Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 oktober 2010, 00:40   #161
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Noem jij bijvoorbeeld ""But there is no standard account of how the distinction is to be explained"" soms een goede grond? Kom Piero, laten we op een volwassene manier discuteren.

Ik schreef waarom er duidelijk een sprake is van fysica en meta-fysica bij de mens op basis van:
1) niets hebben wij als beeld
2) niets is het ontbreken van iets
3) wij ervaren iets als fysisch

Conclusie:
Niets komt uit een idee, dus a-priori kennis of aangeboren kennis (meta-fysica en dus dualiteit), of is onze idee van "niets" uit fysische zaken afkomstig (dan is de aanname dat "niets" niet-fysisch is, weerlegd).

En u kwam met een reactie die ik volledig in vraag stelde en daarna stelde ik vragen over uw reactie die ik niet eens volledige verwerkte omdat het vol zit met beweringen.

U zegt:
((Bovendien is dit een open forum en er is kennelijk niemand die blijk geeft van belangstelling voor onze discussie. Dat zegt mij ook wel wat.))

De discussie is tussen ons en audience is helemaal niet nodig, en daarenboven kan je niet weten wie er allemaal meeleest. Ik zelf zit hier meestal (±85%) te lezen ipv te schrijven.

Laatst gewijzigd door porpo : 7 oktober 2010 om 00:41.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 11:03   #162
Mahalingam
Minister
 
Mahalingam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zantiax Bekijk bericht
In hoeverre meen je wat je zegt, in hoeverre is dit een grap?
Ik heb het bewust in een grappig verhaaltje geschreven (want eigenlijk is het een diep-trieste zaak), maar de kern is een zelf ervaren situatie.
Er zijn twee verschillende, elkaar uitsluitende denkbeelden die niet als zodanig gekend worden. Beide zijn even waar, alleen niet op hetzelfde moment.

En om even van het metafysische vlak naar het fysieke vlak te gaan wat betreft nikabs:
Nikababes
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 11:27   #163
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Noem jij bijvoorbeeld ""But there is no standard account of how the distinction is to be explained"" soms een goede grond? Kom Piero, laten we op een volwassene manier discuteren.

Ik schreef waarom er duidelijk een sprake is van fysica en meta-fysica bij de mens op basis van:
1) niets hebben wij als beeld
2) niets is het ontbreken van iets
3) wij ervaren iets als fysisch

Conclusie:
Niets komt uit een idee, dus a-priori kennis of aangeboren kennis (meta-fysica en dus dualiteit), of is onze idee van "niets" uit fysische zaken afkomstig (dan is de aanname dat "niets" niet-fysisch is, weerlegd).

En u kwam met een reactie die ik volledig in vraag stelde en daarna stelde ik vragen over uw reactie die ik niet eens volledige verwerkte omdat het vol zit met beweringen.

U zegt:
((Bovendien is dit een open forum en er is kennelijk niemand die blijk geeft van belangstelling voor onze discussie. Dat zegt mij ook wel wat.))

De discussie is tussen ons en audience is helemaal niet nodig, en daarenboven kan je niet weten wie er allemaal meeleest. Ik zelf zit hier meestal (±85%) te lezen ipv te schrijven.
Dit is redekavelen in plaats van discuteren. Er zijn nu te veel concepten tegelijk aan de orde om tot een goed inzicht te komen. Ik wil vandaag proberen via een eerste onderwerp van een reeks van onderwerpen in nieuwe draden een gemeenschappelijke basis te zoeken voor het bereiken van een concensus. Als we het over de basis niet eens kunnen worden hoeven we ook niet over top van ons gedachtenbouwwerk te spreken.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 21:18   #164
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Dit is redekavelen in plaats van discuteren. Er zijn nu te veel concepten tegelijk aan de orde om tot een goed inzicht te komen. Ik wil vandaag proberen via een eerste onderwerp van een reeks van onderwerpen in nieuwe draden een gemeenschappelijke basis te zoeken voor het bereiken van een concensus. Als we het over de basis niet eens kunnen worden hoeven we ook niet over top van ons gedachtenbouwwerk te spreken.
U hebt absoluut gelijk, dit is de reden waarom ik met jou over jouw weg wou discuteren op zoek naar de basis waarop u die weg hebt kunnen bouwen, maar je wou verder met mijn dualiteit en ik ben eigenlijk bij het begin begonnen in deze zaak van abstract, concreet en realistisch denken, ik was nog niet eens een 1% dieper gegaan, maar goed, wat je wilt.

Laatst gewijzigd door porpo : 7 oktober 2010 om 21:25.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 21:24   #165
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
En om even van het metafysische vlak naar het fysieke vlak te gaan wat betreft nikabs:
Nikababes
LOL! LOL
Ik had dat gisteren gezien
http://www.youtube.com/watch?v=KeLBYUpCt80

Nu ja, dat is een heel goed protest, volledig met succes uitgevoerd, en die meiden hebben aangetoond dat niqaab-verbod waarde gebaseerd is, en geen verbod op een stukje kledij van de niqaab-vrouw, maar op de waarde van die niqaab voor de niqaab-vrouwen. Heeft niets te maken met de politieke smoesjes die ze hebben bedacht om het goed te spreken, noch dat voorwendseltje van onderdrukking noch veiligheid waanzin, maar een dwang in de hedendaagse kerk (radicale secularisme), het doel: zo sexy mogelijk a.u.b Je mag geen niqaab dragen maar icv sexy benen of weet ik nog wat, is geen probleem

Laatst gewijzigd door porpo : 7 oktober 2010 om 21:25.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be