Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 maart 2005, 18:13   #1
/\|cazar
Banneling
 
 
/\|cazar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4.052
Standaard Huidige TV programmatie.

Hoewel absoluut geen fervent TV-kijker, zet ik mijn kleine Chinese lichtbak wel eens op.

Het valt me heel sterk op hoe platvloers alles is geworden in tv uitzendingen. Maar ook het nieuws, het vroeger o zo geroemd brt journaal, is volledig de dieperik in gegaan.

De lichtbak wordt massaal opgefleurd door reality soaps, programma's zijn dat om het serieus onderaanbod aan talentvolle tv-makers te compenseren. 'Echte' mensen ( tot wie ik mij niet reken )zijn meer herkenbaar door de 'echte' kijker ( tot wie ik mij ook niet reken )

Een andere tendens is het vrijelijk laten lopen van emoties in allerlei programma's, van het ene uiterste in het andere, geluk en verdriet wisselen elkaar in sneltreintempo op, wat op massaal gejuich van de 'echte' mens achter de 'echte' kijker wordt onthaald. Ik word er alleen maar stil van, van plaatsvervangende schaamte dan. Hoe kan je zoiets goedkeuren ? Een vrouw wiens borsten verdubbelen in omvang, wordt alzo een 'nieuw' leven geschonken en wordt nadien aan de juichende familiale menigte ter keuring voorgesteld. Om nog maar eens met open mond bij stil te vallen.
Is dit de extreme uitwas van onze consumptiemaatschappij ? Consumptie die gestuurd wordt door gladdeaalbreinen die via reclame mensen een zeker 'gemis' aanpraten, een zeker 'ideeal' erin pompen om alzo (met nieuwe borsten in dit geval ) dit materiële gat op te vullen, terwijl het geestelijk, het spirituele gemis alleen maar groter wordt.

De avond wordt afgesloten door het oeverloos gelul in de laatste ( wanneer toch ? ) show, waar ik mij niet van de indruk kan ontdoen dat tal van deelnemers eraan, alsmede de presentator, tevoren geestesverruimde toestanden hebben genuttigd, alleen dan kan een mens zoveel zever aan één stuk verkopen.

Weldra wordt mijn lichtbak vervangen door een echte lichtbak: een kleine aquarium met guppy's, dat ontspant nog tenminste.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2005, 13:56   #2
Melf
Banneling
 
 
Melf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Locatie: antwerpen
Berichten: 567
Standaard

Wat zijn guppy's ?


mvg.melf
Melf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2005, 14:12   #3
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Idd,ik heb dikwijls hetzelfde gevoel.Gisteren bij "Telefacts" was het weeral raak met die ouders en grootouders van den verslaafde Andy.Ze waren letterlijk aan het vertellen hoe je drugs moet gebruiken notabene!!

Ik ben van miserie maar achter de pc gekropen,maar bij mijn vriendin gaan deze programma's erin als zoete koek,met hoogoplaaiende discussie's achteraf met mij.
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2005, 14:16   #4
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Als je met je vriendin niet overeenkomt mbt TV koop je best voor elke een afstandsbediening...

& inderdaad wij hebben kaskes met knoppekkes aan : de turkse zender geeft soms heel goeie muziekprogramma's. De rechtvaardige rechteres zouden de mensen graag in hun ondergoed zetten (wanneer gaan ze dat nu eens met Lotje doen?) Zaterdagavond kan je dat dan bekijken op de spaanse TV.

Bereid je voor op multicultuur.. bekijk méér TV !
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2005, 14:20   #5
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Melf
Wat zijn guppy's ?


mvg.melf
Tropische viske's,zeer mooi trouwens.Kweken als konijnen
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2005, 14:28   #6
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Dat is omdat het zogezegde "smaakvolle" aanbod van vroeger compleet is voorbijgestreefd.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2005, 14:37   #7
Musketo
Banneling
 
 
Musketo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2004
Locatie: Frankfurt
Berichten: 5.408
Standaard

De zenders draaien wat de meeste kijkers oplevert...Wat zegt dit dan weeral over Vlaanderen.8)

Op Canvas en TV1 zijn soms wel toffe dingen.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2005, 14:40   #8
/\|cazar
Banneling
 
 
/\|cazar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4.052
Standaard

Citaat:
Dat is omdat het zogezegde "smaakvolle" aanbod van vroeger compleet is voorbijgestreefd.

Neen, omdat het concept smaakvol uit menig dikkevandale is verdwenen.

Echt grotesque vond ik een keer een programma ( ka 2 of vt4, weet het niet juist ) over 5 homo's ( die echt hun best deden om degoutant stereotiep over te komen ) die geweldig degoutant een kandidaat onderhanden namen, met eten aan het gooien waren ( en dat is nu echt iets waar ik totaal op afknap ).

En toch wordt het gesmaakt als zoete broodjes ...

guppy's zijn inderdaad kleurrijke langvinnige tropische visjes, niet veel groter dan 3 cm en kwekend als konijnen.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2005, 14:42   #9
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Tja, soms lijk je naar televisie te kijken voor debielen. Het niveau is ellendig laag geworden. Tijd voor een goed boek dan of eens de familie bezoeken.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2005, 14:42   #10
/\|cazar
Banneling
 
 
/\|cazar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4.052
Standaard

Citaat:
De zenders draaien wat de meeste kijkers oplevert...Wat zegt dit dan weeral over Vlaanderen.8)

Op Canvas en TV1 zijn soms wel toffe dingen.
dat zegt heel veel over de grote meerderheid, maar er is nog altijd een groep die de troep links laat liggen.

tv1 interessante dingen ? Mja, de reeks Bergerac die ik helemaal heb opgenomen, beste staaltje bbc ding ooit gemaakt, volgens mijn bescheiden mening.

maar voor de rest is het schreeuwlelijke tv, doordrenkt met reality troep en schreeuwerige muziekkleurpotlodenprogramma's.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2005, 14:44   #11
/\|cazar
Banneling
 
 
/\|cazar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4.052
Standaard

het probleem is dat de grenzen verlegd worden, en blijvend dan.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2005, 14:46   #12
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Melf
Wat zijn guppy's ?


mvg.melf
Nee, serieus, aan welke klas geef jij al 20 jaar les?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2005, 14:50   #13
/\|cazar
Banneling
 
 
/\|cazar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4.052
Standaard

/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2005, 14:54   #14
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
Neen, omdat het concept smaakvol uit menig dikkevandale is verdwenen.

Echt grotesque vond ik een keer een programma ( ka 2 of vt4, weet het niet juist ) over 5 homo's ( die echt hun best deden om degoutant stereotiep over te komen ) die geweldig degoutant een kandidaat onderhanden namen, met eten aan het gooien waren ( en dat is nu echt iets waar ik totaal op afknap ).

En toch wordt het gesmaakt als zoete broodjes ...

guppy's zijn inderdaad kleurrijke langvinnige tropische visjes, niet veel groter dan 3 cm en kwekend als konijnen.
"Smaakvol" is meestal oersaai.
Morse bijvoorbeeld... jawatte zeg... mag dan zo "goed" zijn als het wilt, het is oersaai. En voor de helft van den tijd zijn het artistieke stiltes dat ge ziet.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2005, 14:55   #15
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
"Smaakvol" is meestal oersaai.
Morse bijvoorbeeld... jawatte zeg... mag dan zo "goed" zijn als het wilt, het is oersaai. En voor de helft van den tijd zijn het artistieke stiltes dat ge ziet.
Zie jij die stiltes? Rook jij niet een beetje veel van dat groene spul?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2005, 14:58   #16
/\|cazar
Banneling
 
 
/\|cazar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4.052
Standaard

Citaat:
Morse bijvoorbeeld... jawatte zeg... mag dan zo "goed" zijn als het wilt, het is oersaai. En voor de helft van den tijd zijn het artistieke stiltes dat ge ziet.
Toegegeven, als prille tiener was ik gek op Rambo films als First Blood en de sequels, ook de Rocky films vond ik fenomenaal, ben erdoor zelfs gaan boksen...

Maar toch, zo laat in de twintig ... de saaiheid die je noemt is juist de intellectuele schoonheid.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2005, 14:58   #17
/\|cazar
Banneling
 
 
/\|cazar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4.052
Standaard

Citaat:
Zie jij die stiltes?
Met stiltes zal hij waarschijnlijk niet conversatie of aktiegebonden dingesen bedoelen
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2005, 15:02   #18
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Neen, daar ligt het ni aan raf.

Maar ze zijn dus SAAI. Waarom zouden mensen er naar kijken? Het strafste vind ik dat die kijkers zichzelf automatisch slimmer vinden. Of ze vinden dat het past bij hun leeftijd.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2005, 15:04   #19
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
Met stiltes zal hij waarschijnlijk niet conversatie of aktiegebonden dingesen bedoelen
Die zijn opvulling, en omdat er een bepaald publiek is dat die stiltes automatisch met kwaliteit associeerd.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2005, 15:05   #20
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
"Smaakvol" is meestal oersaai.
Morse bijvoorbeeld... jawatte zeg... mag dan zo "goed" zijn als het wilt, het is oersaai. En voor de helft van den tijd zijn het artistieke stiltes dat ge ziet.
Oei, excuseer... ik ga meestal zitten voor Morse!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be