Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 mei 2024, 15:44   #81
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
En in deze krankzinnige rattennest ga ik echt niet langer blijven rondhangen.

Dit wordt gewoon te idioot voor woorden.

Nu echt weg hier. De BS is al lang aangetoond.

Veel plezier nog met je vragen Oma.
Je mag er zelf een antwoord op verzinnen.
Wel grappig dat Oma hier zit te ranten tegen voorschotfacturen maar dat ze even goed zit te ranten tegen de digitale teller omwille van privacy redenen. Dat jij hier nog tijd en moeite insteekt, ik begrijp het niet. Aan de ene kant bewonderenswaardig, aan de andere kant grenzeloos naief om te denken dat er te redeneren valt met zo iemand.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2024, 16:04   #82
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
gij betaalt graag het vierdubbele op basis van eerder jaarverbruik
En nochtans kwam Engie als beste koop uit de simulatie van Test Aankoop. Die simulatie trekt dus blijkbaar op niks, om niet te zeggen dat het oplichterij is. Stof dus om klacht in te dienen bij test Aankoop.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2024, 16:14   #83
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wel grappig dat Oma hier zit te ranten tegen voorschotfacturen maar dat ze even goed zit te ranten tegen de digitale teller omwille van privacy redenen. Dat jij hier nog tijd en moeite insteekt, ik begrijp het niet. Aan de ene kant bewonderenswaardig, aan de andere kant grenzeloos naief om te denken dat er te redeneren valt met zo iemand.
Ik denk echt niet dat er met zo iemand te redeneren valt hoor.
Ik weet wel beter.

Maar ik heb een godsgruwelijke hekel aan zo'n mensen.
Azijnpissen over alles en iedereen.
Zonder daar ook maar enige aanleiding toe te hebben.
Als er iets mis is mag dat gezegd worden en ik ga ook niet zeggen dat Engie (of eender welke andere leverancier) perfect werken maar leugens verspreiden zonder ze hard te maken, daar krijg ik kromme tenen van.


Hier ook weer. Dat leest ergens een bericht en begint dan maar direct over oplichting, diefstal,... Zonder daar ook maar 1 bewijs van aan te brengen. Pagina's lang haar eigen beweringen blijven herhalen wel ja, maar verder...
Ik vraag niet meer dan 1 factuur maar dat komt niet. Nee, dan liever beginnen schelden en mij verwijten dat ik haar vragen niet beantwoord...
Alsof de bewijslast bij mij ligt.

En in plaats van zo iemand hier een vrije tribune te gunnen ga ik er met liefde en plezier tegen in. Ik heb hele dagen tijd. Noem het een hobby. Want moeite kost het niet.
Een uurtje per dag weerwerk bieden aan een azijnpisser. Het houdt ne mens van de straat eh?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 09:42   #84
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wel grappig dat Oma hier zit te ranten tegen voorschotfacturen maar dat ze even goed zit te ranten tegen de digitale teller omwille van privacy redenen. Dat jij hier nog tijd en moeite insteekt, ik begrijp het niet. Aan de ene kant bewonderenswaardig, aan de andere kant grenzeloos naief om te denken dat er te redeneren valt met zo iemand.
Tegen voorschotfacturen?

Misschien kun jij dan de vraag beantwoorden waarom engie als enige energieleverancier zijn klanten het verbruik van de periode "tussen de meteropname en de factuurdatum" apart aanrekent en voor welke reden?
Want bigf weet het ook niet.
Citaat:
Periode tussen de meteopname en de opmaak van de factuur
Omdat uw meterstanden enkele weken voor de opmaak van de factuur opgenomen worden, kennen wij uw verbruik niet voor de periode tussen de meteropname en de factuurdatum.

Daarom maken wij jaarlijks een berekening om het verbruik voor die korte periode zo correct mogelijk te benaderen.
……
Doe eens een poging om te redeneren, dan zou de discussie misschien eens kunnen beginnen na 4 blz oeverloos mierengeneuk van de zelfverklaarde dwarsligger die niks anders heeft dan te trollen in haar zielige leventje want een discussie voeren kan ze niet zonder eerst uitleg voor vanzelfsprekende woordjes en betekenissen.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 09:45   #85
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
En nochtans kwam Engie als beste koop uit de simulatie van Test Aankoop. Die simulatie trekt dus blijkbaar op niks, om niet te zeggen dat het oplichterij is. Stof dus om klacht in te dienen bij test Aankoop.
Dat varieert gewoon van maand tot maand. Tenzij je om de drie maand van leverancier verandert kun je evengoed bij dezelfde leverancier blijven.
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 10:13   #86
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Misschien kun jij dan de vraag beantwoorden waarom engie als enige energieleverancier zijn klanten het verbruik van de periode "tussen de meteropname en de factuurdatum" apart aanrekent en voor welke reden?
Omdat dat de werkwijze is van Engie. Ik zit er niet in het kader dus ik weet ook niet waarom ze het zo doen.
Wat is er dan mis mee?
Het is niet omdat Engie het anders aanpakt dan anderen dat het ook direct oplichting en diefstal is eh?
Zelfs als geen kat zou weten waarom ze het zo doen. Dat maakt het nog geen diefstal en oplichting.

En daar gaat deze draad over. Je bent hem zelf begonnen. Dus je moet niet denken dat je je gelijk nu gaat halen door mij vragen te stellen.

Je praat over diefstal en oplichting. Het is aan jou om dat te bewijzen.
En dat laat je tot nu toe na.

Je reageert op elke post van me tot ik vraag achter een factuur waarop we duidelijk kunnen zien dat de klant dubbel betaalt, zoals jij beweert.

Toeval? Ik denk het niet.

Citaat:
Want bigf weet het ook niet.
En dat maakt het oplichting en diefstal?

Citaat:
Doe eens een poging om te redeneren, dan zou de discussie misschien eens kunnen beginnen na 4 blz oeverloos mierengeneuk van de zelfverklaarde dwarsligger die niks anders heeft dan te trollen in haar zielige leventje want een discussie voeren kan ze niet zonder eerst uitleg voor vanzelfsprekende woordjes en betekenissen.
JIJ begon over diefstal en oplichting.
IK toonde al aan (met een factuur) dat uw beweringen niet kloppen.
Het is aan U om aan te tonen dat uw beweringen wel kloppen.
En dat doet u niet.
U herhaalt tot in het eindeloze uw eigen beweringen.

Maar aantonen dat de rekening van Engie niet klopt (of zelfs diefstal is), ho maar! Dat kan u duidelijk niet.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : Gisteren om 10:14.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 10:14   #87
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik denk echt niet dat er met zo iemand te redeneren valt hoor.
Ik weet wel beter.

Maar ik heb een godsgruwelijke hekel aan zo'n mensen.
Azijnpissen over alles en iedereen.
Zonder daar ook maar enige aanleiding toe te hebben.
Als er iets mis is mag dat gezegd worden en ik ga ook niet zeggen dat Engie (of eender welke andere leverancier) perfect werken maar leugens verspreiden zonder ze hard te maken, daar krijg ik kromme tenen van.

Hier ook weer. Dat leest ergens een bericht en begint dan maar direct over oplichting, diefstal,... Zonder daar ook maar 1 bewijs van aan te brengen. Pagina's lang haar eigen beweringen blijven herhalen wel ja, maar verder...
Ik vraag niet meer dan 1 factuur maar dat komt niet. Nee, dan liever beginnen schelden en mij verwijten dat ik haar vragen niet beantwoord...
Alsof de bewijslast bij mij ligt.

En in plaats van zo iemand hier een vrije tribune te gunnen ga ik er met liefde en plezier tegen in. Ik heb hele dagen tijd. Noem het een hobby. Want moeite kost het niet.
Een uurtje per dag weerwerk bieden aan een azijnpisser. Het houdt ne mens van de straat eh?
Klachten van een kennis en gelijkaardige klachten over dezelfde energieleverancier engie bij testaankoop op dit forum posten is dus volgens jou azijnpissen en dat zijn allemaal leugens zonder aanleiding.....jawadde...
Zou je testaankoop voor het verspreiden van leugens dan ook niet eens gaan lastig vallen met je hobby? Daar heb je toch hele dagen tijd voor.

Jij kunt beter al wat voorzichtiger zijn op een openbaar forum met het vrijgeven van privégegevens om het gefoefel van engie menen te kunnen recht lullen.
Je naam, het facturatie adres (bedrijf) en het verbruiksadres (privé), bankrekeningnummer, klantnummer, ean nummers en zelfs de klanten login maak jij openbaar.
Als je jouw privé afrekeningsfactuur niet begrijpt (die het bedrijf betaalt) dan kun je misschien je collega's, met psychiatrische ervaringen, in de groepspraktijk(en) eens om hulp en opheldering vragen in plaats van nog een factuur met privégegevens te eisen om de factuurtruuk van engie te ontwarren dat duidelijk al op jouw factuur staat voor wie kan redeneren.
Trollen om dwars te liggen is geen weerwerk bieden.
Je kunt niet eens uitleggen waarvoor je betaalt.
Maak daar beter je hobby van, voor je eigen portemonnee...
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 10:18   #88
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Omdat dat de werkwijze is van Engie. Ik zit er niet in het kader dus ik weet ook niet waarom ze het zo doen.
Wat is er dan mis mee?
Het is niet omdat Engie het anders aanpakt dan anderen dat het ook direct oplichting en diefstal is eh?

...
Dat is enkel bij klanten met een analoge teller.

Ik heb een digitale en op de (recente) afrekening is de factuurdatum = meteropnamedatum.
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 10:18   #89
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Klachten van een kennis en gelijkaardige klachten over dezelfde energieleverancier engie bij testaankoop op dit forum posten is dus volgens jou azijnpissen en dat zijn allemaal leugens zonder aanleiding.....jawadde...
Ja, want een klacht, zonder een aanduiding op een factuur kan iedereen naar test-aankoop opsturen.

Of ga je nu beweren dat als iemand op testaankoop over iets gaat klagen dat dat ook direct waarheid is?


Citaat:
Zou je testaankoop voor het verspreiden van leugens dan ook niet eens gaan lastig vallen met je hobby? Daar heb je toch hele dagen tijd voor.
Waarom zou ik? Testaankoop verspreid voor zover ik weet geen leugens. Die mensen klagen over iets. Misschien is dat wel terecht. Misschien is er een fout gebeurt in de berekening ofzo.

En je moet niet afdwalen.
Jij had het over diefstal en oplichting.
Bewijs het maar.

Citaat:
Jij kunt beter al wat voorzichtiger zijn op een openbaar forum met het vrijgeven van privégegevens om het gefoefel van engie menen te kunnen recht lullen.
Je naam, het facturatie adres (bedrijf) en het verbruiksadres (privé), bankrekeningnummer, klantnummer, ean nummers en zelfs de klanten login maak jij openbaar.
Huh? Waar heb je het nu ineens over???


Citaat:
Als je jouw privé afrekeningsfactuur niet begrijpt (die het bedrijf betaalt) dan kun je misschien je collega's, met psychiatrische ervaringen, in de groepspraktijk(en) eens om hulp en opheldering vragen in plaats van nog een factuur met privégegevens te eisen om de factuurtruuk van engie te ontwarren dat duidelijk al op jouw factuur staat voor wie kan redeneren.
Ik begrijp mijn factuur perfect. Alles staat er trouwens prima op uitgelegd. Net als op mijn contract.

Citaat:
Trollen om dwars te liggen is geen weerwerk bieden.
Trollen om azijn te pissen is geen bewijs leveren.
Citaat:
Je kunt niet eens uitleggen waarvoor je betaalt.
Ik beweer hier niet dat het over diefstal gaat. Jij doet dat. Het is aan jou om dat uit te leggen. Je moet de zaken niet omdraaien.

Citaat:
Maak daar beter je hobby van, voor je eigen portemonnee...
Ik kies mijn hobby's zelf, dank u.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 10:25   #90
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Omdat dat de werkwijze is van Engie. Ik zit er niet in het kader dus ik weet ook niet waarom ze het zo doen.
Wat is er dan mis mee?
Het is niet omdat Engie het anders aanpakt dan anderen dat het ook direct oplichting en diefstal is eh?
Zelfs als geen kat zou weten waarom ze het zo doen. Dat maakt het nog geen diefstal en oplichting.
En daar gaat deze draad over. Je bent hem zelf begonnen. Dus je moet niet denken dat je je gelijk nu gaat halen door mij vragen te stellen.
Je praat over diefstal en oplichting. Het is aan jou om dat te bewijzen.
En dat laat je tot nu toe na.
Je reageert op elke post van me tot ik vraag achter een factuur waarop we duidelijk kunnen zien dat de klant dubbel betaalt, zoals jij beweert.
Toeval? Ik denk het niet.
En dat maakt het oplichting en diefstal?
JIJ begon over diefstal en oplichting.
IK toonde al aan (met een factuur) dat uw beweringen niet kloppen.
Het is aan U om aan te tonen dat uw beweringen wel kloppen.
En dat doet u niet.
U herhaalt tot in het eindeloze uw eigen beweringen.
Maar aantonen dat de rekening van Engie niet klopt (of zelfs diefstal is), ho maar! Dat kan u duidelijk niet.
Gij betaalt en je weet niet waarom, dat is de aanpak van engie, jah, zo kan het ook....
En jou is niks meer uit te leggen want jouw hobby is een uurtje per dag trollen.

Mijn reactie was gericht aan fox.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 10:40   #91
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is enkel bij klanten met een analoge teller.

Ik heb een digitale en op de (recente) afrekening is de factuurdatum = meteropnamedatum.
Gij hebt een andere energieleverancier?

Bigf heeft bij engie ook een digitale meter.
Citaat:
Uw factuur samengevat
Uw jaarafrekening van 27/03/2019.

Periode tussen meteropname en factuurdatum

Berekend verbruik van 16-02-2018 tot 26-03-2018
Berekend verbruik van 16-02-2018 tot 26-03-2018 (reeds aangerekend op uw vorige afrekening)
Berekend verbruik van 14-02-2019 tot 26-03-2019
Berekend verbruik van 14-02-2019 tot 26-03-2019 (van de datum van uw meteropname tot de factuurdatum)
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 11:12   #92
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
………
Huh? Waar heb je het nu ineens over???
………
Ik heb het over jouw factuur met jouw privégegevens....
Hierover:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
………
Ik begrijp mijn factuur perfect.
………
Je begrijpt je factuur perfect maar je weet alleen niet wat er op staat...
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 15:47   #93
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Ik heb het over jouw factuur met jouw privégegevens....
Hierover:

Denk jij nu echt dat ik voor jou mijn privé-factuur online ga zetten??
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 15:52   #94
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Gij betaalt en je weet niet waarom, dat is de aanpak van engie, jah, zo kan het ook....
Nee, zo kan jij het niet.
Jij roept over diefstal en oplichting en laat tot nu toe nog steeds na dat te bewijzen.

Daar draait deze draad rond. Jou leugenachtige beweringen.

Wat ik betaal en waarom ik betaal doen helemaal niets ter zake.

Maar jij haalt er dat maar bij omdat je niet meer weet van welk hout pijlen maken.

Kom: geef nu eens een BEWIJS van die zogezegde oplichting...

Wij wachten.

Citaat:
En jou is niks meer uit te leggen want jouw hobby is een uurtje per dag trollen.
Al was mijn hobby sigarenbandjes verzamelen.
Punt blijft dat als je hier op dit forum iets beweert je dat ook kan staven.
Maar dat moet jij blijkbaar niet.
U mag liegen zoveel u wil en als iemand u daar op wijst moet die plots vragen beginnen te beantwoorden.
Citaat:
Mijn reactie was gericht aan fox.
Dus?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 22:28   #95
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Denk jij nu echt dat ik voor jou mijn privé-factuur online ga zetten??
Nu nog mooier, gij permitteert je nogal wat door andere mensen hun privégegevens zomaar te grabbel te gooien op een openbaar forum, weten ze wel dat gij inbreuk pleegt op hun privacy?
Ik heb jou nooit gevraagd om een factuur online te zetten, alleen gij schijnt dat nodig te hebben om te kunnen redeneren.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be