Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 april 2017, 11:34   #1
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard Varkensvlees?

Citaat:
Schepen van Leefmilieu, Jeugd, Gezin en Kinderopvang Iwein De Koninck (CD&V) zegt dat de beslissing genomen is door een van de verantwoordelijken van de crèche, zonder het stadsbestuur of het managementteam te informeren. ‘Bij beslissingen met een politieke gevoeligheid, kan dat niet. Wij moesten daarover geïnformeerd worden en zouden het ook verboden hebben. De maatregel is dan ook meteen ingetrokken’, zegt de Aalsterse schepen.
De Koninck laat onderzoeken wie de uiteindelijke beslissing nam en hoe lang er al geen varkensvlees meer wordt opgediend aan de kindjes.
Het was Vlaams Belang dat met het verhaal naar buiten kwam na een anonieme tip van het personeel van de crèche zelf. De bevoegde schepen viel zelf uit de lucht. Hij ontkende eerst nog, maar moest na onderzoek toch toegeven. Vandaag wordt de zaak verder besproken.
Het motief van de verantwoordelijken van de crèche was dat ze, als er varkensvlees wordt gegeven, telkens voor een alternatief menu moesten zorgen voor de kindjes met een moslimachtergrond. En dat zijn er nogal wat.
uit DSonline
En op die manier groeit die islamsmeerlapperij dag na dag, en op de meest onvoorziene plaatsen en gebeurtenissen...
Gelukkig is er hier en daar nog eens iemand om die idioten op hun plaats te zetten en het inpalmen van ons land ietsje langer te laten duren!
Wat zou Beke en zijn CVP ervan denken? Nog meer moslims in de partij of minder? Als ze maar niet helemaal van het toneel verdwijnen...

Laatst gewijzigd door andev : 10 april 2017 om 11:35.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2017, 12:05   #2
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En op die manier groeit die islamsmeerlapperij dag na dag, en op de meest onvoorziene plaatsen en gebeurtenissen...
Gelukkig is er hier en daar nog eens iemand om die idioten op hun plaats te zetten en het inpalmen van ons land ietsje langer te laten duren!
Wat zou Beke en zijn CVP ervan denken? Nog meer moslims in de partij of minder? Als ze maar niet helemaal van het toneel verdwijnen...
In dit land zal de maatschappij een afspiegeling worden van de gevangenis, 'halal voor iedereen,' ach ja, anders moeten we twee keer koken.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2017, 16:40   #3
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Een dag-zonder-vlees, en iedereen applaus
Een dag-zonder-varkensvlees en iedereen in schock.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2017, 16:48   #4
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Een dag-zonder-vlees, en iedereen applaus
Een dag-zonder-varkensvlees en iedereen in schock.
Bij een-dag-zonder-vlees is er dan toch ook geen varkensvlees?
Waarom moet varkensvlees apart behandeld worden?
Och ja, voor onze moslims...
Anders plegen ze nog meer aanslagen bij wijze van dank omdat ze hier op onze kosten gekweekt worden.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2017, 16:50   #5
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Bij een-dag-zonder-vlees is er dan toch ook geen varkensvlees?
Waarom moet varkensvlees apart behandeld worden?
Och ja, voor onze moslims...
Anders plegen ze nog meer aanslagen bij wijze van dank omdat ze hier op onze kosten gekweekt worden.
Juist, qui peut le plus, peut le moins.

En santé voor de Joden, hé, niet vergeten.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2017, 17:00   #6
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Mja, mijn motto in deze: eten wat de pot schaft, anders moeten ze maar opkrassen... Het zou natuurlijk mooi zijn moest godsdienst totaal uit het openbare leven geweerd worden. Daarmee bedoel ik dus ook de katholieke.

Eigenlijk is het te belachelijk voor woorden; als ik naar zeg maar de Maghreb verkas moet ik er ook geen dergelijke verwachtingen - laat staan eisen beginnen stellen. Kip zie ik daarom als een degelijk alternatief: bijna iedereen lust het en is voor zover ik weet geen taboe in geen enkele cultuur, moehahaha LOL.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 02:37   #7
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Mja, mijn motto in deze: eten wat de pot schaft, anders moeten ze maar opkrassen... Het zou natuurlijk mooi zijn moest godsdienst totaal uit het openbare leven geweerd worden. Daarmee bedoel ik dus ook de katholieke.

Eigenlijk is het te belachelijk voor woorden; als ik naar zeg maar de Maghreb verkas moet ik er ook geen dergelijke verwachtingen - laat staan eisen beginnen stellen. Kip zie ik daarom als een degelijk alternatief: bijna iedereen lust het en is voor zover ik weet geen taboe in geen enkele cultuur, moehahaha LOL.
Mosselen ook, naast kiekens. Dat eerste geldt zelfs voor zowel mannen en vrouwen: dus prefereerbaar.
Voor kiekens is dat betwistbaar.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 03:57   #8
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En op die manier groeit die islamsmeerlapperij dag na dag, en op de meest onvoorziene plaatsen en gebeurtenissen...
Gelukkig is er hier en daar nog eens iemand om die idioten op hun plaats te zetten en het inpalmen van ons land ietsje langer te laten duren!
Wat zou Beke en zijn CVP ervan denken? Nog meer moslims in de partij of minder? Als ze maar niet helemaal van het toneel verdwijnen...
Verschrikkelijk hypocriet gedoe van kind en gezin ... die er ook geen erg inzien , eerlijk gezegd mijn kind zou direct van kinderdagverblijf veranderen . Valsaards die CD&V ers ...nu Groen en Rood zijn geen haar beter hun ziel verkopen aan de duivel daar zijn ze wel goed voor maar voor de rest , schandalige hypocrieten ze zijn koning van de onder de mat vegen van feiten. Proficiat bende klootzakken.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 09:53   #9
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Eigenlijk is dat logisch dat scholen zich op de islam aanpassen.
Dat is gemakkelijker. Anders vraagt 100 man aan de schoolpoort wat het probleem is. De Vlaming maakt niet zoveel tamtam. Die met de harde vuist wint en wij blijven ons hand maar openhouden.

Laten we een lang verhaal kort maken en ineens sharia al in het schoolonderwijs meegeven. Dan is iedereen in de toekomst ineens aangepast.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 10:40   #10
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Eigenlijk is dat logisch dat scholen zich op de islam aanpassen.
Dat is gemakkelijker. Anders vraagt 100 man aan de schoolpoort wat het probleem is. De Vlaming maakt niet zoveel tamtam. Die met de harde vuist wint en wij blijven ons hand maar openhouden.

Laten we een lang verhaal kort maken en ineens sharia al in het schoolonderwijs meegeven. Dan is iedereen in de toekomst ineens aangepast.
Inderdaad, men reikt ze een hand en ze nemen de hele arm. Ik vraag me eerlijk gezegd af of die wel beseffen dat veel producten 'varken' bevatten (van snoepgoed - waar ik ze veel van zie smikkelen - tot sandalen toe...).
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 10:47   #11
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En op die manier groeit die islamsmeerlapperij dag na dag, en op de meest onvoorziene plaatsen en gebeurtenissen...
Gelukkig is er hier en daar nog eens iemand om die idioten op hun plaats te zetten en het inpalmen van ons land ietsje langer te laten duren!
Wat zou Beke en zijn CVP ervan denken? Nog meer moslims in de partij of minder? Als ze maar niet helemaal van het toneel verdwijnen...
weten we al wie de onverlaat is die anoniem typte naar VB ?

want dat zal wel t belangrijkste blijken van heel deze historie, dat we die m/v snel kunnen ontslaan en onze onschuldige kinderen van zijn/haar invloed kunnen vrijwaren!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 10:49   #12
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

opmerkelijk wel, dat de kindjes van die vrouwen die niet of amper buitenshuis mogen werken toch blijkbaar zo numeriek in creches aanwezig zijn.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2017, 07:42   #13
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Inderdaad, men reikt ze een hand en ze nemen de hele arm. Ik vraag me eerlijk gezegd af of die wel beseffen dat veel producten 'varken' bevatten (van snoepgoed - waar ik ze veel van zie smikkelen - tot sandalen toe...).
Ik eet nu al 2 weken geen varkensvlees meer en ga dat ook niet meer doen.
Op zich vind ik varkensvlees op het schoolmenu schrappen niet het ergste. Wel is het erg wanneer er ritueel geslacht vlees (ook al is dat verdoofd) gevoederd wordt aan de kinderen. Over een erfzonde gesproken zeg...
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2017, 08:47   #14
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Een dag-zonder-vlees, en iedereen applaus
Een dag-zonder-varkensvlees en iedereen in schock.
Een dag zonder varkensvlees is geen enkel probleem. Het probleem is alle dagen zonder varkensvlees.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2017, 08:57   #15
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Een dag zonder varkensvlees is geen enkel probleem. Het probleem is alle dagen zonder varkensvlees.
Ah ja, just, dan loop je het risico te verhongeren, net als de mensen die nooit vlees eten!
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2017, 09:08   #16
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Een dag zonder varkensvlees is geen enkel probleem. Het probleem is alle dagen zonder varkensvlees.
Tja, varkensvlees is "haram". Wen er maar aan.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2017, 09:36   #17
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ah ja, just, dan loop je het risico te verhongeren, net als de mensen die nooit vlees eten!
Waarom draai jij de zaken weer om? Loop je het risico te verhongeren door wel varkensvlees te eten? In deze streek eten we al vele 100en jaren varkensvlees. Ondertussen hebben we zelfs een hele industrie die afhankelijk is van het eten van varkensvlees. Maar hey, dat gaan we allemaal weggooien omdat inwijkelingen alleen maar vlees willen eten dat geslacht wordt door geloofsgenoten, iets wat trouwens volkomen tegen onze wetten is.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2017, 10:28   #18
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Waarom draai jij de zaken weer om? Loop je het risico te verhongeren door wel varkensvlees te eten? In deze streek eten we al vele 100en jaren varkensvlees. Ondertussen hebben we zelfs een hele industrie die afhankelijk is van het eten van varkensvlees. Maar hey, dat gaan we allemaal weggooien omdat inwijkelingen alleen maar vlees willen eten dat geslacht wordt door geloofsgenoten, iets wat trouwens volkomen tegen onze wetten is.
Dat heet "economische realiteit". Indien er onvoldoende klanten zijn om een produkt rendabel te houden, dan is het zo dat dat produkt van de markt verdwijnt.

Wees in casu gerust, er eten nog meer dan voldoende Belgen varkensvlees om de industrie te "redden". Hoewel...
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170404_02817911

Maar bon, ook dat zal de "schuld van de Islam" zijn, waarschijnlijk?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2017, 10:35   #19
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat heet "economische realiteit". Indien er onvoldoende klanten zijn om een produkt rendabel te houden, dan is het zo dat dat produkt van de markt verdwijnt.

Wees in casu gerust, er eten nog meer dan voldoende Belgen varkensvlees om de industrie te "redden". Hoewel...
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170404_02817911

Maar bon, ook dat zal de "schuld van de Islam" zijn, waarschijnlijk?
Door toe te geven aan de grillen van een racistische ideologie, ga je inderdaad je produkt niet rendabel houden, dat heb je goed gezien. Je draait oorzaak gevolg evenwel netjes om.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2017, 10:42   #20
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Door toe te geven aan de grillen van een racistische ideologie, ga je inderdaad je produkt niet rendabel houden, dat heb je goed gezien. Je draait oorzaak gevolg evenwel netjes om.
Ah ja, de varkensvleesindustrie is aan het instorten omdat Moslims geen varkenslvlees eten, dat heb je goed gezien...

Dat er een algemene tendens is om veel minder vlees te eten, dat heb je wel lekker niet gezien, dat zou teveel twijfels zaaien rond het oorzakelijk verband, nietwaar?

btw, ik heb nog geen moeilijkheden ondervonden om varkensvlees te kopen en te eten, hoor, ook niet op restaurant. Allé, ik overdrijf, als ik bij de Marokkaan ga eten, vind ik inderdaad geen varkensvlees. Schandalig eigenlijk!
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be