hebben over Chicago" maar guess what? Dat doet hij ook:

http://www.newyorker.com/news/news-d...ominous-tweets

https://www.washingtonpost.com/news/...ly-sends-help/
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 16:17   #272
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Je stelt het voor alsof men de hele 3e wereld wil adopteren. Dat is niet zo.
"Men" wil dat niet maar no-borders activisten van allerlei NGO's zijn vóór de Libische kust druk bezig om ons met een voldongen feit op te zadelen.

Iedereen die ze kunnen opvissen op twee kilometer van de kust wordt helemaal naar Italië verscheept en daar afgezet.

Dit wakkert het businessplan van de mensensmokkelaars alleen maar aan die steeds meer gelukzoekers naar Libië transporteren en in een rubberboot te water laten.

3 miljard mensen zitten in een vergelijkbare economische situatie als die bootmigranten en niets houdt de mensensmokkelaars tegen om steeds meer kandidaten te ronselen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Het gaat om mensen in nood, die hun land ontvluchten voor oorlog en vervolging op te vangen; dat is heus geen "tsunami" van mensen.
Het gaat om gelukszoekers die benaderd werden door mensensmokkelaars. Het zijn voor het grootste deel mannen. Van de weinige vrouwen komt vier vijfden in de prostitutie terecht:

https://www.theguardian.com/global-d...t-crisis-level

Hoewel seksslavernij een betere omschrijving is.

Hun slavendrijvers kunnen zich geen betere handlangers wensen dan al die no-borders NGO schepen die gratis en voor niets de laatste en moeilijkste reisetappe van hun slachtoffers voor hun rekening nemen.

http://www.zerohedge.com/news/2016-1...-mediterranean

Misschien goed om daar eens bij stil te staan wanneer je nog eens 1% van je inkomen wegschenkt aan zo'n NGO.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Vluchtelingen per capita vind ik altijd een interessante grafiek om perspectief te krijgen. Hoeveel Europese landen staan er in de top5 denk je?
Grote groepen moslim vluchtelingen in een moslim land is geen demografische tijdbom.

10% moslims in een rijk, naïef en door misplaatst schuldgevoel geplaagd West-Europees land is dat wel.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 16:25   #273
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.867
Standaard

Een klein lichtpuntje:

Zweden deporteert 5 Afghaanse vluchtelingen na groepsverkrachting

Citaat:
Vijf minderjarige asielzoekers die in Zweden een jonge jongen ontvoerden en verkrachtten, moeten voor een periode van 10 jaar terug naar hun moederland Afghanistan, zo besloot het Zweedse Hof van Beroep vandaag. De Afghanen, in de leeftijd van 15 en 16 jaar, waren in december veroordeeld tot jeugddetentie, terwijl het verzoek van de aanklager om deportatie door de rechtbank werd afgewezen. Justitie maakte bezwaar tegen het vonnis en eiste alsnog de uitwijzing van het vijftal.

De geruchtmakende groepsverkrachting vond plaats op 24 oktober vorig jaar in Gottsunda, een district ten zuiden van Uppsala. Het slachtoffer was eveneens een Afghaan, maar jonger dan zijn belagers. Deze voerden de knul mee naar een bosrijk gebied waar hij werd ontkleed, geslagen, gebeten, bedreigd met een mes, bespuwd en vervolgens een uur lang verkracht door de vijf vluchtelingen. De aanvallers filmden het geweld ook en dreigden het slachtoffer met het via Facebook verspreiden van de beelden.

Bij het proces in december stelde de rechtbank dat plegers van zulke zware zedenzaken normaliter kunnen worden uitgezet, maar dat “de veiligheidssituatie in Afghanistan fors achteruitgegaan is” en dat “de jongeren zeer hard zouden worden getroffen door deportatie”. De jeugdige leeftijd van de verkrachters was destijds een belangrijke factor in de mildheid van het vonnis, schrijft Expressen.se.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 16:52   #274
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Kortzichtig en wishful thinking. Vele Afrikanen dromen ervan om naar Europa te komen. Zo proberen ze een Europese vrouw aan de haak te slaan, daarmee te trouwen en zo aan verblijfspapieren te geraken. En dat gaat alleen nog maar erger worden in de toekomst met een bevolking die naar 4.4 miljard groeit terwijl Europa 500 miljoen inwoners telt. We gaat hier dus bedolven worden indien men geen passende maatregelen neemt.



Er is een reden waarom er een scheiding is tussen kerk en staat. Of gaan we de Sharia hier terug invoeren?
Kent ge dat?, een vals dilemma?: https://nl.wikipedia.org/wiki/Vals_dilemma

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Politiek correctheid is geen scheldwoord, maar het beschrijft een laffe houding waarbij men de waarheid niet onder ogen zien omwille van een persoonlijk, dogmatisch geloof waarbij alles in het werk gesteld wordt ( waaronder ook liegen en bedriegen ) opdat dit geloof niet zou worden ondermijnd.
Een mooi voorbeeld is de terechte uitlatingen van Crevits en de reacties daarop uit linkse, politiek correcte hoek waarbij meteen verontwaardigd termen als stigmatiserend en culpabiliserend erbij worden gesleurd. De waarheid mag niet gezegd of geweten zijn.
Het is geen scheldwoord... MAAR... (en dan volgen een hele hoop woorden met een pejoratieve bijklank...)

goeike

Bon, inhoudeleijk dan, kunt ge dat "persoonlijk, dogmatisch geloof" wat beschrijven, want het blijft wat abstract zo.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht

Vooral dat laatste. Hou mensen uit een bepaalde regio in de buurt van die regio zodat ze naar de oorlog kunnen terugkeren. Cultureel en gedragsmatig levert dit ook minder mogelijke conflicten op. Nu organiseert men hele volksverhuizingen waarbij mensen uiteindelijk nooit mee terugkeren en het thuisland zo ook gedestabiliseerd wordt.
ik mag hopen dat je "na de oorlog" en niet "naar de oorlog" bedoelt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Selectieve en beperkte migratie van onder meer hoog opgeleiden die kunnen bijdragen aan onze maatschappij moet wel mogelijk zijn. Dat kan een positief verhaal zijn. Het huidige is dat niet.

Ik denk dat u in uw naïviteit ook niet goed beseft of weet dat veel van die oorlogsvluchtelingen zwaar getraumatiseerd zijn en tikkende tijdbommen zijn wanneer in onze maatschappij worden losgelaten. Ze kunnen bijzonder agressief reageren met buitensporig geweld waarvan ze ook getuige zijn geweest in hun thuisland.
Helemaal waar, die zijn getraumatiseerd.
Uw reactie: buiten houden want gevaarlijk!
Mijn reactie: helpen!
(uw vermoedelijke tegenreactie: maar we kunnen die niet helpen, we kunnen dat niet dragen)
(mijn anticipatieve tegentegenreactie: niemand vraagt ons �*edereen te helpen)
(etc. etc.)


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Wat is dat toch met mensen met hun asielzoekers fetisj waarbij ze perse asielzoekers naar onze contreien willen halen?
Ah zo jammer, ge kunt het toch niet laten om nog effe extra te overdrijven. (ik vond de rest nog redelijk eigenlijk).

Allé, ernstig nu, zoek eens in mijn discours waar ik pleit voor asielzoekers
naar hier te halen. Waar haalt ge het toch man.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 16:54   #275
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
In vergelijking met Zweden is de toestand in Chicago - hoe erg ook - van hieruit gezien een ver-van-mijn-bed-show. Hoewel er volgens mij ook daar lessen uit te trekken zijn voor Europa.

Dat er zoveel aandacht is voor Zweden heeft verschillende oorzaken:
  • Dat land is in veel opzichten vergelijkbaar met ons land. De gulle sociale voorzieningen. De massa immigratie vanuit moslimlanden. De verstikkende politieke correctheid. Alles is herkenbaar voor ons, maar dan in de overtreffende trap.
  • Door hun roekeloos massa-immigratie beleid van ongedocumenteerde personen uit oorlogszones als de Hoorn van Afrika en Afghanistan leeft bij ons het gevoel dat de problemen die we nu in Zweden zien een visioen zijn van wat ons hier binnen 2 decennia te wachten staat.
  • Er is enerzijds de stuitend hypocriete borstklopperij van de Zweedse regering over feminisme en anderzijds de realiteit waar keer op keer op keer de daders van seksueel geweld niet of nauwelijks gestraft worden (indien ze moslim allochtoon zijn tenminste) en de slachtoffers aan hun lot worden overgelaten.

Daarom wordt er vanuit West-Europese alternatieve media en Britse tabloids met argusogen naar dat land gekeken. Één en ander waait ook de grote plas over en belandt in de speeches van Trump.

Dan kan jij wel zeggen "hij zou het beter hebben over Chicago" maar guess what? Dat doet hij ook:

http://www.newyorker.com/news/news-d...ominous-tweets

https://www.washingtonpost.com/news/...ly-sends-help/
goed punt
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 17:03   #276
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
"Men" wil dat niet maar no-borders activisten van allerlei NGO's zijn vóór de Libische kust druk bezig om ons met een voldongen feit op te zadelen.

Iedereen die ze kunnen opvissen op twee kilometer van de kust wordt helemaal naar Italië verscheept en daar afgezet.

Dit wakkert het businessplan van de mensensmokkelaars alleen maar aan die steeds meer gelukzoekers naar Libië transporteren en in een rubberboot te water laten.
inderdaad, dat helpt natuurlijk ook niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
3 miljard mensen zitten in een vergelijkbare economische situatie als die bootmigranten en niets houdt de mensensmokkelaars tegen om steeds meer kandidaten te ronselen.

Het gaat om gelukszoekers die benaderd werden door mensensmokkelaars. Het zijn voor het grootste deel mannen. Van de weinige vrouwen komt vier vijfden in de prostitutie terecht:

https://www.theguardian.com/global-d...t-crisis-level

Hoewel seksslavernij een betere omschrijving is.

Hun slavendrijvers kunnen zich geen betere handlangers wensen dan al die no-borders NGO schepen die gratis en voor niets de laatste en moeilijkste reisetappe van hun slachtoffers voor hun rekening nemen.

http://www.zerohedge.com/news/2016-1...-mediterranean
't is waar. De "gelukzoekers" hebben een onrealistische verwachting. Ik herinner me een interview met een Nigeriaan of zo die toch naar Duitsland wou gaan "omdat ze hun land na WO II net opnieuw hadden opgebouwd"
Tja...

Ja wat doe je daar aan. Ontradingscampagnes en verbeteren van de levensomstandigheden zeker? Nu, ik dacht ook dat deze kandidaten weinig kans op slagen hebben. Heb jij daar toevallig zicht op?, op het aantal goedgekeurde asieldossiers per land van herkomst, voor Zweden miss?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Misschien goed om daar eens bij stil te staan wanneer je nog eens 1% van je inkomen wegschenkt aan zo'n NGO.
Hmm...

Heb jij Haïti, Nepal, Filipijnen etc. gesteund toen er daar rampen waren? (aardbeving & tyfoon en zo). Ogenschijnlijk onschuldig, maar daar bleef ook geld plakken waar het niet zo mogen blijven plakken... Punt is, het is niet omdat een minderheid van hulp verkeerd terrecht komt dat je niet meer moet helpen. Of neem je liever geen "risico" en stort je maar geen geld dan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Grote groepen moslim vluchtelingen in een moslim land is geen demografische tijdbom.

10% moslims in een rijk, naïef en door misplaatst schuldgevoel geplaagd West-Europees land is dat wel.
Ah, gij denkt dat Jordanië en Turkije niet kreunen onder de vluchtelingen die ze opvangen?


enneuh... enough about the schuldgevoel, dat is een non-argument. #annoyed
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 18:31   #277
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Zweden IS hopeloos verloren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 19:35   #278
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Zweden IS hopeloos verloren.
Zweden IS NIET hopeloos verloren
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 19:52   #279
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Zweden IS NIET hopeloos verloren
Irak is veiliger voor vrouwen dan Zweden.

https://www.infowars.com/war-corresp...den-for-women/
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 22:55   #280
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ja wat doe je daar aan. Ontradingscampagnes en verbeteren van de levensomstandigheden zeker? Nu, ik dacht ook dat deze kandidaten weinig kans op slagen hebben.
Veel immigranten doen zelfs geen moeite om asiel aan te vragen. Zo hadden de inwoners van de "jungle" in Calais hun ogen gericht op de UK en wilden de meesten geen intrek nemen in de speciaal voor hen geplaatste wooncontainers omdat dat hen in een asielpocedure zou kunnnen dwingen.

In de UK hoopten ze meer gerust gelaten te worden en bij familie of vrienden een leventje in de schaduw te kunnen leiden:
http://www.huffingtonpost.co.uk/entr...b0fce107d15dfa

De Franse regering heeft de Calais-groep alleen maar uiteengedreven zonder ze op te sluiten. In de hoop dat ze elders minder overlast veroorzaken.

En dan zijn er de vluchtelingen die gewoon van de radar verdwijnen, waaronder veel kinderen:

https://www.theguardian.com/world/20...child-refugees

http://www.spectator.co.uk/2016/09/h...e-immigration/

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Heb jij daar toevallig zicht op?, op het aantal goedgekeurde asieldossiers per land van herkomst, voor Zweden miss?
Geen idee. Maar dat moet ergens wel te vinden zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Heb jij Haïti, Nepal, Filipijnen etc. gesteund toen er daar rampen waren? (aardbeving & tyfoon en zo). Ogenschijnlijk onschuldig, maar daar bleef ook geld plakken waar het niet zo mogen blijven plakken... Punt is, het is niet omdat een minderheid van hulp verkeerd terrecht komt dat je niet meer moet helpen.
Ik geef niet gauw geld aan zo'n zaken, om de reden die je noemt. Ik heb liever dat de overheid dat organiseert want ik vermoed dat er dan weinig geld blijft plakken aan "werkingsmiddelen".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Of neem je liever geen "risico" en stort je maar geen geld dan?
Ik heb enige tijd geleden een serieus bedrag (4 �* 5 maandlonen) geschonken aan iemand in een "arm" land die ik persoonlijk ken en die in geldnood zat. Geen moment spijt van gehad als ik zie hoe dat die familie vooruit geholpen heeft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ah, gij denkt dat Jordanië en Turkije niet kreunen onder de vluchtelingen die ze opvangen?
Nee ik weet dat ze daar gigantisch veel vluchtelingen opvangen. En Europa ondersteunde die opvang ook via het World Food Program van de VN, maar trok in 2015 een groot deel van die steun in omdat Merkel meer vluchtelingen naar Duitsland wou lokken:

U.N. Funding Shortfalls and Cuts in Refugee Aid Fuel Exodus to Europe

WFP to cut food vouchers for Syrian refugees in Jordan and Lebanon

Het kost 10 keer meer om een vluchteling op te vangen in de USA (en wellicht dus ook Europa) dan in het Midden Oosten:
http://cis.org/High-Cost-of-Resettli...stern-Refugees

Dus met het geld dat we nu spenderen voor opvang hier kun je in principe 10x meer mensen opvangen in het MO. Of een win-win compromis: je "oversponsort" de opvang in Jordanië en Turkije zodat die landen er nog een fikse duit aan overhouden, en tegelijk sparen wij geld uit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
enneuh... enough about the schuldgevoel, dat is een non-argument. #annoyed
Shit nu voel ik me schuldig!
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be