Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 mei 2005, 19:29   #1
Jerso
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 22 mei 2005
Berichten: 7
Standaard Multiculturele samenleving

Hallo ik ben een vlaming in hart en nieren, maar ik ben helemaal gekant tegen racisme of eenders welke vorm van racisme,hoewel ik er mijzelf soms op betrap een rasistisch tintje te hebben(dit kom zeer wrs door de maatschappij.)
De schuld bij iemand anders steken is altijd gemakkelijk.
Waarom integreert de buitenlander zo moeizaam? Omdat We ze in sociale woonwijken plaatsen waar ze allemaal bij elkaar wonen, is het dan niet moeilijker om te integreren?
Tijdens het warschau pact werden er ganse Belgische gezinnen waarvan vader of moeder militair was naar Duitsland gebracht om daar allemaal bij elkaar te wonen, na 10 jaar kon nog geen 10 percent van hen Duits.
Dus als wij nu eens in elke straat(zowel in de residentiële wijken, als gewone arbeiderswijken) een gezin van Buitelanders plaats, zouden ze dan niet veel beter integreren? We kijken ook altijd naar één iemand dat het minder goed doen, dan tien man (in verhouding) die het zeer goed doen.
Jerso is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2005, 19:52   #2
mad_drone
Gouverneur
 
mad_drone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2003
Locatie: destelbergen
Berichten: 1.280
Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

leuk dat je zonder te veralgemenen een constructieve denkpiste volgt om spanningen zoveel mogelijk te vermijden en integratie te bevorderen. Ik ken vele mensen die als 2de of 3de generatie worden beschreven en die vind ik persoonlijk allemaal voldoende ingeburgerd. Ze voelen een verbondenheid met anderen net als hen, zodat ze vaak tesamen klitten. Is dat slecht of niet anders dan natuurlijk? bestrijding van misdaad en misbruik gekoppeld met een minstens even belangrijke ondersteuning van hen die sociaal en financieel minder sterk zijn lijkt me de basis hiervan. De beste vormen van inburgering zijn kermissen en dergelijke. Daar kunnen hele gemeenschappen aan meewerken en zoiets trekt ook iedereen aan. Brood en spelen ahw.
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2005, 20:37   #3
Ragnarok
Banneling
 
 
Ragnarok's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2005
Locatie: Multiculturele utopie
Berichten: 65
Standaard

Racisme is eigen aan mensen daar is niks mis mee, je voelt je beter bij je eigen soort. Dat verklaart ook waarom vreemdelingen niet kunnen integreren en liever samenwonen dan zich te verspreiden tussen andere bevolkingsgroepen met andere gebruiken en culturen. Racisme is ook een noodzaak wanneer je gedwongen wordt samen te leven met mensen die je haten en je liever dood dan levend zien. Racisme zorgt dus niet alleen voor geborgenheid maar ook voor weerbaarheid, bescherming en uiteindelijk het overleven van je eigen soort/ras.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Ragnarok on 24-05-2005 at 21:37
Reason:
--------------------------------

Racisme is eigen aan mensen daar is niks mis mee, je voelt je beter bij je eigen soort. Dat verklaart ook waarom vreemdelingen niet kunnen integreren en liever samenwonen dan zich te verspreiden tussen andere bevolkingsgroepen met andere gebruiken en culturen. Racisme is ook een noodzaak wanneer je gedwongen wordt samen te leven met mensen die je haten en je liever dood dan levend zien. Racisme zorgt dus niet alleen voor geborgenheid maar ook voor weerbaarheid, bescherming en uiteindelijk het overleven van je eigen soort/ras.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Racisme is eigen aan mensen daar is niks mis mee, je voelt je beter bij je eigen soort. Dat verklaart ook waarom vreemdelingen niet kunnen integreren en liever samenwonen dan zich te verspreiden tussen andere bevolkingsgroepen met andere gebruiken en culturen. Racisme is ook een noodzaak wanneer je gedwongen wordt samen te leven met mensen die je haten en je liever dood dan levend zien. Racisme zorgt dus niet alleen voor geborgenheid maar ook voor weerbaarheid, bescherming en uiteindelijk het overleven van je eigen sort/ras.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Ragnarok : 24 mei 2005 om 20:37.
Ragnarok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2005, 14:08   #4
Jerso
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 22 mei 2005
Berichten: 7
Standaard Racisme

Ragnarok:"Racisme is eigen aan mensen daar is niks mis mee, je voelt je beter bij je eigen soort."
=> verregaande RACISME heeft wel geleid tot de holocaust waarbij er 10 miljoenen vermoord met koelenbloede.
Totaal niet mee akkoord met jouw redeneringen dus u gelooft dat mensen van verschillende nationaliteiten niet in harmonie kunnen samenleven?
Ik weet dat racisme een complex "ding" is, maar binne dit en x-jaren zal Racisme gereduceerd worden tot 1/4de.
Jerso is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2005, 14:10   #5
Jerso
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 22 mei 2005
Berichten: 7
Standaard

*Verregaande Racisme heeft wel geleid tot de holocaust: Waarbij er 10 miljoen joden vermoord werden op koelbloedige wijze.

Kweste van dinges goed doen
Jerso is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2005, 16:44   #6
joskewiet
Banneling
 
 
joskewiet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2005
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jerso
Hallo ik ben een vlaming in hart en nieren, maar ik ben helemaal gekant tegen racisme of eenders welke vorm van racisme,hoewel ik er mijzelf soms op betrap een rasistisch tintje te hebben(dit kom zeer wrs door de maatschappij.)
De schuld bij iemand anders steken is altijd gemakkelijk.
Waarom integreert de buitenlander zo moeizaam? Omdat We ze in sociale woonwijken plaatsen waar ze allemaal bij elkaar wonen, is het dan niet moeilijker om te integreren?
Tijdens het warschau pact werden er ganse Belgische gezinnen waarvan vader of moeder militair was naar Duitsland gebracht om daar allemaal bij elkaar te wonen, na 10 jaar kon nog geen 10 percent van hen Duits.
Dus als wij nu eens in elke straat(zowel in de residentiële wijken, als gewone arbeiderswijken) een gezin van Buitelanders plaats, zouden ze dan niet veel beter integreren? We kijken ook altijd naar één iemand dat het minder goed doen, dan tien man (in verhouding) die het zeer goed doen.
Het zou inderdaad een zegen zijn voor de samenleving als allochtonen zich meer zouden verspreiden over het land, zich dus ook in de 'betere' wijken zouden vestigen. Dan moeten ze wel wat huursubsidie ofzo kunnen krijgen.
Maar: dan zal je al die zelfverklaarde 'solidaire, verdraagzame en humane' zedepredikers van goeden huize wel horen huilen; wanneer nml. de ver-van-hun-bed show van de multiculturele buurt opeens bij hen op de stoep staat.
Dat zou ik wel eens willen zien...
joskewiet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2005, 19:08   #7
joskewiet
Banneling
 
 
joskewiet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2005
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joskewiet
Het zou inderdaad een zegen zijn voor de samenleving als allochtonen zich meer zouden verspreiden over het land, zich dus ook in de 'betere' wijken zouden vestigen. Dan moeten ze wel wat huursubsidie ofzo kunnen krijgen.
Maar: dan zal je al die zelfverklaarde 'solidaire, verdraagzame en humane' zedepredikers van goeden huize wel horen huilen; wanneer nml. de ver-van-hun-bed show van de multiculturele buurt opeens bij hen op de stoep staat.
Dat zou ik wel eens willen zien...
Eigenaardig, hier komt geen reaktie op van onze 'verdraagzamen'...
joskewiet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2005, 19:14   #8
Ragnarok
Banneling
 
 
Ragnarok's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2005
Locatie: Multiculturele utopie
Berichten: 65
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jerso
*Verregaande Racisme heeft wel geleid tot de holocaust: Waarbij er 10 miljoen joden vermoord werden op koelbloedige wijze.

Kweste van dinges goed doen
De Holocau$t... Om redenen die u wel bekend zijn kan ik daar niet veel over kwijt.
De aanzet voor de Tweede Wereldoorlog was de joodse boycot van Duitsland. Het internationale jodendom had reeds in 1933 de oorlog verklaard aan Duitsland, een heilige oorlog die gevoerd moest worden tot Duitsland en zijn volk vernietigd was. Een jaar later riep Vladimir Jabotinsky op tot de volledige spirituele en materiële vernietiging van Duitsland. De Tweede Wereldoorlog was een antwoord op het joods racisme!



Bron
Ragnarok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2005, 19:21   #9
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Racisme is een totaal overbodig iets van uit de oudheid, niks normaals aan.

Zeker als je het in de Vlaamse context plaatst, want er is gewoon geen Vlaams ras!
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2005, 19:23   #10
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Racisme is angst voor iets anders, zoals conservatisme angst voor verandering is.

Tegenwoordig is individualisme een groter probleem, vandaar dat de samenhang tussen de Valmingen zoek is.
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2005, 19:41   #11
De Nachtuil
Gouverneur
 
De Nachtuil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.472
Standaard

Het probleem is tweedelig.
Langs de ene kant is er deel van de allochtonen dat zich niet wil integreren.
Langs de andere kant is er deel van de autochtonen dat de allochtonen en de allochtonen altijd als vreemdeling(een term die best mag verdwijnen, wat mij betreft) zal zien, hoe "aangepast" of "geassimileerd" ze ook zijn.
Daarnaast zijn er ook sommmigen die alles(asielzoekers, illegalen, legale immigranten en hun nazaten) op een hoopje smijten.
Men zou een voorbeeld moeten nemen aan landen als Australië en Canada. Landen met een streng(maar zeker niet extremistisch) immigratie-beleid. Daarenboven zijn de immigranten fier op hun nationaliteit. Ze kunnen zonder probleem de Australische-Canadese vlag hijsen, en de meeste van hun nieuwe landgenoten zullen hen ook als landgenoot beschouwen.
__________________
De Nachtuil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2005, 19:55   #12
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

interessante post !
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2005, 20:18   #13
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ragnarok
Racisme is eigen aan mensen daar is niks mis mee, je voelt je beter bij je eigen soort. Dat verklaart ook waarom vreemdelingen niet kunnen integreren en liever samenwonen dan zich te verspreiden tussen andere bevolkingsgroepen met andere gebruiken en culturen. Racisme is ook een noodzaak wanneer je gedwongen wordt samen te leven met mensen die je haten en je liever dood dan levend zien. Racisme zorgt dus niet alleen voor geborgenheid maar ook voor weerbaarheid, bescherming en uiteindelijk het overleven van je eigen soort/ras.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ragnarok
De Holocau$t... Om redenen die u wel bekend zijn kan ik daar niet veel over kwijt.
De aanzet voor de Tweede Wereldoorlog was de joodse boycot van Duitsland. Het internationale jodendom had reeds in 1933 de oorlog verklaard aan Duitsland, een heilige oorlog die gevoerd moest worden tot Duitsland en zijn volk vernietigd was. Een jaar later riep Vladimir Jabotinsky op tot de volledige spirituele en materiële vernietiging van Duitsland. De Tweede Wereldoorlog was een antwoord op het joods racisme!
Als racisme eigen is aan mensen, er er niks mis mee is, waarom dan een Wereldoorlog als antwoord op dat racisme?
Of maak jij onderscheid tussen goed racisme en slecht racisme?

(For the record, uiteraard geloof ik geen woord van jouw twee posts, maar jij moet toch proberen consistent te zijn hé?)
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2005, 20:30   #14
la_Principessa
Banneling
 
 
la_Principessa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2005
Locatie: Antwerpen, België
Berichten: 2.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jerso
*Verregaande Racisme heeft wel geleid tot de holocaust: Waarbij er 10 miljoen joden vermoord werden op koelbloedige wijze.

Kweste van dinges goed doen
10 miljoen? Sinds waneer da? Een kleine 6milj zal al wel genoeg zijn zeker?
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2005, 20:31   #15
la_Principessa
Banneling
 
 
la_Principessa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2005
Locatie: Antwerpen, België
Berichten: 2.331
Standaard

racisme is een teken van zwakte
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2005, 20:56   #16
Ragnarok
Banneling
 
 
Ragnarok's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2005
Locatie: Multiculturele utopie
Berichten: 65
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Als racisme eigen is aan mensen, er er niks mis mee is, waarom dan een Wereldoorlog als antwoord op dat racisme?
Of maak jij onderscheid tussen goed racisme en slecht racisme?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ragnarok
Racisme is ook een noodzaak wanneer je gedwongen wordt samen te leven met mensen die je haten en je liever dood dan levend zien
Citaat:
(For the record, uiteraard geloof ik geen woord van jouw twee posts, maar jij moet toch proberen consistent te zijn hé?)
Natuurlijk geloof je er niks van, dat gebeurd wel vaker bij slachtoffers van massamanipulatie.
Ragnarok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2005, 20:58   #17
Ragnarok
Banneling
 
 
Ragnarok's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2005
Locatie: Multiculturele utopie
Berichten: 65
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa
10 miljoen? Sinds waneer da? Een kleine 6milj zal al wel genoeg zijn zeker?
Elk jaar komen er slachtoffers bij, binnen een tien jaar zitten we aan de 20 miljoen.
Ragnarok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2005, 21:02   #18
la_Principessa
Banneling
 
 
la_Principessa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2005
Locatie: Antwerpen, België
Berichten: 2.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ragnarok
Elk jaar komen er slachtoffers bij, binnen een tien jaar zitten we aan de 20 miljoen.
Welnee, het echte getal was 5,8 milj dacht ik. (iets rond de 6 in elk geval).
Volgens u -laat me raden- 'een paar honderdduizend door ontbering'?
Soit deze discutie is zwaar afgezaagd + off topic.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by la_Principessa on 25-05-2005 at 22:12
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ragnarok
Elk jaar komen er slachtoffers bij, binnen een tien jaar zitten we aan de 20 miljoen.
Welnee, het echte getal was 5,8 milj dacht ik. (iets rond de 6 in elk geval).
Volgens u -laat me raden- 'een paar honderdduizend door ontbering'?
Soit deze discutie is zwaar afgezaagd + off topic.[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by la_Principessa on 25-05-2005 at 22:02
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ragnarok
Elk jaar komen er slachtoffers bij, binnen een tien jaar zitten we aan de 20 miljoen.
Welnee, het echte getal was 5,8 milj dacht ik. (iets rond de 6 in elk geval).
Volgens u -laat me raden- 'een paar honderdduizend door ondbering'?
Soit deze discutie is zwaar afgezaagd + off topic.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ragnarok
Elk jaar komen er slachtoffers bij, binnen een tien jaar zitten we aan de 20 miljoen.
Welnee, het echte getal was 5,8 milj dacht ik. (iets rond de 6 in elk geval).
Volgens u laat me raden 'een paar honderdduizend door ondbering'?
Soit deze discutie is zwaar afgezaagd + off topic.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door la_Principessa : 25 mei 2005 om 21:12.
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2005, 21:36   #19
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ragnarok
Natuurlijk geloof je er niks van, dat gebeurd wel vaker bij slachtoffers van massamanipulatie.
Maar je antwoordt niet, hé.

Waarom moest er een wereldoorlog komen wegens het (joods) racisme, vermits, volgens jou, er niks mis is met racisme?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Firestone on 25-05-2005 at 22:36
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ragnarok
Natuurlijk geloof je er niks van, dat gebeurd wel vaker bij slachtoffers van massamanipulatie.
Maar je antwoordt niet, hé.

Waarom moest er een wereldoorlog komen wegens het (joods) racisme, vermits, volgens jou, er niks mis is met racisme?[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ragnarok
Natuurlijk geloof je er niks van, dat gebeurd wel vaker bij slachtoffers van massamanipulatie.
Maar je antwoordt niet, hé.

Waarom moest er een wereldoorlog komen wegens het (joods) racisme, vermits, volgens jou, er niks mis is met racisme.[/size]
[/edit]
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan

Laatst gewijzigd door Firestone : 25 mei 2005 om 21:36.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2005, 22:55   #20
Ragnarok
Banneling
 
 
Ragnarok's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2005
Locatie: Multiculturele utopie
Berichten: 65
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Maar je antwoordt niet, hé.

Waarom moest er een wereldoorlog komen wegens het (joods) racisme, vermits, volgens jou, er niks mis is met racisme?
Je begrijpt het niet, wanneer racisme zicht richt tot een volk op zijn eigen bodem en dat volk wil vernietigen dan moet men dat bestrijden. Anderzijds is racisme een instinctieve reactie omdat men een gevoel van veiligheid en geborgenheid ervaart bij mensen van de eigen soort. Je kan dus verschillende definities geven aan racisme, uw redenering daarentegen is kortzichtig en idioot.
Ragnarok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be