Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 december 2008, 15:40   #201
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Yep maar dan betalen we nog steeds 2 keer zoveel dan voor een 1 belgisch parlement.
En dan?

Citaat:
Plus waar gaan al die politici van de huidige federale staat naartoe gaan? Naar die nieuwe regeringen?
gaan werken gelijk iedereen.
Citaat:
De val van de soviet unie is u ontgaan?
nee hoor, maar dat heeft er weinig mee te maken.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 15:41   #202
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Redt de solidariteit draait vooral over de eenheid die er moet zijn binnen de vakbonden en over het behoud van de sociale zekerheid. Twee zaken waar je moeilijk een tegenstander van kan zijn.
Red de solidariteit heeft daar heel weinig mee te maken hoor. Eenheid binnen de vakbonden kan zonder Belgique en de sociale zekerheid zou beter op Benelux niveau georganiseerd worden. R.D.S. is dus nutteloos en eigenlijk zelfs reactionair.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 15:42   #203
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Feit blijft ook dat bij een splitsing Vlaanderen opeens veel afhankelijker gaat worden van voedselimport vanuit Wallonië en Frankrijk.

Vroeger was Vlaanderen agrarisch en Wallonië industrieel. Nu zijn de rollen omgedraaid.

In economische goede tijden waarin industrieel Vlaanderen veel winst maakt is zoiets geen probleem.
In tijden van economisch crisis is dit echter een ramp aangezien de export van produkten uit Vlaanderen dan drastisch daalt en Vlaanderen niet over genoeg kapitaal gaat beschikken voor de import van levensnoodzakelijke goederen die het zelf niet kan produceren.
Jij blijft in een kapitalistische context redeneren, ik niet.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 15:45   #204
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Jij blijft in een kapitalistische context redeneren, ik niet.
In ne kapitalistische context slaat Fallen Angel veel zever uit z'n botten.

Maar hij/zij mag altijd probere der toch nog nen uitleg aan te geven. 'k Zen benieuwd.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 1 december 2008 om 15:45.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 16:12   #205
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
In ne kapitalistische context slaat Fallen Angel veel zever uit z'n botten.

Maar hij/zij mag altijd probere der toch nog nen uitleg aan te geven. 'k Zen benieuwd.
Vlaanderen heeft gewoon niet genoeg landbouwgrond om 6 miljoen mensen van voedsel te voorzien. Vlaanderen heeft ook geen bodemrijkdommen en is dus voornamelijk afhankelijk van import, zowel voor eigen gebruik als om zijn industrie en diensten in stand te houden.
Als de economie 'vertraagd' voelt Vlaanderen dat dubbel zo hard wanneer andere landen zich protectionistisch gaan opstellen (enkel export van overschotten). In zo'n situatie zorgt Wallonië voor een buffer op het vlak van voedselimport.

Simpel uitgelegd.

En die les hebben de Schotten reeds geleerd. Enkel de Vlamingen hinken nog achterop.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 1 december 2008 om 16:23.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 16:44   #206
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Vlaanderen heeft gewoon niet genoeg landbouwgrond om 6 miljoen mensen van voedsel te voorzien. Vlaanderen heeft ook geen bodemrijkdommen en is dus voornamelijk afhankelijk van import, zowel voor eigen gebruik als om zijn industrie en diensten in stand te houden.
Als de economie 'vertraagd' voelt Vlaanderen dat dubbel zo hard wanneer andere landen zich protectionistisch gaan opstellen (enkel export van overschotten). In zo'n situatie zorgt Wallonië voor een buffer op het vlak van voedselimport.

Simpel uitgelegd.

En die les hebben de Schotten reeds geleerd. Enkel de Vlamingen hinken nog achterop.
Ja en? Wat heeft dat te maken met een eventuele scheiding van Vlaanderen en Wallonië? Maw, kunt ge mij het economisch proces uitleggen waarop gij dit baseert;

"Feit blijft ook dat bij een splitsing Vlaanderen opeens veel afhankelijker gaat worden van voedselimport vanuit Wallonië en Frankrijk."
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 17:20   #207
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Ja en? Wat heeft dat te maken met een eventuele scheiding van Vlaanderen en Wallonië? Maw, kunt ge mij het economisch proces uitleggen waarop gij dit baseert;

"Feit blijft ook dat bij een splitsing Vlaanderen opeens veel afhankelijker gaat worden van voedselimport vanuit Wallonië en Frankrijk."
Leest u mijn posts wel?
U quote mijn verdere uitleg op een vraag en vraagt vervolgens dezelfde vraag opnieuw??????
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 1 december 2008 om 17:20.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 17:30   #208
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Leest u mijn posts wel?
U quote mijn verdere uitleg op een vraag en vraagt vervolgens dezelfde vraag opnieuw??????
Gij antwoordt niet op mijn vraag. Ik vraag u heel duidelijk; als de Vlaamse en de Waalse overheden van elkaar splitsen, waarom zou Vlaanderen dan ineens een stuk afhankelijker worden van Wallonië en Frankrijk?

Ik zie maar één mogelijke verklaring en dat is dat gij u bezig houdt met politieke verhoudingen. En zelfs dan houdt ge uzelf voor de zot. Der verandert namelijk NIKS. Het enigste dat ge hebt is een paar zotten die niet meer met een ander paar zotten zal klappen. Dat kan voedselproducenten hoegenaamd niks schelen. Die gaan gewoon voort met produceren, handelen en verhandelen gelijk ze dat altijd al gedaan hebben. De waanzinnige denkbeelden die ge hebt van mensen die meer of minder van elkaar afhankelijk worden naargelang een paar zotten en wat imaginaire lijntjes vertalen zich niet naar de werkelijkheid.

Den boer zal evenveel blijven produceren en evenveel blijven verkopen. Vlamingen zullen even veel of even weinig afhankelijk zijn van Wallonië en Frankrijk (op vlak van voedselvoorziening) zoals dat nu het geval is. Er verandert dus niks.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 1 december 2008 om 17:32.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 17:43   #209
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Gij antwoordt niet op mijn vraag. Ik vraag u heel duidelijk; als de Vlaamse en de Waalse overheden van elkaar splitsen, waarom zou Vlaanderen dan ineens een stuk afhankelijker worden van Wallonië en Frankrijk?
Omdat Vlaanderen niet genoeg landbouwgrond heeft voor zijn eigen voedselvoorziening.
Bij afsplitsing van Wallonië zullen wij ook van de gratie van Wallonië afhangen voor voedselvoorziening.

En iedereen weet hoe het reeds gesteld is met de importprijzen van voedsel hier in België.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 1 december 2008 om 17:47.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 18:03   #210
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Omdat Vlaanderen niet genoeg landbouwgrond heeft voor zijn eigen voedselvoorziening.
Bij afsplitsing van Wallonië zullen wij ook van de gratie van Wallonië afhangen voor voedselvoorziening.
't Is maar dat ge 't weet maar samenlevingen organiseren zich spontaan op individueel niveau. Mensen die hun eigen ding doen en zo samenkomen. Het zal boeren worst wezen of er nu een paar zotten zijn die zich de overheid van Vlaanderen, Wallonië of Belgistan noemen, zolang zij maar kunnen oogsten en verkopen. Het zou een grote verlichting zijn mocht ge naar groepen beginnen zien als een verzameling van individuele actoren die elkander beïnvloeden in plaats van nen hoop dommeriken en de grote god aan den top die komt zeggen wat iedereen moet doen.

Politici zijn voor de volledige 0% verantwoordelijk voor voedselvoorziening. Dat zijn boeren, transporteurs en handelaars die daar voor kiezen, afhankelijk van een aantal incentieve. En bij mijn weten is een splitsing van de Belgische overheid een verwaarloosbare incentieve omdat er concreet voor deze mensen niks verandert, noch economisch, noch demografisch.

Hebt ge dat nu nog altijd niet door?
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 18:32   #211
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
't Is maar dat ge 't weet maar samenlevingen organiseren zich spontaan op individueel niveau. Mensen die hun eigen ding doen en zo samenkomen. Het zal boeren worst wezen of er nu een paar zotten zijn die zich de overheid van Vlaanderen, Wallonië of Belgistan noemen, zolang zij maar kunnen oogsten en verkopen. Het zou een grote verlichting zijn mocht ge naar groepen beginnen zien als een verzameling van individuele actoren die elkander beïnvloeden in plaats van nen hoop dommeriken en de grote god aan den top die komt zeggen wat iedereen moet doen.

Politici zijn voor de volledige 0% verantwoordelijk voor voedselvoorziening. Dat zijn boeren, transporteurs en handelaars die daar voor kiezen, afhankelijk van een aantal incentieve. En bij mijn weten is een splitsing van de Belgische overheid een verwaarloosbare incentieve omdat er concreet voor deze mensen niks verandert, noch economisch, noch demografisch.

Hebt ge dat nu nog altijd niet door?
Yep. Politici hebben daar niets mee te maken (heb ik trouwens nergens beweerd, maarja).
Het zijn de individuele importeurs en exporteurs die de prijzen bepalen.
En die profiteren nu al van de geïsoleerde positie van België.
Bij een splitsing gaat dit nog erger worden.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 1 december 2008 om 18:33.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 18:37   #212
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Yep. Politici hebben daar niets mee te maken (heb ik trouwens nergens beweerd, maarja).
Het zijn de individuele importeurs en exporteurs die de prijzen bepalen.
En die profiteren nu al van de geïsoleerde positie van België.
Bij een splitsing gaat dit nog erger worden.
Hoe is België geïsoleerd?
Hoe profiteren importeurs en exporteurs daarvan?
Hoe maakt een splitsing dat nog erger?

Kunt ge maw uw beweringen ook ne keer staven in plaats van losse flodders af te vuren.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 18:45   #213
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Hoe is België geïsoleerd?
Hoe profiteren importeurs en exporteurs daarvan?
Hoe maakt een splitsing dat nog erger?

Kunt ge maw uw beweringen ook ne keer staven in plaats van losse flodders af te vuren.
Dat kan ik zeker

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=GNM1O5VAU

http://www.humo.be/cps/rde/xchg/humo...-Humo3530.html

Citaat:
'Het is simpel,' zegt een insider van de distributiesector. 'In België zijn de leveranciers veel duurder dan in onze buurlanden, en de supermarkten rekenen die meerprijs door aan de consument.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 19:03   #214
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
En hoe vertalen die artikels naar mijn vragen?
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 19:08   #215
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
En hoe vertalen die artikels naar mijn vragen?
U vroeg u af hoe de distributeurs van de situatie in België profiteren.
Ik gaf u daarop antwoord.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 1 december 2008 om 19:09.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 19:13   #216
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
U vroeg u af hoe de distributeurs van de situatie in België profiteren.
Ik gaf u daarop antwoord.
Ik vroeg hoe importeurs en exporteurs profiteren van de geïsoleerde positie van België, die ge mij ook nog moest uitleggen.

Mag ik afleiden dat gij hogere prijzen als een indicator van een geïsoleerde positie ziet? Zo ja, hoe is die situatie tot stand kunnen komen?

Laatst gewijzigd door Heftruck : 1 december 2008 om 19:13.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 19:24   #217
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Ik vroeg hoe importeurs en exporteurs profiteren van de geïsoleerde positie van België, die ge mij ook nog moest uitleggen.

Mag ik afleiden dat gij hogere prijzen als een indicator van een geïsoleerde positie ziet? Zo ja, hoe is die situatie tot stand kunnen komen?
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...mf22022008_112

Citaat:
Een studie van de Nationale Bank (NBB) over de evolutie van de prijzen, in opdracht van de regering, bevestigt dat de voedingsprijzen zich in België sinds 2006 'duidelijk sneller hebben ontwikkeld dan in de eurozone'. Te veel reglementering en te weinig concurrentie zouden aan de basis liggen van deze grotere stijgingen.
Met andere woorden een zwakke positie van België.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 1 december 2008 om 19:26.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 19:27   #218
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Gaat gij nog lang met krantenknipsels blijven antwoorden in plaats van zelf ne keer moeite te doen van iet te schrijven?
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 19:29   #219
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Gaat gij nog lang met krantenknipsels blijven antwoorden in plaats van zelf ne keer moeite te doen van iet te schrijven?
U vroeg achter bronnen. Niet?

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=212
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 1 december 2008 om 19:29.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 19:33   #220
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Ik vraag in de eerste plaats achter onderlegde redeneringen.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be