Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 november 2017, 19:22   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard Politie Antwerpen: "pas Op Voor Horlogedieven"

POLITIE ANTWERPEN: "PAS OP VOOR HORLOGEDIEVEN"

Citaat:
Antwerpen heeft te kampen met een golf van horlogedieven. Zo werden er de afgelopen vijf maanden al vijftig horloges gestolen op straat. Dat zegt Wouter Bruyns van de politie van Antwerpen aan VTM NIEUWS.
Doet men nu precies of dat het nieuw is die horlogedieven, dat is al jaaaaaaren aan de gang.

Niet vergeten die personen die op u afkomen en om een sigaretje vragen.

Er zijn tal van manieren waar ze de meestal 'goedgelovige' mensen met zitten hebben.

Let u ook een beetje op dat in de meeste gevallen het de snelheid is waar ze met te werk gaan hun kracht is. Voor je het in het oog hebt ben je wat kwijt en zijn ze met de Noorderzon verdwenen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2017, 22:57   #2
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.344
Standaard

Bij de Knack zitten er soms reclamebijlagen voor horloges,
allemaal mooie technische hoogstandjes maar zeer duur,
Rolex, met diamanten ingelegd, tot op een miljardste van een seconde juist, enz.

Maar wie koopt nu zo'n dure horloges?

Ik heb een horloge van nog geen 100 euro, even goed
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 07:06   #3
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard

De hoofdreden waarom ik niet meer op knack geabonneerd ben. Die twee reclamefolders die er steeds bij zitten (weekend en focus) waar ik depressief van word.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 08:57   #4
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
Bij de Knack zitten er soms reclamebijlagen voor horloges,
allemaal mooie technische hoogstandjes maar zeer duur,
Rolex, met diamanten ingelegd, tot op een miljardste van een seconde juist, enz.

Maar wie koopt nu zo'n dure horloges?

Ik heb een horloge van nog geen 100 euro, even goed
Idem hier, maar er zijn blijkbaar mensen (vooral voetballers) die graag met zo'n lompe opzichtige dingen rondlopen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 10:14   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Ik doen mijn horloge al jaar- en dag niet meer aan als ik naar Antwerpen stad ga. Mijn paspoort is een kopie. Papieren van de wagen laat ik er nooit inliggen als hij de garage ingaat. En zo zijn er nog tal van zaken waar we in tegenwoordige tijden rekening moeten met houden met dank aan het 'wir schaffen das gedoe' dat dit nog meer in de hand gewerkt heeft, ook de éénmaking van de EU is géén goede zaak. (voor zij die er aan verdienen misschien wel)

En ze moeten daar niet gaan over zagen want dan moeten ze maar bewijzen dat ze echt kunnen instaan voor de mensen hun veiligheid.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 11:24   #6
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
Bij de Knack zitten er soms reclamebijlagen voor horloges,
allemaal mooie technische hoogstandjes maar zeer duur,
Rolex, met diamanten ingelegd, tot op een miljardste van een seconde juist, enz.
Een rolex of een ander andere mechanisch horloge (zelfs die met een 6-cijferig prijskaartje) zal nooit tot een miljardste van een seconde juist lopen. Een gewone quartz horloge van 80 euro is accurater.

Maar dat is ook het punt niet van een premium mechanisch horloge. Het gaat om de techniek, het vakmanschap, de ingeniositeit van bepaalde complicaties, het oog voor detail, de materialen en de procédés, de historiek van een merk of model, ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
Maar wie koopt nu zo'n dure horloges?
Dat kan erg verschillen
Sommige nouveaux riches kopen het voor de bling, zij kiezen dan veelal voor een geel- of roségouden rolex. Omdat het merk door iedereen wordt erkend, omdat het synoniem staat met grote bedragen en met succes.

Anderen doen het louter uit fascinatie en appreciatie voor de horlogerie. Ze lopen rond met een Lange & Söhne van 100 000 euro en geen haan die er naar kraait. Het is een kunstwerkje, een anachronistisch wonder der mechanica dat ze enkel kopen om zelf te kunnen bewonderen.

Sommige middenklassers kopen 1 keer in hun leven een mooi horloge voor zichzelf. Om zichzelf te belonen voor een promotie of een grote deal. Zoals de vijftiger die na een mooie carrière de Porsche of de Ducati uit zijn jongensdromen koopt, zo zijn er ook mensen die altijd al droomden van die Speedmaster Moonphase.

Uiteindelijk is de kostprijs ook relatief. Bekende merken als Rolex, Patek, bepaalde Omega's of IWC's,... zijn doorgaans erg waardevast of kunnen nog appreciëren in waarde. Bovendien heb je een stuk voor het leven. Laat het op tijd servicen en je horloge zal je met gemak overleven.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"

Laatst gewijzigd door Zeus : 21 november 2017 om 11:43.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 15:11   #7
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Ik had vroeger een Flik Flak
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 15:15   #8
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.344
Standaard

Kan allemaal wel waar zijn, maar

zulke horloges van 100, 200, of 500.000 euro bewijzen alleen maar dat er mensen zijn die te veel geld hebben en niet meer weten waar ermee te blijven,
een schilderijke kopen van 100 miljoen dollar, een jacht van 1 miljard

daar moet dringend wat van afgepakt worden,

leve de vermogensbelasting, hoera
leve de horloges van <100 euro, hoera
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2017, 23:57   #9
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
Kan allemaal wel waar zijn, maar

zulke horloges van 100, 200, of 500.000 euro bewijzen alleen maar dat er mensen zijn die te veel geld hebben en niet meer weten waar ermee te blijven,
een schilderijke kopen van 100 miljoen dollar, een jacht van 1 miljard

daar moet dringend wat van afgepakt worden,

leve de vermogensbelasting, hoera
leve de horloges van <100 euro, hoera
.... zie aan het de rooskleurige zijde
Daar ze het uitgeven aan zulke stuff brengen ze dat geld in feite terug in roulatie en bezorgen daar een hele industrie ( en dus arbeiders etc ) werk mee.
Wat ga je doen als ge dat 'afpakt' ? Netjes herverdelen ? .... da's nog peanuts met het gevolg dat het niet meteen zal uitgegeven worden aan zulk spul dus weg die hele sector
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2017, 00:24   #10
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
.... zie aan het de rooskleurige zijde
Daar ze het uitgeven aan zulke stuff brengen ze dat geld in feite terug in roulatie en bezorgen daar een hele industrie ( en dus arbeiders etc ) werk mee.
Wat ga je doen als ge dat 'afpakt' ? Netjes herverdelen ? .... da's nog peanuts met het gevolg dat het niet meteen zal uitgegeven worden aan zulk spul dus weg die hele sector
nee hoor,
al die luxeproducten zijn overbodig,

nu wordt er vooral gewerkt om de rijken nog rijker te maken
en dat kapitaal wordt dan weer gebruikt om u nog armer te maken en nog harder te laten werken

daarom:
- lonen omhoog,
- naar 30-urenweek
- vermogensbelasting


en dat alles samen brengt meer vrije tijd, minder stress, minder ziekte,
meer arbeidsvreugde,

en dat alles gelardeerd met meer onderwijs = meer vooruitgang
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be