Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 mei 2017, 21:10   #21
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Is dat ook een vakantiejob?
Neen, daarvoor moet je blijkbaar 'geschikt' zijn.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 21:11   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is wat alle klassieke partijen doen: hun programmapunten op tafel leggen als het hen strategisch politiek electoraal goed uitkomt
Alle klassieke automobilisten stoppen voor 99,99 procent voor het rode licht.
Op zicht, lijkt me dat goed nieuws te zijn.

Die 0.01 procent kunnen mij niet bekoren.

Maar binnen die grote meerderheid, hoeft het niet noodzakelijk eenheidsworst te zijn.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2017, 06:15   #23
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Het omgekeerde is ook waar. Als je geen job krijgt juist omwille van het feit dat je familie hebt in dat bedrijf dan wordt je evengoed gediscrimineerd.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2017, 09:51   #24
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Dit is eigenlijk een zeer interessante discussie, want hier stuit het op de beperking van de anti discriminatie wetgeving, praktisch en logisch.

Bedrijven doen dat al eeuwen: in de personeel keuze discrimineren. Familie bedrijven zijn erop gebaseerd zelfs! Zoon en dochter komen in het bedrijf nadat ze afgestudeerd zijn, zonder sollicitatie.

Als we de aanbeveling van Unia volgen kunnen we alle familiebedrijven in België opdoeken (de motor van onze economie).

Laatst gewijzigd door geertvdb : 1 juni 2017 om 09:52.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2017, 10:45   #25
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

In plaats van te doen alsof Unia hier zelf weer een nieuw probleem heeft uitgevonden, niet dus:

Citaat:
Elk jaar krijgt Unia vragen van werkgevers die willen weten of zij vakantiejobs kunnen reserveren voor kinderen of familieleden van eigen personeel.

Het blijft een mooie theorie maar in de praktijk zal dit, euh, moeilijk afdwingbaar zijn
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2017, 10:55   #26
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Mijn ene dochter krijgt een bedrijfswagen, mijn andere niet, Moet ik mij tot unia richten,, Dit is toch discriminatie???

Waarnaar wordt er eigenlijk gestreefd??? Willen ze dat iedereen gelijk is, iedereen gelijke wedde, gelijke voordelen, ......

Liefst ook allemaal dezelfde auto, hetzelfde huis, ...

Laat hen maar verder doen, ze maken zichzelf belachelijk.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2017, 11:31   #27
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
De aap is uit de mouw gekomen: allochtonen zijn er volgens Unia het eerste slachtoffer van .
Tja...
Hoeveel allochtoonse kinderen kunnen er bij het bedrijf waar hun ouders werken terecht? Heel weinig waarschijnlijk...bij het OCMW hebben ze geen jobstudenten nodig en de allochtoonse ouders zijn ook niet echt "personeel" te noemen...
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2017, 12:57   #28
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Waarnaar wordt er eigenlijk gestreefd??? Willen ze dat iedereen gelijk is, iedereen gelijke wedde, gelijke voordelen, ......

Liefst ook allemaal dezelfde auto, hetzelfde huis, ...

Laat hen maar verder doen, ze maken zichzelf belachelijk.
Dit is gewoon de verwoording van de kapitalistische belofte: onderscheid op basis van capaciteiten en niet op afkomst
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2017, 15:22   #29
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Dat een onderneming voor vakantie-job kandidaten duidelijk de voorkeur geeft aan kinderen van het eigen personeel vind ik perfect verantwoord. Het is een factor die bijdraagt tot de goede verstandhouding en een sereen klimaat binnen de onderneming. Als UNIA meent dat ze daaromtrent ook al moeten beginnen emmeren dan vind ik dat het management ze best volkomen negeert.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2017, 17:16   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Dit is gewoon de verwoording van de kapitalistische belofte: onderscheid op basis van capaciteiten en niet op afkomst
Dat is helemaal geen kapitalistische belofte.
Dat is gewoon een menselijke eigenschap.

De beste jager/visser kwam thuis met de vetste buit. Hij was vooral solidair met zijn eigen gezin, en vervolgens met zijn stam of clan. En mogelijks nog verder, in goede tijden bla bla ....

De beste boer heeft de rijkste oogst.

Een verkoper in een garage die systematisch het dubbel van het aantal auto's verkocht krijgt, dan zijn collega, zal ook meer beloond worden door de patron.

Communisme staat volledig dwars op de menselijke aard. En monarchie ook, met die uitzondering dat dit gebaseerd was/is op pure machtsuitoefening. Ook een menselijke eigenschap.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2017, 17:21   #31
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.226
Standaard

Ik neem aan dat allochtone, autochtone, holebi, mannelijke, vrouwelijke , jonge en oude, gezonde en gehandicapte ouders evenveel kans hebben om hun kind in te schrijven. UNIA is weer een nieuwe vorm van racisme aan't uitvinden lijkt het.
Dus mag je geen cadeau meer geven aan je kind op zijn of haar verjaardag want al de kinderen die op dezelfde dag verjaren en die je geen cadeau geeft worden gediscrimineerd.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2017, 19:46   #32
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik neem aan dat allochtone, autochtone, holebi, mannelijke, vrouwelijke , jonge en oude, gezonde en gehandicapte ouders evenveel kans hebben om hun kind in te schrijven.
Je verwart discriminatie van de ouders met discriminatie van de kinderen. Met die gehandicapte ouders zit je al deels in de goede richting. Wat met weeskinderen? Is het een goede zaak dat die minder kans maken op een job?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2017, 20:35   #33
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Je verwart discriminatie van de ouders met discriminatie van de kinderen. Met die gehandicapte ouders zit je al deels in de goede richting. Wat met weeskinderen? Is het een goede zaak dat die minder kans maken op een job?
Kunnen misschien een vakantiejob krijgen in het weeshuis.
Of zou dat discriminatie zijn ?
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2017, 21:16   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Kunnen misschien een vakantiejob krijgen in het weeshuis.
Of zou dat discriminatie zijn ?
Da's een goeie.

Wat alleszins een discriminatie is: er worden in weeshuizen nooit oudervergaderingen of grootouderfeesten gehouden. (vrij naar Geubels ...)

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2017, 06:20   #35
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

Moet hetzelfde kunnen in een familiebedrijf, een multinational of de overheid ?

Als discrimineren moet kunnen omdat dat de natuurlijke gang van zaken is moet diefstal met geweld dan ook kunnen ? Diefstal met geweld is namelijk de natuurlijkere gang van zaken dan een staat die eigendom beschermt (dmv diefstal met geweld ).

Ik voel veel voor de Unia visie vermits ik platte discriminatie al verscheidene keren aan de lijve heb mogen ondervinden. Ik vrees dat het Unia niet echt om de discriminatie an sich te doen is, maar enkel om een beetje positieve discriminatie van gekleurde medemensen te kunnen bewerkstelligen. Nu ja, gezien de toestand van het land is dat wel nodig want als er niet gedeeld wordt met de horden kolonisatoren dan gaat het nog op veel meer geweld uitdraaien dan het beetje dat we nu al ondervinden.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2017, 06:45   #36
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Mijn ene dochter krijgt een bedrijfswagen, mijn andere niet, Moet ik mij tot unia richten,, Dit is toch discriminatie???
Waarnaar wordt er eigenlijk gestreefd??? Willen ze dat iedereen gelijk is, iedereen gelijke wedde, gelijke voordelen, ......
Liefst ook allemaal dezelfde auto, hetzelfde huis, ...
Laat hen maar verder doen, ze maken zichzelf belachelijk.
En allemaal dezelfde ega (M/V of variabel). Gedaan met verleiden onder mom van verandering van spijs.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2017, 10:16   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Hoorden we Onkeldinges hierover reclameren, toen nog niet bekend was dat ze haar eigen kinderen dropte waar ze het zich politiek kon veroorloven ?

titel: Onkelinx kwaad om ‘vernedering’ van haar kinderen
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20170614_02924745


Citaat:
In een persoonlijk communiqué haalt Brussels PS-kopstuk Laurette Onkelinx uit naar al wie haar kinderen ‘geweld’ aan doet. ‘De politiek kan extreem hard zijn. Maar hoe moet ik accepteren dat het geweld zich tot mijn kinderen richt. Dat ze vernederd worden?’

Sinds begin deze week verschenen her en der artikels over de kinderen van PS-mandatarissen bij Samusocial en andere publieke of gesubsidieerde instellingen. Dinsdag ging het over Onkelinx’ dochter die een tijdlang werkte voor Samusocial, woensdag over haar zoon die werkt bij ‘Visit Brussels’.

In een opvallend persbericht roept Onkelinx op om niet te vervallen in 'riooljournalistiek'. 'De politiek kan extreem hard zijn. Ik heb dat altijd geweten en heb me er steeds op ingesteld wanneer ik werd aangevallen en ik onvermoeibaar de strijd aanging voor diegenen die me hun vertrouwen gaven, voor projecten conform aan mijn waarden', zo schrijft ze. 'Maar hoe kan ik aanvaarden dat het geweld zich tegen mijn kinderen keert? 'Zijn er dan geen grenzen bij het zwartmaken van kinderen simpelweg omdat hun ouders een publieke functie bekleden?', klinkt het.

Onkelinx bevestigde gisteren al dat haar dochter tussen 2011 en 2013 voor Samusocial werkte. Ze benadrukt vandaag dat haar twee kinderen, na een moeilijke schoolcarrière, verschillende jaren in Brusselse structuren gewerkt hebben.


'Mijn twee oudste kinderen hebben geen geslaagde schoolcarrière achter de rug en hadden heel wat problemen, ook omdat het voor hen niet makkelijk was om op te groeien bij een politica die nooit haar uren geteld heeft. Men verwijt hen nu dat ze verschillende jaren gewerkt hebben in structuren in het Brussels gewest. Niet met sappige mandaten of tegen voordelige lonen. Neen. Met arbeidscontracten zoals die van miljoenen Belgen. En in een tijd toen ik de Brusselse PS niet voorzat.'

Onkelinx toont tot slot begrip voor de woede over de schandalen. 'Ik begrijp dat de maat vol is', klinkt het nog. 'Sancties zijn genomen. En om het vertrouwen te herstellen zullen uitzonderlijke maatregelen getroffen worden op het PS-congres van 2 juli.'s
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2017, 12:13   #38
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Hoe zouden haar kinderen aan die job-kes geraakt zijn denk je....
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2017, 12:17   #39
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Het omgekeerde is ook waar. Als je geen job krijgt juist omwille van het feit dat je familie hebt in dat bedrijf dan wordt je evengoed gediscrimineerd.
Er wordt niet veronderstelt dat je rationeel nadenkt over de Belgische wetgeving.

Je ondermijnt op die manier de achterliggende bedoeling van o.a. Unia, 'vreemd volk eerst, Vlaams volk laatst'.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2017, 12:49   #40
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Er wordt niet veronderstelt dat je rationeel nadenkt over de Belgische wetgeving.

Je ondermijnt op die manier de achterliggende bedoeling van o.a. Unia, 'vreemd volk eerst, Vlaams volk laatst'.
maw Unia zal geen proces voeren tegen Oncelinx ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be