Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 september 2017, 17:27   #2881
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
.
Dat wil ik ook wel eens lezen. Het moet de moeite zijn.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2017, 17:38   #2882
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

Mounk - The age of responsibility
Gibson - Neuromancer

liggen klaar

Tuchmann - Het Zimmermann telegram
Illich - Deschooling Society
Rothbard - The ethics of liberty (herlezen op papier ipv e-book)
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2017, 07:28   #2883
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

De ondergang van het avondland - Spengler.

Wilde dat al jaren lezen maar had onlangs iets van bah misschien toch maar niet. Maar nu het uit is en ik het heb kunnen inkijken ben ik er toch maar in begonnen. Mijn vooroordeel blijkt niet te kloppen. Ik dacht dat het boek een bij de haren getrokken geschiedenisboek ging zijn maar het is eerder een diepzinnig filosofisch boek. Ben wel van plan om onmiddellijk erna de open samenleving te herlezen kwestie van geen nazi te worden al moet ik zeggen dat het er niet naar uitziet dat Spengler zich niet bewust is van het gevaar van historicisme.

Het zal wel niet voor vandaag zijn. De honden zijn alweer de baas en er is een verhuis bezig. Grrr ik haat het hier.

Laatst gewijzigd door Vlad : 14 oktober 2017 om 07:32.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2017, 08:04   #2884
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.810
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Wies Moens - Gedichten 1918 - 1974






Zo jong nog. Toch zoveel werelden waarin ik al heb geleefd. Én al tien jaar morsdood ook. Godverdomme ik ben moe.




Die mens is z'n halve leve verbannen geweest maar Erdogan aanhangers mogen hier gewoon blijven ... in wat voor een wereld zijn we toch beland ...
Wies Moens werd nooit verbannen. Als collaborateur in WOII vluchtte hij naar Nederland (was ook een Activist in WOI). Hij was dus op de loop, maar niet verbannen.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2017, 10:19   #2885
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wies Moens werd nooit verbannen. Als collaborateur in WOII vluchtte hij naar Nederland (was ook een Activist in WOI). Hij was dus op de loop, maar niet verbannen.
Mmm. Zou kunnen. Maar hij is in 47 wel bij verstek ter dood veroordeeld dus dat is zo goed als verbannen worden.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2017, 10:36   #2886
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.810
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Mmm. Zou kunnen. Maar hij is in 47 wel bij verstek ter dood veroordeeld dus dat is zo goed als verbannen worden.

Laat ons dan zeggen: hij verbande zichzelf.

Want was hij niet gevlucht, dan had hij hoogstens een paar jaar gekregen. En dan hoefde hij niet te wonen in het buitenland. Zelfs VNV-er Romsée, Secretaris-Generaal van Binnenlandse Zaken onder de oorlog en collaborateur nummer 1, kwam al vrij in de jaren '50.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2017, 11:11   #2887
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.979
Standaard

__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2017, 11:23   #2888
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.810
Standaard

Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2017, 23:38   #2889
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Hoe vlot en duidelijk dat boek ook geschreven was. Ik blijf vinden dat sociologen en psycho-analytici naar de wolken liggen te kijken en daar dan mooie beelden in trachten te zien.
Het boek is dan ook eerder bespiegelend dan empirisch-wetenschappelijk opgevat.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2017, 23:43   #2890
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Recente lectuur:







Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2017, 01:00   #2891
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Aan het herlezen:



...alsook enkele hoofdstukken uit:

Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2017, 02:13   #2892
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Les Origines Occultistes de la Franc-Maçonnerie. (Jean-Claude Lozac'hmeur)

https://www.youtube.com/watch?v=Yl7qQUCUuWg

https://www.youtube.com/watch?v=QmpMc7DdDFo
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2017, 04:26   #2893
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

.
__________________
Ex Gladio Libertas

Laatst gewijzigd door Gamla : 16 november 2017 om 04:28.
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2017, 04:28   #2894
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Wies Moens - Gedichten 1918 - 1974

Zo jong nog. Toch zoveel werelden waarin ik al heb geleefd. Én al tien jaar morsdood ook. Godverdomme ik ben moe.

Die mens is z'n halve leve verbannen geweest maar Erdogan aanhangers mogen hier gewoon blijven ... in wat voor een wereld zijn we toch beland ...
Wacht eens even. Wies Moens. Het tijdschrift Kort Manifest en zo.
Bestaat het nog?
Ik dacht eerder al dat die Vlad de kwaadste nog niet was.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2017, 08:18   #2895
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

Sociaal-economisch dharma - Gerrit De Vylder

Op de boekenbeurs gekocht vermits Azië en economie twee interessegebieden zijn. Het deed me denken aan ondergang van het avondland van Spengler dat ik ook net las omdat het soms dezelfde onderliggende gelijkenissen ontwaart tussen westerse en oosterse culturen maar de impliciete boodschap die ik van beide boeken overhoudt, loopt ver uiteen. Spengler redeneert vanuit cyclussen en De Vylder niet wat eigenlijk wel grappig is want die cyclische visie komt (via Nietzsche) uit het oosten.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2017, 08:47   #2896
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

De boekenbeurs, pfffff. Toen ik nog in Antwerpen woonde kwam ik er elk jaar en elke dag.
Ineens zag ik in dat het eigenlijk hoop tijdverlies was. Een hectare nonsens.
Ik heb toen in het cafétaria een aantal Duvels achterover geslagen en tram 2 terug naar huis genomen.
Ik herinner me nog dat ik Marcel van Thilt die daar iets zat te signeren onder zijn vijs heb gegeven.
Gelukkig was Marc Eyskens toen al weg.
__________________
Ex Gladio Libertas

Laatst gewijzigd door Gamla : 16 november 2017 om 08:48.
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2017, 12:56   #2897
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

Het was de derde keer dat ik de boekenbeurs heb bezocht. Vorige keer had ik me voorgenomen niet meer te gaan. Ik ga bijna van mezelf door de drukte. Maar ik wilde een boek kopen dat ik niet via het internet wilde bestellen vandaar dat ik toch ben gegaan. Uiteindelijk heb ik dat boek niet eens gekocht. Voor mij is het de laatste keer geweest dat ik er naar toe ga. Het is meer een evenement voor kinderen en poco's. Mensen die graag lezen hebben er niet veel aan. Kinderboeken, zelfhulpboeken, kookboeken, ... dat ligt er veel. Er waren misschien 10 standen waar ik zin had om wat in de boeken te snuisteren.

Ik heb nog wel wat boeken zien liggen die ik graag gelezen had maar een harde kaft en gelijmd vind ik afzetterij en weiger ik te kopen :[
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2017, 13:07   #2898
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Het was de derde keer dat ik de boekenbeurs heb bezocht. Vorige keer had ik me voorgenomen niet meer te gaan. Ik ga bijna van mezelf door de drukte. Maar ik wilde een boek kopen dat ik niet via het internet wilde bestellen vandaar dat ik toch ben gegaan. Uiteindelijk heb ik dat boek niet eens gekocht. Voor mij is het de laatste keer geweest dat ik er naar toe ga. Het is meer een evenement voor kinderen en poco's. Mensen die graag lezen hebben er niet veel aan. Kinderboeken, zelfhulpboeken, kookboeken, ... dat ligt er veel. Er waren misschien 10 standen waar ik zin had om wat in de boeken te snuisteren.

Ik heb nog wel wat boeken zien liggen die ik graag gelezen had maar een harde kaft en gelijmd vind ik afzetterij en weiger ik te kopen :[
Ga nooit meer en bestel boeiende boeken op het internet.
Zolang het nog kan.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 18:30   #2899
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Interessante lectuur. Beetje een vulgariserende islambijbel. De eerste 110 blz zijn eigenlijk een herschrijven van de Pentateuch.
Ismael (de stamvader van de moslims) wordt door Abraham naar Mekka gebracht. Hagar wordt door de farao aan Abraham geschonken en de geboorte van Abraham zelf is het verhaal van de onnozele kinderen...
Eh? De 'islambijbel' heeft ook een benaming, nl de Koran en er scheelt wat met de chronologie van uw hergeschiedschrijving.

Abraham werd geboren uit normale ouders, zijn vader zou Azar hebben geheten, maar goed, ze waren dus doodnormaal buiten het feit dat ze afgodendienaren waren. Zoals iedereen in die samenleving aanbaden ze letterlijk afgodsbeelden. De vader maakte zelfs de beelden en Abraham moest ze dan op de markt verkopen, wat hij niet goed zou hebben gedaan (hij dreef de spot ermee). God inspireerde hem dan en praatte ook tegen hem, waardoor hij gesterkt in geloof helemaal niets meer van de afgoderij moest hebben. Hij begon iedereen op te roepen in God te geloven maar niemand wou dat. Op een nacht toen iedereen sliep sloeg hij de afgodsbeelden in de tempel stuk. Toen het dag werd wees hij iedereen erop dat de waardeloze goden zichzelf niet eens konden verdedigen. Hierop werd besloten om een groot vuur aan te steken en Abraham erin te gooien. Maar God beschermde Abraham dus in het vuur en hij verliet die beschaving.

In tegenstelling tot wat de joden in hun boeken hebben verdraaid, was Hajar geen meid maar een Egyptische prinses die Abraham werd geschonken. Ze werd zijn tweede vrouw maar daarom niet de of een meid'.
En inderdaad, God inspireerde Abraham om hen in Mekka achter te laten en dat Hij een groot (gelovig) volk uit Ismael ging voortbrengen.

Dit is nogal droog verteld zonder de 'Goddelijke mirakels' waarvan iedereen onder indruk zou moeten zijn. Want zonder 'aww' kan er weinig geloof zijn.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 18:46   #2900
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Het was de derde keer dat ik de boekenbeurs heb bezocht. Vorige keer had ik me voorgenomen niet meer te gaan. Ik ga bijna van mezelf door de drukte. Maar ik wilde een boek kopen dat ik niet via het internet wilde bestellen vandaar dat ik toch ben gegaan. Uiteindelijk heb ik dat boek niet eens gekocht. Voor mij is het de laatste keer geweest dat ik er naar toe ga. Het is meer een evenement voor kinderen en poco's. Mensen die graag lezen hebben er niet veel aan. Kinderboeken, zelfhulpboeken, kookboeken, ... dat ligt er veel. Er waren misschien 10 standen waar ik zin had om wat in de boeken te snuisteren.

Ik heb nog wel wat boeken zien liggen die ik graag gelezen had maar een harde kaft en gelijmd vind ik afzetterij en weiger ik te kopen :[
bij mij zeker jaar geleden dat ik er was.
ik vond het eigenlijk meevallen qua drukte. Ja er zijn de kinder- en kookboekenstands (en zelfs de stand met sudoku's en andere puzzels had goed te doen), maar ik was toch aangenaam verrast door het grote aanbod dat me wél beviel. Toch vlotjes 5 uur zoetgemaakt, en met een aantal leuke boeken thuisgekomen.
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be