Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 oktober 2017, 10:07   #421
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Was het Jezus niet die gezegd heeft dat indien jouw geloof zo groot zou zijn als een mosterdzaadje; dat je dan een die berg zou zeggen, verplaats je; en hij zou zich verplaatsen...

Ken jij ook maar één gelovige voor wie dat opgaat??? Welke gelovige durft zichzelf dan nog uitroepen de spreekbuis te zijn van God???
Ben je zeker dat Jezus een sekte heeft willen oprichten en dat zijn zogezegde plaatsvervangers hier op aarde niet eerder grote bedriegers zijn???

Laatst gewijzigd door marie daenen : 25 oktober 2017 om 10:09.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 10:15   #422
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Tuurlijk niet.
Dus, je vind het niet moreel verantwoord dat men belastingen van mij int.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 10:19   #423
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Dus, je vind het niet moreel verantwoord dat men belastingen van mij int.
In een goed functionerende staat zou iedere redelijke burger akkoord gaan met het betalen van belastingen... en dat zou dan ook moreel verantwoord zijn...
Maar la belgique behoort dan ook niet tot zulke goed functionerende staten... In tegendeel...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 11:06   #424
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
In een goed functionerende staat zou iedere redelijke burger akkoord gaan met het betalen van belastingen... en dat zou dan ook moreel verantwoord zijn...
Maar la belgique behoort dan ook niet tot zulke goed functionerende staten... In tegendeel...
Indien de staat goed functioneert ga jij tegen mijn wil in belastingen innen. Jij bepaalt tevens ook voor mij dat het moreel verantwoord is.

Als ik niet akkoord ben ga je mij onredelijkheid verwijten, maar op welke basis bepaal jij redelijkheid?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 11:12   #425
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ben je zeker dat Jezus een sekte heeft willen oprichten en dat zijn zogezegde plaatsvervangers hier op aarde niet eerder grote bedriegers zijn???
https://www.bol.com/nl/p/wie-schreve...62/?country=BE
Op de achterflap staat : "Als één ding met zekerheid van Jezus gezegd kan worden, is het dat hij NIET de ' stichter van het christendom ' was.
Zie ook Matt. 5 : 17-18 :
" Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen.
Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied. "
En ook nog dit:
http://www.damon.nl/book/geschreven-en-toegeschreven
Laat Jan maar verder in zijn onwetendheid.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 11:16   #426
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Gelovigen hebben lange tenen, vandaar ' probably '.
Och kom nou...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 11:30   #427
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Indien de staat goed functioneert ga jij tegen mijn wil in belastingen innen. Jij bepaalt tevens ook voor mij dat het moreel verantwoord is.

Als ik niet akkoord ben ga je mij onredelijkheid verwijten, maar op welke basis bepaal jij redelijkheid?
Indien de staat goed functioneert ga jij vrijwillig belastingen betalen want dan weet jij dat het in jouw voordeel en het voordeel van je directe omgeving is.
Ik bepaal niets...
Het feit dat er discussie is over het wel of niet morele, het wel of niet aanvaarbare van het betalen van belastingen; duidt op het feit dat de staat, met al diegene die zich rechtstreeks of onrechtstreeks (drukkingsgroepen) uitgeven voor de staat, hun boekje zwaar en zelfs heel zwaar te buiten gaan...
En wat gebeurt er... Iedereen verstopt zich achter de zogenaamde wet, achter een zogenaamde democratie die die wet zou gemaakt hebben...
Het is als 'geloven' en in naam van 'geloven' worden de grootste misbruiken de wereld in gebombardeerd...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 11:34   #428
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
https://www.bol.com/nl/p/wie-schreve...62/?country=BE
Op de achterflap staat : "Als één ding met zekerheid van Jezus gezegd kan worden, is het dat hij NIET de ' stichter van het christendom ' was.
Zie ook Matt. 5 : 17-18 :
" Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen.
Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied. "
En ook nog dit:
http://www.damon.nl/book/geschreven-en-toegeschreven
Laat Jan maar verder in zijn onwetendheid.
Lees de zogenaamde boodschap van Jezus grondig, niet de door kerkelijke instellingen gegeven interpretaties, en je kan alleen maar tot de conclusie komen dat de kerkelijke instellingen en de boodschap van Jezus totaal tegenstrijdig zijn...
Dus hebben ze de dwang van 'geloven' nodig om de mensen in de pas, hun pas, te doen lopen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 11:57   #429
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Indien de staat goed functioneert ga jij vrijwillig belastingen betalen want dan weet jij dat het in jouw voordeel en het voordeel van je directe omgeving is.
Wie zegt dit? Mijn principe is geen belastingen punt. Dus betaal ik ze niet.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 12:03   #430
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Mss dat de microwezens mij helpen?
De microwezentjes hebben geen enkel belang bij de ouwe rommel van 2000 jaar geleden.
Maar goed: misschien nog wel leuk voor de Swahilinezen om er om te kunnen lachen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 12:06   #431
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik word niet bang gemaakt. Ik ben gelovig.
Niet bang voor een oordeel tot de hel?
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 12:13   #432
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Je spreekt over een misdadiger, die dus zelf de regels verbroken heeft...
Maar daar spreken we al over een toestand die veel verder ontwikkeld is...
Dus jouw enige wet, die klopt hier al niet, die alleen zou gelden als alle mensen hetzelfde waren en hetzelfde nodig zouden hebben van hun medemens.
Citaat:

Laten we naar de begintoestand gaan... Hebben mensen godsdiensten nodig???
Natuurlijk wel, want dat is de waarheid, die mensen moeten weten, tenzij ze dieren zouden zijn.
Citaat:
Hebben mensen andere mensen nodig om hen te zeggen wat goed en/of wat kwaad is???
Ook dat, want niemand kan dat alleen in zijn eentje allemaal bedenken.
Citaat:
Buiten zieke gevallen, en iedereen weet dat die er zijn, erkent elke mens niet uit zichzelf wat wel en wat niet geoorloofd is en als mensen dat niet meer zouden weten is dat dan misschien omdat de mensen zodanig verkeerd geëvolueerd zijn dat ze zelfs niet meer weten wie ze zijn.
De oude Bijbel, die niet meer deugt voor de moderne tijd van de moderne wetenschap, die niet meer in God gelooft, heeft ze op een dwaalspoor gebracht.
Citaat:
Hoe wil je dan dat ze nog weten wat wel en wat niet toegelaten is.
Waar zit de moeilijkheid dat je dat niet zou weten?
Ben je daarom terug gevallen op die ene regel?
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 12:33   #433
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Lees de zogenaamde boodschap van Jezus grondig, niet de door kerkelijke instellingen gegeven interpretaties, en je kan alleen maar tot de conclusie komen dat de kerkelijke instellingen en de boodschap van Jezus totaal tegenstrijdig zijn...
Dus hebben ze de dwang van 'geloven' nodig om de mensen in de pas, hun pas, te doen lopen...
En dat kan enkel door hun onwetendheid.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 13:26   #434
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Wie zegt dit? Mijn principe is geen belastingen punt. Dus betaal ik ze niet.
Oké, dan zet je jezelf wel buiten de samenleving en moet je ook geen enkele van de voordelen van een samenleven (juist waarom de mensen gaan samenleven) voor jouwzelf verwachten...
In ons geval is dat geen onderwijs, geen ziekteverzorging, geen pensioen, geen bus, geen treinen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 13:29   #435
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Was het Jezus niet die gezegd heeft dat indien jouw geloof zo groot zou zijn als een mosterdzaadje; dat je dan een die berg zou zeggen, verplaats je; en hij zou zich verplaatsen...

Ken jij ook maar één gelovige voor wie dat opgaat??? Welke gelovige durft zichzelf dan nog uitroepen de spreekbuis te zijn van God???
mooi van dat mosterdzaadje....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 14:25   #436
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dus jouw enige wet, die klopt hier al niet, die alleen zou gelden als alle mensen hetzelfde waren en hetzelfde nodig zouden hebben van hun medemens.
Larie; alsof alle dieren in een roedel hetzelfde zijn...
Maar een roedel is een groep en in groepsverband hebben ze mekaar nodig...
Dus in groepsverband bestaan die regels waaraan alle individuen, met straffe van uit de groep verwijderd te worden, zich moeten houden...
En alle individuen zullen zich eraan houden omdat dat voor hen de meeste zekerheid biedt op overleven.

Voor de mens gold in den beginnen hetzelfde... Totdat het verstand de bovenhand nam en de hele miserie is begonnen...
Want het verstand is te vlug gekomen en de meeste mensen waren en zijn er totaal niet klaar voor om het te gebruiken ten voordele van de gemeenschap en de menselijke soort in het algemeen...

Citaat:
Natuurlijk wel, want dat is de waarheid, die mensen moeten weten, tenzij ze dieren zouden zijn.
De godsdienst is de waarheid???
Dat moet jij mij dan wel bewijzen...
Als je de geschiedenis van de godsdiensten door de eeuwen heen bekijkt weet ik echt niet of daar veel waarheid mee gemoeid is...

Citaat:
Ook dat, want niemand kan dat alleen in zijn eentje allemaal bedenken.
De oude Bijbel, die niet meer deugt voor de moderne tijd van de moderne wetenschap, die niet meer in God gelooft, heeft ze op een dwaalspoor gebracht.Waar zit de moeilijkheid dat je dat niet zou weten?
Ben je daarom terug gevallen op die ene regel?
Oké, die ene regel is in de vlugte opgeschreven en niet voldoende uitgewerkt; maar geldt wel.
Nu, buiten de hele wetenschappelijke uitleg, die toch boven mijn petje gaat, kun je mij in enkele zinnen zeggen waar jouw evangelie voor staat...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 15:40   #437
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
De mijne is de enige die de waarheid is en bovendien gratis op internet te lezen.
Maar als je liever die ouwe onzin wilt kopen: ga rustig je gang.

De massa dwaalt, de waarheid is de enkeling.
Gratis te lezen, okee. Maar wat met de rest van de mensheid die geen nederlands verstaat ? Moeten zij de Heilige Schrift niet krijgen ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 16:02   #438
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Gratis te lezen, okee. Maar wat met de rest van de mensheid die geen nederlands verstaat ? Moeten zij de Heilige Schrift niet krijgen ?
Nederlands is het nieuwe Aramees of Latijn.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 25 oktober 2017 om 16:04.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 17:27   #439
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Oké, dan zet je jezelf wel buiten de samenleving en moet je ook geen enkele van de voordelen van een samenleven (juist waarom de mensen gaan samenleven) voor jouwzelf verwachten...
In ons geval is dat geen onderwijs, geen ziekteverzorging, geen pensioen, geen bus, geen treinen...
Tja, als ik geen belastingen dient te betalen hoef ik al die zaken niet. Ik kan ze ruim zelf betalen met hetgeen ik uitspaar aan belastingen.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 17:40   #440
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Tja, als ik geen belastingen dient te betalen hoef ik al die zaken niet. Ik kan ze ruim zelf betalen met hetgeen ik uitspaar aan belastingen.
Dat kan je niet, want achter elk van die organisaties zit een heel netwerk dat jij als enkeling niet kan betalen...
Al die diensten zijn wat anders dan een brood kopen dat een bakker komt te bakken... Het is niet omdat jij een prof een uurloon kunt betalen dat jij deelgenomen hebt aan al de kosten van haar studies, aan het betalen van de hele instelling die daarvoor vereist is...
En dat geldt voor elk van die dienstverleningen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be