Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 december 2017, 20:05   #41
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Minister Ben heeft geen enkele zeggenschap over enig mogelijk aanvalplan. Politie is immers een federale bevoegdheid.
de grondwet, vrije meningsuiting, censuur ... Weyts zal nog heel wat Erdogan bokes moeten eten eerst ook.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 11:38   #42
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Weyts wil radarverklikkers verbieden: 'Straf dat politie en BIVV samenwerken met Coyote'



Ik schreef er al eens een draadje over dat die dingen dienen verboden te worden.

De Minister heeft gelijk, dat moet afgeschaft worden.

De Minister verschiet dat politie en BIVV samenwerken met Coyote.

Misschien krijgen die wel een 'centje' toegestoken?

In een ver verleden kende ik iemand die misschien één van de eerste radarverklikkers onder de motorkap had steken. Na het binnenrijden van de autocontrole heeft hij dat moeten verwijderen.

Stel ik mij bij deze ook de vraag, je mag toch niet met je gsm spelen tijdens het rijden? Smoelboek en whatsapp die berichten doorgeven waar de politie controle zal houden?

De toestellen dienen verboden te worden en mocht men ze toch ontdekken tijdens een controle dan volgt er een fikse boete.

Ik ga nu waarschijnlijk in tegen die 76% die het wel graag gebruiken maar die omzeilen de wet want niet kan geduld worden.

Graag reactie
Ach ja, ben er geen fan van, maar er is een markt voor, dus ja...

Nee, niet verbieden; individuele vrijheid heeft voor mij voorrang in deze
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 17:02   #43
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Snelheidsduivels beginnen graag over allerhande andere overtredingen te lullen.

Een radarverklikkersysteem dient enkel voor de snelheidsduivel om te weten waar hij een snelheidsbeperking kan omzeilen. Dat is geen eerbare zaak.

Dat er in je gps aanduidingen staan waar het gevaarlijk is omdat op die plekken veel ongevallen gebeuren, dat is al heel wat beter.
Een snelheidsverklikker zijn eerste doel,is de correcte snelheid afficheren tov de gps gemeten. Dus hij toont uw echte snelheid op 2 km nauwkeurig

De snelheidsverklikker tweede doel,is de snelheid die je mag rijden permanent tonen zodat je weet hoe hard je mag rijden op welke plaats. Ik denk moest er iemand met andere hersenen dan ben Weyts ooit ene onderzoek doen met de vraag, wist u welke snelheid u mocht rijden op die plaats, dat de minister een onthutsend antwoord zou krijgen...

En ja de snelheidsverklikker zegt ook waar de flitspalen staan en dat is op zichzelf ook geen geniaal.moeilijk gegeven maar ook weer handig hebbeding omdat het u attent maakt op de snelheid die je mag en kan rijden

En uiteindelijk waar jullie,over zitten zagen is dan dat de snelheidsverklikker toelaat om te weten als een netwerk van verwante zielen die zich niet meer willen laten rollendoor onze Belgische staatskas , dat je doorgeeft aan elkaa waar ze controles houden. Ja juist ja, dus de Belg mag niet leer solidair zijn, remember vroeger knipperde je met uw grootlichten om de tegenliggers te verwittigen voor snelheidscontroles... oh slechte Belgen toch


Hebben jullie eigenlijk een onderzoek waar bewezen is dat coyote rijders significant harder rijden en significant meer ongevallen hebben ? Ik denk het niet. Het enige onderzoek dat je hebt is dat die coyote rijder significant minder stress hebben en significant minder overtredingen

Laatst gewijzigd door brother paul : 6 december 2017 om 17:04.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 18:55   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.005
Standaard

Het klopt dat een gps een handig toestel is om constant je te wijzen op de maximum toegelaten snelheid, en vooral de overschrijding.
Spijtig doet mijn gps (garmin zumo) dat niet met een geluidssignaal. Alleen een verkleuring.

Verder vermoed ik dat de snelheid die je gps je opgeeft, accurater is dan 2 km per uur afwijking.

En coyote-bestuurders zijn asociale snelheidsduivels.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 19:09   #45
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Een snelheidsverklikker zijn eerste doel,is de correcte snelheid afficheren tov de gps gemeten. Dus hij toont uw echte snelheid op 2 km nauwkeurig

De snelheidsverklikker tweede doel,is de snelheid die je mag rijden permanent tonen zodat je weet hoe hard je mag rijden op welke plaats. Ik denk moest er iemand met andere hersenen dan ben Weyts ooit ene onderzoek doen met de vraag, wist u welke snelheid u mocht rijden op die plaats, dat de minister een onthutsend antwoord zou krijgen...

En ja de snelheidsverklikker zegt ook waar de flitspalen staan en dat is op zichzelf ook geen geniaal.moeilijk gegeven maar ook weer handig hebbeding omdat het u attent maakt op de snelheid die je mag en kan rijden

En uiteindelijk waar jullie,over zitten zagen is dan dat de snelheidsverklikker toelaat om te weten als een netwerk van verwante zielen die zich niet meer willen laten rollendoor onze Belgische staatskas , dat je doorgeeft aan elkaa waar ze controles houden. Ja juist ja, dus de Belg mag niet leer solidair zijn, remember vroeger knipperde je met uw grootlichten om de tegenliggers te verwittigen voor snelheidscontroles... oh slechte Belgen toch


Hebben jullie eigenlijk een onderzoek waar bewezen is dat coyote rijders significant harder rijden en significant meer ongevallen hebben ? Ik denk het niet. Het enige onderzoek dat je hebt is dat die coyote rijder significant minder stress hebben en significant minder overtredingen
Ja maar we moeten er niet flauw over doen, die Coyote ed worden gekocht om niet geflitst te worden.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 6 december 2017 om 19:09.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 22:19   #46
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja maar we moeten er niet flauw over doen, die Coyote ed worden gekocht om niet geflitst te worden.
Tuurlijk , maar Frankrijk is de coyote verboden, en kan de,politie de,toestellen aanslaan. In feite rijden ze daar allemaal met Waze app en andere tools rond en verwittigen ze zo elkaar.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 22:57   #47
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Tuurlijk , maar Frankrijk is de coyote verboden, en kan de,politie de,toestellen aanslaan.
Bron Paul...
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 23:30   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Hebben jullie eigenlijk een onderzoek waar bewezen is dat coyote rijders significant harder rijden en significant meer ongevallen hebben ? Ik denk het niet. Het enige onderzoek dat je hebt is dat die coyote rijder significant minder stress hebben en significant minder overtredingen
Wie is "jullie"?

Feit is dat Coyote in een aantal landen verboden is. M.i. terecht.

http://newsmonkey.be/article/80355
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 23:33   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja maar we moeten er niet flauw over doen, die Coyote ed worden gekocht om niet geflitst te worden.
Natuurlijk, Paul maakt zich hopeloos belachelijk als hij hier als het heilig boontje beweert dat de Coyote in een auto zit om altijd met respect voor de maximumsnelheid te rijden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 23:42   #50
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Waze zou beter zijn en bovendien gratis:

Citaat:
http://newsmonkey.be/article/70380

OPINIE

Minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) wil Coyote, het systeem dat flitscontroles doorgeeft, verbieden in Vlaanderen. Die betalende dienst pochte in juni dat ze 1 miljoen gebruikers in België hebben, Weyts reageert daar nu op met een mogelijk verbod. Een beetje een absurde discussie, want de waarheid is dat Coyote vandaag al stevig achterhaald is: waarom zou je in godsnaam betalen voor info over flitscontroles als je Waze gratis kan gebruiken én zoveel meer krijgt?

Als je nog niet gehoord hebt van Waze, de mobiliteitsapp van Google, dan wordt dat dringend tijd. De app telt tientallen miljoenen gebruikers wereldwijd. Het systeem is even eenvoudig als gebruiksvriendelijk: duizenden gebruikers die de app hebben sturen in real time data naar Waze over hoe snel ze rijden. Op die manier zit Waze heel snel waar er opstoppingen zijn of niet.

Bovendien zit aan Waze een systeem waarbij gebruikers elkaar ook kunnen waarschuwen voor zowat alles dat op de weg gebeurt: ongevallen, hindernissen, vertragingen, maar ook politie die al dan niet verdoken opgesteld staat of flitscontroles aan het uitvoeren is.

De app is niet meteen bedoeld om die flitscontroles te vermijden, het is vooral een erg goed hulpinstrument om verkeersopstoppingen te ontlopen: in real time past het je route aan als je dreigt jezelf vast te rijden. Daarbij levert de combinatie van de data van Google Maps én die van de gebruikers in real time erg knappe resultaten.

Google heeft Waze niet ontwikkeld als 'verkeersverklikker', het is gigantisch veel meer. Waze is zo een logische stap in de datarevolutie die mobiliteit vanuit Silicon Valley overspoelt vandaag. In plaats van een massa "domme" of liever ongeïnformeerde individuele autobestuurders moet er een centraal gestuurd systeem komen. Liefst daarbij met wagens die zelf rijden en op basis van zo'n systeem beslissingen nemen over het verkeer. Dat daarbij meldingen over politieaanwezigheid binnenkomen, is niet meer dan normaal.

Laatst gewijzigd door Micele : 6 december 2017 om 23:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 08:37   #51
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Bij Google gaat het om macht?

Privacygroep eist blokkade Waze-overname Google
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 20:53   #52
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het klopt dat een gps een handig toestel is om constant je te wijzen op de maximum toegelaten snelheid, en vooral de overschrijding.
Spijtig doet mijn gps (garmin zumo) dat niet met een geluidssignaal. Alleen een verkleuring.

Verder vermoed ik dat de snelheid die je gps je opgeeft, accurater is dan 2 km per uur afwijking.

En coyote-bestuurders zijn asociale snelheidsduivels.
Ze rijden wellicht ook met een SUV ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 21:30   #53
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk, Paul maakt zich hopeloos belachelijk als hij hier als het heilig boontje beweert dat de Coyote in een auto zit om altijd met respect voor de maximumsnelheid te rijden.
Ik heb geen Coyote omdat het goedkoper is om gewoon de snelheidsbeperkingen te volgen. Als ik morgen niet meer weet wat aan te vangen met mijn centen dan zal ik een Coyote aanschaffen en waarschijnlijk zoals een vroegere collega ontelbare keren worden geflitst.
Verschillende malen mogen meemaken dat ie te snel, met toeterende Coyote, voorbij de flitspaal rijdt ... Te druk met zijn job bezig ... hand-free bellen ...
Flits ...
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2017, 22:37   #54
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Weyts wil radarverklikkers verbieden: 'Straf dat politie en BIVV samenwerken met Coyote'



Ik schreef er al eens een draadje over dat die dingen dienen verboden te worden.

De Minister heeft gelijk, dat moet afgeschaft worden.
(...)
De minister wil het niet afschaffen maar verbieden.

Dat betekent in feite dat ik u niet zou mogen vertellen dat er op een bepaald punt een controle staat.
De minister wil dus verbieden dat mensen vrij met elkaar kunnen communiceren over gelijk welk onderwerp.
Dat heet censuur en is kenmerkend voor dictatoriale regimes.

Komt zoiets erdoor dan leven we niet langer in een democratische rechtstaat.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2017, 22:41   #55
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Bron Paul...
Micele , mijn familie in fr. Zo simpel
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2017, 22:43   #56
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk, Paul maakt zich hopeloos belachelijk als hij hier als het heilig boontje beweert dat de Coyote in een auto zit om altijd met respect voor de maximumsnelheid te rijden.
Zeg notoire fietser, rij eens naar Brussel om 10 u aan 180 km per uur. En al wie de baan doet begrijpt wat ik bedoel
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2017, 22:45   #57
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
De minister wil het niet afschaffen maar verbieden.

Dat betekent in feite dat ik u niet zou mogen vertellen dat er op een bepaald punt een controle staat.
De minister wil dus verbieden dat mensen vrij met elkaar kunnen communiceren over gelijk welk onderwerp.
Dat heet censuur en is kenmerkend voor dictatoriale regimes.

Komt zoiets erdoor dan leven we niet langer in een democratische rechtstaat.
Voila, plus dat hij discriminatie werkt, want alternatieven via apps bestaan al, en kun je niet tegenhouden,en verbieden, al is het maar dat je een facebookgeoepje, of een twittergroepje, of je mag het hele internet platleggen met dank aan ben zijn megalo gedachte. Hij mag van,mij naar China verhuizen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2017, 00:07   #58
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Langs de ene kant willen ze verbieden dat mensen kunnen zien waar ze flitsen.
Langs de andere kant zetten ze dikwijls zelf aankondigingen of waarschuwingen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2017, 00:09   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
De minister wil het niet afschaffen maar verbieden.

Dat betekent in feite dat ik u niet zou mogen vertellen dat er op een bepaald punt een controle staat.
De minister wil dus verbieden dat mensen vrij met elkaar kunnen communiceren over gelijk welk onderwerp.
Dat heet censuur en is kenmerkend voor dictatoriale regimes.

Komt zoiets erdoor dan leven we niet langer in een democratische rechtstaat.
Dan is volgens u Zwitserland geen "democratische rechtstaat".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2017, 18:26   #60
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan is volgens u Zwitserland geen "democratische rechtstaat".
Wat doet Zwitserland dan?
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be