Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 november 2016, 12:04   #1241
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
dus U vind Marcel proust nonsens diarree ??

U hebt duidelijk geen cultuur ,moet je eens aan een fransman zeggen
proust is voor een fransman heilig en ieder kind moet die van buiten leren.
Geef dan eens een link naar het werk van Proust waar hij schrijft wat u citeerde?
Dat moet toch simpel zijn? En dan zullen we hier vlotjes een vertaling geven.
Tot nader order ga ik ervan uit dat u een klokje hebt horen luiden, maar duidelijk de klepel niet weet hangen...


Laatst gewijzigd door Wapper : 29 november 2016 om 12:05.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2016, 12:18   #1242
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
In mijn jonge jaren was dat nog verplichte literatuur in de lessen frans voor gevorderden (heb nog 3 jaar frans gevolgd per correspondentie van een gekend instituut in Turnhout ,van baron de lignac ) was verplicht in de expeditie dit te volgen.

deze zin stond in een van de lessen frans voor gevorderden ,ik weet wel wat hij wilt zeggen en het is zeer toepasselijk voor mij ,vandaar dat ik hem gebruik als afsluiter in voordrachten.

Probeer hem maar eens te vertalen in het Nederlands ,want die vertaling staat op een slide nadat de zaal mij vol ongeloof aankijkt en geen mens begrijpt wat ik wil zeggen
Nog eventjes tussendoor twee minuutjes spenderen aan uw van de pot gerukte verzinsels.....

In post 1224 stelde ik u vriendelijk de vraag in welke van de zeven tomes van À la recherche du temps perdu (M. Proust) uw eigenaardige zin vol fouten voorkomt. Ik stelde de vraag louter om naar uw reactie te peilen, want ik ken vanzelfsprekend het antwoord op mijn vraag : uw zin komt eenvoudigweg NIET voor in de ganse roman, en ze is bij mijn weten ook helemaal niet van Proust.

Mocht u een bewijs willen : als men de ganse tekst (de zeven tomes) van À la recherche du temps perdu analyseert aan de hand van enkele kernwoorden uit uw zin (réussite ; miracle ; permanent) blijkt dat
• het woord réussite 19 maal voorkomt
• het woord miracle 37 maal voorkomt
• het woord permanent(e) 51 maal voorkomt
Maar dat die drie woorden geen enkele keer voorkomen in één en dezelfde zin.

Kortom, zoals gewoonlijk hebt u één en ander eenvoudigweg verzonnen, en gaat u er van uit dat wij hier allen voldoende dom zijn om uw lulkoek te geloven. U vergist zich, beste mijnheer…..
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2016, 12:21   #1243
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Nog eventjes tussendoor twee minuutjes spenderen aan uw van de pot gerukte verzinsels.....

In post 1224 stelde ik u vriendelijk de vraag in welke van de zeven tomes van À la recherche du temps perdu (M. Proust) uw eigenaardige zin vol fouten voorkomt. Ik stelde de vraag louter om naar uw reactie te peilen, want ik ken vanzelfsprekend het antwoord op mijn vraag : uw zin komt eenvoudigweg NIET voor in de ganse roman, en ze is bij mijn weten ook helemaal niet van Proust.

Mocht u een bewijs willen : als men de ganse tekst (de zeven tomes) van À la recherche du temps perdu analyseert aan de hand van enkele kernwoorden uit uw zin (réussite ; miracle ; permanent) blijkt dat
• het woord réussite 19 maal voorkomt
• het woord miracle 37 maal voorkomt
• het woord permanent(e) 51 maal voorkomt
Maar dat die drie woorden geen enkele keer voorkomen in één en dezelfde zin.

Kortom, zoals gewoonlijk hebt u één en ander eenvoudigweg verzonnen, en gaat u er van uit dat wij hier allen voldoende dom zijn om uw lulkoek te geloven. U vergist zich, beste mijnheer…..
kwam uit mijn tekst van de avondschool over proust ,en de vertaling is prachtig.Daarom dat ik deze tekst nog steeds van buiten ken.
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2016, 12:28   #1244
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

pATRICE

Het vonnis
2 blz motivatie die ik volledig zal uitschrijven hier in het weekend

zoals letterlijk in de krant stond OMZEILEN VAN DE FAILLISSEMENT WET met oneigenlijk gebruik vereffeningswet. (heb ik nooit afgestreden)

exorbitante fees van de vereffenaars (klopt ook was gelijk aan de helft van de waarde van de voorraad !).Daarom factureer ik nu aan de nieuwe maatschappij en niet aan de oude ,dan is dit probleem opgelost.

De veroordeling

De rechtbank veroordeeld Van der es voor alle feiten (waarom niet gemotiveerd ) en dan de straf 2 jaar voorwaardelijk en boete en beroepsverbod alles samen op 1 blz

Iedereen die mij een mail zend krijgt de uittreksel van het vonnis toegestuurd ,kan het niet per PB sturen,dus je zult je moeten organiseren en mij een mail sturen waarop je het vonnis ontvangt.

[email protected]
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven

Laatst gewijzigd door bedrijven docter : 29 november 2016 om 12:29.
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2016, 12:39   #1245
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
kwam uit mijn tekst van de avondschool over proust ,en de vertaling is prachtig.Daarom dat ik deze tekst nog steeds van buiten ken.
Bedoelde zin heeft niets met Proust of met de Franse literatuur te maken, beste mijnheer. U hebt ze eenvoudigweg ter plaatse verzonnen.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2016, 12:54   #1246
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Bedoelde zin heeft niets met Proust of met de Franse literatuur te maken, beste mijnheer. U hebt ze eenvoudigweg ter plaatse verzonnen.
Dan moet je verdomd goed frans kennen om dit te doen ,
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2016, 12:56   #1247
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

GEVONDEN !
IEDEREEN MAG NU REAGEREN
er staat nergens in het vonnis dat ik mijn klanten oplichtte ,integendeel ik gaf ze een schuldvrije zaak en stuurde de rekening naar de leveranciers.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf img-161129113755-0001.pdf‎ (625,0 KB, 122x gelezen)
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2016, 12:59   #1248
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
Deze zin komt uit marcel proust " a la recherche du temps perdu' en wordt beschouwd ald het hoogste literaire frans dat er is. !
De lezer moet enige moeite doen om de structuur en de eigenlijke betekenis van sommige zinnen te begrijpen. Volgens tijdgenoten was dit ook de manier waarop hij praatte.

maar daarmee weet je nog steeds niet wat het wil zeggen ,dat is typisch Proust ,je moet de ganse boek lezen om zelfs maar te weten wat hij hier wil zeggen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/%C3%80...du_temps_perdu

Dus daarmee is nog maar eens aangetoond dat jullie geen Frans kennen want anders had je nooit zo zot geweest dit te willen vertalen met google.
Het is gewoon een klote zin die met haken en ogen aan elkaar hangt, zonder over de fouten te spreken. In hoogmoed hebt ge weer uw hand overspeeld.

Vous vous êtes planté mon cher, comme la grenouille de La Fontaine qui veut se faire aussi grosse que le boeuf.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2016, 13:20   #1249
Patrice
Gouverneur
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 1.110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
GEVONDEN !
IEDEREEN MAG NU REAGEREN
er staat nergens in het vonnis dat ik mijn klanten oplichtte ,integendeel ik gaf ze een schuldvrije zaak en stuurde de rekening naar de leveranciers.
*zucht*

Hoe vaak moet ik je nog zeggen dat die bluf hier niet werkt. Ik snel even een kleine paragraaf uit die tekst (die zelf maar een klein onderdeel van het vonnis is):

-----------

Meerdere beklaagden houden voor volledig te goeder trouw te hebben gehandeld en vertrouwd te hebben op de verklaringen van Van der Es, die steeds bleef volhouden dat de door hem opgezette constructie volledig legaal was. De rechtbank merkt nochtans op dat ook blijkt dat verschillende beklaagden nog tijdens het onderzoek zich ervan bewust waren dat hetgeen zij deden niet legaal was, dat zij buitensporige vergoedingen opstreken, dat de activa aan dumpingprijzen werden verkocht en de schuldeisers werden benadeeld.

-----------
Patrice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2016, 13:21   #1250
Patrice
Gouverneur
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 1.110
Standaard

Misschien kan Paul Van der Es een nieuw artikel schrijven: "Hoe op discussiefora je eigen ruiten inslaan."
Patrice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2016, 14:16   #1251
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
Omdat de geschiedenis anders is ,in hun land gebruiken ze voorbeelden uit de geschiedenis van Frankrijk.
*buzz*

Mis. In België worden ook bijna uitsluitend Franse auteurs bestudeerd tijdens de lessen Frans. Wat ook logisch is.

Weer eens:
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2016, 14:17   #1252
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
Dan moet je verdomd goed frans kennen om dit te doen ,
Je moet vooral heel slecht Frans kennen om zoveel fouten te maken.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2016, 20:56   #1253
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrice Bekijk bericht
Misschien kan Paul Van der Es een nieuw artikel schrijven: "Hoe op discussiefora je eigen ruiten inslaan."
is reklame
klanten lezen dat ze hun zaak schuldvrij terug krijgen !!
geen enkel klant is hiervoor veroordeeld

kom er straks op terug op dit vonnis ,
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven

Laatst gewijzigd door bedrijven docter : 29 november 2016 om 21:05.
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2016, 21:02   #1254
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Je moet vooral heel slecht Frans kennen om zoveel fouten te maken.
HIERBIJ

Mais au contraire de la plupart de mes reusites,la mienne est parfaitement simple ,parce qu'elle est basé d'un miracle permanent a moi seul reservé

Enkel proust kan zoiets schrijven want als je de context leest dan is dit als volgt vertaald (dit wil zeggen zo werd het ons geleerd )

Maar in tegenstelling tot wat ik bereikt heb ben ik steeds bescheiden gebleven.



Enkel Proust kon dit zo complexe in de franse taal weergeven. Als ik dit zou hebben verzonnen dan was ik een genie maar enkel proust kon dat.
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven

Laatst gewijzigd door bedrijven docter : 29 november 2016 om 21:04.
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2016, 21:15   #1255
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrice Bekijk bericht
*zucht*

Hoe vaak moet ik je nog zeggen dat die bluf hier niet werkt. Ik snel even een kleine paragraaf uit die tekst (die zelf maar een klein onderdeel van het vonnis is):

-----------

Meerdere beklaagden houden voor volledig te goeder trouw te hebben gehandeld en vertrouwd te hebben op de verklaringen van Van der Es, die steeds bleef volhouden dat de door hem opgezette constructie volledig legaal was. De rechtbank merkt nochtans op dat ook blijkt dat verschillende beklaagden nog tijdens het onderzoek zich ervan bewust waren dat hetgeen zij deden niet legaal was, dat zij buitensporige vergoedingen opstreken, dat de activa aan dumpingprijzen werden verkocht en de schuldeisers werden benadeeld.

-----------
Lees nu ook voor het eerst het vonnis.

Als je het vonnis analyseert stel je vast dat er mij 3 zaken worden verweten.

a) De sterfhuisconstructie zoals ik ze toepas is illegaal omdat het oneigenlijk gebruik maak van de rechtsfiguur van de vereffening.

b)exorbitant geldgewin met de vereffeningen

c) fouten in de vereffening waardoor schuldeisers werden benadeeld.

laat ons punt per punt bespreken en dat punt in de onderwerp balk aanhalen ,niet 2 zaken tegelijk en steeds bij het onderwerp blijven.

Maar eerst vraag ik aan Patrice of andere of er nog andere zaken zijn die mij worden verweten en die dus volgens jullie een 4e of 5e categorie uitmaken.

Verder stel ik vast dat niet veel mensen dit vonnis lezen gezien de wownloads maar op 14 staan ,dwz dat het geen invloed nog positief nog negatief zal hebben op mijn business.

Maar eerst de categorien van inbreuken. (ik zie er maar 3 staan in dit vonnis)
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2016, 21:23   #1256
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
HIERBIJ

Mais au contraire de la plupart de mes reusites,la mienne est parfaitement simple ,parce qu'elle est basé d'un miracle permanent a moi seul reservé

Enkel proust kan zoiets schrijven want als je de context leest dan is dit als volgt vertaald (dit wil zeggen zo werd het ons geleerd )

Maar in tegenstelling tot wat ik bereikt heb ben ik steeds bescheiden gebleven.



Enkel Proust kon dit zo complexe in de franse taal weergeven. Als ik dit zou hebben verzonnen dan was ik een genie maar enkel proust kon dat.
Andermaal, voer voor psychiaters….
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2016, 21:24   #1257
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
HIERBIJ

Mais au contraire de la plupart de mes reusites,la mienne est parfaitement simple ,parce qu'elle est basé d'un miracle permanent a moi seul reservé

Enkel proust kan zoiets schrijven want als je de context leest dan is dit als volgt vertaald (dit wil zeggen zo werd het ons geleerd )

Maar in tegenstelling tot wat ik bereikt heb ben ik steeds bescheiden gebleven.



Enkel Proust kon dit zo complexe in de franse taal weergeven. Als ik dit zou hebben verzonnen dan was ik een genie maar enkel proust kon dat.
Om te beginnen hebt ge alleen maar veroordelingen bereikt, zijt ge absoluut niet bescheiden en uw vertaling heeft niets te maken met een hutsepot dat frans, laat staan dat van Proust zou moeten weergeven.

Proust heeft dit nooit geschreven en zeker niet met deze woorden. Stop met u verder belachelijk te maken en blijf met uw zever af van Proust. Blijf op uw niveau.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2016, 21:30   #1258
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard De Sterfhuisconstructie Legaal Of Niet

"De sterfhuisconstructie zoals ik ze toepas is illegaal omdat het oneigenlijk gebruik maak van de rechtsfiguur van de vereffening." ja of neen ?


Dit doe ik de dag van vandaag nog steeds ,het vonnis heeft enkel gezegd dat het volgens hen ilegaal is zonder expliciet te zeggen waarom het illegaal is.
Dit is in schril contrast met de uitspraak in Brussel die expliciet zegde dat dit intellectuele valsheid in geschriften was om de openbare orde te omzeilen namelijk de faillissements wet en bovendien doorhaling en vernietiging beval van al de vereffeningsacten zoals de wet dit beveelt.

In dit vonnis staat enkel dat de rechters zeggen dat het ilegaal was zonder te zeggen zoals ze moeten van de grondwet WAAROM het illegaal is.

Dit is de hoofdreden waarom ik het vandaag terug kan doen ,nergens staat wat ik mis doe met de vereffening oneigenlijk te gebruiken.

Ik had nochtans in mijn besluiten in het beschikkend gedeelte zwaar geargumenteerd en gevraagd dat ze dat zouden aanduiden,dus hebben ze de grondwet naast zich neergelegd en niet gemotiveerd waarom het illegaal is.

kan men in de discussie in dit onderwerp blijven ,de andere 2 categorien komen later zeker ook aan de beurt.
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven

Laatst gewijzigd door bedrijven docter : 29 november 2016 om 21:32.
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2016, 21:38   #1259
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
HIERBIJ
Mais au contraire de la plupart de mes reusites,la mienne est parfaitement simple ,parce qu'elle est basé d'un miracle permanent a moi seul reservé
Dit werd nooit (jamais de la vie en rose) geschreven door Proust.
Onzin ad nauseam blijven herhalen verhoogt de geloofwaardigheid ervan niet.

Citaat:
Enkel proust kan zoiets schrijven want als je de context leest dan is dit als volgt vertaald (dit wil zeggen zo werd het ons geleerd )
U kent geen ene fluit van de werken van Proust...


Citaat:
Maar in tegenstelling tot wat ik bereikt heb ben ik steeds bescheiden gebleven.



Citaat:
Enkel Proust kon dit zo complexe in de franse taal weergeven. Als ik dit zou hebben verzonnen dan was ik een genie maar enkel proust kon dat.
En zalig zijn de armen van geest, want zij zullen Proust zien!
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2016, 22:54   #1260
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Dit werd nooit (jamais de la vie en rose) geschreven door Proust.
Onzin ad nauseam blijven herhalen verhoogt de geloofwaardigheid ervan niet.


U kent geen ene fluit van de werken van Proust...









En zalig zijn de armen van geest, want zij zullen Proust zien!
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be