Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 april 2017, 20:49   #101
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja, voor een parkeerplaats.
Nope.

Citaat:
• De huur van een parkeerplaats valt niet onder de woninghuurwet, maar onder het algemeen huurrecht. Eigenaars-verhuurders hebben daardoor meer vrijheid om de afspraken naar hun hand te zetten. Zo is het perfect mogelijk om huurcontracten af te sluiten voor bepaalde duur, bijvoorbeeld voor 1 jaar, en een voorafbetaling te vragen van de huur voor dat volledige jaar. Sluit u een overeenkomst voor onbepaalde duur, dan geldt een korte opzeggingstermijn van één maand. Als de huurder het huurgeld niet betaalt, kunt u hem redelijk eenvoudig 'buitenwerken'.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 21:50   #102
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
In leuven kost een parkeerplek snel 30k euro (bvb in een ondergrondse private parking).

Die levert u 100 euro per maand huur op.

4 % rendement is best ok hoor. En geen kosten.
Als je in de stad een morzel grond bezit tussen twee rijhuizen en daar een aantal garages op zet, dan is de intrinsieke waarde van de garages voornamelijk de grond + garages zelf.
Is de intrinsieke waarde van zo'n ondergrondse parking gegarandeerd €30000 voor die hele looptijd van 25 jaar die jij vooropstelt?
Wat als de stad die grond wil onteigenen? Denk je echt dat de stad €30000 op tafel wil gooien voor 20-30m²?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 22:12   #103
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Als je in de stad een morzel grond bezit tussen twee rijhuizen en daar een aantal garages op zet, dan is de intrinsieke waarde van de garages voornamelijk de grond + garages zelf.
Is de intrinsieke waarde van zo'n ondergrondse parking gegarandeerd €30000 voor die hele looptijd van 25 jaar die jij vooropstelt?
Wat als de stad die grond wil onteigenen? Denk je echt dat de stad €30000 op tafel wil gooien voor 20-30m²?
De stad misschien niet, maar iemand die zijn auto anders elke dag 500m verder moet gaan parkeren, misschien wel.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 22:16   #104
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als je zo eens ziet hoeveel er in de sociale pot gestoken word van ieder die werkt en wat daar maar terug uit komt ...dan klopt er iets niet in dat sociaal verzekering bedrijf.
Den tijd dat de sociale zekerheid breakeven draaide met de sociale bijdragen van de werknemer en de werkgever, is dan wel al een tijdje voorbij.
Een flink stuk van de btw bijdragen (van iedereen die consumeert) komen ook al in de sociale pot terecht.
En dan behoort het leefloon nog niet tot de sociale pot.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 22:28   #105
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Als je in de stad een morzel grond bezit tussen twee rijhuizen en daar een aantal garages op zet, dan is de intrinsieke waarde van de garages voornamelijk de grond + garages zelf.
Is de intrinsieke waarde van zo'n ondergrondse parking gegarandeerd €30000 voor die hele looptijd van 25 jaar die jij vooropstelt?
Wat als de stad die grond wil onteigenen? Denk je echt dat de stad €30000 op tafel wil gooien voor 20-30m²?
Ik spreek over een parkeerplaats in een ondergrondse parking (privaat gebouw).

Die werden ter optie mee aangeboden bij de mensen die de appartementen erboven kochten, een aantal werden verkocht aan derden die ze verhuren.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 22:36   #106
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik spreek over een parkeerplaats in een ondergrondse parking (privaat gebouw).

Die werden ter optie mee aangeboden bij de mensen die de appartementen erboven kochten, een aantal werden verkocht aan derden die ze verhuren.
Wel, ook al gaan die misschien van de hand aan €30000, ik geloof nooit dat ze een intrinsieke waarde in die grootorde bezitten. Maw, er hangt een risico aan vast gedurende de tijd dat je in het bezit bent van die parkeerplaats. Zeker over lange periodes zoals 25 jaar.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 22:41   #107
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Wel, ook al gaan die misschien van de hand aan €30000, ik geloof nooit dat ze een intrinsieke waarde in die grootorde bezitten. Maw, er hangt een risico aan vast gedurende de tijd dat je in het bezit bent van die parkeerplaats. Zeker over lange periodes zoals 25 jaar.
Uiteraard.

Ik heb het ook niet gedaan. Maar voor sommigen is dat aantrekkelijk: relatief goed rendement en gemakkelijk wanbetalers buiten krijgen. Geen onderhoud. Geen tot weinig taxen/extra kosten.

Maar als je er vanaf moet, vooral in economische moeilijkere tijden, kan je inderdaad wel eens verschrikken van de waarde. Je hebt dus wel degelijk een punt.

Ik wou ooit een appartement kopen, en deze formule (parkeerplek kopen en direct verhuren) werd erbij aangeboden. In hartje Leuven.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2017, 00:03   #108
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Hoe kan iemand ,blijkbaar zomaar,33 JAAR werklozenstatuut behouden?
Alleenstaande moeder, allee ter verduidelijking, officieel alleenstaande moeder met 4 kinderen. Trekt dan nog bovenop haar dop dubbel kindergeld en woont in een immens grote villa met binnenzwembad en met rij- en springpiste plus paardenstallen, op 14000 m² grond met daarop nog een renpiste terwijl meester des huizes 3 BVBA heeft waarvan er één het landgoed waar, zogezegd madam met haar dikke Mercedes alleen woont, in bezit heeft, inclusief ook de Mercedes, en de meester des huizes zelf officieel woonachtig is in een piepklein moeilijk verkoopbaar appartementje gelegen in één van de vele appartementsgebouwen die door de BVBA's gebouwd zijn.

En de controleurs van de belastingen zijn druk bezig met het nichtje van de bakker te grazen te nemen die tijdens de braderij buiten aan de bakkerij koffiekoekjes staat te verkopen.

Laatst gewijzigd door Garry : 30 april 2017 om 00:07.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2017, 07:32   #109
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
En de VDAB.
Henri doet aan gebiedsafstand? De laatste keer dat ik op de kaart keek was Henegouwen nog Waals.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2017, 09:03   #110
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat kan alleen maar met een vonnis van de vrederechter, met alle rompslomp die daaraan vooraf gaat...
Niet voor een garagebox.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2017, 09:04   #111
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Nope.
Jack in zijn hemd gezet.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2017, 09:07   #112
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
In leuven kost een parkeerplek snel 30k euro (bvb in een ondergrondse private parking).

Die levert u 100 euro per maand huur op.

4 % rendement is best ok hoor. En geen kosten.
Lijkt me een slechte investering.

100 x 25 x 12 = 30.000 euro, de aankoopprijs juist terug na 25 jaar.
Ik ken dingen die meer opbrengen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2017, 09:10   #113
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Ik kak niet op zelfstandigen,alleen hoeveel van die zelfverklaarde fantastische ondernemers hebben hun zaak op eigen houtje gestart?Ik heb grote bewondering voor mensen die zelf hun zaak opzetten hoor.Een neef van mij en zijn vrouw droomden van een eigen zaak maar kregen van niemand startkapitaal.Dus hebben ze eerst bijna 20 jaar keihard moeten werken,hij in de fabriek + extra weekends werken,zij als onderwijzeres en na de uren aan de kassa van de supermarkt(bijna iedere zondag).Daarna hun huis verkocht en een piepkleine rijwoning gehuurd.En nu gelukkig voor hun een succesvolle zaak,vaak 80 uur per week werken.Financieel gaat hun na 8 jaar zelfstandige duidelijk voor de wind want ze bouwen een villa,openen een tweede filiaal en hebben al een 4-tal garageboxen gekocht als investering.Bravo voor hun,maar ik durf dergelijk risico niet aan.
Ik ben geen racist maar...
Ik ben geen homofoob maar...
Ik kak niet op zelfstandigen maar...

What else is new
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2017, 09:52   #114
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Niet voor een garagebox.
Wie is er dan volgens u bevoegd wanneer er een geschil is?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2017, 10:55   #115
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Dat is volgens mijn bescheiden mening weer zo een 'alleenstaand' gevalletje waar men daarna de jacht op de werklozen even wat kracht gaat bijzetten?

Zelfs de jacht op die mensen die mantelzorgers zijn gaat onverstoord door.

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2017, 11:15   #116
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Ik ben geen racist maar...
Ik ben geen homofoob maar...
Ik kak niet op zelfstandigen maar...

What else is new
Ik kak wel op mensen die reeksen zinnen maken die beginnen met "ik kak/ben/... niet maar ...".

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2017, 18:03   #117
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Zelfs toen had men het daar al over, enkele jaartjes terug al ...

Basisinkomen, een grap of om te huilen?

En iets recenter waren het de Finnen dacht ik die zo een systeem wilden invoeren of het al gedaan hebben, geen idee van.

Iedereen 1500€ op de maand en u bent niet meer verplicht om uit werken te gaan.

Zij die dat wensen te doen zal men uiteraard ook niet tegenhouden.

Uit welke kas zo dat komen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2017, 08:07   #118
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Het enige argument zou de bijdrage mogen zijn welke in de pot werd gestopt door een individu. Het statuut zou er niet toe mogen doen.
Het minimum moet dan maar door de maatschappij worden bepaald.

Weg met de plafonds trouwens of men moet de plafonds eveneens evenredig toepassen op de bijdragen, of de mensen de vrije keus laten voor een staatspensioen of via een gekapitaliseerd vermogen in de privé.
Maar dan valt het hele systeem op zijn gat.
Zit daar dan een "eerlijk systeem" achter?
Ik dacht dat het de grootste groep en hun vakbonden waren die zichzelf bedienen?
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2017, 08:12   #119
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zelfs toen had men het daar al over, enkele jaartjes terug al ...

Basisinkomen, een grap of om te huilen?

En iets recenter waren het de Finnen dacht ik die zo een systeem wilden invoeren of het al gedaan hebben, geen idee van.

Iedereen 1500€ op de maand en u bent niet meer verplicht om uit werken te gaan.

Zij die dat wensen te doen zal men uiteraard ook niet tegenhouden.

Uit welke kas zo dat komen?
Uit de zak van zij die werken of gewerkt hebben of zie jij nog iemand anders?
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2017, 16:13   #120
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wie is er dan volgens u bevoegd wanneer er een geschil is?
Het normale contractrecht is geldig. Bij betwistingen kan je naar een rechtbank trekken, echter, je kan het contract eenzijdig beeindigen mits naleven contractuele voorwaarden.

Dus de auto is reeds lang weg en er is enkel mogelijkheid op schadevergoeding.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be