Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 maart 2017, 08:47   #61
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Sheeple. Zonder twijfel.
En niet enkel omwille van je iPhone (die je volgens mij enkel 5 jaar hield om budgettaire redenen), al is dat op zich natuurlijk al voldoende.
Maar ook je algemene houding en standpunten, je lullige manier van argumenteren (haha kijk een uitzondering, nu heb ik je!).
100% sheeple gedrag.
Oef, nu ben ik terug gerustgesteld.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 11:57   #62
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Mensen zoeken massaal naar een originele 3310 op tweedehandssites.
Niet omdat ze niet kunnen wachten op de nieuwe 3310 zoals de sukkels van HLN beweren, maar omdat ze die nieuwe 3310 niet willen.

http://www.hln.be/hln/nl/4124/Multim...kia-3310.dhtml

Het heruitbrengen van de originele 3310 zou een commercieel megasucces geweest zijn.

Waarom zitten er zo'n flapdrollen die niks van marketing kennen bij Nokia?
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 12:28   #63
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Bleit, bleit...
"Er is iets op de markt dat ik niet leuk vind!"

Wel, koop het dan niet hè...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 13:07   #64
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Mensen zoeken massaal naar een originele 3310 op tweedehandssites.
Niet omdat ze niet kunnen wachten op de nieuwe 3310 zoals de sukkels van HLN beweren, maar omdat ze die nieuwe 3310 niet willen.

http://www.hln.be/hln/nl/4124/Multim...kia-3310.dhtml

Het heruitbrengen van de originele 3310 zou een commercieel megasucces geweest zijn.

Waarom zitten er zo'n flapdrollen die niks van marketing kennen bij Nokia?
Het bedrijf Nokia maakt geen mobiele telefoons meer. Wel een probleemje eigenlijk. Iedereen wil nu een oude 3310. Dus dat is nu ook sheeple geworden.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 3 maart 2017 om 13:07.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 13:11   #65
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Jazeker. Maar los van het feit dat mijn iPhone meer dan vijf jaar bleef werken, heb ik hem ook nog eens vijf jaar gehouden zonder hem te willen inruilen voor een nieuwer type.

Behoor ik dan tot de sheeple of niet?
5 jaar vind ik te lang eigenlijk. Vooral omwille van de batterijduur die zienderogen achteruit begint te gaan. Ik heb er geen enkel probleem mee om die snachts in de stekker te steken, maar als je overdag ook al moet beginnen laden, wordt het lastig.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 13:16   #66
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
5 jaar vind ik te lang eigenlijk. Vooral omwille van de batterijduur die zienderogen achteruit begint te gaan. Ik heb er geen enkel probleem mee om die snachts in de stekker te steken, maar als je overdag ook al moet beginnen laden, wordt het lastig.
Is dat niet het gedrag dat uw batterij doet verslijten?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 13:20   #67
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Is dat niet het gedrag dat uw batterij doet verslijten?
Dat zit er dik in. Maar dat is nu eenmaal het ideale moment om die telefoon op te laden.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 13:27   #68
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het bedrijf Nokia maakt geen mobiele telefoons meer. Wel een probleemje eigenlijk. Iedereen wil nu een oude 3310. Dus dat is nu ook sheeple geworden.
Een goed product is een goed product.
De 3310 was een goed product.

De smartphones zijn dat eigenlijk niet want die worden gemiddeld om de 2 jaar vervangen.

Het zijn m.i. geen sheeple die een goed product kopen, maar wel zij die een slecht product kopen omdat de massa dat doet en omdat dat trendy is.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 13:32   #69
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Een goed product is een goed product.
De 3310 was een goed product.

De smartphones zijn dat eigenlijk niet want die worden gemiddeld om de 2 jaar vervangen.

Het zijn m.i. geen sheeple die een goed product kopen, maar wel zij die een slecht product kopen omdat de massa dat doet en omdat dat trendy is.
De batterijen van de 3310 waren ook na 2 jaar kapot. Ik heb dat ding nog gehad en ook gewisseld na 2 jaar. Dat produkt was niet beter dan de huidige smartphone nu. Het verschil is dat de huidige smartphone heel wat meer functionaliteit heeft dan de 3310. Ik heb een smartphone omdat ik dat ding gebruik, niet omdat iemand anders dat heeft. Een smartphone is een functioneel produkt, jij bent het die er een statussymbool en sheeple produkt van wil maken.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 13:42   #70
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De batterijen van de 3310 waren ook na 2 jaar kapot.
Bullshit.
De meeste 3310's die mensen nog in hun bezit hebben werken nog steeds.
Zo ook mijn 3510 uit 2003.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 13:56   #71
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.068
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
5 jaar vind ik te lang eigenlijk. Vooral omwille van de batterijduur die zienderogen achteruit begint te gaan. Ik heb er geen enkel probleem mee om die snachts in de stekker te steken, maar als je overdag ook al moet beginnen laden, wordt het lastig.
Ik koop een nieuwe gsm en een nieuwe laptop als de batterijen beginnen verslappen. En dat is meestal een 4 �* 5 jaar. Mijn tablet gaat nu ongeveer 4 jaar mee en de batterij is nog altijd goed.

Je moet er gewoon een beetje mee opletten en slechts opladen als het echt nodig is.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 14:03   #72
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Voor het grootste deel van de planeet,waar men al blij is op een 2G-netwerk te kunnen connecteren,zijn dergelijke "feature phones" perfect..

We mogen ook niet vergeten dat "Nokia" eigenlijk niet meer bestaat.Het is eenvoudig een "handelsmerk",(zoals ook Blaupunkt,AEG,Grundig,Alcatel....etc...dat geworden zijn)..dat op Chinese toestellen geplakt wordt en vermarkt door een Finse handelsfirma
Euh nee. Maar dan nog hebben ze deze Nokia uit Europa niet echt nodig. De 'rest van de planeet' heeft zo z'n eigen merken ook (bv. Q mobile ), inclusief de Chinezen. Deze laatsten verkopen smartphones die met gemak kunnen concurreren met pakweg de Samsung Galaxy's aan een fractie van de prijs. Eine fraktionen von die Preise.. ik heb zelf een Xiaomi Redmi en vind het vanaf nu gewoon absurd om meer dan 200€ aan een gsm uit te geven. Maar (vooralsnog) mogen ze niet zo vrijuit op de Europese markt verkocht worden...

Laatst gewijzigd door Guinevere : 3 maart 2017 om 14:04.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 14:06   #73
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Bullshit.
De meeste 3310's die mensen nog in hun bezit hebben werken nog steeds.
Zo ook mijn 3510 uit 2003.
Dat is pas bullshit. Het leeuwendeel van de 3310's ligt op de schroothoop. De 3310 was een even groot "sheeple" produkt als de huidige iphone of samsung. Iedereen had een 3310 en de meeste daarvan liggen nu op de schroothoop. Idem voor de even populaire 3210. Van beide toestellen werden er meer dan 100 miljoen van verkocht. De meesten zijn buiten dienst.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 14:18   #74
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat is pas bullshit. Het leeuwendeel van de 3310's ligt op de schroothoop.
Na 17 jaar is dat wel normaal denk ik.
Maar dat er nog steeds zoveel 3310's werken wil toch wel wat zeggen.
Die waren dus niet ontworpen om na een kleine 2 jaar dood te gaan, zoals de batterij van de iPhone.

Dat is trouwens zo met de meeste moderne elektro apparaten (van pakweg na 2010): die zijn ontworpen om na x jaar (meestal enkele maanden nadat de garantie vervallen is) kapot te gaan.
Van een product dat 20 jaar meegaat wordt de moderne producent niet rijk hé.
De kunst van een moderne economie is om het consumentenvee te doen blijven kopen. Dat doen men enerzijds door het verkorten van de levensduur van een product en anderzijds door een continue 'opvolging' van hetzelfde product in een nieuw jasje.

Citaat:
De 3310 was een even groot "sheeple" produkt als de huidige iphone of samsung.
Jep.
Maar wel een beter product, dat degelijker was en langer meeging.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 14:29   #75
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Euh nee. Maar dan nog hebben ze deze Nokia uit Europa niet echt nodig. De 'rest van de planeet' heeft zo z'n eigen merken ook (bv. Q mobile ), inclusief de Chinezen.
Alle moderne technologie, inclusief de gsm, is uitgevonden door Europeanen.
Als Europa haar kennis niet gedeeld had met de rest van de planeet, leefde de rest van de planeet nog in de middeleeuwen.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 14:34   #76
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Jep.
Maar wel een beter product, dat degelijker was en langer meeging.
Je vergelijkt 2 verschillende dingen met elkaar. Een mobiele telefoon is niet te vergelijken met een smartphone, net zoals een vaste telefoon niet te vergelijken valt met een mobiele. Het is onzinnig om te zeggen dat een vaste telefoon een beter produkt is dan een mobiele telefoon omdat zo een ding wel 50 jaar meegaat. Toch is dat wat jij zegt.

Door de technologische vooruitgang is het logisch dat een smartphone op geregelde tijdstippen veranderd moet worden. processoren van 10 jaar geleden kunnen gewoon de huide software niet meer draaien en dat is de logica zelve. Net zoals een laptop om de 2 jaar vervangen wordt, is dat ook zo met een smarthphone. Het zijn namelijk allebei computers. Hardwarematig werken die dingen nog, ze zijn gewoon achterhaald.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 14:39   #77
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Je vergelijkt 2 verschillende dingen met elkaar. Een mobiele telefoon is niet te vergelijken met een smartphone, net zoals een vaste telefoon niet te vergelijken valt met een mobiele. Het is onzinnig om te zeggen dat een vaste telefoon een beter produkt is dan een mobiele telefoon omdat zo een ding wel 50 jaar meegaat. Toch is dat wat jij zegt.

Door de technologische vooruitgang is het logisch dat een smartphone op geregelde tijdstippen veranderd moet worden. processoren van 10 jaar geleden kunnen gewoon de huide software niet meer draaien en dat is de logica zelve. Net zoals een laptop om de 2 jaar vervangen wordt, is dat ook zo met een smarthphone. Het zijn namelijk allebei computers. Hardwarematig werken die dingen nog, ze zijn gewoon achterhaald.
Nu heeft Thuleander wel een punt als hij stelt dat het een knotsgekke omgang is met dure toestellen als die na een paar jaar al versleten zijn.

Wat de smartphone betreft zie ik de meerwaarde om mobiel internet te hebben nauwelijks. Een mobiele telefoon is handig. Internet is handig.

Bij de combinatie van de twee duiken nogal magere voordelen op zoals "de buienradar, kunnen checken wanneer de trein komt en uw sociale media altijd kunnen lezen.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 14:52   #78
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Nu heeft Thuleander wel een punt als hij stelt dat het een knotsgekke omgang is met dure toestellen als die na een paar jaar al versleten zijn.

Wat de smartphone betreft zie ik de meerwaarde om mobiel internet te hebben nauwelijks. Een mobiele telefoon is handig. Internet is handig.

Bij de combinatie van de twee duiken nogal magere voordelen op zoals "de buienradar, kunnen checken wanneer de trein komt en uw sociale media altijd kunnen lezen.
Ik ga omzeggens nooit op het net met mijn gsm.

Het nadeel is dan wanneer je er wel even op gaat om een bepaald programma te downloaden je 860 updates krijgt voor al de apps die ik eigenlijk niet gebruik.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 14:55   #79
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Nu heeft Thuleander wel een punt als hij stelt dat het een knotsgekke omgang is met dure toestellen als die na een paar jaar al versleten zijn.

Wat de smartphone betreft zie ik de meerwaarde om mobiel internet te hebben nauwelijks. Een mobiele telefoon is handig. Internet is handig.

Bij de combinatie van de twee duiken nogal magere voordelen op zoals "de buienradar, kunnen checken wanneer de trein komt en uw sociale media altijd kunnen lezen.
kijk, als ik hem niet kreeg zou ik ook wel een goedkoper model aanschaffen. zeg maar de hogere middenklasse telefoon. Maar er zijn wel meerdere mobiele toepassingen die te gebruiken zijn.

Sport: Strava en fitness apps
Mobiel bankieren en mobiel betalen
Mail en agenda
whatsapp
Onenote (onmisbaar geworden bij mij)

En buiten de toepassingen waarvoor je internet nodig hebt zit in je smartphone ook nog een mp3 speler en een fototoestel.

Het is dus uiteindelijk niet zo gek dat zo een toestel wel wat centen kost. Vroeger had je voor elke toepassing een apart apparaat. Je had een telefoon om te bellen en berichten te sturen, je had een pda voor mail en agenda, je had een hartslagmeter voor sport. Je had een MP3 speler om naar muziek te luisteren en een foto camera om fotos te trekken. Nu heb je dat allemaal in 1 toestel. Ja, je kan er eentje van 200 euro kopen, maar dat heb je met elk produkt. Low end en high end. Maar dergelijke multifunctionele apparaten "sheeple" produkten noemen is lachwekkend. Dan heb je er helemaal niks van begrepen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 3 maart 2017 om 14:59.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 15:03   #80
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.068
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
kijk, als ik hem niet kreeg zou ik ook wel een goedkoper model aanschaffen. zeg maar de hogere middenklasse telefoon. Maar er zijn wel meerdere mobiele toepassingen die te gebruiken zijn.

Sport: Strava en fitness apps
Mobiel bankieren en mobiel betalen
Mail en agenda
whatsapp
Onenote (onmisbaar geworden bij mij)

En buiten de toepassingen waarvoor je internet nodig hebt zit in je smartphone ook nog een mp3 speler en een fototoestel.

Het is dus uiteindelijk niet zo gek dat zo een toestel wel wat centen kost. Vroeger had je voor elke toepassing een apart apparaat. Je had een telefoon om te bellen en berichten te sturen, je had een pda voor mail en agenda, je had een hartslagmeter voor sport. Je had een MP3 speler om naar muziek te luisteren en een foto camera om fotos te trekken. Nu heb je dat allemaal in 1 toestel. Ja, je kan er eentje van 200 euro kopen, maar dat heb je met elk produkt. Low end en high end. Maar dergelijke multifunctionele apparaten "sheeple" produkten noemen is lachwekkend. Dan heb je er helemaal niks van begrepen.
Je kan de meeste van die dingen ook met een gewone gsm. Als ik mij buitenshuis beweeg heb ik liever geen last van al wat je met een smartfoon kan doen.

En binnenshuis is een tablet of een laptop veel handiger.

Soms vind ik zelfs dat ik die tablet zou moeten wegdoen.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 3 maart 2017 om 15:05.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be