Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 augustus 2015, 23:39   #6921
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Duh...
Straks zijn we gezonde superslaven, die gaan langer mee om geld te kunnen produceren.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2015, 05:21   #6922
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.822
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Jij mag gokken met je geld zoveel je wil, no prob, maar incasseer in dat geval dan ook het verlies van je inzet, wat nu niet het geval is, gezien het deel van de bevolking dat niet gokte daar ook mee mag voor opdraaien.
O, je doelt wellicht weer op de banken?
Ik geloof niet dat de aandeelhouders daar als winnaars uitkwamen.
De spaarders daarentegen....
En aangezien de overheid garant stond voor elke rekening voor €100000, geloof ik dat ze het zich niet kon veroorloven 'ze even een lesje te leren'.

Werkt die redenering ivm de banken ook in de andere richting? Of geloof je dat voor 2008 de overheid, en bijgevolg wij, geen verdiensten hebben gehad aan die stoute banken?

Citaat:
Je Goldman-Sachs goden vegen daar al een eeuw hun dure maatpakjes aan, want voor je ’t weet zullen ze jou ook afslachten::

“J. W. McCallister, een olieindustrie-insider met connecties met het Huis Saud, schreef in The Grim Reaper dat volgens informatie die hij van Saoudi bankiers kreeg, 80% van de New York Federal Reserve Bank – verreweg de machtigste FED branch - in handen is van slechts acht families, waarvan er vier in de VS wonen. Het zijn de Goldman Sachs, Rockefellers, Lehmans en Kuhn Loebs uit New York, de Rothschilds uit Parijs en Londen, de Warburgs uit Hamburg, de Lazards uit Parijs en de Israel Moses Seifs uit Rome.”

In dat zelfde artikel:

“Senator Gerald Nye leidde een munitie-onderzoek in 1936. Nye concludeerde dat het Huis Morgan de VS in de WO 1 had gestort om leningen te beschermen en een bloeiende wapenindustrie te creëren. Nye produceerde later een document genaamd The Next War, dat op cynische wijze verwees naar “de oude truc van de godin democratie”, waardoor Japan kon worden gebruikt om de VS in WO 2 te lokken."
Hun belangen verdedigen. Als je nu had geschreven dat ze het deden voor hun plezier, dan had ik misschien grote ogen getrokken.

Citaat:
http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=P1289

En btw, hoe denk je Snorremans op 5 jaar tijd Duitsland uit het moeras heeft getild tot de best geïndustrialiseerde natie van de wereld ?
En wie o wie, denk je, heeft alle baat bij de oorlogen in het M-O ?
Remember de Gouden Dinar.

Indeed, banken zijn onmisbaar...
Er is dus ook een politieke inval voor het creëren van 'neutraal, gratis geld'?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 3 augustus 2015 om 05:28.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2015, 05:45   #6923
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Heb je een antwoord gegeven Superstaaf, je spreekt over kwijtschelding waar gedupeerden zouden zijn. Dit is hier geenszins het geval, het is zelfs een WIN-WIN voor alle partijen. Uiteraard, als iemand er enkel op uit is om anderen te domineren vanuit 'rationele gekte' dan is dat geen gezond referentiepunt om een oordeel op te baseren, op die manier zouden psychopaten normaal worden en normalen gestoord. Hoeveel 'mindsets' onderscheid je zelf zo?
Ik veronderstel dat jij jezelf een normale mindset toedicht, en mijn mindset als psychopathisch beschouwt.
Laat ons daar van uitgaan, en een experiment doen.
Leen mij al de cash die je kan vrijmaken.
Daarna schelden we alle schulden tussen ons kwijt.
Benieuwd of jij het een win-win zal vinden met je normale mindset.
Maak je verder geen zorgen om mij: ik voel me niet gedupeerd.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2015, 06:13   #6924
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik veronderstel dat jij jezelf een normale mindset toedicht, en mijn mindset als psychopathisch beschouwt. Laat ons daar van uitgaan, en een experiment doen. Leen mij al de cash die je kan vrijmaken. Daarna schelden we alle schulden tussen ons kwijt. Benieuwd of jij het een win-win zal vinden met je normale mindset. Maak je verder geen zorgen om mij: ik voel me niet gedupeerd.
Fijn idee, kom je toe met 1 euro? Wat denk je? Volgens ons cijfervoorbeeld eens proberen?


Laatst gewijzigd door tandem : 3 augustus 2015 om 06:16.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2015, 06:23   #6925
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Fijn idee, kom je toe met 1 euro? Wat denk je? Volgens ons cijfervoorbeeld eens proberen?

En jij durft anderen verwijten te trollen....

Ik vraag u geen onbetekenende rij cijfers, ik vraag u harde cash, en uw huis, en uw auto, waarna we de schulden kwijtschelden.
Uw PC moogt ge houden.
Ge kunt uzelf dan in Excel terugbetalen.
Mét de mindset naar keuze.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 3 augustus 2015 om 06:36.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2015, 06:59   #6926
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
En jij durft anderen verwijten te trollen.... Ik vraag u geen onbetekenende rij cijfers, ik vraag u harde cash, en uw huis, en uw auto, waarna we de schulden kwijtschelden. Uw PC moogt ge houden. Ge kunt uzelf dan in Excel terugbetalen. Mét de mindset naar keuze.
Wel, ik geef je mijn 1000 Euro, ik ben S01. Wie ben jij in het schema?
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2015, 07:02   #6927
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Wel, ik geef je mijn 1000 Euro,
Dank je wel.
Citaat:
ik ben S01. Wie ben jij in het schema?
Ik kom niet in je schema, want wij hebben geen schulden.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2015, 07:15   #6928
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dank je wel. Ik kom niet in je schema, want wij hebben geen schulden.
Hier wat over die verschillende mindsets, men onderscheid een 8-tal
Citaat:
Wereldbeelden

1. Archaïsch-instinctief (beige)

Het niveau van de elementaire overleving, de prioriteit ligt bij voedsel, water, warmte, seks en veiligheid. Gebruikt gewoonten en instincten alleen om te overleven. Het onderscheidende zelf is nog nauwelijks ontwaakt en aanwezig. Gaat overlevingsrelaties aan om het leven in stand te houden. Wordt aangetroffen in de eerste menselijke samenlevingen, pasgeboren baby’s, seniele ouderen en Alzheimerpatiënten in een gevorderd stadium, dakloze psychiatrische patiënten, hongerende massa’s, mensen die lijden aan posttraumatische stresstoornis. (geschat op 0.1 % van de bevolking, nooit in machtsposities) ....

https://panarchisme.wordpress.com/
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2015, 07:36   #6929
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Zjaak knalt wéér maar eens met z’n trollenkop tegen ’t canvas, waarmee de Ratinal Fools theorie van Sen hiermee nog maar ’s bevestigd wordt:

“De meeste mensen zijn er nog altijd van overtuigd dat de school een instituut is dat de kinderen voorbereidt om (met succes) te kunnen meedraaien in de maatschappij. Leerplannen schrijven voor wat de kinderen in ieder jaar moeten kennen en kunnen, en de leerkrachten doen hun best om de kinderen de opgelegde doelen te doen bereiken. Ogenschijnlijk gaat het om kennisoverdracht. Bij nader toezien lijkt de school dan verschrikkelijk inefficiënt.”

“Maar toch, ondanks dit basisgegeven, zet ik de kinderen aan om hogere uitslagen te bekomen voor hun toetsen. Daarbij beloof ik een eventuele transfer naar een zwaardere richting als beloning. Ik laat ze verstaan dat op een dag een werkgever hen zal aanwerven op basis van hun uitslag, hoewel mijn eigen ervaring leert dat werkgevers (terecht) onverschillig staan t.o.v. dat soort dingen. Ik ga nooit rechtuit liegen, maar ik heb moeten inzien dat waarheid en [school]lesgeven onverenigbaar zijn.”

“"School" is een essentieel element dat een systeem ondersteunt, gebaseerd op een visie van sociale techniek dat de meeste mensen veroordeelt tot een ondergeschikt bestaan als bouwstenen van een sociale piramide die naar boven toe versmalt tot een controlerend punt. "School" is een werktuig dat een dergelijke piramidale sociale ordening onvermijdelijk doet schijnen.”

Schoolse leraars zijn vernietigend voor de ontwikkeling van het kind. Niemand overleeft het zes-lessen-leerplan ongeschonden, ook niet de lesgevers. De methode is tot op de bodem anti-pedagogisch. Er valt niet aan te repareren. Het ironische van gans de zaak is dat het herwerken van het schoolsysteem op grote schaal hoogstwaarschijnlijk nooit zal gebeuren, omdat het zo veel minder zou kosten dan wat we nu uitgeven. Het systeem waar ikzelf ook in zit, is in de allereerste plaats een werkgelegenheidsproject en een bureau dat contracten afsluit. We kunnen ons niet permitteren om geld te sparen, zelfs niet om de kinderen te helpen.”


En de ex-leraar komt tot het volgende besluit

“Ik geef les in scholen, en ik win er zelfs prijzen mee, ik kan het dus weten.”

http://users.telenet.be/antroposofie...s/b26gatto.htm

En Zjaak, die trolde gewoon verder…
Wow, een artikeltje van een collega zweefkees uit 1991.

Samengevat: het is de fout van het onderwijs wanneer er volwassenen volledig kritiekloos de waanzinnigste rotzooi slikken die ze op het internet vinden.

Sta me toe daar een flink mee te lachen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2015, 07:46   #6930
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wow, een artikeltje van een collega zweefkees uit 1991. Samengevat: het is de fout van het onderwijs wanneer er volwassenen volledig kritiekloos de waanzinnigste rotzooi slikken die ze op het internet vinden. Sta me toe daar een flink mee te lachen.
Het is lachen uit onmacht en onbegrip, iets gemist onderweg Jack? Gebruik je je verstand nog of dacht je wat jij denkt het enige is wat er is?
Citaat:
Veel anderen verwijzen naar hetzelfde proces, hieronder hoe Beck en Cowan de verschillende wereldbeelden hebben ingedeeld. Er wordt steeds een schatting gegeven van hoeveel mensen een bepaald wereldbeeld aanhangen en – belangrijker – het percentage in machtsposities. Anders gezegd, het is mogelijk dat een minderheid dominant is waardoor de meerderheid zich – via onderwijs en andere media – dient te schikken naar een opgelegde ideologie.

https://panarchisme.wordpress.com/

Laatst gewijzigd door tandem : 3 augustus 2015 om 07:48.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2015, 07:51   #6931
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Het is lachen uit onmacht en onbegrip, iets gemist onderweg Jack? Gebruik je je verstand nog of dacht je wat jij denkt het enige is wat er is?
Ja, ik weet het.
Het is allemaal mijn schuld dat sommigen hier hun draai niet vonden op school.
Verder is het ook mijn schuld dat mensen spontaan met hun ogen beginnen te rollen met antroposofische fundamenten als bovenzinnelijke waarneming of met zweefkezerijbegrippen waar we hier dagelijks mee worden lamgeslagen....

Laatst gewijzigd door Another Jack : 3 augustus 2015 om 07:54.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2015, 07:52   #6932
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.822
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Het is lachen uit onmacht en onbegrip, iets gemist onderweg Jack? Gebruik je je verstand nog of dacht je wat jij denkt het enige is wat er is?
Zeg Tandem, hoeveel blogs heb je eigenlijk?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2015, 08:02   #6933
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Zeg Tandem, hoeveel blogs heb je eigenlijk?
Als je dan toch obsessief bezig bent, kan je het ineens grondig doen...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2015, 08:12   #6934
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja, ik weet het. Het is allemaal mijn schuld dat sommigen hier hun draai niet vonden op school. Verder is het ook mijn schuld dat mensen spontaan met hun ogen beginnen te rollen met antroposofische fundamenten als bovenzinnelijke waarneming of met zweefkezerijbegrippen waar we hier dagelijks mee worden lamgeslagen....
Het begint bij zelfkennis, je bent toch een Heidegger-expert of was dat maar om interessant over te komen?
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2015, 08:13   #6935
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
En jij durft anderen verwijten te trollen....

Ik vraag u geen onbetekenende rij cijfers, ik vraag u harde cash, en uw huis, en uw auto, waarna we de schulden kwijtschelden.
Uw PC moogt ge houden.
Ge kunt uzelf dan in Excel terugbetalen.
Mét de mindset naar keuze.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 3 augustus 2015 om 08:15.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2015, 08:13   #6936
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Het begint bij zelfkennis, je bent toch een Heidegger-expert of was dat maar om interessant over te komen?
Heidegger heeft evenveel met zelfkennis te maken als jouw flutverhalen met de reële economie te maken hebben.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2015, 08:22   #6937
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Zeg Tandem, hoeveel blogs heb je eigenlijk?
Volgens Heidegger?
Citaat:
Leer van eenheid

Nog belangrijker dan de leer van de verandering was voor hem echter de leer van de eenheid der tegendelen. Tegenovergestelde spanningen zijn toch op elkaar afgestemd. Zo heb je zonder dag geen nacht. Een pad omhoog is ook hetzelfde pad als het pad omlaag. Als er geen tegenspraak was, had je volgens Heraclitus geen werkelijkheid. Wellicht was Heraclitus daarom een voorstander van oorlog, omdat in de strijd tegendelen samenwerken om een beweging te scheppen die harmonie is. “Du choc des opinions jaillit la lumière”, zeggen de Fransen. Uit de botsing der meningen ontspringt de waarheid. Dit is om te zetten naar “twist en tegenspraak zijn onvermijdelijk”.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Heraclitus
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2015, 08:24   #6938
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Bewijs de effectiviteit van uw praatjes en ga in op Staaf zijn voorstel.
De aandachtige lezer is zeer benieuwd.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2015, 08:25   #6939
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Heidegger heeft evenveel met zelfkennis te maken als jouw flutverhalen met de reële economie te maken hebben.
Blijven trollen Jack, steeds dieper de mist in.
Citaat:
Trolling

Onderzoekers van de Universiteit van Manitoba doken daarom in de psyche van zelfverklaarde trollen en ontdekten een sterk verband met persoonlijkheidsstoornissen. Opmerkelijk was dat er een significant verband werd gevonden tussen trollengedrag en narcistische, manipulatieve, psychopatische en sadistische eigenschappen.

http://www.joop.nl/media/detail/artikel/25543/
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2015, 08:27   #6940
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Blijven trollen Jack, steeds dieper de mist in.
Laat u niet afleiden.
Bewijs dat uw verhaal klopt en ga in op Staaf zijn voorstel.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be