Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 november 2017, 22:00   #101
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Dat betekent dus wel dat met wat juridische spielerei het kleur bekennen ruimschoots voorbij de verkiezingen van December wordt gedragen. Indien Puigedemont dan herverkozen wordt is hij immuun voor verdere vervolging.

En een taktische blunder van format door Spanje: het is dus een nutteloos bevel, dat alleen voor propaganda doeleinden door de Catalanen gebruikt kan worden.

Geen idee of dit gewoon dom is van Spanje, of slim gespeeld door Puigdemont.

Ik denk dat het splitsen tussen teruggekeerden - Belgiëblijvers ook nog een interessant strategisch staartje zal blijken te hebben.
Juridisch gezien zou het mij verwonderen dat hij zich kan kandidaat stellen met de beschuldigingen die tegen hem lopen. Vooral als hij zich ontrekt aan de gerechtelijke overheid van zijn land.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 22:11   #102
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Juridisch gezien zou het mij verwonderen dat hij zich kan kandidaat stellen met de beschuldigingen die tegen hem lopen. Vooral als hij zich ontrekt aan de gerechtelijke overheid van zijn land.
Hij is vooralsnog niet ontzet uit zijn burger- of politieke rechten.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 22:21   #103
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Hij is vooralsnog niet ontzet uit zijn burger- of politieke rechten.
Ik heb de pretentie niet de Spaanse wet te kennen, ik zou alleen maar verwonderd zijn. Dit zijn zware beschuldigingen die tegen hem lopen. Ik heb de indruk dat sommigen hier nogal licht over doen.

In geval van niet vergeten dat de volgers massa al verrader tegen hem aan het roepen was omdat hij geen beslissing durfde nemen. Dan verandert hij drie keer van gedacht op een dag en bezwijkt uiteindelijk en gaat dan op de vlucht en schopt een beetje na vanuit België. Ik zou van die man geen auto kopen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2017, 00:03   #104
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Juridisch gezien zou het mij verwonderen dat hij zich kan kandidaat stellen met de beschuldigingen die tegen hem lopen. Vooral als hij zich ontrekt aan de gerechtelijke overheid van zijn land.
Zolang je niet veroordeeld bent, mag je deelnemen aan de verkiezingen. Lijkt me straf dat ze voor de 21e in Spanje een vonnis kunnen uitspreken. Spanje heeft altijd al een redelijk goede reputatie gehad op het gebied van scheiding der machten. Sommige zaken zijn natuurlijk vatbaar voor verandering.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2017, 00:05   #105
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Zolang je niet veroordeeld bent, mag je deelnemen aan de verkiezingen. Lijkt me straf dat ze voor de 21e in Spanje een vonnis kunnen uitspreken. Spanje heeft altijd al een redelijk goede reputatie gehad op het gebied van scheiding der machten. Sommige zaken zijn natuurlijk vatbaar voor verandering.
Volgens mij gaan ze Puigdemont laten deelnemen, dat hebben ze trouwens al vroeger gezegd.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2017, 00:25   #106
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard

Eerlijk gezegd vind ik dat moedige politici die Catalanen die naar onafhankelijk streven. Men dient de gevangen gezette leiders als politieke gevangenen te beschouwen. Vanuit die gevangenis kunnen ze weinig doen.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2017, 00:54   #107
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Volgens mij gaan ze Puigdemont laten deelnemen, dat hebben ze trouwens al vroeger gezegd.
Ik dacht dat ook zo gehoord te hebben in het nieuws op de radio.
Hij gaat in alle geval procederen tot hij niet verder kan, en dat kan een kleine 2 maand in beslag nemen.-info-
Europa, Straatsburg, kan het eigenlijk juridisch pas overnemen als alle middelen in België zijn opgebruikt, en zo ver zal het nog wel komen denk ik.
-Knack-

Het wordt dus een zaak tussen het Spaanse en het Belgische gerecht.
Nogal delikaat voor België, want wat ons gerecht ook zal beslissen, het zal en kan nooit goed zijn.
Ik hoop in alle geval dat de politiek zich er zo weinig mogelijk mee zal bemoeien, want dat zou nu de zaak alleen nog maar erger maken.
Klinkt nu mss wel wat raar, ze hebben immers ook hun recht op een mening.

Persoonlijk zou ik veel liever hebben dat Europa dit verder afhandelt, want wij, en dat staat nu al vast, gaan de pineut zijn voor zaken die in Spanje gebeurd zijn en nog gaan gebeuren.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 4 november 2017 om 00:55.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2017, 00:59   #108
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Eerlijk gezegd vind ik dat moedige politici die Catalanen die naar onafhankelijk streven. Men dient de gevangen gezette leiders als politieke gevangenen te beschouwen. Vanuit die gevangenis kunnen ze weinig doen.
Dat zijn idd moedige mensen, daar niet van.
Maar de term 'politieke gevangenen' klopt maar deels. (volgens mij dan toch)
Ze hebben immers ook strafbare feiten gepleegd.
Het andere deel, is dan weer politiek getint.

Zoals ik ook net postte, gelijk welke beslissing ons gerecht zal nemen, het zal en kan nooit goed zijn. Half-uitleveren, dat bestaat niet.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2017, 15:33   #109
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb de pretentie niet de Spaanse wet te kennen, ik zou alleen maar verwonderd zijn. Dit zijn zware beschuldigingen die tegen hem lopen. Ik heb de indruk dat sommigen hier nogal licht over doen.

In geval van niet vergeten dat de volgers massa al verrader tegen hem aan het roepen was omdat hij geen beslissing durfde nemen. Dan verandert hij drie keer van gedacht op een dag en bezwijkt uiteindelijk en gaat dan op de vlucht en schopt een beetje na vanuit België. Ik zou van die man geen auto kopen.
Er zijn anders vele voorbeelden van historische figuren zoals

Napoleon, Lenin, De Gaulle en Kagame,

die ook eerst hun land verlaten hebben

en daarna vanuit het buitenland uiteindelijk

aan de macht zijn gekomen in hun land.


De rol van Puigdemont is zeker nog niet uitgespeeld .


De Belgicisten kennen waarschijnlijk wel het Franse spreekwoord

"Reculer pour mieux sauter"
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2017, 00:02   #110
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Nog even en de lafaard hoeft niet meer terug te keren voor de Catalanen.

Zeker niet als het Catalaanse volk straks de klappen mag opvangen terwijl hij veilig in Brussel zit.

Vluchtende 'leiders' genieten doorgaans weinig respect bij de bevolking.
Hij kan zijn zaak beter dienen hier vanuit België dan ginder vanuit een spaanse gevangenis. Groot gelijk dat hij hier komt en blijf, hij zou wel zot zijn mocht hij naar die barbaarse stierenvechters ginder gaan.

En nu zie je maar hoe tweeslachtig dat Europa hier is. Turkijen mag volgens Merkel niet in de EU wegens het schenden van de mensenrechten, maar als de Spanjaardse barbaren een volk voor niets aftroeven is het van,'Dat is een binnenlandse aangelegenheid, "Schoon Europa is dat, ge moogt er fier op zijn,, Kosovo mocht wel afscheiden van Europa, dat was daar geen binnenlandse aangelegenheid voor deze twee koppige draak van een europa.

Laatst gewijzigd door Garry : 5 november 2017 om 00:06.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2017, 14:49   #111
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

‘Wat hebben ze verkeerd gedaan? Enkel het mandaat uitgevoerd dat ze van hun kiezers gekregen hebben’
Jan Jambon (N-VA)

“Wat hebben ze verkeerd gedaan?”

“Toen de politie daar vreedzame mensen is gaan ineen kloppen, daar kan je toch vragen bij stellen. Toen de Spaanse staat twee opinieleiders gevangen nam, ik stel me daar toch vragen bij”, aldus Jambon. “En de Spaanse regering die nu in de plaats gaat treden van een democratisch verkozen regering, regeringsleden die in de gevangenis gestoken worden. Wat hebben ze verkeerd gedaan? Enkel het mandaat uitgevoerd dat ze van hun kiezers gekregen hebben. Dus ik stel me daar vragen bij.”

Jambon vraagt zich ook af “waar Europa zit in deze”. “Dit zijn toch zaken die gebeuren in een Europese lidstaat en ik zie dat het op alle banken stil is”, vervolgde de N-VA’er. “Ik vraag me af waar Europa blijft om hier toch een oordeel te vellen. Moest hetzelfde zich voordoen in Polen of Hongarije, ik denk dat we heel andere reacties zouden krijgen.”

Jan Jambon
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2017, 14:55   #112
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
‘Wat hebben ze verkeerd gedaan? Enkel het mandaat uitgevoerd dat ze van hun kiezers gekregen hebben’
Jan Jambon (N-VA)

“Wat hebben ze verkeerd gedaan?”

“Toen de politie daar vreedzame mensen is gaan ineen kloppen, daar kan je toch vragen bij stellen. Toen de Spaanse staat twee opinieleiders gevangen nam, ik stel me daar toch vragen bij”, aldus Jambon. “En de Spaanse regering die nu in de plaats gaat treden van een democratisch verkozen regering, regeringsleden die in de gevangenis gestoken worden. Wat hebben ze verkeerd gedaan? Enkel het mandaat uitgevoerd dat ze van hun kiezers gekregen hebben. Dus ik stel me daar vragen bij.”

Jambon vraagt zich ook af “waar Europa zit in deze”. “Dit zijn toch zaken die gebeuren in een Europese lidstaat en ik zie dat het op alle banken stil is”, vervolgde de N-VA’er. “Ik vraag me af waar Europa blijft om hier toch een oordeel te vellen. Moest hetzelfde zich voordoen in Polen of Hongarije, ik denk dat we heel andere reacties zouden krijgen.”

Jan Jambon
Ik denk dat Europa net hetzelfde zou doen als er in Polen of Hongarije één of andere kwiet een deel van het land onafhankelijk zou verklaren.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2017, 15:18   #113
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk dat Europa net hetzelfde zou doen als er in Polen of Hongarije één of andere kwiet een deel van het land onafhankelijk zou verklaren.
Jan blijkt daar anders over te denken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2017, 15:34   #114
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Er zijn anders vele voorbeelden van historische figuren zoals

Napoleon, Lenin, De Gaulle en Kagame,

die ook eerst hun land verlaten hebben

en daarna vanuit het buitenland uiteindelijk

aan de macht zijn gekomen in hun land.


De rol van Puigdemont is zeker nog niet uitgespeeld .


De Belgicisten kennen waarschijnlijk wel het Franse spreekwoord

"Reculer pour mieux sauter"
Kagame en Lenin wijzen Catalonië de weg

__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2017, 16:34   #115
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Kagame en Lenin wijzen Catalonië de weg
Wat een emo-zever.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2017, 16:46   #116
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Wat een emo-zever.
Bij sommigen zijn de stoppen langzaam doorgeslagen.
Hoe komen ze erbij ?
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2017, 16:50   #117
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Bij sommigen zijn de stoppen langzaam doorgeslagen.
Hoe komen ze erbij ?
Angst dat de status quo mogelijks zou kunnen wijzigen. Ze willen graag 's ochtends ontwaken, naar de wereldkaart kijken en met genoegen vaststellen dat er geen grenzen verlegd zijn. Een of ander landje in Afrika daarbuiten gelaten.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2017, 17:20   #118
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.827
Standaard

Stellen we samen even vast dat Meneer Puigdemont en zijn lotgenoten nog geen moment "gevlucht" zijn....ze zijn zich zelfs vrijwel prompt gaan melden bij de politie toen een arrestatiebevel voor hen openbaar gemaakt werd....

Men is niet "op de vlucht" voor politie en gerecht zolang er geen bevel tot arrestatie is,en eigenlijk is dat gezelschap zelfs in Belgie nooit veel langer dan enkele uren buiten beeld geweest....

Tot zulk moment kan een EU burger binnen de EU zelfs vrijwel naar genoegen gaan en staan waar het hem/haar schikt....



....de waarheid heeft ook zijn rechten..
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 5 november 2017 om 17:22.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2017, 18:43   #119
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Stellen we samen even vast dat Meneer Puigdemont en zijn lotgenoten nog geen moment "gevlucht" zijn....ze zijn zich zelfs vrijwel prompt gaan melden bij de politie toen een arrestatiebevel voor hen openbaar gemaakt werd....

Men is niet "op de vlucht" voor politie en gerecht zolang er geen bevel tot arrestatie is,en eigenlijk is dat gezelschap zelfs in Belgie nooit veel langer dan enkele uren buiten beeld geweest....

Tot zulk moment kan een EU burger binnen de EU zelfs vrijwel naar genoegen gaan en staan waar het hem/haar schikt....



....de waarheid heeft ook zijn rechten..
Geen heldhaftigheid maar geen andere keuze. Het was dit of voor de camera's opgepakt worden. Hij was wel degelijk op de vlucht voor de Spaanse justitie. Nu kon hij geen kant meer uit met het Europees arrestatiebevel.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 20:07   #120
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

LOL!

Onze vluchteling uit Spanje CUCKT nog vroeger dan ik verwacht had.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...onie~a7be1064/

Wat dachten jullie dan, onnozelaars.
Dat een links burgermannetje met een dooie rat op z'n kop eventjes het systeem ging verslaan?
En dan nog wel vreedzaam?


Laatst gewijzigd door Thuleander : 13 november 2017 om 20:09.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be