Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 december 2002, 16:33   #1
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Een tijd geleden (okt. 1999) keek ik naar een dokumentaire over Premier Lumumba, de 'évalué' van het voormalige Belgisch Congo, die het tot eerste minister bracht van de Republiek Congo in 1960, onmiddellijk na de onafhankelijkheid van dit land en er aan de wieg van stond.


Maar wat was precies een évalué ?

Dat was een project van de Belgische kolonisator. Zwarten -negers dus- leefden in Congo als wilde beesten (volgens de Belgen toch) en daarom werd aan bepaalde zwarte families de kans gegeven om zich onze levenstijl eigen te maken -in Congo zélf welteverstaan. Ze moesten zich net zo kleden als de blanken, zich precies zo gedragen: nette woningen met servies, porselein en kristallen glazen annex servietten.
Netjes naar de nieuwsberichten -en famille- luisteren op de radio, beleefd kuchen, hun achterste afkuisen met WC-papier, 's zondags naar de mis gaan in 's zondags kostuum enz... enz...
Zo nu en dan volgde er een onaangekondigde (blanke) kontrole of ze toch maar niet 'in't geniep' met hun vingers in de Vlaamsche hutsepot hadden liggen grijpen. Op hun mate van 'aanpassing' werden ze dan 'geëvalueerd' en konden ze blijven of oprotten !



Lumumba was zo'n évalué, een beetje zoals onze tegenwoordige Abou Jahjah van het AEL. Maar naar de Belgische normen van toen, was Lumumba een beetje té veel geslaagde évalué, en hij werd een probleem voor de Belgische regering. Lumumba slaagde er zelfs in om een partij op te richten (MPC?) die, anders dan de andere partijen alle belangen van stammen, familiesclans, ethnische clans, oversteeg en een nationalist werd. L'Indépendence (onafhankelijkheid) luidde zijn slogan en dat was helemaal niet naar de zin van de toenmalige Premier Gaston Eyskens (vader van Mark) die uiteindelijk Lumumba liet liquideren.

Tot zover deze waargebeurde geschiedenis uit ons *rijke* koloniale verleden en nu terug naar het heden met onze dagdagelijkse kommer-en-kwel van asielzoekers, gedwongen repatriëringen, Vlaams Blok-nationalisten, rascisme allerhande, enzovoorts...

Bovenstaand verhaal is een treffende illustratie wat het Blok verstaat onder integratie en de middelen die moeten aangewend worden om tot integratie te leiden. Zie je't al gebeuren: zwarte geassimileerde burgers die uit volle borst de Vlaamsche Leeuw meezingen ? Ik nog niet, ze zouden wel eens hun eigen onafhankelijke staat kunnen uitroepen in den Belgiek .. d�*t zou pas leuk zijn .. hehe
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2002, 16:45   #2
Xenon
Parlementsvoorzitter
 
Xenon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2002
Berichten: 2.112
Standaard

Met deze "vergelijking" doe je Lumumba veel onrecht aan
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2002, 16:49   #3
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Met deze "vergelijking" doe je Lumumba veel onrecht aan
Dan heb jij de boodschap van Abou Jahjah niet begrepen, en dan heb ik het niet over het geweld dat de manifestaties van het AEL meebrachten. Je kan misschien eens naar die video luisteren/kijken die hier op het forum wordt aangeboden.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2002, 21:28   #4
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Ho, wacht 'ns even, piano. Bedoel jij nu dat Arabisch nationalisme O.K. is, maar Vlaams nationalisme niet O.K. is? Of wat bedoel jij nu? Als die mensen naar hier komen, is het toch maar normaal dat ze zich aanpassen? 'n Moslim die van het westen niet moet hebben, moet niet naar hier komen. De anderen zijn wat mij betreft welkom, want zij zullen zich vanzelf wel voldoende aanpassen. Bovendien spreekt hij over Arabisch nationalisme, terwijl veel van die Marrokanen berbers zijn. Dat hijzelf een Arabisch nationalist is, hoeft geen probleem te zijn, maar ik las dat die actrice uit Cassablanca nu negatieve en zelfs agressieve reacties krijgt van allochtonen. Trouwens, als ik aan die Iraniërs die ik gisteren op T.V. zag denk... Zij wilden vrij zijn en muziek beluisteren, maar die moslimleiders verbieden dat. En onder de Taliban mocht dat ook allemaal niet in Afghanistan.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2002, 21:44   #5
Tjolder
Parlementslid
 
Tjolder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 1.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "thePiano
Lumumba was zo'n évalué, een beetje zoals onze tegenwoordige Abou Jahjah van het AEL. Maar naar de Belgische normen van toen, was Lumumba een beetje té veel geslaagde évalué, en hij werd een probleem voor de Belgische regering. Lumumba slaagde er zelfs in om een partij op te richten (MPC?) die, anders dan de andere partijen alle belangen van stammen, familiesclans, ethnische clans, oversteeg en een nationalist werd. L'Indépendence (onafhankelijkheid) luidde zijn slogan en dat was helemaal niet naar de zin van de toenmalige Premier Gaston Eyskens (vader van Mark) die uiteindelijk Lumumba liet liquideren.
Mogen die gasten blij zijn dat ze van die wreede belgskes af zijn.
Ze hebben het nu veel beter.
__________________
Vlaanderen onze thuis. ...

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2002, 13:56   #6
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Piano, als je dan toch geschiedenislesjes wil geven moet je proberen niet al te erg aan het verzinnen te slaan.

"Evalués" bestaan ten eerste niet eens, want wat zijn "geëvalueerden"? U hebt het hier over "évolués", wat inderdaad een scheldwoord was voor zwarten die blanke manieren hadden aangenomen. Als je over iets pretendeert theorieëen te hebben ontwikkeld, is het wel gepast de juiste termen te kennen. Of wat zou jij zeggen van een revisionist die het heeft over de "onwaarschijnlijkheid van de Holloclaust"?

Ten tweede is het nogal pijnlijk om te stellen dat wij het AEL als évolué's zouden bestempelen, daar dhr. Jahjah in een debat met Fauzaya Talhaoui en Nahima Lanjri beide dames zelf als évolués bestempelde.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2002, 14:29   #7
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Goed gezegd, zorroaster. Ik zou Jah Jah alles behalve met zo'n évolué willen vergelijken. Bovendien is het toch zo dat we die Marrokanen heel wat beter behandeld hebben dan de Zaïrezen. Die allochtonen krijgen toegang tot ons uitstekend onderwijs, ze krijgen uitkeringen... Een paar weken geleden stond er hier ergens op de site een link. Die tekst ging over onze "cultuur van de schuld". Welnu, wat mij betreft zou een schuldgevoel tegenover de Congolezen véél meer op zijn plaats zijn dan een schuldgevoel tegenover die allochtonen. Zelfs vandaag nog. Die Rwandezen verkopen naar 't schijnt dat erts of dat metaal voor de draadloze telefoons dat ze uit Congo geroofd hebben. Ze zijn nu begonnen met controles op de diamanten, wel dat ze met dat spul voor de telefoons maar eens hetzelfde of iets gelijkaardigs doen. Ik heb ergens gelezen dat er daar in Oost-Congo kleine meisjes verkracht worden.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2002, 15:22   #8
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Hiermee is weer eens schrijnend aangetoond dat Piano graag de grote voorvechter tegen extreem-rechts wil zijn, een strijd waarin alle middelen geoorloofd zijn (leugens, manipulatie, intimidatie, pseudo-wetenschappelijke en pseudo-historische vergelijkingen waarin context noch relevantie van tel zijn), maar hij er gewoon verstandelijk niet geschikt voor is.
Zijn hele openingsposting hier is bijvoorbeeld al van bij de basis lachwekkend, want hij weet niet eens de juiste sociologische term waarover hij met veel wijsheid iets wil komen verkondigen. Typerend hoor.

Want laten we wel zijn: Wat is hij meer dan een zelfingenomen, verongelijkt en fanatiek schreeuwertje dat elk debat ontvlucht en die "postings" puurt uit verdraaiingen en beledigend geschreeuw? Als het hem niet aanstaat vervalt hij in puur racisme (tegen Vlamingen uiteraard) of wist hij zijn postings als te duidelijk blijkt dat hij weer eens Von Münchausen aan het spelen was.
Op Politicsinfo heeft hij nog veel meer van die sfeerbedervende en kleinzielige postings gedropt, wat hem uiteindelijk zuur is opgebroken, wat ertoe heeft geleid dat volgens hem dit forum moet worden gesloten.

Ik kan dus iedereen hier maar goed waarschuwen: Trap in zijn leugens en geloof alles wat hij je probeert wijs te maken, want anders laat hij het hier ook sluiten.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2002, 15:25   #9
Jonas De muynck
Provinciaal Gedeputeerde
 
Jonas De muynck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Schaarbeek
Berichten: 891
Standaard

Hola man! Wat ben jij zinnens? Geef eens aan waar Piano liegt?
Hij brengt zeer interessante inside information aan en daarvoor alleen al moeten we hem dankbaar zijn. Hij weet waarover hij spreekt, een zeldzaamheid bij belgicisten...
Jonas De muynck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2002, 15:25   #10
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Hiermee is weer eens schrijnend aangetoond dat Piano graag de grote voorvechter tegen extreem-rechts wil zijn, een strijd waarin alle middelen geoorloofd zijn (leugens, manipulatie, intimidatie, pseudo-wetenschappelijke en pseudo-historische vergelijkingen waarin context nog relevantie van tel zijn), maar hij er gewoon verstandelijk niet geschikt voor is. Zijn hele posting is al van bij de basis fout.
Want laten we wel zijn: Wat is hij meer dan een zelfingenomen, verongelijkt en fanatiek schreeuwertje dat elk debat ontvlucht en die "postings" puurt uit verdraaiingen en beledigend geschreeuw? Op Politicsinfo heeft hij nog veel meer van die sfeerbedervende en kleinzielige postings gedropt, wat hem uiteindelijk zuur is opgebroken, wat ertoe heeft geleid dat volgens hem dit forum moet worden gesloten.

Ik kan dus iedereen hier maar goed waarschuwen: Trap in zijn leugens en geloof alles wat hij probeert wijs te maken, want anders laat hij het hier ook sluiten.
Wat flauw om iemands totale schrijfsel aan te pakken wegens één foutje.
Zijn de argumenten op misschien?
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2002, 15:30   #11
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Hiermee is weer eens schrijnend aangetoond dat Piano graag de grote voorvechter tegen extreem-rechts wil zijn, een strijd waarin alle middelen geoorloofd zijn (leugens, manipulatie, intimidatie, pseudo-wetenschappelijke en pseudo-historische vergelijkingen waarin context nog relevantie van tel zijn), maar hij er gewoon verstandelijk niet geschikt voor is. Zijn hele posting is al van bij de basis fout.
Want laten we wel zijn: Wat is hij meer dan een zelfingenomen, verongelijkt en fanatiek schreeuwertje dat elk debat ontvlucht en die "postings" puurt uit verdraaiingen en beledigend geschreeuw? Op Politicsinfo heeft hij nog veel meer van die sfeerbedervende en kleinzielige postings gedropt, wat hem uiteindelijk zuur is opgebroken, wat ertoe heeft geleid dat volgens hem dit forum moet worden gesloten.

Ik kan dus iedereen hier maar goed waarschuwen: Trap in zijn leugens en geloof alles wat hij probeert wijs te maken, want anders laat hij het hier ook sluiten.
Wat flauw om iemands totale schrijfsel aan te pakken wegens één foutje.
Zijn de argumenten op misschien?
Valt hierop iets zinnigs te argumenteren? Nee!
Als ik straks post: "Hilter was een held, geen schurk" en een hele posting lang over Adof Hilter spreek, zal ik terecht niet serieus worden genomen. Piano doet dit voortdurend en verwacht dan nog steeds dat we één letter geloven van wat hij schrijft.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2002, 15:34   #12
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas De muynck
Hola man! Wat ben jij zinnens? Geef eens aan waar Piano liegt?
Hij brengt zeer interessante inside information aan en daarvoor alleen al moeten we hem dankbaar zijn. Hij weet waarover hij spreekt, een zeldzaamheid bij belgicisten...
In zijn aanduiding van het AEL en Lumumba als "évalué's" misschien? Anders moet ik je doorverwijzen naar het Politicsinfo-forum, met geestige topics over Congolese meisjes of bejaarde rolstoelpatiënten, waar je bijna over de leugens struikelt.
Dat een historicus als jij deze compleet contextloze vergelijking (ik dacht anders dat jij daarvan gruwde? ) "interessante inside information" acht verbaast me alleszins.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2002, 15:40   #13
Jonas De muynck
Provinciaal Gedeputeerde
 
Jonas De muynck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Schaarbeek
Berichten: 891
Standaard

Ik heb niet gelezen wat hij hier schreef, maar zo'n algemeen vernietigend oordeel over hem lijkt me wat ver gaan.
Jonas De muynck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2002, 15:43   #14
Jonas De muynck
Provinciaal Gedeputeerde
 
Jonas De muynck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Schaarbeek
Berichten: 891
Standaard

Hmm, het woord "évolué" als "évalué" schrijven is misschien een aanduiding dat het hier om een doodgewone grappige provocatie gaat?
Jonas De muynck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2002, 15:44   #15
Sven_DP
Partijlid
 
Sven_DP's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2002
Berichten: 219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas De muynck
Ik heb niet gelezen wat hij hier schreef, maar zo'n algemeen vernietigend oordeel over hem lijkt me wat ver gaan.
Waarvan akte.
Sven_DP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2002, 15:46   #16
Jonas De muynck
Provinciaal Gedeputeerde
 
Jonas De muynck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Schaarbeek
Berichten: 891
Standaard

Hoezo? Word ik nu op een zwarte lijst gezet ofzo?
Jonas De muynck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2002, 16:17   #17
@lpha
Parlementsvoorzitter
 
@lpha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 november 2002
Locatie: 't Stad
Berichten: 2.356
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Lumumba was zo'n évalué, een beetje zoals onze tegenwoordige Abou Jahjah van het AEL. Maar naar de Belgische normen van toen, was Lumumba een beetje té veel geslaagde évalué, en hij werd een probleem voor de Belgische regering. Lumumba slaagde er zelfs in om een partij op te richten (MPC?) die, anders dan de andere partijen alle belangen van stammen, familiesclans, ethnische clans, oversteeg en een nationalist werd. L'Indépendence (onafhankelijkheid) luidde zijn slogan en dat was helemaal niet naar de zin van de toenmalige Premier Gaston Eyskens (vader van Mark) die uiteindelijk Lumumba liet liquideren.
Wat een belediging voor Lumumba door hem te vergelijken met JahJah!

JahJa is tegen de ontvoogding van de moslims door de integratie tegen te werken. Hij heeft zich tot vijand ontpopt van elk goedmenende burger.
Dat hij hiermee in de kaart speelt van het VB is geen probleem voor hem en is zelfs doelbewust. Zijn verborgen agenda is volgens mij de destabilisatie van de grote westerse vijand.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2002, 16:22   #18
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Een belediging. Inderdaad. Daar ben ik het volledig mee eens. Die allochtonen hebben net zo goed toegang tot ons onderwijs als de autochtonen. Ze krijgen uitkeringen. In Congo ging het om de kolonisatie. Slechts heel weinig Congolezen hadden in die tijd een universitair diploma. Hebben die allochtone studenten geen recht op een studiebeurs indien hun ouders universitaire studies niet kunnen betalen?
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2002, 18:06   #19
Sven_DP
Partijlid
 
Sven_DP's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2002
Berichten: 219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas De muynck
Hoezo? Word ik nu op een zwarte lijst gezet ofzo?
Daar stond je al op.

Oeps, na controle stel ik vast dat het de rode lijst is. 8)
Sven_DP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 12:48   #20
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Een belediging. Inderdaad. Daar ben ik het volledig mee eens. Die allochtonen hebben net zo goed toegang tot ons onderwijs als de autochtonen.
Maar dat vertaalt zich niet hogerop in gelijkwaardige jobs en gelijke verloning. Vele migranten vragen zich dan ook terecht af: "Waarom studeren als we toch niet aan de bak komen". En dat was een van de dingen die Jahjah aan de kaak wil stellen. Lumumba was (net als Jahjah) wel een hooggeschoolde, politiek mondig geworden en eiste zijn plaats in de maatschappij op. Vermits de kolonisator België was, was het België dat zijn kopêr, goud en diamant wilde veilig stellen en moest Lumumba gelikwideerd worden, wat ze ook daadwerkelijk en nagenoeg eigenhandig hebben gedaan.

Jahjah dreigt nu ook gelikwideerd te worden, niet omdat het AEL radikaal is, maar om de mondigheid van een belangrijke minderheid te voorkomen door het bij de kiem al dood te drukken.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be