Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 oktober 2006, 17:18   #1
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard "De heilige boek"

Citaat:
Proces voor verbranding dagboek Anne Frank

document.write('');


MAGDEBURG - Zeven mannen in de leeftijd van 23 tot 28 jaar zijn in de Duitse deelstaat Saksen-Anhalt aangeklaagd wegens verbranding van een kopie van het dagboek van Anne Frank. Het Duitse openbaar ministerie heeft dit donderdag bekendgemaakt.
De mannen is ten laste gelegd dat zij 24 juni op een midzomernachtfeest in een dorp in Saksen-Anhalt doden hebben beledigd en Hitlers nazi’s hebben geprezen, zei aanklager Uwe Horburg. Verder zouden zij de jodenvervolging door de nazi’s hebben gebagatelliseerd. Hun optreden en nazistische taalgebruik waren beledigend voor Anne Frank avb
Als de koran verbrand mag worden en tevens door het toillet mag door gespoeld worden, waarom mogen de anderen dan gestraft worden omdat ze een "kopie" van een boek verbranden ??? Schijnheiligheid en hypocrisme of is dat puur politieke opportunisme ??
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"

Laatst gewijzigd door Lincoln : 19 oktober 2006 om 17:23.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2006, 17:24   #2
schaduwrijk
Burgemeester
 
schaduwrijk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Berichten: 595
Standaard

wat is je punt?
schaduwrijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2006, 17:25   #3
Uh-Huh
Banneling
 
 
Uh-Huh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
Standaard

Citaat:
Hun optreden en nazistisch taalgebruik waren beledigend voor Anne Frank
Bwa, ik denk niet dat die daar echt last van heeft..
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2006, 17:31   #4
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwrijk Bekijk bericht
wat is je punt?
Herlezen, en nog eens herlezen het staat er als een koe met horens...
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2006, 17:34   #5
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Mijn punt is: Wat moet ik geloven ? Is het nu vrijheids van menings uiting of is dat vrijheids van menings uiting met begrensde waarden ?? Of is dat vrijheids van menings uiting alleen beschikbaar voor "je-weet-wel-wie" of is dat een recht die iedereen eraan kan permitteren ?? of is dat V.V.M.Uiting met beperkingen ?? Want ik kan echt niet meer volgen ?? echt waar en ik meen het...ik weet niet wat ik moet geloven, voor het ééne mag je een boek verbranden, mo7amed beledigen etz,etz...voor het andere je mag geen boek verbranden, geen doden beledigen...wat ik wil is een duidelijke singnaal !!!

(Of is dit fenomeen alleen in duitsland en niet in heel europa of is dat in heel europa, of alleen in dat duitse stad indien ja; zijn er dan verschillen tussen rechtbanken of ie het aan de rechters die ieder een eigen interpretatie aanneemt tov de wet ???)

Laatst gewijzigd door Lincoln : 19 oktober 2006 om 17:42.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2006, 19:21   #6
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

In Duitsland is nazisme natuurlijk een beetje een gevoelig punt. Hitler prijzen en boeken verbranden wordt daar niet geappricieerd, en een veel beter boek hadden ze ook niet kunnen kiezen om hun standpunt duidelijk te maken. De Koran is symbool van een volk, en als je aan de Koran komt kom je aan hen. Het dagboek van Anne Frank is symbool van de vervolging van een volk, een gruwelijke moordpartij, waarmee sommigen graag opnieuw willen beginnen.

Ik neem trouwens aan dat ze met een kopie bedoelen dat het niet het oorspronkelijke dagboek was, gewoon een boek dus.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2006, 20:37   #7
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Als de koran verbrand mag worden en tevens door het toillet mag door gespoeld worden, waarom mogen de anderen dan gestraft worden omdat ze een "kopie" van een boek verbranden ??? Schijnheiligheid en hypocrisme of is dat puur politieke opportunisme ??

Je hebt 100% gelijk. Van mijn part mogen mensen hun privé-boeken altijd verbranden of door het toilet spoelen. Of het nu met de Koran of het dagboek van Anne Frank gebeurt maakt niet uit.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2006, 01:39   #8
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
... Want ik kan echt niet meer volgen ?? echt waar en ik meen het...ik weet niet wat ik moet geloven,...
Dat merkten wij al een tijdje, Lincoln. Blijf volhouden, zou ik zeggen: een dag zal het wel beginnen dagen.
__________________
Le drame de notre temps, c'est que les gens bêtes pensent.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2006, 01:50   #9
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Als de koran verbrand mag worden en tevens door het toillet mag door gespoeld worden,...
Hoe de koran behandeld wordt door zogenaamde "moslims".

http://www.globalsecurity.org/

NEWS RELEASE - June 3, 2005 - FOR IMMEDIATE RELEASE

Enclosure 1: Koran Inquiry: Description of Incidents
(As reported by the JTF-Guantanamo Commander’s Inquiry Team)


3. We found 15 incidents where detainees mishandled Korans.

a. On 19 NOV 02, a detainee used his Koran as a pillow while he lay in his cell. The guards on duty recorded this incident in the electronic blotter.

b. On 11 MAY 03, a guard observed a detainee rip up his Koran and state he was no longer a Muslim. The guard recorded the incident contemporaneously in a sworn statement.

c. On 14 MAY 03, a guard observed a detainee rip his Koran into small pieces. The guard recorded the incident contemporaneously in a sworn statement.

d. On 5 JUN 03, a guard observed two detainees accuse a third detainee of not being a man. In response, the detainee urinated on one of their Korans. The detainees resided in adjacent cells. The event was recorded in FBI FD-302s, on 5 JUN 03 and 19 JUN 03.

e. On 17 JUN 03, a detainee began to laugh as the detainees
near him prayed. He asked for the Sergeant of the Guard and an interpreter. When they arrived he threw his Koran around his cell. Then he requested that the interpreter place his Koran in the box each detainee has above his cell in order to offend the rest of the block. Guard personnel recorded the detainee’s actions in the electronic blotter system.
5

f. On 24 JUN 03, a guard observed a detainee rip his Koran and throw it out of his cell. The guard recorded the incident contemporaneously in a sworn statement.

g. On 26 JUL 03, a detainee threw his Koran on his cell floor. Detainees residing near him complained to the guards about his actions and he was moved to a different cell. Guard personnel recorded the detainee’s actions in the electronic blotter system.

h. On 5 DEC 03, two detainees complained to a guard that a third detainee had urinated in their cells to prevent them from praying. The first two detainees resided in the cells adjacent to the third detainee at the time. They stated that when they tried to pray or read the Koran, the third detainee spat and threw urine on them. The first two detainees were subsequently moved to different cells. Guard personnel recorded these actions and the relocation of the two detainees in the electronic blotter system.

i. On 23 FEB 04, a guard observed a detainee place two Korans in his toilet and state he no longer cared about the Koran or his religion. Five minutes later, after the detainee retrieved the Korans, he ripped several pages out of one Koran and threw the pages on the floor. Then he placed both Korans on the sink. The guard recorded the incident contemporaneously in a sworn statement.

j. On 22 MAR 04, guard personnel observed a detainee tear the cover off of his Koran while inside his cell. The incident was recorded in the electronic blotter system.

k. On 28 MAR 04, a detainee asked a guard to move a second detainee because he was throwing urine on the first detainee’s Koran. The guard recorded the first detainee’s request in the electronic blotter system. We have been unable to verify if the detainee was moved as requested.

l. On 21 SEP 04, an unknown guard conducted a routine search of a detainee’s cell. During the search the guard discovered that the detainee had ripped out pages of his Koran. The detainee used tape from the Koran binding to secure the Koran pages over the vent to keep the air from coming into his cell. The incident was recorded in the electronic blotter system.

m. On 19 JAN 05, a detainee tore up his Koran and tried to flush it down the toilet. Four guards witnessed the incident and it was recorded in the electronic blotter system.

n. On 23 JAN 05, a detainee ripped pages out of his Koran and threw them down the toilet. The detainee stated he did so because he wanted to be moved to another camp. Four guards witnessed the incident and it was recorded in the electronic blotter system.

o. On 18 FEB 05, a detainee ripped up his Koran and handed it to a guard. The detainee stated he had given up on being a Muslim. Several other guards witnessed the incident and it was recorded in the electronic blotter system.
__________________
Le drame de notre temps, c'est que les gens bêtes pensent.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2006, 09:42   #10
MARE
Provinciaal Gedeputeerde
 
MARE's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 851
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Als de koran verbrand mag worden en tevens door het toillet mag door gespoeld worden, waarom mogen de anderen dan gestraft worden omdat ze een "kopie" van een boek verbranden ??? Schijnheiligheid en hypocrisme of is dat puur politieke opportunisme ??
Omdat de holocaust nogal gevoelig ligt in Duitsland. Wat dacht je? Wil niet zeggen dat Anne Frank door de joden misbruikt wordt in iedere mogelijke context. Net zoals de bijbel of nagenoeg ieder ander boek (wat mij betreft ook Anne Frank), mag de koran hier in Europa als toiletpapier gebruikt worden. Ik heb het ook al gedaan en persoonlijk verkies ik ook de koran. Mohammed zorgt als het ware er voor dat mijn reet proper blijft. Zo krijgt hij ook in mijn leven een zekere functie, waar ik respect voor kan opbrengen. Dus zo erg is het toch niet? En man, doe misschien eerst eens een oproep aan je soortgenoten. Daar wordt dagelijks westerse literatuur op de brandstapel gesmeten. Zijn zij dan niet hypocriet en inconsequent? Je mag niet mohammed beledigen door de koran te verbranden zeggen ze dan, maar wij mogen wel een lachertje maken van alle westerse waarden. Nog iets: het is 'het' heilige boek. Misschien beter opletten in de les Nederlands ipv over dagboekverbrandingen te lezen. Who cares?

Laatst gewijzigd door MARE : 20 oktober 2006 om 09:49.
MARE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2006, 14:30   #11
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MARE Bekijk bericht
Omdat de holocaust nogal gevoelig ligt in Duitsland. Wat dacht je? Wil niet zeggen dat Anne Frank door de joden misbruikt wordt in iedere mogelijke context. Net zoals de bijbel of nagenoeg ieder ander boek (wat mij betreft ook Anne Frank), mag de koran hier in Europa als toiletpapier gebruikt worden. Ik heb het ook al gedaan en persoonlijk verkies ik ook de koran. Mohammed zorgt als het ware er voor dat mijn reet proper blijft. Zo krijgt hij ook in mijn leven een zekere functie, waar ik respect voor kan opbrengen. Dus zo erg is het toch niet? En man, doe misschien eerst eens een oproep aan je soortgenoten. Daar wordt dagelijks westerse literatuur op de brandstapel gesmeten. Zijn zij dan niet hypocriet en inconsequent? Je mag niet mohammed beledigen door de koran te verbranden zeggen ze dan, maar wij mogen wel een lachertje maken van alle westerse waarden. Nog iets: het is 'het' heilige boek. Misschien beter opletten in de les Nederlands ipv over dagboekverbrandingen te lezen. Who cares?
Heus ?!
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2006, 14:53   #12
KrisKras
Banneling
 
 
KrisKras's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2006
Locatie: Gènk
Berichten: 2.894
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Als de koran verbrand mag worden en tevens door het toillet mag door gespoeld worden, waarom mogen de anderen dan gestraft worden omdat ze een "kopie" van een boek verbranden ??? Schijnheiligheid en hypocrisme of is dat puur politieke opportunisme ??

de aard van het beestje, mensen werken graag met verschillende maten en gewichten, als het maar in hun eigen voordeel is.

Laatst gewijzigd door KrisKras : 20 oktober 2006 om 14:53. Reden: typo
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be