Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 maart 2017, 17:09   #101
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Merk er niets van nu nochtans. Het zijt gij die mij quote en niet andersom.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 18:18   #102
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Dit is wat ze conservatisme noemen, één van de argument tegen legalisatie. Redelijk zwak lijkt me.
Ik noem dat logica.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 22:17   #103
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Maar hoeveel is dat dan 1 ton? Nu, heroine is terug aan het boomen in Afghanistan, en zo zou de opiumproductie in 2016 ongeveer op 6400 ton (200.000 hectare) liggen (cijfers beschikbaar op UNODC). Ik vermoed met die ton minder dat dit op de straat toch bijzonder weinig invloed heeft.
Anderzijds, het opsluiten van een paar dealers en het in beslag nemen van een fractie van de drugs voorhanden heeft weinig of geen invloed op de verslavingsproblematiek. In Rusland was de heroïne ook te duur. Daar is dan krokodil in de plaats gekomen. Net zoals een alcoholieker eau-de-cologne zuipt bij gebrek aan, gaat een andere drugsverslaafde zich ook niet herpakken door gewoon gebrek aan spul.
Ik geloof niet in deze war on drugs.
De methode die Portugal gebruikt lijkt wel wat te helpen. Of je doet het anders en kiest voor een aanpak zoals Duterte. Misschien barbaars, maar het zou misschien wel kunnen slagen.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 08:03   #104
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik noem dat logica.
Rare logica. Je moet eens op cursus gaan bij Van Bendegem.

Logisch lijkt me eerder dat als je alles dat illegaal is illegaal laat en je gaat sommige legale zaken illegaal maken (zoals roken op café bijvoorbeeld) dat na verloop van tijd alles illegaal zal zijn.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 09:12   #105
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Tegenstanders van legalisering of gedogen van cannabis vonden het een schitterend idee. Drugs hard aanpakken. Zo hard zelfs dat men het een 'war on drugs' ging noemen. Het ging het drugs'probleem' wel effe oplossen. Want de Grote Leider had het gezegd.

En hoewel deze aanpak nergens ter wereld ooit resultaat heeft opgeleverd geloofde men in Antwerpen en ruime omgeving heilig in deze aanpak.

Ondertussen zit men in Antwerpen met een echte 'war'. Zoals verwacht stijgt het geweld tussen drugsbendes exponentieel mee met de hardheid van de repressie. Gelukkig voorlopig zonder (onschuldige) slachtoffers maar hoe lang gaat dat nog duren? Vijf schietpartijen in de laatste drie maanden.
Of dat enkel 'collateral damage' en kan BDW best leven met deze evolutie?

"Moeten we de drugsbendes dan vrij spel geven?" hoor je een halfzatte idioot dan wel eens roepen?
"Nee, tuurlijk niet. Je moet ze het niet moeilijker maken hun markt te onderhouden, je moet hun markt gewoon afnemen door cannabis te legaliseren en de staat de markt laten regelen. Met gereguleerde kwekerijen en particulieren die hun eigen plantje kweken." is mijn antwoord dan meestal.

Gek genoeg krijgt mijn antwoord over het algemeen bijval van mensen die weten waar ze over praten. Criminologen bv.

Hoe komt het of wat zijn de achterliggende redenen dat de beleidsmakers in de metropool aan de Schelde blind blijven geloven in hun aanpak?
En hoe lang gaan ze nog volhouden dat hun aanpak uiteindelijk gaat slagen?
Hang iedere druggebruiker op en het probleem lost zich vanzelf op en we besparen ook nog eens op de uitkeringen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 09:15   #106
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Hang iedere druggebruiker op en het probleem lost zich vanzelf op en we besparen ook nog eens op de uitkeringen.
Alcohol is hard drugs he, vergeet dat niet.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 09:52   #107
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Rare logica. Je moet eens op cursus gaan bij Van Bendegem.

Logisch lijkt me eerder dat als je alles dat illegaal is illegaal laat en je gaat sommige legale zaken illegaal maken (zoals roken op café bijvoorbeeld) dat na verloop van tijd alles illegaal zal zijn.
Juist, dat schreef ik.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 09:58   #108
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Juist, dat schreef ik.
Ah ok, ik had het misbegrepen denk ik.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 10:04   #109
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Hang iedere druggebruiker op en het probleem lost zich vanzelf op en we besparen ook nog eens op de uitkeringen.
Zeg dan maar al dag tegen meer dan de helft van je kennissenkring.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 10:05   #110
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Zeg dan maar al dag tegen meer dan de helft van je kennissenkring.
Alsof hem dat heeft lol
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 10:10   #111
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ah ok, ik had het misbegrepen denk ik.
No prob
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 10:15   #112
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Zeg dan maar al dag tegen meer dan de helft van je kennissenkring.
Ken maar één iemand in mijn kennissenkring die illegale drugs gebruikt en als die verdwijnt zal er echt niemand een traan om laten, ik ook niet.

Integendeel schone opruiming.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 13:44   #113
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Maar hoeveel is dat dan 1 ton? Nu, heroine is terug aan het boomen in Afghanistan, en zo zou de opiumproductie in 2016 ongeveer op 6400 ton (200.000 hectare) liggen (cijfers beschikbaar op UNODC). Ik vermoed met die ton minder dat dit op de straat toch bijzonder weinig invloed heeft.
Anderzijds, het opsluiten van een paar dealers en het in beslag nemen van een fractie van de drugs voorhanden heeft weinig of geen invloed op de verslavingsproblematiek. In Rusland was de heroïne ook te duur. Daar is dan krokodil in de plaats gekomen. Net zoals een alcoholieker eau-de-cologne zuipt bij gebrek aan, gaat een andere drugsverslaafde zich ook niet herpakken door gewoon gebrek aan spul.
Ik geloof niet in deze war on drugs.
De methode die Portugal gebruikt lijkt wel wat te helpen. Of je doet het anders en kiest voor een aanpak zoals Duterte. Misschien barbaars, maar het zou misschien wel kunnen slagen.
Gewoon een moordenaar die het excuus drugs gebruikt om zijn politieke tegenstanders gewoon te kunnen vermoorden.Wie hem voor voeten loopt maait hij weg. Drugs hebben er niks mee te maken.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 13:47   #114
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Hang iedere druggebruiker op en het probleem lost zich vanzelf op en we besparen ook nog eens op de uitkeringen.
Ja we kennen dat gebrul . Tot ooit op een dag één van uw geliefden een gebruiker blijkt te zijn dan brallen mensen zoals jou opeens heel anders.
Extreem rechtsen.....heel streng zijn voor alle anderen maar vooral niet voor hunzelf....want dan is het altijd de fout van die onnozele flikken.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 13:49   #115
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ken maar één iemand in mijn kennissenkring die illegale drugs gebruikt en als die verdwijnt zal er echt niemand een traan om laten, ik ook niet.

Integendeel schone opruiming.
Ik ken er veel in men kennissenkring die legale drugs gebruiken en nog eens voor veel ellende en overlast zorgen.....hooligans noemen ze zichzelf....Gaan we die ook allemaal opruimen ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 13:58   #116
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik ken er veel in men kennissenkring die legale drugs gebruiken en nog eens voor veel ellende en overlast zorgen.....hooligans noemen ze zichzelf....Gaan we die ook allemaal opruimen ?
Voor mij mogen de legale drugs ook illegaal worden. Gebruikers van legale drugs tevreden omdat illegale drugs, illegaal blijven, en gebruikers van illegale drugs tevreden, omdat legale drugs ook illegaal worden. Kortom iedereen tevreden.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 14:01   #117
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja we kennen dat gebrul . Tot ooit op een dag één van uw geliefden een gebruiker blijkt te zijn dan brallen mensen zoals jou opeens heel anders.
Extreem rechtsen.....heel streng zijn voor alle anderen maar vooral niet voor hunzelf....want dan is het altijd de fout van die onnozele flikken.
Och, solidariteit heeft ook zijn grenzen. Vraag mij toch ook af, of het de taak van de gemeenschap is om op te draaien voor het drugsgebruik, en de gevolgen hiervan, van anderen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 14:03   #118
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Och, solidariteit heeft ook zijn grenzen. Vraag mij toch ook af, of het de taak van de gemeenschap is om op te draaien voor het drugsgebruik, en de gevolgen hiervan, van anderen.
Neen. Laat die mensen dat toch zelf fabriceren
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 14:06   #119
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Och, solidariteit heeft ook zijn grenzen. Vraag mij toch ook af, of het de taak van de gemeenschap is om op te draaien voor het drugsgebruik, en de gevolgen hiervan, van anderen.
Is het de taak van de gemeenschap om op te draaien voor verkeersslachtoffers die bewust het reglement aan hun laars lappen ? Is het de taak van de gemeenschap om op te draaien voor mensen die veel te veel frieten en taartjes eten ? Is het de taak van de gemeenschap om op te draaien voor waaghalzen....als daar zijn alpinisten....racepiloten...base jumpers en skiërs ???
Wat drugs betreft zijn die pas een groot probleem geworden éénmaal de politiek zich er mee is willen gaan moeien en ze in het hok van justitie heeft gestoken terwijl ze eigenlijk net zoals voorheen thuishoren bij volksgezondheid.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 15:41   #120
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ken maar één iemand in mijn kennissenkring die illegale drugs gebruikt en als die verdwijnt zal er echt niemand een traan om laten, ik ook niet.

Integendeel schone opruiming.
U had het niet enkel over illegale drugs in uw eerste post. Maar dat doet er niet toe, drugs zijn drugs, legaal of niet. Het onderscheid maken is gewoon een manier om het geweten te sussen om toch maar niet te moeten erkennnen dat men zelf druggebruiker is.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be