Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 augustus 2009, 21:09   #261
IronChef
Minister-President
 
IronChef's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2009
Berichten: 4.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Het wordt pas grappig als ze er allemaal samen op los beginnen te "argumenteren" .

Cfr. discussies over legalisatie van cannabis.


__________________
ab lo dolchor qu'al cor mi vai
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 21:19   #262
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
En wat stel je dan wel voor? Ik zie hier de voorstanders van een drugslegalisering niets anders doen dan claimen hoe gevaarlijk alcohol wel niet is en hoeveel mensen er wel niet aan verslaafd zijn in onze maatschappij? Welk voordeel hebben we er dan bij om het legaal te maken?
leuk geprobeerd, Savatage
't Gaat hier over alcohol, remember ...
hoe je erin slaagt het topic weer om te buigen naar eentje waarin de vraag om andere drugs te legaliseren reeds negatief door jezelf beantwoord wordt, is gewoon halucinant

Alcohol is legaal en de vraag zou hier dan zijn wat voor voordeel zou het hebben moesten we het spul verbieden.
Het antwoord is geen.. of beter gezegd, dat zou eerder een nadelig effect hebben ... dat is al 100x gezegd in ander topic's waar het gestaafd werd en het waarom ook uitgelegd.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 21:20   #263
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Pintje of druppel op zijn tijd kan geen kwaad.
Maar pintjes of druppels "altijd" kan wel kwaad.

Vraag is hoe "geraak je er weer vanaf als het al te laat is? "
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 21:21   #264
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Pintje of druppel op zijn tijd kan geen kwaad.
Maar pintjes of druppels "altijd" kan wel kwaad.

Vraag is hoe "geraak je er weer vanaf als het al te laat is? "
Afkicken, zoals van al de andere drugs.

Laatst gewijzigd door Pietje : 18 augustus 2009 om 21:24.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 21:24   #265
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Sigaretten zijn er inderdaad een uitstekend voorbeeld van hoeveel moeite het kost om iets dat legaal is aan banden te leggen.
met enig succes zou ik zeggen
Citaat:
Hoeveel eenvoudiger is het om het gewoon illegaal te laten.
( tjah dan gaat de vergelijking met sigaretten niet meer op natuurlijk. )
Uiteraard is dat makkelijk... daarom net dat het zo blijft.
Daarom is het nog niet beter, tiens
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 21:25   #266
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Afkicken, zoals bij al de andere drugs.
Me dunk ...dat verslaafde personen daar toch ook nog niet meteen volledig achterstaan.
Misschien moet men eens denken aan een plaatsvervangend en onschadelijk middeltje of zo?

t' is een probleem dat de verslaafde medemens misschien zo niet meteen als een probleem ondervind?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 21:26   #267
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Ze moeten gewoon ingrijpen bij overlast en voor de rest de mensen in alle vrijheid laten leven!
Simpeler kan het toch niet?
Al die wettekes en tralalies en tralala's.... we komen der nergens mee...
Integendeel!
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 21:30   #268
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Ze moeten gewoon ingrijpen bij overlast en voor de rest de mensen in alle vrijheid laten leven!
Simpeler kan het toch niet?
Al die wettekes en tralalies en tralala's.... we komen der nergens mee...
Integendeel!

oké volledig akkoord wat betreft vrijheid.

Maar een zwaar verslaafde mens is niet meer zo rationeel en ook niet meer zo vrij nietwaar?
Bijkomend veel familiale probleempjes, financieel ook meestal en relationeel al niet beter. Om nog maar te zwijgen van de depressies en zo van die dingen die om de haverklap bovenkomen.

Enfin drinken oké maar misschien moet men alcohol wel eens wat meer aan banden leggen of zo want idd er zijn er toch vele die verslaafd zijn.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 21:31   #269
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Me dunk ...dat verslaafde personen daar toch ook nog niet meteen volledig achterstaan.
Misschien moet men eens denken aan een plaatsvervangend en onschadelijk middeltje of zo?

t' is een probleem dat de verslaafde medemens misschien zo niet meteen als een probleem ondervind?
Een verslaafde zal pas aan afkicken denken, als hij/zij erkend van verslaafd te zijn. En soms kan dat nogal wat duren, zeker met alcoholisten omdat het goedje vrij verkrijgbaar is. Ik ken er toch een paar die "clean" geraakt zijn via de AA
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 21:33   #270
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Een verslaafde zal pas aan afkicken denken, als hij/zij erkend van verslaafd te zijn. En soms kan dat nogal wat duren, zeker met alcoholisten omdat het goedje vrij verkrijgbaar is. Ik ken er toch een paar die "clean" geraakt zijn via de AA
Werkt langs twee kanten vind ik.
Er zijn er ook die blij zijn dat iedereen weet dat ze met een probleem van verslaving kampen en het uiteindelijk ook erkennen ...maar dat dan aangrijpen om ongegeneerd zich dagelijks strike te drinken.
En soms ook nog in behandeling zijn tegelijk.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 21:43   #271
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Werkt langs twee kanten vind ik.
Er zijn er ook die blij zijn dat iedereen weet dat ze met een probleem van verslaving kampen en het uiteindelijk ook erkennen ...maar dat dan aangrijpen om ongegeneerd zich dagelijks strike te drinken.
En soms ook nog in behandeling zijn tegelijk.
De omgeving, de vrienden (voor zover er dat nog buiten het "drank-circuit" zijn, want een zware verslaving is de "beste" manier om je vrienden kwijt te geraken) spelen daarin ook een grote rol. De laatste kennis, die clean is geraakt, dankt zijn leven aan een ongeluk (gevallen, en met zijn hoofd tegen de hoek van een tafel geklopt). Toen hij in het hospitaal lag, besefte hij dat het dus echt "vijf voor twaalf" was.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 22:25   #272
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Maar een zwaar verslaafde mens is niet meer zo rationeel en ook niet meer zo vrij nietwaar?
Zolang ne mens voor zijn verslaving kiest is er geen genezing.
Trouwens wat is verslaving??
Ik rook dagelijks een pak sigaretten, soms 2g wiet per dag, ik drink drie thermossen koffie per dag, ik drink GEEN alcohol, ik neem geen pijnstillers, ik slik geen slaappillen, ...

Waar gaan we de grens trekken?

Citaat:
Bijkomend veel familiale probleempjes, financieel ook meestal en relationeel al niet beter. Om nog maar te zwijgen van de depressies en zo van die dingen die om de haverklap bovenkomen.
Alles wat jij daar opnoemt is geen misdrijf. Het zijn problemen ja, maar geen misdrijf.

Citaat:
Enfin drinken oké maar misschien moet men alcohol wel eens wat meer aan banden leggen of zo want idd er zijn er toch vele die verslaafd zijn.
Ik bekijk dat niet op verslaving. Ik bekijk da in termen van mensenlevens (onschuldige weliswaar) die er DAGELIJKS het leven voor moeten laten.
Dat is met mijn jointjes niet waar hoor! En zo is het nu eenmaal, cliché maar waar!

EDIT: Alles omtrent cannabis is zo goed als illegaal, TEGEN DE WET IN. Maar alcohol is geregeld via de wet (mag zelfs reclame voor gemaakt worden), sterven er dagelijks van, is in handbereik van minderjarigen, ...
En welk gevolg heeft da?
__________________
Onder invloed van de duivel.

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 18 augustus 2009 om 22:33.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 22:35   #273
fb718882
Gouverneur
 
fb718882's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2007
Berichten: 1.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
De omgeving, de vrienden (voor zover er dat nog buiten het "drank-circuit" zijn, want een zware verslaving is de "beste" manier om je vrienden kwijt te geraken) spelen daarin ook een grote rol. De laatste kennis, die clean is geraakt, dankt zijn leven aan een ongeluk (gevallen, en met zijn hoofd tegen de hoek van een tafel geklopt). Toen hij in het hospitaal lag, besefte hij dat het dus echt "vijf voor twaalf" was.
Ik ben door een soort ongeluk afgekickt van het roken ( nog eens ) . Een week of 7 , 8 geleden met die paar hete dagen , begin juli , kreeg ik geen adem meer ! Heb ik een paar dagen , vooral nachten ook , naar lucht liggen happen , gelijk ne vis op 't droge . Ik werd er echt bang van , dacht dat ik stillekesaan op weg was naar het eeuwigdurend paradijs . Dan heb ik toch
mijn tabak en mijn blaadjes maar in de vuilzak gekieperd . Schluss , ende . 't Is te zeggen : ik rook nog +/- 2 avonden per maand . Dan gaan we op restaurant , en achteraf een terraske bij een Irish Coffee , en dan steken we er wel eentje op . 2 avonden per maand , moet kunnen .
__________________
Du passé, gardons la flamme, non les cendres.
Мы наш , мы новый мир построим .
Vulpes pilum mutat , non mores .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 22:39   #274
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Zolang ne mens voor zijn verslaving kiest is er geen genezing.
Trouwens wat is verslaving??
Ik rook dagelijks een pak sigaretten, soms 2g wiet per dag, ik drink drie thermossen koffie per dag, ik drink GEEN alcohol, ik neem geen pijnstillers, ik slik geen slaappillen, ...

Waar gaan we de grens trekken?



Alles wat jij daar opnoemt is geen misdrijf. Het zijn problemen ja, maar geen misdrijf.



Ik bekijk dat niet op verslaving. Ik bekijk da in termen van mensenlevens (onschuldige weliswaar) die er DAGELIJKS het leven voor moeten laten.
Dat is met mijn jointjes niet waar hoor! En zo is het nu eenmaal, cliché maar waar!

EDIT: Alles omtrent cannabis is zo goed als illegaal, TEGEN DE WET IN. Maar alcohol is geregeld via de wet (mag zelfs reclame voor gemaakt worden), sterven er dagelijks van, is in handbereik van minderjarigen, ...
En welk gevolg heeft da?
Problemen zat dus.

Alcohol is op zichzelf misschien nog niet het probleem, de gebruiker of laten we zeggen de misbruiker is het probleem.
Maar oké, we kunnen nu moeilijk de gebruikers aan banden leggen in plaats van alcohol aan banden te leggen.

Alhoewel?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 22:51   #275
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Problemen zat dus.

Alcohol is op zichzelf misschien nog niet het probleem, de gebruiker of laten we zeggen de misbruiker is het probleem.
Maar oké, we kunnen nu moeilijk de gebruikers aan banden leggen in plaats van alcohol aan banden te leggen.

Alhoewel?
En geld dat niet voor alles?
Het is het "product" niet dat het probleem is, maar de gebruiker.

Dus moeten we alles aan banden leggen voor de probleemgebruikers?

Wat ik vind dat we kunnen doen om te beginnen is de leeftijdgrens voor alcohol opkrikken naar 18! En ik vind 18 al jong!
We zouden ze op 16 jaar beter verantwoordelijkheid aanleren (door middel van auto leren rijden) dan ze te laten drinken.

Ik hoorde al van alle jonge familiegasten: als ik 16 ben mag ik pintjes gaan zuipen! (en die mentaliteit zint me eigenlijk weinig.)
Waarom zorgen we er niet voor dat die gasten zeggen: Als ik zestien ben mag ik met de auto rijden.

We moeten dringend uit onze hypocriete schelp kruipen en consequent leren omgaan met roesmiddelen.

En ja, alcohol is één van de gevaarlijkste drugs die er is, het bewijst ligt DAGELIJKS op tafel. Iedere seconde die voorbij tikt valt er een slachtoffer door alcohol. geweld, autoongeluk, vergiftiging, ...

Is dat met cannabis het geval ? Zijn we dan consequent? neen
Mag ik de wet in vragen stellen als nen snotneus wettelijk mag drinken en ik niet legaal kan blowen? JA!
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 22:56   #276
fb718882
Gouverneur
 
fb718882's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2007
Berichten: 1.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Problemen zat dus.

Alcohol is op zichzelf misschien nog niet het probleem, de gebruiker of laten we zeggen de misbruiker is het probleem.
Maar oké, we kunnen nu moeilijk de gebruikers aan banden leggen in plaats van alcohol aan banden te leggen.

Alhoewel?
Alcohol op zich is zelfs gezond ! Één trapist , één glas wijn ( 2 mag ook ) , één whisky per dag is O.K. . Het probleem is , dat het er al rap méér worden . En dan terug beginnen te minderen met drinken is heel moeilijk .
__________________
Du passé, gardons la flamme, non les cendres.
Мы наш , мы новый мир построим .
Vulpes pilum mutat , non mores .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 22:58   #277
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
En geld dat niet voor alles?
Het is het "product" niet dat het probleem is, maar de gebruiker.

Dus moeten we alles aan banden leggen voor de probleemgebruikers?

Wat ik vind dat we kunnen doen om te beginnen is de leeftijdgrens voor alcohol opkrikken naar 18! En ik vind 18 al jong!
We zouden ze op 16 jaar beter verantwoordelijkheid aanleren (door middel van auto leren rijden) dan ze te laten drinken.

Ik hoorde al van alle jonge familiegasten: als ik 16 ben mag ik pintjes gaan zuipen! (en die mentaliteit zint me eigenlijk weinig.)
Waarom zorgen we er niet voor dat die gasten zeggen: Als ik zestien ben mag ik met de auto rijden.

We moeten dringend uit onze hypocriete schelp kruipen en consequent leren omgaan met roesmiddelen.

En ja, alcohol is één van de gevaarlijkste drugs die er is, het bewijst ligt DAGELIJKS op tafel. Iedere seconde die voorbij tikt valt er een slachtoffer door alcohol. geweld, autoongeluk, vergiftiging, ...

Is dat met cannabis het geval ? Zijn we dan consequent? neen
Mag ik de wet in vragen stellen als nen snotneus wettelijk mag drinken en ik niet legaal kan blowen? JA!
Oké ik begrijp uw punt van cannabis wel, maar in dit draadje gaat het over alcohol.

Me dunkt heeft de medische wetenschap daar ook geen antwoord op allemaal.
Tenzij zeggen dat het ongezond is...wat de alcoholist allicht ook wel wist ondertussen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 23:02   #278
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Het probleem met alcohol is dat het diepe wonden in de maatschappij slaat.
Dus ja, één van de gevaarlijkste meest onderschatte drugs dat er is.

Dat men nu matig kan drinken of niet, het blijft dagelijks diepe wonden slaan, onherstelbare.
Onschuldige mensenlevens staan iedere seconde op spel, omdat drank overgestockeerd is op de wereld.
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 23:04   #279
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Het probleem met alcohol is dat het diepe wonden in de maatschappij slaat.
Dus ja, één van de gevaarlijkste meest onderschatte drugs dat er is.

Dat men nu matig kan drinken of niet, het blijft dagelijks diepe wonden slaan, onherstelbare.
Onschuldige mensenlevens staan iedere seconde op spel, omdat drank overgestockeerd is op de wereld.
Daar geef ik u 100% gelijk in.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 23:23   #280
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghostic Bekijk bericht
naar mijn mening is alcohol de gevaarlijkste HARDDRUGS die er bestaat die miljoenen mensen in de problemen brengt ....maar is zodanig geintegreerd dat de meerderheid dit waarschijnelijk zal ontkennen omdat ze het zelf allemaal gebruiken ...
(eerlijk antwoorden he ...)
Trouwen ook
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be